Clio Renaultsport F1: kapesní specialita

Nové Clio RS je hodně zajímavým autem, které v současné době jen těžko hledá přímého konkurenta. O edici F1 to platí dvojnásob.
Clio Renaultsport F1: kapesní specialita

Renault malá a rychlá auta umí, o tom není pochyb. Důkazem může být legenda se jménem Clio Williams nebo dokonce předposlední Clio RS 172. Nová generace si vynutila výkonnější motor, který z objemu dvou litrů dává vzhledem na atmosférické plnění vynikající výkon 145 kW (197 k). To je dost nato, aby vás Clio nenechalo ve štychu v žádné situaci. Stovka za 6,9 sekundy je výkon výborný, maximálka 215 km/h se může někomu zdát málo. Ale jen pro doplnění, to je dáno extrémně krátkými převody, přispívajícími k lepšímu využívání otáčkového spektra a maximální akceleraci. Při maximální rychlosti se jednoduše Clio dostane až k omezovači.

A co je na nové edici F1 R27, která se ukáže světu v Ženevě, tak zvláštního? Tak zaprvé, žádné vyšší výkony nečekejte, to Clio ani nepotřebuje. Co ale mnoho příznivců značky bezesporu ocení, je extrémnější podvozek s již známým jménem Cup. Snížení, tvrdší pružiny, tlumiče a jejich excelentní sladění, to u Renaultu umí.

Mezi ostatní doplňky edice F1 třeba zařadit sportovní sedačky Recaro (ty jsou jinak za příplatek), antracitová sedmnáctipalcová kola, štítek z pořadovým číslem vozu, speciální žlutou barvu karoserie Sirius a nálepky s motivem šachovnice. Zatím není známo, zda se verze F1 Team R27 dočkala i snížení hmotnosti, ale lze to očekávat. Rychlý jako Fisichella nebo Kovalainen určitě nebudete, ale nikdo vás na ulici nepřehlédne a při výletech po okreskách se budete bavit – právě pro tento účel bylo Clio RS stvořeno. O tom, jak Clio RS jezdí, se přesvědčíme již zanedlouho v redakčním testu.

Tip: Představení ostrého Clia RS naleznete zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Clio Renaultsport F1 Team R27

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 59 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků