Clio Renaultsport F1: kapesní specialita

Nové Clio RS je hodně zajímavým autem, které v současné době jen těžko hledá přímého konkurenta. O edici F1 to platí dvojnásob.
Clio Renaultsport F1: kapesní specialita

Renault malá a rychlá auta umí, o tom není pochyb. Důkazem může být legenda se jménem Clio Williams nebo dokonce předposlední Clio RS 172. Nová generace si vynutila výkonnější motor, který z objemu dvou litrů dává vzhledem na atmosférické plnění vynikající výkon 145 kW (197 k). To je dost nato, aby vás Clio nenechalo ve štychu v žádné situaci. Stovka za 6,9 sekundy je výkon výborný, maximálka 215 km/h se může někomu zdát málo. Ale jen pro doplnění, to je dáno extrémně krátkými převody, přispívajícími k lepšímu využívání otáčkového spektra a maximální akceleraci. Při maximální rychlosti se jednoduše Clio dostane až k omezovači.

A co je na nové edici F1 R27, která se ukáže světu v Ženevě, tak zvláštního? Tak zaprvé, žádné vyšší výkony nečekejte, to Clio ani nepotřebuje. Co ale mnoho příznivců značky bezesporu ocení, je extrémnější podvozek s již známým jménem Cup. Snížení, tvrdší pružiny, tlumiče a jejich excelentní sladění, to u Renaultu umí.

Mezi ostatní doplňky edice F1 třeba zařadit sportovní sedačky Recaro (ty jsou jinak za příplatek), antracitová sedmnáctipalcová kola, štítek z pořadovým číslem vozu, speciální žlutou barvu karoserie Sirius a nálepky s motivem šachovnice. Zatím není známo, zda se verze F1 Team R27 dočkala i snížení hmotnosti, ale lze to očekávat. Rychlý jako Fisichella nebo Kovalainen určitě nebudete, ale nikdo vás na ulici nepřehlédne a při výletech po okreskách se budete bavit – právě pro tento účel bylo Clio RS stvořeno. O tom, jak Clio RS jezdí, se přesvědčíme již zanedlouho v redakčním testu.

Tip: Představení ostrého Clia RS naleznete zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Clio Renaultsport F1 Team R27

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků