Ničivý obr s houfnicí není zdaleka tím největším strojem, který kdy u kopřivnické automobilky vznikl.
Mohlo by se zdát, že nedávno představená Tatra 8x8 s českou houfnicí DITA patří mezi ty největší mastodonty využívající kopřivnickou techniku. S hmotností 29 tun a délkou přes 13 metrů určitě nejde o žádného drobka. Svou vůbec nejdelší a nejtěžší tatrovku v historii ale představila automobilka už před pár lety.
Přesněji v roce 2015, když světu Tatra ukázala zakázkově vyrobený speciál, který byl určen pro montáž vrtné soupravy německého výrobce Streicher Drilling Technology. Titulková čísla jsou působivá i dnes: konfigurace pohonu 16x8, délka přes 18 metrů (délka rámu 18,080 m) a technicky přípustná hmotnost 86,4 tuny, přesněji až 92 tun s použitím odpovídajících pneumatik.
Vozidlo určené k průzkumným vrtům i v náročném terénu má pohon 16x8 dle požadavků klienta, Tatra nicméně ujišťovala, že konstrukce kolosu by mohla bez problému nabídnout i pohon 16x16. Rám je složen ze dvou částí a speciál dosahuje hodnot obrysového poloměru otáčení 15,5 metru (stopového 14,3 metru).
O zatáčení speciální Tatry se starají první tři a poslední tři řiditelné nápravy, které jsou odpruženy vzduchem a mají nosnost 10 tun. Prostřední dvojice náprav je odpružena kombinací vzduchových vaků a listových per s nosností až 16 tun.
Vybraným motorem je poté kapalinou chlazený vznětový V12 Caterpillar C-32 o objemu 32 litrů. Maximální výkon 839 kW (1132 koní) a točivý moment 5143 N.m je nicméně využíván pouze pro vrtnou soupravu, k samotnému pohybu vozidla je síla jednotky elektronicky „přiškrcena“ asi na polovinu. Součástí je automatická šestistupňová převodovka, se kterou dokáže kolos vyvinout maximální rychlost 60 km/h.
Pro speciál byla vybrána kabina standardního modelu Force, která se však dočkala změn v rámci svého umístění. S ohledem na montáž vrtné soupravy je posunuta o 50 mm níže a 200 mm vpřed. Za dvoumístnou kabinou pak nelze přehlédnout dvojici chladicích bloků s hydraulicky poháněnými ventilátory, která se stará o chlazení motoru, převodovky i hydraulických okruhů.
S výrobou zakázkových strojů má Tatra již dlouhé zkušenosti, proces tvorby tohoto speciálu ovšem dříve přirovnávala k vývoji zbrusu nového modelu. Samotná výroba nakonec trvala šest měsíců.