Dacia Jogger působí na pohled skvěle. Designově vypadá vlastně jako  Sandero Stepway  s batohem. Foto: Vladimír Kadera

Dacia Jogger působí na pohled skvěle. Designově vypadá vlastně jako Sandero Stepway s batohem. | Foto: Vladimír Kadera

To znamená ochranné plasty po obvodu celého auta, agresivní přední masku, totožný světelný podpis a hlavně střešní ližiny, které lze se speciálním klíčem odmontovat a otočit o 90 stupňů. Foto: Vladimír Kadera

To znamená ochranné plasty po obvodu celého auta, agresivní přední masku, totožný světelný podpis a hlavně střešní ližiny, které lze se speciálním klíčem odmontovat a otočit o 90 stupňů. | Foto: Vladimír Kadera

Světlá výška vozu je 20 cm a z podlahy nic nevyčnívá. Tohle auto půjde opravdu použít i mimo cesty a není jen na parádu. 16palcová kola obalená do pneumatik s větším vzorkem tomu nasvědčují. Foto: Vladimír Kadera

Světlá výška vozu je 20 cm a z podlahy nic nevyčnívá. Tohle auto půjde opravdu použít i mimo cesty a není jen na parádu. 16palcová kola obalená do pneumatik s větším vzorkem tomu nasvědčují. | Foto: Vladimír Kadera

Uvnitř je to taktéž shodné s kratším sanderem. Najdete tu osmipalcový infotainment, dva USB porty, otočné ovladače klimatizace od  Renaultu  i tlačítka na vyhřívání sedadel. Foto: Vladimír Kadera

Uvnitř je to taktéž shodné s kratším sanderem. Najdete tu osmipalcový infotainment, dva USB porty, otočné ovladače klimatizace od Renaultu i tlačítka na vyhřívání sedadel. | Foto: Vladimír Kadera

Měkká sedadla nabídnou dostatek prostoru i pro širší postavy a výhled z celého auta je skvělý. Ze sedla řidiče mi vadil jen nízko posazený rám čelního okna, který bude překážet ve výhledu třeba na semafory. Foto: Vladimír Kadera

Měkká sedadla nabídnou dostatek prostoru i pro širší postavy a výhled z celého auta je skvělý. Ze sedla řidiče mi vadil jen nízko posazený rám čelního okna, který bude překážet ve výhledu třeba na semafory. | Foto: Vladimír Kadera

Jinak jsou na palubní desce a výplních dveří namixované tvrdé plasty s povrchy z textilu. Foto: Vladimír Kadera

Jinak jsou na palubní desce a výplních dveří namixované tvrdé plasty s povrchy z textilu. | Foto: Vladimír Kadera

Ani na druhé řadě sedadel nebyl s místem problém. Když jsem si nastavil sedadlo řidiče na sebe, měl jsem vzadu ještě před koleny menší rezervu.  Foto: Vladimír Kadera

Ani na druhé řadě sedadel nebyl s místem problém. Když jsem si nastavil sedadlo řidiče na sebe, měl jsem vzadu ještě před koleny menší rezervu.  | Foto: Vladimír Kadera

I na hlavu bylo místa dost. Vzadu se ale sedí o dost výš než vpředu, takže se i hůře nastupuje, což ztěžuje i přístup na třetí lavici sedadel. Foto: Vladimír Kadera

I na hlavu bylo místa dost. Vzadu se ale sedí o dost výš než vpředu, takže se i hůře nastupuje, což ztěžuje i přístup na třetí lavici sedadel. | Foto: Vladimír Kadera

Cestující na krajích pak mohou využít výklopné stolečky. Jejich zpracování pokulhává, ale službu určitě udělají. Foto: Vladimír Kadera

Cestující na krajích pak mohou využít výklopné stolečky. Jejich zpracování pokulhává, ale službu určitě udělají. | Foto: Vladimír Kadera

Třetí řada sedadel má prý posloužit nejen dětem, ale také dospělým. Dva cestující tady mají své loketní opěrky i držáky na nápoje. Každá řada sedadel má pak na stropě svou vlastní lampičku. Foto: Vladimír Kadera

Třetí řada sedadel má prý posloužit nejen dětem, ale také dospělým. Dva cestující tady mají své loketní opěrky i držáky na nápoje. Každá řada sedadel má pak na stropě svou vlastní lampičku. | Foto: Vladimír Kadera

Dospělí jedinci se dozadu vejdou, ale já se už se 183 centimetry cítil stísněně. Na delší přesuny to tady rozhodně nebude. Foto: Vladimír Kadera

Dospělí jedinci se dozadu vejdou, ale já se už se 183 centimetry cítil stísněně. Na delší přesuny to tady rozhodně nebude. | Foto: Vladimír Kadera

Zavazadlový prostor je se všemi usazenými sedadly opravdu jen nouzový. Manipulace se třetí řadou sedadel je ale velmi jednoduchá. Stačí zatáhnout za páčku a opěradlo se sklopí. Foto: Vladimír Kadera

Zavazadlový prostor je se všemi usazenými sedadly opravdu jen nouzový. Manipulace se třetí řadou sedadel je ale velmi jednoduchá. Stačí zatáhnout za páčku a opěradlo se sklopí. | Foto: Vladimír Kadera

Pak pomocí další páčky sedadlo buď sklopíte úplně, nebo ho vyjmete ven. Jedno váží pouze deset kilogramů, ale také nepůsobí nijak zvlášť kvalitně. Foto: Vladimír Kadera

Pak pomocí další páčky sedadlo buď sklopíte úplně, nebo ho vyjmete ven. Jedno váží pouze deset kilogramů, ale také nepůsobí nijak zvlášť kvalitně. | Foto: Vladimír Kadera

Jogger stojí na platformě CMF-P a prozatím spoléhá na čistě spalovací motory TCe 110 a TCe 100 LPG, později přibude hybrid. Foto: Vladimír Kadera

Jogger stojí na platformě CMF-P a prozatím spoléhá na čistě spalovací motory TCe 110 a TCe 100 LPG, později přibude hybrid. | Foto: Vladimír Kadera

První objednávky v Evropě odstartují v listopadu a u dealerů bude auto v únoru příštího roku. Foto: Vladimír Kadera

První objednávky v Evropě odstartují v listopadu a u dealerů bude auto v únoru příštího roku. | Foto: Vladimír Kadera

Auto působí robustně a vážně vypadá super, ostatně od zítra se na  IAA Mnichov  můžete přesvědčit osobně. Foto: Vladimír Kadera

Auto působí robustně a vážně vypadá super, ostatně od zítra se na IAA Mnichov můžete přesvědčit osobně. | Foto: Vladimír Kadera

 Foto: Vladimír Kadera

| Foto: Vladimír Kadera

 Foto: Vladimír Kadera

| Foto: Vladimír Kadera

 Foto: Vladimír Kadera

| Foto: Vladimír Kadera

 Foto: Vladimír Kadera

| Foto: Vladimír Kadera

 Foto: Vladimír Kadera

| Foto: Vladimír Kadera

 Foto: Vladimír Kadera

| Foto: Vladimír Kadera

 Foto: Vladimír Kadera

| Foto: Vladimír Kadera

 Foto: Vladimír Kadera

| Foto: Vladimír Kadera

 Foto: Vladimír Kadera

| Foto: Vladimír Kadera

 Foto: Vladimír Kadera

| Foto: Vladimír Kadera

 Foto: Vladimír Kadera

| Foto: Vladimír Kadera

 Foto: Vladimír Kadera

| Foto: Vladimír Kadera

 Foto: Vladimír Kadera

| Foto: Vladimír Kadera

 Foto: Vladimír Kadera

| Foto: Vladimír Kadera

 Foto: Vladimír Kadera

| Foto: Vladimír Kadera

 Foto: Vladimír Kadera

| Foto: Vladimír Kadera

Na víceúčelové rodinné modely  s příchodem nové identity  Dacia nezanevřela. Přivítat tedy můžeme novinku Jogger, prostorný víceúčelový crossover, dle rumunské značky určený pro každodenní dobrodružství velkých rodin.

Na víceúčelové rodinné modely s příchodem nové identity Dacia nezanevřela. Přivítat tedy můžeme novinku Jogger, prostorný víceúčelový crossover, dle rumunské značky určený pro každodenní dobrodružství velkých rodin.

Design asi není třeba příliš rozvádět, model pokračuje na stylu zavedeném novým Sanderem a jeho robustnější verzi Stepway. Ostatně stojí i na stejné CMF-B platformě.

Design asi není třeba příliš rozvádět, model pokračuje na stylu zavedeném novým Sanderem a jeho robustnější verzi Stepway. Ostatně stojí i na stejné CMF-B platformě.

Na dostatek místa v kabině hledí Jogger s délkou 4547 mm, šířkou 1848 mm, výškou 1632 mm a rozvorem 2897 mm. Interiér bude dostupný v pětimístné či sedmimístné konfiguraci.

Na dostatek místa v kabině hledí Jogger s délkou 4547 mm, šířkou 1848 mm, výškou 1632 mm a rozvorem 2897 mm. Interiér bude dostupný v pětimístné či sedmimístné konfiguraci.

Sezení úplně vzadu je řešeno samostatnými sedadly – prostorem nejde podle Dacie o místa pouze pro děti, pohodlné cestování má Jogger zajistit pro sedm dospělých.

Sezení úplně vzadu je řešeno samostatnými sedadly – prostorem nejde podle Dacie o místa pouze pro děti, pohodlné cestování má Jogger zajistit pro sedm dospělých.

V pětimístné verzi čítá základní objem kufru 708 litrů, v sedmimístné pak 160 litrů (v případě sklopení třetí řady sedadel 565 litrů). Maximálně ale nabídne Jogger se sklopenou druhou a vyjmutou třetí řadou sedadel až 1819 litrů zavazadlového prostoru.

V pětimístné verzi čítá základní objem kufru 708 litrů, v sedmimístné pak 160 litrů (v případě sklopení třetí řady sedadel 565 litrů). Maximálně ale nabídne Jogger se sklopenou druhou a vyjmutou třetí řadou sedadel až 1819 litrů zavazadlového prostoru.

V kabině je taky dostatek odkládacích přihrádek pro každou řadu sedadel (celkový objem 24 litrů), druhou řadu lze vybavit sklápěcími stolky a v kufru zase nechybí kotvící oka a popruhy pro zajištění nákladu.

V kabině je taky dostatek odkládacích přihrádek pro každou řadu sedadel (celkový objem 24 litrů), druhou řadu lze vybavit sklápěcími stolky a v kufru zase nechybí kotvící oka a popruhy pro zajištění nákladu.

Nakonec může mít Jogger v závislosti na zvolené výbavě i praktické střešní nosiče, které lze nastavit podélně i příčně (unesou až 80 kg).

Nakonec může mít Jogger v závislosti na zvolené výbavě i praktické střešní nosiče, které lze nastavit podélně i příčně (unesou až 80 kg).

Vpředu využívá novinka architekturu palubní desky nového Sandera, stejně jako varianty infotainmentu pro různé úrovně výbavy. Nejlevnější verze se spolehnou pouze na integrovanou dokovací stanici pro chytrý telefon...

Vpředu využívá novinka architekturu palubní desky nového Sandera, stejně jako varianty infotainmentu pro různé úrovně výbavy. Nejlevnější verze se spolehnou pouze na integrovanou dokovací stanici pro chytrý telefon...

...zatímco vrcholná výbava nabídne 8palcový infotainment s navigací a posledními funkcemi konektivity.

...zatímco vrcholná výbava nabídne 8palcový infotainment s navigací a posledními funkcemi konektivity.

Z příplatků zmiňuje Dacie pro Jogger třeba vyhřívání předních sedadel, automatickou klimatizaci s displejem, bezklíčový přístup, tempomat s omezovačem rychlosti...

Z příplatků zmiňuje Dacie pro Jogger třeba vyhřívání předních sedadel, automatickou klimatizaci s displejem, bezklíčový přístup, tempomat s omezovačem rychlosti...

...parkovací senzory vpředu i vzadu (se zadní kamerou), dešťový senzor nebo asistent hlídání mrtvého úhlu.

...parkovací senzory vpředu i vzadu (se zadní kamerou), dešťový senzor nebo asistent hlídání mrtvého úhlu.

Pod kapotou zatím nabídne Dacia dvě motorizace. Nejsilnější volbou bude litrový přeplňovaný tříválec TCe 110 (81 kW/110 k) spojený s manuální šestistupňovou převodovkou, jinak bude k mání i litrové TCe 100 na LPG (74 kW/100 k).

Pod kapotou zatím nabídne Dacia dvě motorizace. Nejsilnější volbou bude litrový přeplňovaný tříválec TCe 110 (81 kW/110 k) spojený s manuální šestistupňovou převodovkou, jinak bude k mání i litrové TCe 100 na LPG (74 kW/100 k).

V roce 2023 chystá značka uvést do nabídky i hybridní motorizaci spojující 1,6litrový čtyřválec a dvojici elektromotorů,  tedy techniku již známou v modelech Renaultu .

V roce 2023 chystá značka uvést do nabídky i hybridní motorizaci spojující 1,6litrový čtyřválec a dvojici elektromotorů, tedy techniku již známou v modelech Renaultu.

Nízká cena zůstává důležitou součástí charakteru značky – chystanou elektrifikovanou verzi Dacia už nyní označuje za nejdostupnější sedmimístný hybrid. Jogger bude začínat se základní cenou pod 15.000 eur (asi 380.000 Kč).

Nízká cena zůstává důležitou součástí charakteru značky – chystanou elektrifikovanou verzi Dacia už nyní označuje za nejdostupnější sedmimístný hybrid. Jogger bude začínat se základní cenou pod 15.000 eur (asi 380.000 Kč).

První objednávky v Evropě odstartují v listopadu, v dealerstvích se novinka objeví příští rok v únoru. Naživo se model představí také na  veletrhu mobility   IAA v Mnichově (7.–12. září 2021) .

První objednávky v Evropě odstartují v listopadu, v dealerstvích se novinka objeví příští rok v únoru. Naživo se model představí také na veletrhu mobility IAA v Mnichově (7.–12. září 2021).

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

 Zdroj: Dacia

| Zdroj: Dacia

To znamená ochranné plasty po obvodu celého auta, agresivní přední masku, totožný světelný podpis a hlavně střešní ližiny, které lze se speciálním klíčem odmontovat a otočit o 90 stupňů. Foto: Vladimír Kadera
Světlá výška vozu je 20 cm a z podlahy nic nevyčnívá. Tohle auto půjde opravdu použít i mimo cesty a není jen na parádu. 16palcová kola obalená do pneumatik s větším vzorkem tomu nasvědčují. Foto: Vladimír Kadera
Uvnitř je to taktéž shodné s kratším sanderem. Najdete tu osmipalcový infotainment, dva USB porty, otočné ovladače klimatizace od  Renaultu  i tlačítka na vyhřívání sedadel. Foto: Vladimír Kadera
Měkká sedadla nabídnou dostatek prostoru i pro širší postavy a výhled z celého auta je skvělý. Ze sedla řidiče mi vadil jen nízko posazený rám čelního okna, který bude překážet ve výhledu třeba na semafory. Foto: Vladimír Kadera
73
Fotogalerie

Dacia Jogger poprvé naživo: Splněný sen spořivých vesničanů vypadá skvěle!

Dnes se na veletrhu mobility IAA Mnichov oficiálně představila veřejnosti Dacia Jogger, nový sedmimístný crossover rumunské značky.

Dacia Jogger působí na pohled skvěle. Designově vypadá vlastně jako Sandero Stepway s batohem. To znamená ochranné plasty po obvodu celého auta, agresivní přední masku, totožný světelný podpis a hlavně střešní ližiny, které lze se speciálním klíčem odmontovat a otočit o 90 stupňů. Světlá výška vozu je 20 cm a z podlahy nic nevyčnívá. Tohle auto půjde opravdu použít i mimo cesty a není jen na parádu. 16palcová kola obalená do pneumatik s větším vzorkem tomu nasvědčují.

Uvnitř je to taktéž shodné s kratším sanderem. Najdete tu osmipalcový infotainment, dva USB porty, otočné ovladače klimatizace od Renaultu i tlačítka na vyhřívání sedadel. Měkká sedadla nabídnou dostatek prostoru i pro širší postavy a výhled z celého auta je skvělý. Ze sedla řidiče mi vadil jen nízko posazený rám čelního okna, který bude překážet ve výhledu třeba na semafory. Jinak jsou na palubní desce a výplních dveří namixované tvrdé plasty s povrchy z textilu.

Ani v druhé řadě sedadel nebyl s místem problém. Když jsem si nastavil sedadlo řidiče na sebe, měl jsem vzadu ještě před koleny menší rezervu. I na hlavu bylo místa dost. Vzadu se ale sedí o dost výš než vpředu, takže se i hůře nastupuje, což ztěžuje i přístup na třetí lavici sedadel. Cestující na krajích pak mohou využít výklopné stolečky. Jejich zpracování pokulhává, ale službu určitě udělají.

Třetí řada sedadel má prý posloužit nejen dětem, ale také dospělým. Dva cestující tady mají své loketní opěrky i držáky na nápoje. Každá řada sedadel má pak na stropě svou vlastní lampičku. Dospělí jedinci se dozadu vejdou, ale já se už se 183 centimetry cítil stísněně. Na delší přesuny to tady rozhodně nebude.

Zavazadlový prostor je se všemi usazenými sedadly opravdu jen nouzový. Manipulace se třetí řadou sedadel je ale velmi jednoduchá. Stačí zatáhnout za páčku a opěradlo se sklopí. Pak pomocí další páčky sedadlo buď sklopíte úplně, nebo ho vyjmete ven. Jedno váží pouze deset kilogramů, ale také nepůsobí nijak zvlášť kvalitně.

Jogger stojí na platformě CMF-P a prozatím spoléhá na čistě spalovací motory TCe 110 a TCe 100 LPG, později přibude hybrid. První objednávky v Evropě odstartují v listopadu a u dealerů bude auto v únoru příštího roku. Auto působí robustně a vážně vypadá super, ostatně od zítra se na IAA Mnichov můžete přesvědčit osobně.

Dacia

Dacia je rumunská automobilka, která od roku patří do skupiny Renault. Byla založena v roce 1966 a už v té době s Renaultem spolupracovala.

V portfoliu Dacie jsou zejména vozy nižší cenové kategorie, například i terénní Dacia Duster, která v roce 2017 dostala již druhou generace.

Dacia LoganDacia Sandero • Dacia Duster • Dacia Lodgy • Dacia Dokker

Doporučujeme

Články odjinud