Přestavení modelu Kodiaq je jedním z nejdůležitějších milníků Škody Auto, je potřeba se ale starat také o stávající modely. Na co se můžeme těšit v roce 2017?
Minulý týden ve čtvrtek představila Škoda Auto své vůbec první sedmimístné SUV, model Kodiaq, kterého chce v příštím roce prodat asi 4000 kusů, nicméně přestože tento segment neustále narůstá, není dobré zapomínat ani na stávající modely. Příští rok proběhne modernizace hned tří z aktuálně nabízených modelů (Kodiaq se začne prodávat až v únoru) a jeden dorazí ve zcela nové generaci. O co konkrétně půjde?
Faceliftem projde třetí generace Octavie (vůz by se měl ukázat už v březnu v Ženevě), změn ale bude více, než by se na první pohled mohlo zdát. Půjde zejména o změnu designu přední části, která by měla nést vertikálně dělené světlomety ve stylu Mercedesu E minulé generace před modernizací, podle našich informací by dokonce mohla nastoupit moderní plně diodová technika.
Už letos na voze nějaké změny proběhly, ale pouze v rámci pravidelné modelové péče. Asi největší novinkou je motor 1.0 TSI o výkonu 85 kW, který nahradil dříve používanou dvanáctistovku s 81 kilowatty. Jak se nám toto spojení líbí, se dočtete v našem redakčním testu.
Modernizací dále projdou také modely Citigo a Rapid, přičemž ani ty v posledních měsících nebyly „ušetřeny“ drobných změn. Citigo kupříkladu nedávno dostalo diodové denní svícení a nyní již obligátní deštník, který najdete pod pravým předním sedadlem, Rapid má zase nové kombinace čalounění, ambientní osvětlení v interiéru nebo parkovací kameru s ostřikovačem.
Facelift těchto modelů by se měl dle všeho dotknout hlavně vnějšího vzhledu, v případě Rapidu se hovoří například o předních světlometech velmi podobných těm z konceptu Rapid Sport pro Wörthersee 2013. Zda i sem zastoupí motor 1.0 TSI, se zatím neví, koncernový Volkswagen Up! jím však už disponuje (dostal jej v rámci letošního faceliftu).
A jaký tedy bude ten zcela nový model? Jde samozřejmě o druhou generaci Yetiho, který ponese stejný technický základ jako Seat Ateca. Platforma MQB počítá pouze s pětimístnou variantou (sedmimístný Kodiaq má MQB se zesílenou podlahou), dokonce i vzhled by měl být podobný španělskému sourozenci vyráběnému v Kvasinách. Tady už se dá s motorem 1.0 TSI stoprocentně počítat, a to v roli základní verze s předním pohonem a manuální či dvouspojkovou převodovkou. Premiéra se zřejmě odehraje na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.
V letech letech 2018 nebo 2019 se podle současných informací objeví Kodiaq v provedení kupé (SUV ve stylu BMW X6), který by měl být určen hlavně pro Čínu, značka prý však zvažuje také uvedení v Evropě. Počítá se také s crossoverem velikosti Fabie. Rok 2019 pak bude důležitý z hlediska elektrifikace – měl by se totiž objevit první plug-in hybridní model Škoda, konkrétně vlajková loď Superb. O rok později se stejný systém podívá také do Kodiaqu.
Dle všeho půjde o velmi podobnou techniku, jaká pohání Volkswagen Passat GTE. Základem je čtrnáctistovka TSI a převodovka DSG, které doplňuje elektromotor a akumulátor. Skutečný dojezd na elektrickou energii činí okolo 40 kilometrů, papírová spotřeba nepřesahuje 2 l/100 km.