SUV s délkou 4648 mm vsadí na zcela nový koncept interiéru, daný možnostmi platformy s bateriemi umístěnými v podlaze a bez středového tunelu, který dosud měly vozy Škoda kvůli pohonu 4x4. Foto: Škoda Auto

SUV s délkou 4648 mm vsadí na zcela nový koncept interiéru, daný možnostmi platformy s bateriemi umístěnými v podlaze a bez středového tunelu, který dosud měly vozy Škoda kvůli pohonu 4x4. | Foto: Škoda Auto

Enyaq iV bude také čtyřkolka, přední a zadní náprava si však spolu budou „povídat“ elektronickou cestou, jak tomu je například u vozů Tesla. Foto: Škoda Auto

Enyaq iV bude také čtyřkolka, přední a zadní náprava si však spolu budou „povídat“ elektronickou cestou, jak tomu je například u vozů Tesla. | Foto: Škoda Auto

Tradiční přístrojový štít nečekejte. Vzhledem k tomu, co všechno musíte v elektromobilu vidět před sebou, si vystačíte s malým displejem před volantem a head-up displejem s rozšířenou realitou, který už nabízejí třeba vozy Mercedes-Benz či  elektromobil Volkswagen ID.3 . Foto: Škoda Auto

Tradiční přístrojový štít nečekejte. Vzhledem k tomu, co všechno musíte v elektromobilu vidět před sebou, si vystačíte s malým displejem před volantem a head-up displejem s rozšířenou realitou, který už nabízejí třeba vozy Mercedes-Benz či elektromobil Volkswagen ID.3. | Foto: Škoda Auto

Jak jsme uvedli již  v prvních jízdních dojmech s prototypy , bude vzdušný a s maximálním důrazem na prostor. Foto: Škoda Auto

Jak jsme uvedli již v prvních jízdních dojmech s prototypy, bude vzdušný a s maximálním důrazem na prostor. | Foto: Škoda Auto

Centrem přístrojové desky je 13palcový displej, o patro níž najdeme jen ta nejdůležitější fyzická tlačítka. Enyaq iV bude pětimístný, dorazí také ve verzi RS a nabídne dvě karosářské varianty - klasické SUV a  SUV-kupé, vycházející z konceptu Vision iV . Foto: Škoda Auto

Centrem přístrojové desky je 13palcový displej, o patro níž najdeme jen ta nejdůležitější fyzická tlačítka. Enyaq iV bude pětimístný, dorazí také ve verzi RS a nabídne dvě karosářské varianty - klasické SUV a SUV-kupé, vycházející z konceptu Vision iV. | Foto: Škoda Auto

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Vůz dostane také osvětlenou masku chladiče, kterou mají třeba nové vozy BMW Foto: Škoda Auto

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Vůz dostane také osvětlenou masku chladiče, kterou mají třeba nové vozy BMW | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Enyaq iV bude také čtyřkolka, přední a zadní náprava si však spolu budou „povídat“ elektronickou cestou, jak tomu je například u vozů Tesla. Foto: Škoda Auto
Tradiční přístrojový štít nečekejte. Vzhledem k tomu, co všechno musíte v elektromobilu vidět před sebou, si vystačíte s malým displejem před volantem a head-up displejem s rozšířenou realitou, který už nabízejí třeba vozy Mercedes-Benz či  elektromobil Volkswagen ID.3 . Foto: Škoda Auto
Jak jsme uvedli již  v prvních jízdních dojmech s prototypy , bude vzdušný a s maximálním důrazem na prostor. Foto: Škoda Auto
Centrem přístrojové desky je 13palcový displej, o patro níž najdeme jen ta nejdůležitější fyzická tlačítka. Enyaq iV bude pětimístný, dorazí také ve verzi RS a nabídne dvě karosářské varianty - klasické SUV a  SUV-kupé, vycházející z konceptu Vision iV . Foto: Škoda Auto
26
Fotogalerie

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

Škoda na sebe v posledních dnech upozornila personálními změnami na nejvyšších pozicích či studentským konceptem Slavia, do toho ale stále probíhají přípravy světové premiéru modelu Enyaq iV, prvního vozu Škoda na platformě MEB pro elektromobily. Už jsme se s ním setkali naživo, svezení jsme ale absolvovali v prototypech s maskovaným exteriérem i interiérem, navíc bez možnosti pořídit vlastní snímky.

Jak Škoda potvrdila minulý týden, světová premiéra modelu Enyaq iV proběhne 1. září v Praze. SUV s délkou 4648 mm vsadí na zcela nový koncept interiéru, daný možnostmi platformy s bateriemi umístěnými v podlaze a bez středového tunelu, který dosud měly vozy Škoda kvůli pohonu 4x4. Enyaq iV bude také čtyřkolka, přední a zadní náprava si však spolu budou „povídat“ elektronickou cestou, jak tomu je například u vozů Tesla.

Dnes se můžeme poprvé podívat na to, jak bude vypadat interiér Škody Enyaq iV. Jak jsme uvedli již v prvních jízdních dojmech s prototypy, bude vzdušný a s maximálním důrazem na prostor. Tradiční přístrojový štít nečekejte. Vzhledem k tomu, co všechno musíte v elektromobilu vidět před sebou, si vystačíte s malým displejem před volantem a head-up displejem s rozšířenou realitou, který už nabízejí třeba vozy Mercedes-Benz či elektromobil Volkswagen ID.3.

Centrem přístrojové desky je 13palcový displej, o patro níž najdeme jen ta nejdůležitější fyzická tlačítka. Stejně jako u octavie tedy zapomeňte na panel klimatizace a připravte se na nové řešení vnitřního prostoru, individualizace odkazující na moderní bydlení či recyklované materiály. Enyaq iV bude pětimístný, dorazí také ve verzi RS a nabídne dvě karosářské varianty - klasické SUV a SUV-kupé, vycházející z konceptu Vision iV.

Škoda Enyaq iV: Srovnání rozměrů
Model Škoda Enyaq Škoda Kodiaq Škoda Octavia Combi VW ID.3
Délka [mm] 4648 4697 4689 4261
Šířka [mm] 1877 1882 1829 1809
Výška [mm] 1618 1660 1468 1552
Rozvor [mm] 2765 2791 2686 2765
Objem kufru [l] 585/1711 835/2065 640/1700 385/-

Škoda pro účely tohoto článku poskytla krátký rozhovor s Norbertem Weberem, vedoucím oddělení Design Interiéru a Color & Trim, který přikládáme v původním znění.

Enyaq iV je prvním vozem značky Škoda na bázi modulární elektrifikované platformy (MEB). Čím se interiér tohoto zcela nového vozu liší od interiéru modelů se spalovacím motorem?

Norbert Weber: Enyaq iV profituje z dlouhého rozvoru platformy MEB, který v poměru k rozměrům karoserie umožňuje mimořádně velkorysou nabídku vnitřního prostoru. K tomu patří i rovná podlaha bez středového tunelu, který známe z vozů se spalovacími motory. Tuto koncepční zvláštnost jsme využili k tomu, abychom vytvořili opticky ještě vzdušnější interiér a pocit opravdu velkorysé prostornosti. To se týká také nové palubní desky, která je rozdělena do několika úrovní.

Mluvíte o novém konceptu designu interiéru ve voze Enyaq iV. Co si pod tím můžeme detailněji představit?

Škoda Enyaq iV: Možnosti nabíjení dle zvolené verze
Verze  50/55 kWh  60/62 kWh  80/82 kWh  80X/82 kWh  RS/82 kWh
AC proud 2,3 kW
AC proud 7,2 kW 
AC proud 11 kW  x
DC proud 50 kW 
DC proud 100 kW  x
DC proud 125 kW  x x
AC: střídavý proud, DC: stejnosměrný proud

Norbert Weber: Nový designový koncept vozu Enyaq iV kombinuje velkorysou prostornost a tzv. lounge-feeling.  Namísto obvyklých výbavových verzí a četných dodatečných výbav nabízíme poprvé u modelu Enyaq iV i naše nové designové individualizace, připomínající světy moderního bydlení, jejichž barvy a materiály jsou spolu dokonale sladěné. Dále nabízíme přehledně strukturované balíčky s volitelnou výbavou pro různé tematické oblasti, několik individuálních prvků s volbou výbavy jsou k dispozici pro všechny modely. Zákazníkům tak nabízíme možnost volby, která bude jednoduchá, ale i přesto velice individuální.

Co představuje největší prostorové změny v architektuře interiéru vozu Enyaq iV?

Weber: Řadu možností nám tu nabízí absence středového tunelu, daná koncepcí pohonu. Vpředu jsme tento prostor využili jako dodatečnou odkládací plochu pod středovým panelem, rozděleným do několika úrovní. Cestujícím na zadních sedadlech přijde vhod dodatečný prostor pro nohy před prostředním sedadlem, stejně jako mimořádně velkorysý prostor pro nohy, díky dlouhému rozvoru. Vedle této vynikající prostornosti pro posádku nabízí Enyaq iV také zavazadlový prostor o objemu 585 litrů.

Jak byste popsal design interiéru modelu Enyaq iV?

Weber: Jako přehledný, vzdušný, inovativní a ekologický. Přehledný díky snadné konfiguraci designových individualizací a tematických balíčků, vzdušný na základě velkorysé nabídky prostoru a pocitu prostornosti. Inovativní díky prvkům, jako je třináctipalcový centrální displej a nový průhledový displej včetně rozšířené reality a ekologický díky použití přírodních a recyklovaných materiálů.

Škoda Enyaq iV: Technická data verzí se zadním pohonem
Verze 50 60 80
Kapacita akulumátorů 55 kWh 62 kWh 82 kWh
Zadní synchronní elektromotor 109 kW, 220 Nm 132 kW, 310 Nm 150 kW, 310 Nm
Dojezd dle měření WLTP 340 km 380 km 500 km
Zrchlení 0-100 km/h 11,5 s 9,0 s 8,8 s
Maximální rychlost 160 km/h 160 km/h 160 km/h
Hmotnost nebrzd./brzd. přívěsu 0/0 kg 750/1000 kg

Které v oblasti automobilů nové a ekologické materiály a které nové barvy budou použity?

Weber: Potahy sedaček v jedné z designových individualizací jsou například ze 40 procent vyrobeny ze střižní vlny a nesou vlněnou pečeť společnosti Woolmark Company. Zbylých 60 procent látky je vyrobeno z polyesteru, vzniklého recyklací PET lahví. Tyto potahy mají jedinečné haptické vlastnosti a příjemné sedací klima. Dalším příkladem je mimořádně ekologicky vyráběná kůže, k jejímuž vyčinění se namísto chemikálií zčásti používá extrakt z listů olivovníku.

Které jsou hlavní designové prvky v interiéru modelu Enyaq iV?

Weber: Líbí se mi zejména dekorační lišta, které se horizontálně táhne přes celou přístrojovou desku modelu Enyaq iV až do výplní dveří a posiluje tak dojem prostornosti. Krom toho pod centrálním displejem kopíruje tvary přední masky vozů značky Škoda a současně slouží i jako opora ruky při ovládání dotykové obrazovky. Je obklopena velice měkkým materiálem, který se rozkládá v celém interiéru a navazuje pocit, že sedíte doma na gauči v obývacím pokoji.

Škoda Enyaq iV: Technická data verzí s pohonem 4x4
Verze 80X RS
Kapacita akulumátorů 82 kWh 82 kWh
Pohon 4x4 4x4
Přední asynchronní elektromotor až 75 kW, 150 Nm 75 kW, 150 Nm
Zadní synchronní elektromotor až 150 kW, 310 Nm 150 kW, 310 Nm
Dojezd dle měření WLTP 460 km 460 km
Zrchlení 0-100 km/h 7,0 s 6,2 s
Maximální rychlost 160 km/h 180 km/h
Hmotnost nebrzd./brzd. přívěsu 750/1200 kg

Speciál: Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV je první elektromobil automobilky Škoda Auto na modulární platformě MEB. SUV s dojezdem až 500 km na jedno nabití v roce 2020 převzalo po modelu Superb roli vlajkové lodi automobilky a vzniká ve dvou karosářských verzích. Základem je pohon zadních kol, v nabídce jsou i verze s pohonem 4x4 a sportovněji zaměřené provedení RS iV. Světová premiéra proběhla 1. září 2020 v Praze.

První dojmyCenaPrvní test prototypuVnější designInteriérEnyaq iV - význam názvu

Doporučujeme

Články odjinud