Německá společnost Xenatec Group získala na počátku minulé dekády významnou zakázku od koncernu  Daimler . Zdroj: Autoleitner

Německá společnost Xenatec Group získala na počátku minulé dekády významnou zakázku od koncernu Daimler. | Zdroj: Autoleitner

V úzké spolupráci mělo vzniknout celkem sto vozů Maybach 57S v provedení Coupé. Zdroj: Autoleitner

V úzké spolupráci mělo vzniknout celkem sto vozů Maybach 57S v provedení Coupé. | Zdroj: Autoleitner

Design si vzal na starosti Fredrik Burchhardt, který navrhl i model Exelero.  Zdroj: Autoleitner

Design si vzal na starosti Fredrik Burchhardt, který navrhl i model Exelero.  | Zdroj: Autoleitner

Vůz má stejný rozvor jako sedan, ale sníženou střechu, větší sklon sloupků a delší dveře. Zdroj: Autoleitner

Vůz má stejný rozvor jako sedan, ale sníženou střechu, větší sklon sloupků a delší dveře. | Zdroj: Autoleitner

Do míst původně určených pro zadní dveře pak zasahovaly rozšířené zadní blatníky. Zdroj: Autoleitner

Do míst původně určených pro zadní dveře pak zasahovaly rozšířené zadní blatníky. | Zdroj: Autoleitner

K pohonu slouží vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly o výkonu 450 kW (612 koní) a točivým momentem 1000 N.m, který byl dostupný od 2000 otáček. Zdroj: Autoleitner

K pohonu slouží vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly o výkonu 450 kW (612 koní) a točivým momentem 1000 N.m, který byl dostupný od 2000 otáček. | Zdroj: Autoleitner

 Maybach  57S Coupé se dokáže rozjet z 0 na 100 km/h za 5,0 sekundy a vyvine maximální rychlost 275 km/h. Zdroj: Autoleitner

Maybach 57S Coupé se dokáže rozjet z 0 na 100 km/h za 5,0 sekundy a vyvine maximální rychlost 275 km/h. | Zdroj: Autoleitner

Možnosti individualizace byly v době uvedení nepřeberné. K mání byl dokonce i sportovní paket. Zdroj: Autoleitner

Možnosti individualizace byly v době uvedení nepřeberné. K mání byl dokonce i sportovní paket. | Zdroj: Autoleitner

I když vypadal projekt stovky luxusních kupé pro smetánku jako trefa do černého, společnost Xenatec po roce zbankrotovala. Prý pro nezájem. Zdroj: Autoleitner

I když vypadal projekt stovky luxusních kupé pro smetánku jako trefa do černého, společnost Xenatec po roce zbankrotovala. Prý pro nezájem. | Zdroj: Autoleitner

Vzniklo tedy pouze osm kusů, z toho první směřoval do soukromé sbírky a druhý sloužil k propagačním účelům. Zdroj: Autoleitner

Vzniklo tedy pouze osm kusů, z toho první směřoval do soukromé sbírky a druhý sloužil k propagačním účelům. | Zdroj: Autoleitner

Bohužel se jim nedaří ani jako ojetinám. Hned několik kousků se nachází u nizozemského prodejce Autoleitner včetně prvního vyrobeného kusu. Zdroj: Autoleitner

Bohužel se jim nedaří ani jako ojetinám. Hned několik kousků se nachází u nizozemského prodejce Autoleitner včetně prvního vyrobeného kusu. | Zdroj: Autoleitner

V aktuální nabídce prodejce se nabízí také kousek s číslem podvozku 004. Zdroj: Autoleitner

V aktuální nabídce prodejce se nabízí také kousek s číslem podvozku 004. | Zdroj: Autoleitner

Jeho historie je zajímavější než u ostatních. Specifikoval si ho totiž samotný Muammar Kaddáfí. Jen rok poté byl však svržen a zastřelen, takže si svůj Maybach nestihl vyzvednout. Zdroj: Autoleitner

Jeho historie je zajímavější než u ostatních. Specifikoval si ho totiž samotný Muammar Kaddáfí. Jen rok poté byl však svržen a zastřelen, takže si svůj Maybach nestihl vyzvednout. | Zdroj: Autoleitner

Vůz najel první čtyři roky života jen 837 km a do dnešního dne má na počítadle kilometrů číslo 2300. Zdroj: Autoleitner

Vůz najel první čtyři roky života jen 837 km a do dnešního dne má na počítadle kilometrů číslo 2300. | Zdroj: Autoleitner

Kaddáfí si jej naladil do béžové a krémové barvy, které najdete zvenku i uvnitř. Zdroj: Autoleitner

Kaddáfí si jej naladil do béžové a krémové barvy, které najdete zvenku i uvnitř. | Zdroj: Autoleitner

Vůz je na prodej od ledna a nyní se k němu dostal youtuber MercBenzKing a své diváky lákavou nabídkou pro sběratele provedl. Zdroj: Autoleitner

Vůz je na prodej od ledna a nyní se k němu dostal youtuber MercBenzKing a své diváky lákavou nabídkou pro sběratele provedl. | Zdroj: Autoleitner

Pokud si na něj děláte zálusk, připravte si v přepočtu  25.193.000 Kč.  Zdroj: Autoleitner

Pokud si na něj děláte zálusk, připravte si v přepočtu 25.193.000 Kč. | Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

 Zdroj: Autoleitner

| Zdroj: Autoleitner

V úzké spolupráci mělo vzniknout celkem sto vozů Maybach 57S v provedení Coupé. Zdroj: Autoleitner
Design si vzal na starosti Fredrik Burchhardt, který navrhl i model Exelero.  Zdroj: Autoleitner
Vůz má stejný rozvor jako sedan, ale sníženou střechu, větší sklon sloupků a delší dveře. Zdroj: Autoleitner
Do míst původně určených pro zadní dveře pak zasahovaly rozšířené zadní blatníky. Zdroj: Autoleitner
55
Fotogalerie

Muammar Kaddáfí si ho nestihl převzít. Teď může být Maybach 57S Coupé váš

Původně jich mělo být sto, ale vzniklo jich jen osm. Tento je nejunikátnější.

Německá společnost Xenatec Group získala na počátku minulé dekády významnou zakázku od koncernu Daimler. V úzké spolupráci mělo vzniknout celkem sto vozů Maybach 57S v provedení Coupé. Design si vzal na starosti Fredrik Burchhardt, který navrhl i model Exelero. Vůz má stejný rozvor jako sedan, ale sníženou střechu, větší sklon sloupků a delší dveře. Do míst původně určených pro zadní dveře pak zasahují rozšířené zadní blatníky.

K pohonu slouží vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly o výkonu 450 kW (612 koní) a točivém momentu 1000 N.m, který byl dostupný od 2000 otáček. Maybach 57S Coupé se dokáže rozjet z 0 na 100 km/h za 5,0 sekundy a vyvine maximální rychlost 275 km/h.

Možnosti individualizace byly v době uvedení nepřeberné. K mání byl dokonce i sportovní paket. I když ale vypadal projekt stovky luxusních kupé pro smetánku jako trefa do černého, společnost Xenatec po roce zbankrotovala. Prý pro nezájem. Vzniklo tedy pouze osm kusů, z toho první směřoval do soukromé sbírky a druhý sloužil k propagačním účelům.

Bohužel se jim nedaří ani jako ojetinám. Hned několik kousků se nachází u nizozemského prodejce Autoleitner včetně prvního vyrobeného kusu. V aktuální nabídce prodejce se nabízí také kousek s číslem podvozku 004. Jeho historie je zajímavější než u ostatních. Specifikoval si ho totiž samotný Muammar Kaddáfí. Jen rok poté byl však svržen a zastřelen, takže si svůj Maybach nestihl vyzvednout.

Vůz najel za první čtyři roky života jen 837 km a do dnešního dne má na počítadle kilometrů číslo 2300. Kaddáfí si jej naladil do béžové a krémové barvy, které najdete zvenku i uvnitř. Vůz je na prodej od ledna a nyní se k němu dostal youtuber MercBenzKing a své diváky lákavou nabídkou pro sběratele provedl. Pokud si na něj děláte zálusk, připravte si v přepočtu 25.193.000 Kč.

Maybach

Maybach-Motorenbau je německý výrobce luxusních automobilů. Společnost v roce 1909 založil Wilhelm Maybach se synem, původně jako výrobce motorů pro vzducholodě Zeppelin.

Po 2. světové válce výroba automobilů ustala, Daimler značku Maybach obnovil až po roce 2000.

Mercedes-Maybach GLS • Mercedes-Maybach Ultimate Luxury • Mercedes-Maybach G650 Landaulet

Doporučujeme

Články odjinud