Clio Renaultsport F1: kapesní specialita

Nové Clio RS je hodně zajímavým autem, které v současné době jen těžko hledá přímého konkurenta. O edici F1 to platí dvojnásob.
Clio Renaultsport F1: kapesní specialita

Renault malá a rychlá auta umí, o tom není pochyb. Důkazem může být legenda se jménem Clio Williams nebo dokonce předposlední Clio RS 172. Nová generace si vynutila výkonnější motor, který z objemu dvou litrů dává vzhledem na atmosférické plnění vynikající výkon 145 kW (197 k). To je dost nato, aby vás Clio nenechalo ve štychu v žádné situaci. Stovka za 6,9 sekundy je výkon výborný, maximálka 215 km/h se může někomu zdát málo. Ale jen pro doplnění, to je dáno extrémně krátkými převody, přispívajícími k lepšímu využívání otáčkového spektra a maximální akceleraci. Při maximální rychlosti se jednoduše Clio dostane až k omezovači.

A co je na nové edici F1 R27, která se ukáže světu v Ženevě, tak zvláštního? Tak zaprvé, žádné vyšší výkony nečekejte, to Clio ani nepotřebuje. Co ale mnoho příznivců značky bezesporu ocení, je extrémnější podvozek s již známým jménem Cup. Snížení, tvrdší pružiny, tlumiče a jejich excelentní sladění, to u Renaultu umí.

Mezi ostatní doplňky edice F1 třeba zařadit sportovní sedačky Recaro (ty jsou jinak za příplatek), antracitová sedmnáctipalcová kola, štítek z pořadovým číslem vozu, speciální žlutou barvu karoserie Sirius a nálepky s motivem šachovnice. Zatím není známo, zda se verze F1 Team R27 dočkala i snížení hmotnosti, ale lze to očekávat. Rychlý jako Fisichella nebo Kovalainen určitě nebudete, ale nikdo vás na ulici nepřehlédne a při výletech po okreskách se budete bavit – právě pro tento účel bylo Clio RS stvořeno. O tom, jak Clio RS jezdí, se přesvědčíme již zanedlouho v redakčním testu.

Tip: Představení ostrého Clia RS naleznete zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Clio Renaultsport F1 Team R27

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků