Climax Sports Racer: slavné jméno se vrací

Nad tímto autem zaplesají zřejmě zvláště v domovské Anglii, kde jsou populární tzv. „track days“. Právě na okruhu bude doma.

Víkendové track days jsou ve Velké Británii dlouholetou tradicí. Při těchto příležitostech se na závodních tratích objevují velmi rychlé a subtilní stroje, jež těží především ze své nízké hmotnosti a přes týden s nimi lze při troše oddanosti věci brázdit i silnice v běžném provozu.

Jejich typickými představiteli jsou nyní stroje Lotus, Ariel Atom V8 nebo T1 značky Caparo, ale zdá se, že jim právě vyrostla zdatná konkurence. Je jím výrobek společnosti Climax Cars s označením Sports Racer. Již samotný název napovídá, že má ambice stanout na hranici mezi sportovními a závodními vozy, přičemž značka Climax není sportovně založeným britským řidičům nijak neznámá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tato britská firma hodlá ve své továrně v Coventry vyrobit sérii dvou stovek vozů Sports Racer. O jejich pohon se starají americké osmiválce Ford s objemem 4,6 l, jež jsou ve verzi s atmosférickým plněním naladěy na nejvyšší výkon 345 koní (257 kW) a točivý moment až 414 Nm. Provedení vybavené kompresorem se pak může pochlubit výkonem 450 koní (309 kW), což jen dokazuje potenciál těchto jednotek, jež se v poněkud krotších verzích montují třeba do Mustangů. Výkon je v obou případech přenášen na kola zadní nápravy skrze šestistupňovou, manuálně řazenou převodovku Graziano GT ME1.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Oproti většině konkurentů nabízí Climax Sports Racer dojem skutečného automobilu, designéři se nejspíš nechali inspirovat strojem McLaren SLR Stirling Moss. „Chtěli jsme vyrábět radikálně jiný druh auta, které bude skutečně vzrušující a zároveň skrz naskrz rychlé,“ tvrdí autoři vozu Simon Long a Marcus Rayner. „Volba hliníku pro konstrukci celé struktury byla od počátku jasná pro snížení hmotnosti, abychom dosáhli lepších jízdních vlastností, výkonů a hospodárnosti.“

Z hliníkové slitiny jsou vyrobeny podvozek i povrchové karosářské díly, což přispělo k dosažení pohotovostní hmotnosti jen 907 kg. Díky tomu Climax Sports Racer vykazuje poměr výkonu na tunu hmotnosti ve výši 380 koní (283 kW), resp. 458 koní (342 kW) u přeplňovaného provedení. K optimálnímu doladění jízdních vlastností poslouží třeba plně stavitelné pérování nezávisle zavěšených kol. Seznam příplatkové výbavy je opravdu pestrý a najdeme v něm třeba brzdy s keramickými kotouči, skořepinová sedadla se závodními bezpečnostními pásy nebo poloautomatickou převodovku se sekvenčním řazením.

Pokud vás vůz Climax Sports Racer zaujal, jeho prodejní cena začíná na hodnotě 92 000 liber.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Climax Sports Racer
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 14 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků