Co chystá Škoda pro příští rok? Máme se nač těšit!

Přestavení modelu Kodiaq je jedním z nejdůležitějších milníků Škody Auto, je potřeba se ale starat také o stávající modely. Na co se můžeme těšit v roce 2017?
Co chystá Škoda pro příští rok? Máme se nač těšit!

Minulý týden ve čtvrtek představila Škoda Auto své vůbec první sedmimístné SUV, model Kodiaq, kterého chce v příštím roce prodat asi 4000 kusů, nicméně přestože tento segment neustále narůstá, není dobré zapomínat ani na stávající modely. Příští rok proběhne modernizace hned tří z aktuálně nabízených modelů (Kodiaq se začne prodávat až v únoru) a jeden dorazí ve zcela nové generaci. O co konkrétně půjde?

Škoda Octavia po faceliftu: Bude vypadat přesně takto?

Škoda Octavia po faceliftu: Bude vypadat přesně takto?

Faceliftem projde třetí generace Octavie (vůz by se měl ukázat už v březnu v Ženevě), změn ale bude více, než by se na první pohled mohlo zdát. Půjde zejména o změnu designu přední části, která by měla nést vertikálně dělené světlomety ve stylu Mercedesu E minulé generace před modernizací, podle našich informací by dokonce mohla nastoupit moderní plně diodová technika.

Už letos na voze nějaké změny proběhly, ale pouze v rámci pravidelné modelové péče. Asi největší novinkou je motor 1.0 TSI o výkonu 85 kW, který nahradil dříve používanou dvanáctistovku s 81 kilowatty. Jak se nám toto spojení líbí, se dočtete v našem redakčním testu.

Škoda Octavia s tříválcem 1.0 TSI ostudu neudělá [první jízdní dojmy]

Škoda Octavia s tříválcem 1.0 TSI ostudu neudělá [první jízdní dojmy]

Modernizací dále projdou také modely Citigo a Rapid, přičemž ani ty v posledních měsících nebyly „ušetřeny“ drobných změn. Citigo kupříkladu nedávno dostalo diodové denní svícení a nyní již obligátní deštník, který najdete pod pravým předním sedadlem, Rapid má zase nové kombinace čalounění, ambientní osvětlení v interiéru nebo parkovací kameru s ostřikovačem.

Facelift těchto modelů by se měl dle všeho dotknout hlavně vnějšího vzhledu, v případě Rapidu se hovoří například o předních světlometech velmi podobných těm z konceptu Rapid Sport pro Wörthersee 2013. Zda i sem zastoupí motor 1.0 TSI, se zatím neví, koncernový Volkswagen Up! jím však už disponuje (dostal jej v rámci letošního faceliftu).

Nejlepšími vozy jsou Škoda Citigo, Yeti a Superb

Nejlepšími vozy jsou Škoda Citigo, Yeti a Superb

A jaký tedy bude ten zcela nový model? Jde samozřejmě o druhou generaci Yetiho, který ponese stejný technický základ jako Seat Ateca. Platforma MQB počítá pouze s pětimístnou variantou (sedmimístný Kodiaq má MQB se zesílenou podlahou), dokonce i vzhled by měl být podobný španělskému sourozenci vyráběnému v Kvasinách. Tady už se dá s motorem 1.0 TSI stoprocentně počítat, a to v roli základní verze s předním pohonem a manuální či dvouspojkovou převodovkou. Premiéra se zřejmě odehraje na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Škoda Kodiaq má kompletní technická data. Umí jezdit i za 5 l/100 km

Škoda Kodiaq má kompletní technická data. Umí jezdit i za 5 l/100 km

V letech letech 2018 nebo 2019 se podle současných informací objeví Kodiaq v provedení kupé (SUV ve stylu BMW X6), který by měl být určen hlavně pro Čínu, značka prý však zvažuje také uvedení v Evropě. Počítá se také s crossoverem velikosti Fabie. Rok 2019 pak bude důležitý z hlediska elektrifikace – měl by se totiž objevit první plug-in hybridní model Škoda, konkrétně vlajková loď Superb. O rok později se stejný systém podívá také do Kodiaqu.

Test Volkswagen Passat Variant GTE: Výborné auto, když...  

Test Volkswagen Passat Variant GTE: Výborné auto, když...  

Dle všeho půjde o velmi podobnou techniku, jaká pohání Volkswagen Passat GTE. Základem je čtrnáctistovka TSI a převodovka DSG, které doplňuje elektromotor a akumulátor. Skutečný dojezd na elektrickou energii činí okolo 40 kilometrů, papírová spotřeba nepřesahuje 2 l/100 km.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků