Jedna věc mi není jasná - proč má auto s takovým výkonem tak nízkou maximálku. Vždyť těch 21x udělá i slušný dvoulitrový turbodiesel. Autu s takovým výkonem by slušela maximálka spíš někde kolem 230. Je to zpřevodováním? Jestli je to tím, že chtěli zvýšit přítlak, tak to je na ..., ve vyšších rychlostech to nepojede a bude to žrát. Ostatní předpoklady být nejen autem pro zábavu, ale také i rozumným dopravním prostředkem, auto jinak má.
pavle je to urcite zpřevodováním, ono atmosfericky motor s 200PS nema mo dobry prubeh kroutaku to uz potvrdil Civic Rtak ze proto 6 kvalt, ktery ja tu rika saman bude na kratko, to auto trochu trochu tim padem najaky stred nebo spise max, ale urcite ne poskladanou prevodovku pro rally na maximu zrichleni s malou maximalkou.
oprava>>> to auto trochu trpi nelogikou, cekal bych ze pokud je podvozek naladen na okruh, tak ze i sprevodovani bude naladeno take na okruh, tim padem najaky stred nebo spise max, ale urcite ne poskladanou prevodovku pro rally na maximu zrychleni s malou maximalkou.:-D
A odkdy je podvozek Clia Sport naladenej na okruh :-O, us Clio Sport 2 bylo ladene na okresky, vetsina novinaru si ho jezdila testovat do Alp na klikaty silnicky, v produkcnich vozech s Cliem Sport spousta lidi jezdi Rallye a Rallyesprinty a to je standardni Clio Sport, nema ani jinek podovozek, a pritom s nim jezdej na rozmlacenych silnickach a vedou si dobre :-D. Navic nevim v cem je jine zprevodovani na okruhy a na rallye, u produkcnich aut je to stejne tam i tam, proste seriove :-D. No jen je videt ze si v Cliu Sport nikdy nejel, kdys si myslis ze je na okruhy ;-).
Nechci se hadat ale odpovez jsi kde Cliu ladily podvozek? asi nevis co, a nastaveni treba pro ty Alpy muze byt klidne jako do vrchu coz je oruhove nastaveni!!!! Jinak samozdrejmne N Clia ktere jezdi rallye maji predelanej podvozek stejne jako N Typer-r , pokud nekdo ma dostatek penez ma i vice provodovek poskladanych na konkretni trat to same plati i pro podvozek na asfalt nebo sotolinu. A to u vybec nemuvim o nastavitelne podvozku ale to uz je otazka jenom penez, s tim ten tvuj civil nema nic spolecneho, je i dobre civil nikdy nebude zavodni auto kdo by s tim jezdil;)Nevim proc porad branis neco kdyz o tom nic nevis.
Rallyesprinty us fotim 2 rokem a jel sem us s nekolika tema autama ;-), janak kategorii 7 tedy zavodni vozy do 2 litru, jezdi nekolik Clii Sport a sou to ciste seriove vozy jen s bezpecnostnima upravama pro kategorii A a N ;-), tedy moc dobre vim ze ty auta maj seriovej podvozek i seriovou prevodovku, pac jakykoli zasah krome bezpecnostnich prvku je u tech aut zakazanej :-D. Ty auta maj jen ram predni casti kabyny, skorepinove sedaky, 4 a vicebodove pasy, hacici sistem o min.5 litrech a bezpecnostni odpojitelnou nadr a baterii, jinak sou to naproste seriovky B-]. Nejdriv se nekdy takovich zavodu zucastni a pak tady pis o tom jak o tom nic nevim :-D. To jak ty auta sou zive se urcuje jen jedinou veci a to zvolenou velikosti pneumatik, tedy na rovnejsi trate se volej vetsi a na zatackovite a s sotolinou se volej mensi pneu ;-). Sam si do kategorie 6, tedy zavodnich do 1600ccm stavim Felicii, takze pravidla mam celkem nacteny, a vim ze nesmim zmenit plneni vozu, nesmim nahradit naboje na napravach, tedy je temer nemozne nahradit cele brzdy a jen se auto vybavi lepsima kotoucema a destickama, a nesmi byt zmenen sistem pruzeni na napravach, tedy jedine co muzu menit sou pouze tlumice a pruziny, ale nesmim kuprikladu pridavat stabylizatory. Takze as nekdy budes neco podobneho jezdit, tak nam tady vypravej jak maj ty auta nekolik prevodovek a jinych uprav ;-). Totis prevodova skrin musi zustat puvodni a je mozne pouze u nekterych aut dodelat seqenci, ale prevodova skrin musi zustat seriova, cos je treba prave vetsina aut z produkce VW, kde tento zasah je mozny.
Dit jsi sam odporujes ty odborniku nejdrive si tu Feldu dostav potom poucuj, samodrejne ze muzes mnenit u N nastavitelne tlumice a poskladat jinak prevodovku, na co by jsi menil prsimte obal/skrin ? skrini mas nekolik stejnych ale ty jse "jenom" plni ruznejnema prevodama podle maximalky kterou potrebujes na nejrichleji RZ, treba Nkova eva maji i sekvence jak sam pises, podvozek co auto/zavodnik uplne jinak naladeny jine tlumice kazdy jsi totiz ho ladi sam jak mu to vyhovuje treba Kresta tet s N EVO 9. na Barumce na ewrc je pekny clanek kde pise ze auto nastavil hlavne na Pindulu, tak se jenom od nekoho nevoz ale priste se poradne podivej co ty auta dopravdy maji pod kapotou v sevise.Nic vezlem ale pride mi ze v tom trochu mas chaos;) Jeste mi rekni ze kdyz vymnenis seriove tlumice treba za plne seriditelne treba od Dynamics, tak to ti pride jako ze to nema na jidni vlastnsti vliv :-D A zda jse ti ze jsou stejne nastavene na asfalt tak na tolinu ?Asi jo kdyz dokozas rici takou to vetu :To jak ty auta sou zive se urcuje jen jedinou veci a to zvolenou velikosti pneumatik, to to je takove zjednoduseni ktere bych cekal od nekoho kdo opravdu jenom foti, ale pod kapotu moc nevidi.Do uricite miry to chapu kdyz clovek nema prachy tak jede na serii bez stavitelneho podvozku, jeno vymeni na sotolinu 15 misto 17 na asfalt ale to sme na urovni amateru volneho poharu nebo poharu K4 KCR. Nejezdi tam nahodu ty tvi znami ;) par Clio tam vidam.
Clio Sport nikdy nebylo autem na prepravu, je to auto ciste pro zabavu a zabava neni o rychlosti, rychlost je jen nudna cast pri jizde po rovne silnici. Navic zadny z malich aut nema takovou maximalku us jenom kvuli bezpecnosti, naco by bylo lidem jezdit v takovem aute 230km/h, kdys naprosto postacuje 180-200km/h.
...
Radek Ondrášík > as ho bude mit AR na testovani, tak mi please napis abych se do nej aspon prijel posadit a nafotit si ho :-P:-D, prosim prosim :-D. Ted mi nad hlavou visi dve moje dusicky a jedna rika, kup ST220 a ta druha rika kup Clio Sport B-] :-D .
Renault umí u svých sportovních verzí naladit podvozek k úplnému maximu otevřeného diferenciálu.Hmm jasne o tom tady celou dobu mluvim ze to je sice maximu to jim nikdo vubec nebere ale pro maximalni vyuziti 200 to nastaci to je !zavodni! praxe. Tak spatky na zem Clio v Cup verzi je je nadherne auto ve spojeni skvence je to super zazitek na okruhu, ale todle je civil tak ze chci pouzivat na okrskach za ty prachy to jine auta budou plni lepe bohuzel.
V minulé generaci bych viděl jidné konkurenty v podobě Focusu RS a Type-R. Co je a není lepší bych ponechal na jinou debatu. Nyní to vidím na Clio/OPC/ST/Type-R. Jaké bude finální naladění vůči konkurenci bych ponechal na nějaké osobní zkušenosti
jak bylo oficialne receno vyrobcem hlavne jse pracovalo na motoru podvozek nedostal moc zmen, nachame jse prekvapit ale podle starsi generace Clio neni v zadnem pripade leader podvozku ve sve tride to je Fiesta.
To je debata, kde se pouštíme na tenký led ;-) Samotné Clio opravdu podvozkově, emočně a zážitkově nepokládám za lepší auto než Fiesta. Ovšem pokud vezmem pouze ST a 182, pak je to opravdu na vážkách. Když pomineme rozdílný výkon, který hraje pro Clio, tak bych si na vítěze jednoduše nevsázel. Automaticky bych z této dvojky neudělal vítězem žádného.
No me bezna Fiesta prijde strasne rozkakana, tam kde si se svim Cliem troufnu jet nadoraz si s kamosovou Fiestou netroufnu ani na 3/4, proste mi na jednech serpentynach ta Fiesta uskakuje a to mi jako cool neprijde :-D. V Cliu 172 sem se svezl nedavno a byl sem natsenej, s Fiestou ST sem jeste jako ridic nejel, ale co sem cetl v periodikach, tak proti Cliu Sport nespela.
uz v zakladnim modelu je Fiesta mene uskaka nez Clio to je proste realita , natoz ve verzi ST kontra Sport. Uz jenom proto ze Fiesta neni RS ale jenom ST, pokud vezmu okruhovou Fiestu ST Cup a Clio Cup, urcite by byl souboj velmi zajimavy, ale pokud se bavime o civilu pokud by Fiesta byla RS a mnela 200 PS byla by diky opdvozku vytez, takto bohuzel vytezi motorove Clio RS, ale v zadnem pripade podvozkem, o tom by mohl vypraven lecktery cesky zavodnik ktery zacinal ve Fiesta Cupu kde 100koneve x let stare Fiesty meli na okruhu lepsi casi jak civilni Typer-R s 200PS:-D
No dnes lecktery zavodnik nejenom zacina na Cliu S1600 s 1.6kou pod kapotou, po fieste dneska moc lidi ani nestekne :-D B-]
lecktery zavodnik urcite ne!! ono dat za S1600 4000 000 na tom jse nezacina!!!Kdyz jsi takovy odbornik tak urcite vis ze Clio S1600 nema s podvozkem tohoto Clia nic moc spolecneho cela napravnice je jina atd.Fiesta S1600 je treba na sotoline rychejsi nez Clio, ale jak jsem rekl i Fiesta S1600 ma min vykonej motor nez Clio S1600 nebo C2, vzhledme k tomu ze Fiesta nema dokonceny vyvoj tak ani neni fer to srovnavat, v CR jsou asi 3 Clio S1600 jetli dobre pocitam, Fiesta S1600 jedna. "dneska moc lidi ani nestekne" mozna ty kdyz tomu jak vidim moc nerozumis:-D
Problémy s vývojem u Fiesty S1600 mohu potvrdit. Měl jsem možnost strávit s týmem pár chvil i nějakou projížďku udělat a přestože čerpají mnoho z poznatku Kresty, pořád to nejede jak by mělo a konkurence je kapku v předu.Ovšem to je zcela irelevantní, rozdíly mezi rally a civilem jsou diametrální. Co se týká civilu, tam bych vítěze nějak nehodnotil
Je videt ze si s predchozi generaci Clia Sport ani se soucasnou generaci Clia bezneho nejel co ;-) .
To věřím :-D
Nevim kde autor vzal o tom podvozku podle meho nazoru pokud nekdo naladi auto na NÜRBURGRINGu at to Clio Cup nebo Type-R, a prdne ho na ceske okrsky tak to nemuze byt pro to auto, a majitele dobre :-D ale jinak verim ze par lidi jsi to koupi kteri koukaji na Alonsa ;)Ale vazne pokud clovek nebude kazdy vykend v BRNE, tak to auto je bez upravy toho skveleho podvozku jenom hodne rychlej motor na pomalem sasi, ktery vam na okrsce pridela hodne prace a nauci vas setrit pravou nohu, pokud autor clanku naznacuje ze nove Clio ma predni napravu tak dobrou ze ani nepotrebuje samosvor tak to ve mne vyvolava velke rozpaky ale proti gustu nebo jak jse to rika;):-D
Doporučuji se svést minulou generaci Clia 182 a poté to srovnat s nabídkou ostatních hatchbacků. Samotné sériové nastavení je nadprůměrné a celý zážitek i ze sériové verze je jeden z nejlepších, jaký šlo v té době získat.Nová generace je na tom bude velmi podobně, ono stačí se podívat na Megane Sport. Pokud tedy půjde nové Clio Sport ve stopách minulé generace, bude to jedno z nejzábavnějších a nejrychlejších aut daného segmentu na trhu.Je pochopitelné, že možnosti předokolky jsou limitované a určitou podporou může být samosvorný diferenciál. V článku jsem nijak nepolemizoval nad tím, že by jeho přítomnost byla na místě, spíše šlo o to, že Renault umí u svých sportovních verzí naladit podvozek k úplnému maximu otevřeného diferenciálu.
Podle tveho tvrzeni je tedy zbytecne aby si Cesi vubec kupovali tvrdsi auta, jako sou treba Ferreri, Porsche, Zonda, Lambo, proste cokoli co ma podvozek ladenej na sportovni jizdu, nejdriv se v necem takovem projed a pak teprv sud jak moc blbe se s tim jesdi po ceskych silnicich ;-) , predchozi Sport patril mezi elitu a pocitam ze ani tento Sport nebude v nicem zaostavat :-D. To auto patri mezi jednoucelovky a takovi lidi si ho koupej, to neni auto na jezdeni do supermarketu pro jidlo, ale na pozitek z rizeni ;-) .
Ferreri, Porsche, Zonda, Lambo no pokud jsi ho kupi s nastavenim podvozku pro okruh tak to ty podvozkove segmenty uprimne lituji, k tomu nemuzu nic jneho dodat ze to udela jenom diletant, je pravda ze nekteri uz na to mysli a davaji do sepersportu stavytelny podvozky ,pro ceske kraj se hodi Evo ,STi a to ukaze Ferreri, Porsche, Zonda, Lambo na okrsce pekne zada. Pokud nekdo chce Ferreri, Porsche, Zonda, Lambo at se odstehuje do US, DE tam jsou krasne silnice :-D
Promluvil mudrc. Pokud nekdo chce Ferrari a ma na nej, tak si ho klidne koupi. A ver mi, ze i v CR to stoji za to. Takove auto si nekupujes proto, abys ses honil na okreskach s nejakymi japonskymi plechovkami. A kdyz ti neco odejde, existuji servisy. A kdyz toho odejde vic, koupis si jine auto. Muj znamy (AH) je spokojeny majitel F 360 - a navzdory tvemu prispevku nevidi duvod, proc by se mel odstehovat do DE. A US silnic jsi asi moc nevidel, ze?
Promluvil mudrc. Pokud nechce chce Ferrari a ma na nej, tak si ho klidne koupi a ver mi, ze i v CR to stoji za to. Takove auto si nekupujes proto, abys ses honil na okreskach s nejakymi japonskymi plechovkami. A kdyz ti neco odejde, existuji servisy. A kdyz toho odejde vic, koupis si jine auto. Muj znamy (AH) je spokojeny majitel F 360 - a navzdory tvemu prispevku nevidi duvod, proc by se mel odstehovat do DE. A US silnic jsi asi moc nevidel, ze?
:-D:-D:-D:-D jak rikam jsou diletanti co jsi koupi F 360 jenom na machrovani po Vaclavaku, a poskakovani po kocicakach ve Vrsovicich, skoda takoveho kresneho auto pro takoveto lidi kteri k nemu nemaji odpovidajici vztah - k tak krasnemu auto jako F 360 Modena.
Ty fotky jsou z americké verze nebo bude mít opravdu verze prodávaná u nás tachometr v mílích (a malou červenou barvou v km)?
Majle sou pouze na predposledni fotce :-D
To: Clio Sport je jakousi okleštěnou verzi závodního speciálu Clio Cup a za pár drobných si můžete přestavět malý hatchback do civilní podoby okruhové verze.***********************************************Co ja vim, tak v minule generaci byla verze Clio Cup levnejsi nez "civilni" Clio Sport. U nas se sice nikdy neprodavala, ale v jednom testu kde byly i ceny o tom psali. Clio Cup napr. nemelo ABS, bylo odlehcene o 80kg, jiny podvozek, bez klimatizace, tenci skla, bez xenonu a rezervy + asi dalsi upravy.Viz obrazek http://www.sweb.cz/clio04/Obr008.jpg - kde jsou i cenyRozdily Cup vs. Sport - http://www.sweb.cz/clio04/Text002.jpgClio Cup se asi u nas nadale nebude prodavat - nevite jake ma ceny soucasna generace Clio Cup?
na clio cup ale nedostanes EC :-)
O prodeji Cupu v této generaci u nás notně pochybuji. Velmi častou úpravou u Sportu bylo nasazení podvozku z Cupu, což udělá velké divy. Zbytek je spíše o tom, že majitel vytahá z auta vše nepotřebné.ABS jako takové není problém deaktivovat. Není to tak časté, ale není problém přidělat na palubku vypínaní ABS a tak jej lze mít a v případě zájmu ho lze vypnout. Tudíž základem je hlavně onen Cupový podvozek, který opravdu nestojí mnoho. Zbytek jsou spíše ústupky v komfortu.
pekne :-) skoda ze to nedavaju aj do meganu sedan
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.