Co až EU vybije všechny malé vozy? Trh mohou reálně zachránit japonské kei cary. Vlastně sem už tiše pronikají

57 komentářů

MUDr. Vyklátil
21. března • 11:11

Pokud by někdo něco nevěděl a potřebuje pořád ptejte se pana i20.
Ten má odpověď na všechno.

PhDr. Z. Zbořil CSc.
21. března • 13:31

Nebo Petra Čížka alias zorg43x

Petr Čížek moderator CNC
21. března • 13:38

Ano, dokturku, jsem nejvetsi kapacita v automotive.

Plyschak
21. března • 10:17

Prva vec, na com toto cele krachne, je to, ze by kei cars museli mat volant na lavej strane. Pri tych rozmeroch a tesnom vnutornom usporiadani si nie som isty, ze by sa to Japoncom oplatilo vyvyjat.

Q
21. března • 11:58

Dobrá připomínka. Musela by po tom být velká poptávka, aby se Japoncům vyplatilo vyvinout malé kei car i ve verzi pro pravostranný provoz.
Ale jak jde vidět na Suzuki jimny, či dříve na Suzuki Wagon R/Opel Agila, tak to vyvinout jde.

i20
21. března • 6:47

Mám nejlepší auto na světě i20.

Mirek St
20. března • 18:29

Pri sve individualni dvoutydenni dovolene v Japonsku, kde jsem procestoval diky Japan Rail Pass velky kus Japonska, jsem doslova obdivoval jejich Kei cars. Byly to neuveritelne chytre vymyslene karoserie, ktere obsahuji veskery komfort, jaky mame v Evrope, ovsem samozrejme v minimalistickem provedeni. Nejen v clanku zminene hranate krabice. Existuji tam nejruznejsi mrnave variace na vsechna mozna auta, vcetne terennich, sportovnich i variace na tema supersportu. Samozrejme nevim, jake motory v tech vozech byly, ale myslim si, ze to, co jsem videl, ukazuje na schopne jizdni vlastnosti…

i20
21. března • 7:48

Jako minivozitko, nejmensi z nejmensich byla vyborna treba Toyota IQ. Povetsinou s jednolitrem a manualem, to jezdilo prakticky zdarma.. Co se tyce dynamiky, posmech stranou: do tohohle mrnouse se daval taky 1.3 s temer sto kobylama. Pro mlady lidi nebo naopak postarsi par idealni.

Praktické auto
20. března • 16:44

Tady je to zas samé bezdůvodně urážení a osočování:). Kdyby to byl aspoň kreativnější. Každý venkovan závidí:). To můžu říct že nestačí závidí že nemají na dům na venkově. Bydlel jsem v Praze a osobně už nikdy více, ale nikomu to neberu, jsou lidi kterým to může vyhovovat a mají dík tomu třeba i jiné nároky na auta, ale nedělá je to lepší ani horší. To je otázka charakteru, pracovitosti, slušnosti a to tak nějak nemá nic společného se sociálním statusem nebo místem bydliště natož autem. Ono taky ta Praha i jiná města jsou plné lidí které vychovali ještě na venkově jejich rodiče "závistiví vidláci". Ale těžko čekat že autor zášti vůči venkovu bude mít úctu aspoň ke svým rodičům nebo jejich předkům. Preji ať vám dobře slouží jakýkoliv vůz který vám vyhovuje nebo na který máte a za jízdy prosím koukejte před sebe...

Hans
20. března • 12:42

Nic proti japonským vozům, naopak sám mám jeden a spokojenost. Jen se mi zdá absurdní sami sobě zničit nejen auto průmysl a pak poptávku zachraňovat ze států, kde si z nás dělají srandu pro naší vizi záchrany světa...

puk123
20. března • 13:11

To zrovna o Japoncích neplatí, ti se snaží chovat k přírodě šetrně.

KJ
20. března • 15:24

Toto ekologizování v podobě, jak je navrhují orgány EU, s opravdovou ekologií má pramálo společného a opravdu bych se vůbec nedivil, kdyby se našemu Green Dealu a tomu, jak se tu ničí poslední zbytky průmyslu, ostatní rozumnější státy smály. Onen Green Deal stejně zastupuje spíše roli náboženství, než nějaké opravdu rozumné myšlení. Křesťanství je v Evropě už dlouho na ústupu, tak tu máme místo něj GD, "zelené" náboženství.

i20
20. března • 20:45

presne co jsem uz vicekrat psal. Jesli slepe zabijeme jednu technologii a vsechno postavime nucene na druhe, do ktere navic nemame ani dost a uz vubec ne 'eko' vstupu, na vystupu muzeme dostat jenom problem nerknu li primo katastrofu.Norove ostatne jiz procitli celkem krute. Nemce to teprv ceka. Ale pak at neskemraji zde.

Stifler
21. března • 3:39

Už prosím drž tlamu a ke všemu se zde nevyjadřuj. Nikdo na ty tvoje hovna není zvědavek.🙏🙏🙏🙏

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
i20
21. března • 10:01

spise bych Vam doporucil ohlidat si Vase nicky, nepouzivat cizi nicky a dodrzovat pravidla slusne diskuze. Dnes rano Jste tu, rekneme to slusne 'pusobil' kolem pul ctvrte. To nemate nic jineho na praci? A kdyz uz, tak prosim piste k veci, inteligentne a jesli pouzivate cizi nick, take si taky vohlidejte cas a treba jesli uzivatel pise s interpunkci nebo bez ni. Kazdej prumerne inteligentni jedinec, kterejch je chvalabohu vetsina, ten rozdil snadno pozna zejo. Treba muj mix Cestiny a Polstiny, omlouvam se zde kazdymu komu to vadi. Tim samozrejme myslim gramatiku. zbytek si proctete po sobe sam :-) Zdravim Vas taky.

Zbigniew Serepecky
20. března • 10:54

Můj sen je Oktáfka po servisu f Klementu po diagnóze f dehtu. Sice mám 2 téměř nová auta, ale tohle je můj vlhký sen. A nebo I20.

webpaja
20. března • 11:43

Jojo, škodamasírka jede na plné obrátky. Nejlegendárnější vůz světové historie, Škoda BOŽSKÁ Octavia! Co by za to dal každý maharádža, mít jednu takovouto krásku ve své sbírce vedle RR a Lamb...

Karel Kameník
20. března • 10:19

Co znamená nabíjení 30kW/h? ! To jsou kilowaty za hodinu?
Redaktoři si také často pletou kilowaty a kilowathodiny.
Odpověď na predikovanou otázku: Ne, není to jedno.

Q
20. března • 11:07

Ano, není to jedno. Bohužel taková je úroveň technických znalostí našeho národa.

WRC Fabia R2 Twincharger
20. března • 10:12

Já už si zvykám od návratu z USA do ČR na kei car dlouhá léta. To bys napočítal na prstech obou rukou.. Joo v Praze se s tím žije blaze..jakoby s pocitem vladaře i splašeného kočího z duocentrického keikočáruB-]

Q
20. března • 9:40

Současná realita evropských regulací je taková, že čím menší auto, tím vyšší hrozba pokuty za CO2. Ukázkovým příkladem je nejznámnější Kei car u nás, což je Suzuki Jimny (ano, v evropské specifikaci s většími nárazníky a motorem by definici Kei car nesplnilo, ale to je druhotné). Suzuki se kvůli evropským regulacím CO2 rozhodlo stáhnout model Jimny z evropského trhu (jde koupit jen jako dvoumístné "nákladní vozidlo", kde jsou evropské regulace mírnější).

Kankunen
20. března • 9:39

V ČR je takový folklor. Zejména pak u lidského druhu názvu vesničan nebo také křupan.
Spočívá v tom, že má vlastnost křečkovat, skupovat a vlastnit. Mít jednu 15 let starou oktáfku f topu na hlínách "na návštěvy" jednu starší 25 starou oktáfku s koulí na zahradu, jednu oktáftu čipu náhradní 20 let starou no a manželce 26 let starou Fabii f juniorů. Protože taky přece potřebuje jezdit. To je takový ten folklor české "chudoby" cpát prachy do stsrých vraků hamounit krást naftu v práci. Než si koupit jedno nové ekologické úsporné bez opravování.
Protože to by mohli sousedí zjistit, že mají prachy .A to český křupan nechce

i20
20. března • 10:07

Pouziva jedno auto na hlinach namisto aby za tech 15 let koupil dve nova, na zahradu zase jenom jedno namisto aby za tech 25 let koupil tri nova a pro manzelku detto. Tak kdyz si tedy zapocitam holej fakt, totiz ze vyroba, recyklace a likvidace elektroaut ma s ‘eko’ spolecne zhruba tolik jako chobotnice s popelnici, pak me to vychazi ze je jednoznacne k prirodnim zdrojum setrnejsi. Navic na te kouli si doveze co je zapotrebi na eko’ dum a eko vlastni zahradku a chov a usetri take spoustu penez z nichz ten ekodum hezky cesky v pohode zvladne. Takze ano, to je realny eko a ne bruselsky papirovy normonesmysly.

Saj
20. března • 10:28

Já když vezmu to, že by jsi se vůbec nenarodil, tak by to byla taky pro planetu obří úleva. Idiotů je na planetě až dost.
To máš tvoje hovna, voda, vzduch, energie, jídlo, odpad, benzínu co propálíš v té tvé socce.
Já mám elektro auto, které je 75% z recyklovaných matrriálů a 95 % auta je až doslouží RECYKLOVATELNÝCH vč baterie. Co mě na to řekneš?
A nevím o tom, že bych zde pisatel mluvil pouze o elektroautech. Ale chápu ty na El. auto nemáš tak ho urážíš a špiníš. Pičus no

i20
20. března • 20:19

Nevim cim Jsem konkretne Vas urazil ale kdyz jsme tedy u tech elektroaut, budiz.Tak tedy prvne z oficialniho webu Hyundai: By 2017, 95% of a Hyundai will be able to be recycled.
Jinymi slovy, vsechno co automobilka vyrabela v 2017 splnuje jiz to co Jste uvedl. Z ceho nutne vyplyva ze ona Vase tak ocenovana schopnost recyklovat moderni Vas elektroautomobil (treba na konci zivotnosti) neni jen vysadou elektroaut. Jednoducha recyklovatelnost elektroaut jako ekovyhoda je totalni marketingovy blabol. Neni ani jednoducha a jiz vubec ne ekologicka.Zadruhy, vyroba dnesnich baterii je energeticky a technologicky narocna ackoliv samotny elektromobil je pak jednoduchy, to jo. A neni to jen nutnosti tezit litium. Takovy auto obsahuje taky dalsi prvky a to jsou jiz celkem slusny smakulady, treba kadmium. I kdyz v minimalnim mnozstvi, problem zustava pac mnoho baterii. Vse potrebne nevyhnutelnosti se zrejme podle Vas do vyroby vytezi automaticky, pak samo take automaticky v likvidaci vyseparuje a pak samocinne zustavi znovu a vyleze z toho novej vehikl. Staci jenom zavelet.Zatreti, elektrinu na vyrobu a jeste narocnejsi recyklaci Vam ekologicky patrne dodaji rejnoci a pauhori electricti zejo. Skutecne eko je o diversifikaci energetickych zdroju a o ucinnosti premen. A to elektroauto v dnesni podobe neni a ani byt nemuze. Je to samy jako vzit kybl spiny z obyvaku a hodit do do loznice :)

Urvi Miho
5. dubna • 10:53

I20 má péro místo nosu a nosí kožené kalhoty s dírou na análním otvoru

Saj
21. března • 3:36

Drž raději rypák buzno

Václav Hellebrand
20. března • 8:34

Když vidím po Praze jezdit většinu Kodiaků a jiných "drobečků" většinou pouze s řidičem, tak se mi otevírá nůž v kapse. Nebylo by tato a podobná auta lepší řešení ? Místo toho EU zavede Euro 7 a tím vlastně z trhu malá auta odstraní.

Freddka
20. března • 21:08

To je zavist. Zavist je hrich.
Zij a nech zit. Starej se o svy. Tva svoboda konci presne tam, kde zacina svoboda druheho.Co me se tyka, at si vsichni jezdi treba ve ferrari SUV kde sedi pouze ridic :-)Ale neboj, za 10-20 let to vyresi autonomni auta. Nebude uz moc duvod vlastnit auto, to bude jen pro smetanku.Ja ani ty pokrok nezastavime.

Kankunen
20. března • 9:26

Takk to je zase něco jiného. To je závist. Typický českà velmi rozšířená nemoc. V poslední době velice častý jev u českých sice co zàvidí drahá auta podnikatelům z Ukrajiny. Jelikož česká socka z Václaváku nedokáže unést, že předsmrtí utíkají, jak bohatí, tak i chudí. S tímto jevem závisti už jsem se ve svém okolí několikrát potkal. 🤮🤮🤮

Mirek
20. března • 21:30

K tvému hodnocení národa zbývá jen dodat, že stále slyším něco o CO2, ale když jsou v módě SUV, tak nevadí ani jejich vyšší spotřeba a tedy vyšší CO2.
Nedávno jsem si prodělal takový opakovaný test, kdy já jsem jel trasu tam i zpět svým kombíkem po cestách necestách všeho druhu, jedním směrem 182 km za 2,5 hodiny se spotřebou 6,7 l/100 km, dva manželské páry na palubě. Nyní jsme to celé zopakovali s tím, že jsme se prohodili a jel kamarád se svým SUV. Cesta trvala 3 hodiny a kupodivu dosáhl stejnou spotřebu jako já, tedy 6,7 l/100 km. Chápeš, co tím chci říci?

ACE
21. března • 10:53

Je to hec, ale nepíšeš velikost, pohon atd., ale v podstatě máš pravdu

Mirek
21. března • 11:18

Také ti nejprve nedošlo, že jel o 20% pomaleji a proto dosáhl stejné spotřeby, tedy není to o lepším řidiči. Jen jsem potom uvažoval, jakou spotřebu by měl, kdyby to zajel stejně rychle.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ACE
21. března • 16:29

Přiznávám se, vinen. Ale je fakt že samozřejmě mohl být jiný provoz a noha také, se stejnými auty jezdím hlavně po městě v pohodě o 1-2l úsporněji než kolegové. Ale ve finále je jasné že SUV jsou na alfalt nesmysl.

Mirek
21. března • 17:49

Provoz byl přibližně stejný a přiznávám, že jsem jel dravěji, než on. V obou případech to byla sobota ráno a počasí také asi stejné. A když jsi tedy sám přiznal vinu, tak se také sám potrestej. ;-)

ACE
22. března • 0:33

Dám si frťana jako skoro abstinent 😁

ACE
21. března • 10:00

Že kamarád umí lépe jezdit nebo je rozdil v autě atd.

ACE
20. března • 12:23

Hele, jak jsi sem dokázal naroubovat Ukrajinu a ještě závist? To je mi záhadou.

i20
20. března • 10:23

Zajimavy ze o te zavisti tady pisete jenom Vy ;)

Urvi Miho
5. dubna • 10:51

I20 má péro místo nosu a nosí kožené kalhoty s dírou na análním otvoru

Kontrolor
21. března • 6:44

Neztrapňuj se. Už toho bylo dost co jsi na tomto webu vyvrhnul. 🤮🤮🤮Jako chápeme, že tvá matka byla štětka a otec alkoholik, ale....

Kodiakv
20. března • 8:44

A drobecek je to dle jakeho parametru?

Horoši Okinawa
20. března • 8:15

Jen malý detail.
Tato auta jsou v Japonsku (především velkoměsta na obyvatele velká jako ČR) populární proto, že jsou velice výrazně zvýhodněny na daních, parkování i povinném pojištění.
Důvod je zamezit velká auta ve městech pro nedostatek místa.Což u nás v banánové republice nebude nikdo schopen zařídit. Zde nejsou schopni ani udělat dotace na nová auta a je jedno jestli spalováky nebo elektrocké. Začínáme být smetištěm .

Praktické auto
20. března • 13:34

Problém šrotovného je že se nakonec ničí něco co má ještě hodnotu, technickou i ekologickou i účetní. Ten kdo má většinou opravdu starý vůz, ten nemá ani s dotací na nový a nepůjde tak ten státy sešrotovat. Ten kdo má na nový nepotřebuje šrotovné aby si koupil o kousek lepší (paradoxně spíš větší SUV). Šrotovné tak moc nepomůže ničemu kromě automobilek a tam zas není důvod dotovat je z veřejných financí.

Alf
20. března • 11:43

Aby bylo něco zvýhodněno, musí být to druhé znevýhodněno. Pokuď se zase vrátí silniční daň a 10x zvýší, pak můžeme daňově zvýhodňovat malé vozy. Jenže to se zase začne křičet, že se zakazují auta.

ACE
21. března • 9:57

Neni potřeba, stačí emise nepočítám vzhledem v hmotnosi auta, pak tu máme deformace, jako že 2,5T monstrum plní normu lépe než třída A

Q
20. března • 8:21

S první částí souhlas.
Co se týče druhé části, opravdu máme tak velké přebytky státního rozpočtu, abychom dotovali nákup aut?

Horoši Okinawa
20. března • 9:18

Jestli máš alespoň trochu ekonomické minimum a pamatuješ si "šrotovné" kdy zmizelo ze silnic tisíce vraků, tak by jsi pochopil, že... pokud někdo nechá zrušit vrak a PŮJDE UTRATIT SVÉ PENÍZE ZA NOVÝ VŮZ PLUS VŠE KOLEM je to velice dobrá podpora ekonomiky, výrobců, subdodavatelů, prodejců.

Freddka
20. března • 21:02

Ja jsem ekonomii nahodou studoval a muzu te ujistit, ze dotace jsou celkem snadny princip:Proste VSEM vezmes (dane) a NEKOMU das (dotace).Takhle to funguje s EV, takhle to funguje se srotovnym, to je to stejny.Dokud jsi ten, kdo od statu dotaci dostava (ten bohatsi, kdo si jde koupit auto), chapu, ze se ti to libi.Kdyz jsi ten, kdo pouze dava (rozumej ten chudusi, kdo na auto nema), tak to mas blby.Je to jednoduchy jak facka.

Guru Mára
23. března • 17:29

Zajímavé. Já mám elektrický vůz. Žádnou dotaci jsem nečerpal.
Vše jsem si koupil za své. Starš í 3 roky.
Fotovoltaiku nemám. Domek mám za své bez dotací. Elektřinu si platím za své zdaněnou bez podpory a dotace.Co tam máš dál za hovna?Nejvíc miluji ty tzv majitele" spalováků " co na webech neustále kritizují dotace na El auta a jak jsou ty dotace zlo a pro vybrané atd.
Pak zjistíte, že tito lidé každý druhý má doma nádrž na dešťovku (na dotaci) solární voltaiku (na dotaci) kotel dotovaný z dotací nebo zateplení domu také z dotací!!!! Směšné

Mirek
20. března • 21:14

Pokud jsi tu ekonomii studoval, tak bys tam měl doplnit, jak velká sekera to bude do státního rozpočtu navíc. Nebo snad, že by se kvůli tomu zvedly daně?

ACE
20. března • 12:21

Kde stát ty peníze na šrotovné vyrobí?

puk123
20. března • 13:18

Stát roky vyrábí eko poplatky během přepisu vozidel, tak by je mohl lidem vrátit. Ale mohl by platit skutečně šrotovné, tedy za likvidaci starého auta, ne "nákupné" nového. Takto by mohl ušetřit třeba za parkovací místa pro vraky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ACE
21. března • 9:54

Takže stát penize sebere některým lidem, aby je přerozdělil jiným lidem.

Q
20. března • 9:58

Proč ekonomické minimum, proč ne rovnou maximum? Můžeme přece dotovat i motorky, traktory, vysokozdvižné vozíky, nákladní auta, letadla, lodě. Všichni nechají sešrotovat své staré dopravní prostředky, půjdou utratit své peníze za nové, podpoří se ekonomika, výrobci, subdodavetelé a prodejci a výsledkem bude naprostý ekonomický blahobyt nás všech.

Horoši Okinawa
21. března • 15:43

No tak ty nemáš ani to minimum.
Všichni? Logicky, že to neosloví všechny. Kdyby 40% vraků nad 15 let zmizelo ze silnic byl by to úspěch !!!
Jo a mimochodem. Traktory jsou 99 % nákup z fondů EU tedy dotací. Jezedáky to nestojí nic! Každé družstvo má plné dvory nových mašin. Podívej se na pole. Neuvidíš starý traktor.
Kotle, fotovoltaika atd atd.
Proč by nemohl stát podpořit nàkup nových vozů. Debile

i20
20. března • 7:24

v prekladu my Vam urcime co si svobodne muzete koupit. Vase EU. Moc hezkej navrat o pulstoleti zpet. Vetsina na auto mit nebude, mensina bude mit moznost 'bohateho' vyberu (popripade na kadrovej posudek) a volga jenom pro papalase. Pardon pro ne jsou helikoptery a letadla.To co EU verchuska predvadi se da cist jenom na prazdnej zaludek. Ja jenom co dale kdyz vychodni blok je jiz vykradnutej. Ted budem vokradat vlastni obcany zejo.

Doporučujeme

Články odjinud