Když se řekne „CNG“, pravděpodobně si vybavíte koncernové auto z firemní flotily nižšího managementu. Zdroj:  Bring a Trailer

Když se řekne „CNG“, pravděpodobně si vybavíte koncernové auto z firemní flotily nižšího managementu. | Zdroj: Bring a Trailer

Jenže na zdánlivě nudné palivo jezdí i tento ručně vyrobený roadster „Magnolia Special“ se zajímavou historií. Zdroj:  Bring a Trailer

Jenže na zdánlivě nudné palivo jezdí i tento ručně vyrobený roadster „Magnolia Special“ se zajímavou historií. | Zdroj: Bring a Trailer

Postavil jej konstruktér motocyklů J.T. Nesbitt ve vlastním studiu v New Orleans mezi lety 2009 až 2011. Zdroj:  Bring a Trailer

Postavil jej konstruktér motocyklů J.T. Nesbitt ve vlastním studiu v New Orleans mezi lety 2009 až 2011. | Zdroj: Bring a Trailer

Jako základ zvolil bytelné šasi Ford z roku 1928 s rozvorem 2 946 mm. Zdroj:  Bring a Trailer

Jako základ zvolil bytelné šasi Ford z roku 1928 s rozvorem 2 946 mm. | Zdroj: Bring a Trailer

Na něj nechal ručně vyrobit hliníkovou karoserii lakovanou do černého odstínu s modrými dekory. Zdroj:  Bring a Trailer

Na něj nechal ručně vyrobit hliníkovou karoserii lakovanou do černého odstínu s modrými dekory. | Zdroj: Bring a Trailer

Nádherným kontrastem jsou blatníky a mohutné prahy z leštěného hliníku. Zdroj:  Bring a Trailer

Nádherným kontrastem jsou blatníky a mohutné prahy z leštěného hliníku. | Zdroj: Bring a Trailer

Celá karoserie je spojená mosaznými torxy a doslova posetá ozdobnými ornamenty. Zdroj:  Bring a Trailer

Celá karoserie je spojená mosaznými torxy a doslova posetá ozdobnými ornamenty. | Zdroj: Bring a Trailer

Po otevření kapoty s centrálními panty se nám naskytne pohled na kompletně zrenovovaný řadový šestiválec o objemu 4.2 litru z Jaguaru XK. Zdroj:  Bring a Trailer

Po otevření kapoty s centrálními panty se nám naskytne pohled na kompletně zrenovovaný řadový šestiválec o objemu 4.2 litru z Jaguaru XK. | Zdroj: Bring a Trailer

Blok, hlavu válců, klikový hřídel i ojnice si vzali na starost odborníci v Simplex Automotive Machine z New Orleans. Zdroj:  Bring a Trailer

Blok, hlavu válců, klikový hřídel i ojnice si vzali na starost odborníci v Simplex Automotive Machine z New Orleans. | Zdroj: Bring a Trailer

Během obnovy dostal motor kované písty, nerezové ventily a vačky s vysokým zdvihem. Zdroj:  Bring a Trailer

Během obnovy dostal motor kované písty, nerezové ventily a vačky s vysokým zdvihem. | Zdroj: Bring a Trailer

Dále můžeme obdivovat leštěné sací potrubí, hliníkový chladič a zakázkové svody. Zdroj:  Bring a Trailer

Dále můžeme obdivovat leštěné sací potrubí, hliníkový chladič a zakázkové svody. | Zdroj: Bring a Trailer

Finální ladění proběhlo v Alabamě u Lee Hurley. Zdroj:  Bring a Trailer

Finální ladění proběhlo v Alabamě u Lee Hurley. | Zdroj: Bring a Trailer

Motor je uzpůsoben pro jízdu na CNG, které je tankováno do pěti tlakových nádrží integrovaných do šasi.   Zdroj:  Bring a Trailer

Motor je uzpůsoben pro jízdu na CNG, které je tankováno do pěti tlakových nádrží integrovaných do šasi.   | Zdroj: Bring a Trailer

Elektroinstalaci prováděl Max Materne, který usedl na místo navigátora během dálkové cesty absolvované v říjnu roku 2011. Zdroj:  Bring a Trailer

Elektroinstalaci prováděl Max Materne, který usedl na místo navigátora během dálkové cesty absolvované v říjnu roku 2011. | Zdroj: Bring a Trailer

Trasa vedla z New Yorku do Los Angeles a trvala 89 hodin. Zdroj:  Bring a Trailer

Trasa vedla z New Yorku do Los Angeles a trvala 89 hodin. | Zdroj: Bring a Trailer

Výprava dokonale prověřila spolehlivost pohonné soustavy včetně kotoučové brzdové sestavy Wilwood na všech kolech, pětistupňové manuální převodovky Tremec T5 i 9palcového diferenciálu s omezenou svorností Ford. Zdroj:  Bring a Trailer

Výprava dokonale prověřila spolehlivost pohonné soustavy včetně kotoučové brzdové sestavy Wilwood na všech kolech, pětistupňové manuální převodovky Tremec T5 i 9palcového diferenciálu s omezenou svorností Ford. | Zdroj: Bring a Trailer

Přední náprava využívá zavěšení s víceprvkovou tlačnou tyčí, vzadu pak najdeme čtyřprvkové zavěšení s Panhardskou tyčí. Zdroj:  Bring a Trailer

Přední náprava využívá zavěšení s víceprvkovou tlačnou tyčí, vzadu pak najdeme čtyřprvkové zavěšení s Panhardskou tyčí. | Zdroj: Bring a Trailer

Na obou nápravách jsou 20palcová drátěná kola obutá do pneumatik Excelsior Competition, která doplňuje odpovídající rezerva. Zdroj:  Bring a Trailer

Na obou nápravách jsou 20palcová drátěná kola obutá do pneumatik Excelsior Competition, která doplňuje odpovídající rezerva. | Zdroj: Bring a Trailer

Vůz strávil posledních pět let v garáži a před prodejem prošel puntičkářským servisem a kompletní revizí. Zdroj:  Bring a Trailer

Vůz strávil posledních pět let v garáži a před prodejem prošel puntičkářským servisem a kompletní revizí. | Zdroj: Bring a Trailer

Stav tachometru ukazuje 6 700 mil. Zdroj:  Bring a Trailer

Stav tachometru ukazuje 6 700 mil. | Zdroj: Bring a Trailer

Zakázkový interiér odráží dvacátá léta v moderním retro pojetí s řadou leštěných prvků. Zdroj:  Bring a Trailer

Zakázkový interiér odráží dvacátá léta v moderním retro pojetí s řadou leštěných prvků. | Zdroj: Bring a Trailer

Kovový volant nádherně ladí s pedály, broušenou palubní deskou i hlavicí řadicí páky. Zdroj:  Bring a Trailer

Kovový volant nádherně ladí s pedály, broušenou palubní deskou i hlavicí řadicí páky. | Zdroj: Bring a Trailer

Budíky rychloměru, otáčkoměru a dalších provozních ukazatelů mají netradiční modrý podklad. Zdroj:  Bring a Trailer

Budíky rychloměru, otáčkoměru a dalších provozních ukazatelů mají netradiční modrý podklad. | Zdroj: Bring a Trailer

Zbytek kokpitu včetně lavice pokrývá prvotřídní hnědá kůže se sladěným kobercem. Zdroj:  Bring a Trailer

Zbytek kokpitu včetně lavice pokrývá prvotřídní hnědá kůže se sladěným kobercem. | Zdroj: Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 Zdroj:  Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 | Zdroj: Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 Zdroj:  Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 | Zdroj: Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 Zdroj:  Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 | Zdroj: Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 Zdroj:  Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 | Zdroj: Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 Zdroj:  Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 | Zdroj: Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 Zdroj:  Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 | Zdroj: Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 Zdroj:  Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 | Zdroj: Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 Zdroj:  Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 | Zdroj: Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 Zdroj:  Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 | Zdroj: Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 Zdroj:  Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 | Zdroj: Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 Zdroj:  Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 | Zdroj: Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 Zdroj:  Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 | Zdroj: Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 Zdroj:  Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 | Zdroj: Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 Zdroj:  Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 | Zdroj: Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 Zdroj:  Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 | Zdroj: Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 Zdroj:  Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 | Zdroj: Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 Zdroj:  Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 | Zdroj: Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 Zdroj:  Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 | Zdroj: Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 Zdroj:  Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 | Zdroj: Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 Zdroj:  Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 | Zdroj: Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 Zdroj:  Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 | Zdroj: Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 Zdroj:  Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 | Zdroj: Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 Zdroj:  Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 | Zdroj: Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 Zdroj:  Bring a Trailer

Magnolia Special Roadster 1928 2009 | Zdroj: Bring a Trailer

Jenže na zdánlivě nudné palivo jezdí i tento ručně vyrobený roadster „Magnolia Special“ se zajímavou historií. Zdroj:  Bring a Trailer
Postavil jej konstruktér motocyklů J.T. Nesbitt ve vlastním studiu v New Orleans mezi lety 2009 až 2011. Zdroj:  Bring a Trailer
Jako základ zvolil bytelné šasi Ford z roku 1928 s rozvorem 2 946 mm. Zdroj:  Bring a Trailer
Na něj nechal ručně vyrobit hliníkovou karoserii lakovanou do černého odstínu s modrými dekory. Zdroj:  Bring a Trailer
48
Fotogalerie

CNG není jen výsadou nudných firemních plechovek. Tankuje ho i tento ručně vyrobený roadster

V aukci se prodal mimořádně nádherný roadster postavený na šasi z roku 1928. Navzdory retro karoserii z dvacátých let tankuje palivo moderní doby.

Když se řekne „CNG“, pravděpodobně si vybavíte koncernové auto z firemní flotily nižšího managementu. I když i těch pomalu ubývá. Jenže na zdánlivě nudné palivo jezdí i tento ručně vyrobený roadster „Magnolia Special“ se zajímavou historií.

Postavil jej konstruktér motocyklů J.T. Nesbitt ve vlastním studiu v New Orleans mezi lety 2009 až 2011. Jako základ zvolil bytelné šasi Ford z roku 1928 s rozvorem 2946 mm. Na něj nechal ručně vyrobit hliníkovou karoserii lakovanou do černého odstínu s modrými dekory. Nádherným kontrastem jsou blatníky a prahy z leštěného hliníku. Celá karoserie je spojená mosaznými torxy a doslova posetá ozdobnými ornamenty.  

Po otevření kapoty s centrálními panty se nám naskytne pohled na kompletně zrenovovaný řadový šestiválec o objemu 4,2 litru z Jaguaru XK. Blok, hlavu válců, kliková hřídel i ojnice si vzali na starost odborníci v Simplex Automotive Machine z New Orleans. Během obnovy dostal motor kované písty, nerezové ventily a vačky s vysokým zdvihem. Dále můžeme obdivovat leštěné sací potrubí, hliníkový chladič a zakázkové svody. Finální ladění proběhlo v Alabamě u Lee Hurley. Motor je uzpůsoben pro jízdu na CNG, které je tankováno do pěti tlakových nádrží integrovaných do šasi.

 

Elektroinstalaci prováděl Max Materne, který usedl na místo navigátora během dálkové cesty absolvované v říjnu roku 2011. Trasa vedla z New Yorku do Los Angeles a trvala 89 hodin. Výprava prověřila spolehlivost pohonné soustavy včetně kotoučové brzdové sestavy Wilwood na všech kolech, pětistupňové manuální převodovky Tremec T5 i 9palcového diferenciálu s omezenou svorností Ford. Přední náprava má zavěšení s víceprvkovou tlačnou tyčí, vzadu pak najdeme čtyřprvkové zavěšení s Panhardovou tyčí. Na obou nápravách jsou 20palcová drátěná kola obutá do pneumatik Excelsior Competition, která doplňuje odpovídající rezerva.

Vůz strávil posledních pět let v garáži a před prodejem prošel puntičkářským servisem a kompletní revizí. Stav tachometru ukazuje 6 700 mil.

Zakázkový interiér odráží dvacátá léta v moderním retro pojetí s řadou leštěných prvků. Kovový volant ladí s pedály, broušenou palubní deskou i hlavicí řadicí páky. Budíky rychloměru, otáčkoměru a dalších provozních ukazatelů mají netradiční modrý podklad. Zbytek kokpitu včetně lavice pokrývá prvotřídní hnědá kůže se sladěným kobercem. Pro případ náhlé události je tu i hasicí přístroj.  

Aukce na portále Bring a Trailer skončila ve čtvrtek 25. května. Vůz se prodal za 81.000 dolarů, co je v přepočtu asi 1,8 milionu korun.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Doporučujeme

Články odjinud