Clio Renaultsport F1: kapesní specialita

Nové Clio RS je hodně zajímavým autem, které v současné době jen těžko hledá přímého konkurenta. O edici F1 to platí dvojnásob.
Clio Renaultsport F1: kapesní specialita

Renault malá a rychlá auta umí, o tom není pochyb. Důkazem může být legenda se jménem Clio Williams nebo dokonce předposlední Clio RS 172. Nová generace si vynutila výkonnější motor, který z objemu dvou litrů dává vzhledem na atmosférické plnění vynikající výkon 145 kW (197 k). To je dost nato, aby vás Clio nenechalo ve štychu v žádné situaci. Stovka za 6,9 sekundy je výkon výborný, maximálka 215 km/h se může někomu zdát málo. Ale jen pro doplnění, to je dáno extrémně krátkými převody, přispívajícími k lepšímu využívání otáčkového spektra a maximální akceleraci. Při maximální rychlosti se jednoduše Clio dostane až k omezovači.

A co je na nové edici F1 R27, která se ukáže světu v Ženevě, tak zvláštního? Tak zaprvé, žádné vyšší výkony nečekejte, to Clio ani nepotřebuje. Co ale mnoho příznivců značky bezesporu ocení, je extrémnější podvozek s již známým jménem Cup. Snížení, tvrdší pružiny, tlumiče a jejich excelentní sladění, to u Renaultu umí.

Mezi ostatní doplňky edice F1 třeba zařadit sportovní sedačky Recaro (ty jsou jinak za příplatek), antracitová sedmnáctipalcová kola, štítek z pořadovým číslem vozu, speciální žlutou barvu karoserie Sirius a nálepky s motivem šachovnice. Zatím není známo, zda se verze F1 Team R27 dočkala i snížení hmotnosti, ale lze to očekávat. Rychlý jako Fisichella nebo Kovalainen určitě nebudete, ale nikdo vás na ulici nepřehlédne a při výletech po okreskách se budete bavit – právě pro tento účel bylo Clio RS stvořeno. O tom, jak Clio RS jezdí, se přesvědčíme již zanedlouho v redakčním testu.

Tip: Představení ostrého Clia RS naleznete zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Clio Renaultsport F1 Team R27

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků