Clio 2004: drobný facelift a nový motor (doplněny fotografie)

Renault Clio dostane v lednu příštího roku facelift, který se dotkne především přední masky, který bude působit ještě dynamičtěji než dosud. Současně s úpravou vzhledu se pod kapotou objeví nový motor dCi s výkonem 75 kW, tedy 101 koní. Objem činí klasických 1.5 litru, je to tedy už třetí varianta tohoto motoru; základní výkon činí 48 kW, silnější varianta má pak 60 kW.

Clio tak má konečně zbraň proti Fabii, Ibize a Polu, ve kterých se naftový motor s tímto výkonem (ale o objemu 1.9 l) prodává již delší dobu. Motor 1.5 dCi se časem jistě objeví také pod kapotou Méganu, kde doplní motory 1.5 dCi 60 kW a 1.9 dCi 88 kW. Maximální točivý moment zmiňovaného motoru je 200 Nm v 1900 otáčkách, kombinovaná spotřeba 4,3 litru.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků