Co chystá Škoda pro příští rok? Máme se nač těšit!

Přestavení modelu Kodiaq je jedním z nejdůležitějších milníků Škody Auto, je potřeba se ale starat také o stávající modely. Na co se můžeme těšit v roce 2017?
Co chystá Škoda pro příští rok? Máme se nač těšit!

Minulý týden ve čtvrtek představila Škoda Auto své vůbec první sedmimístné SUV, model Kodiaq, kterého chce v příštím roce prodat asi 4000 kusů, nicméně přestože tento segment neustále narůstá, není dobré zapomínat ani na stávající modely. Příští rok proběhne modernizace hned tří z aktuálně nabízených modelů (Kodiaq se začne prodávat až v únoru) a jeden dorazí ve zcela nové generaci. O co konkrétně půjde?

Škoda Octavia po faceliftu: Bude vypadat přesně takto?

Škoda Octavia po faceliftu: Bude vypadat přesně takto?

Faceliftem projde třetí generace Octavie (vůz by se měl ukázat už v březnu v Ženevě), změn ale bude více, než by se na první pohled mohlo zdát. Půjde zejména o změnu designu přední části, která by měla nést vertikálně dělené světlomety ve stylu Mercedesu E minulé generace před modernizací, podle našich informací by dokonce mohla nastoupit moderní plně diodová technika.

Už letos na voze nějaké změny proběhly, ale pouze v rámci pravidelné modelové péče. Asi největší novinkou je motor 1.0 TSI o výkonu 85 kW, který nahradil dříve používanou dvanáctistovku s 81 kilowatty. Jak se nám toto spojení líbí, se dočtete v našem redakčním testu.

Škoda Octavia s tříválcem 1.0 TSI ostudu neudělá [první jízdní dojmy]

Škoda Octavia s tříválcem 1.0 TSI ostudu neudělá [první jízdní dojmy]

Modernizací dále projdou také modely Citigo a Rapid, přičemž ani ty v posledních měsících nebyly „ušetřeny“ drobných změn. Citigo kupříkladu nedávno dostalo diodové denní svícení a nyní již obligátní deštník, který najdete pod pravým předním sedadlem, Rapid má zase nové kombinace čalounění, ambientní osvětlení v interiéru nebo parkovací kameru s ostřikovačem.

Facelift těchto modelů by se měl dle všeho dotknout hlavně vnějšího vzhledu, v případě Rapidu se hovoří například o předních světlometech velmi podobných těm z konceptu Rapid Sport pro Wörthersee 2013. Zda i sem zastoupí motor 1.0 TSI, se zatím neví, koncernový Volkswagen Up! jím však už disponuje (dostal jej v rámci letošního faceliftu).

Nejlepšími vozy jsou Škoda Citigo, Yeti a Superb

Nejlepšími vozy jsou Škoda Citigo, Yeti a Superb

A jaký tedy bude ten zcela nový model? Jde samozřejmě o druhou generaci Yetiho, který ponese stejný technický základ jako Seat Ateca. Platforma MQB počítá pouze s pětimístnou variantou (sedmimístný Kodiaq má MQB se zesílenou podlahou), dokonce i vzhled by měl být podobný španělskému sourozenci vyráběnému v Kvasinách. Tady už se dá s motorem 1.0 TSI stoprocentně počítat, a to v roli základní verze s předním pohonem a manuální či dvouspojkovou převodovkou. Premiéra se zřejmě odehraje na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Škoda Kodiaq má kompletní technická data. Umí jezdit i za 5 l/100 km

Škoda Kodiaq má kompletní technická data. Umí jezdit i za 5 l/100 km

V letech letech 2018 nebo 2019 se podle současných informací objeví Kodiaq v provedení kupé (SUV ve stylu BMW X6), který by měl být určen hlavně pro Čínu, značka prý však zvažuje také uvedení v Evropě. Počítá se také s crossoverem velikosti Fabie. Rok 2019 pak bude důležitý z hlediska elektrifikace – měl by se totiž objevit první plug-in hybridní model Škoda, konkrétně vlajková loď Superb. O rok později se stejný systém podívá také do Kodiaqu.

Test Volkswagen Passat Variant GTE: Výborné auto, když...  

Test Volkswagen Passat Variant GTE: Výborné auto, když...  

Dle všeho půjde o velmi podobnou techniku, jaká pohání Volkswagen Passat GTE. Základem je čtrnáctistovka TSI a převodovka DSG, které doplňuje elektromotor a akumulátor. Skutečný dojezd na elektrickou energii činí okolo 40 kilometrů, papírová spotřeba nepřesahuje 2 l/100 km.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků