Co dál se značkou DS? Do dvou let má dorazit vlajková loď vyšší střední třídy

Luxusní odnož koncernu PSA má za dva roky konečně dostat pořádnou vlajkovou loď.

Rozum možná velí, že pokud chcete v rámci poměrně velké skupiny uvést a řádně propagovat svou novou luxusní odnož, dodržíte za účelem zvýšení marže na svou techniku dvě věci. Z koncernového košíku technologií či techniky pro vozy této značky vyberete vždy to nejlepší, ne-li ještě něco navíc. Vždyť jak jinak ospravedlnit vyšší cenovku? V druhé řadě také co nejdříve demonstrujete onen luxus na nějakém opravdu exkluzivním zboží - sportovním autě nebo limuzíně. Takové vozy sice objem prodejů nenavýší, ale vybojují prestiž.

Citroën C1 dostal inovovaný motor a dvě stylové výbavy. Design se nezměnil

Citroën C1 dostal inovovaný motor a dvě stylové výbavy. Design se nezměnil

Jenže skupina PSA jakoby razila zcela opačnou filosofii. Když v roce 2009 začala vyrábět Citroën DS3, následující dva roky přinesla dva další, větší modely. O prodejním úspěchu se přitom dá hovořit jen v případě DS3. Všechny tři modely jsou dodnes ve výrobě. Jenže právě DS3 staví na předchozí generaci Citroënu C3, včetně interiéru. A DS4, stejně jako DS5, má zase základy v dnes už nepoužívané platformě. Vždyť i stárnoucí C4 Picasso, Spacetourer chcete-li, stojí na novější modulární podlaze EMP2, stejně jako třeba aktuální Peugeot 308.

V roce 2015 Francouzi značku DS formálně oddělili od Citroënu, včetně masek a nápisů. Krom pár striktně čínských modelů od roku 2011 představili jen DS 7 Crossback, který stále není na českém trhu a se svými základy v Peugeotu 3008 také úplně neodpovídá představám o image modelu. Kráčejíc ve stínu svých větších příbuzných značek se luxusní DS má svého dražšího modelu dočkat za dva roky.

DS 7 Crossback oficiálně: Umí skenovat nerovnosti na silnici!

DS 7 Crossback oficiálně: Umí skenovat nerovnosti na silnici!

Krom crossoveru DS 3 Crossback má být představen také model DS 8. Má vkročit do vyšší střední třídy, kde nemá dvojitý šíp, ani žádná jiná francouzská značka, své zastoupení od dob Citroënu C6. Konkurovat vozům jako BMW řady 5 či Mercedesu třídy E však nemá jako klasický sedan. Podle webu AutoExpress má jít spíše o fastback inspirovaný úchvatným konceptem Numero 9 z roku 2012, který vidíte ve fotogalerii.

Zmíněnému britskému webu potvrdil plán značky i viceprezident produktu, Eric Apode. Model prý dostal finální "štempl" od vedení. Design má dle jeho slov být "zcela výjimečný, prostě úchvatný. Nechceme jen kopírovat Mercedes. To auto bude jiné," prozradil. Co se týče techniky, auto by mělo být blízce příbuzné nové generaci Peugetou 508, která již byla představena. Dorazit má také hybridní varianta.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků