Čirý luxus a nejvrcholnější příčky motorsportu jdou překvapivě dobře kombinovat. Když tedy Peugeot potřeboval schopně propagovat techniku pro třídu Le Mans prototypů (LMP1)... | Koncept Peugeot 908 RC Zdroj:  EyOne, commons.wikimedia.org

Čirý luxus a nejvrcholnější příčky motorsportu jdou překvapivě dobře kombinovat. Když tedy Peugeot potřeboval schopně propagovat techniku pro třídu Le Mans prototypů (LMP1)... | Koncept Peugeot 908 RC | Zdroj: EyOne, commons.wikimedia.org

...a zároveň udržovat povědomí o svých nejluxusnějších modelech, pro pařížský autosalon v roce 2006 vytvořil honosný koncept 908 RC. | Koncept Peugeot 908 RC Zdroj:  Alan D, commons.wikimedia.org

...a zároveň udržovat povědomí o svých nejluxusnějších modelech, pro pařížský autosalon v roce 2006 vytvořil honosný koncept 908 RC. | Koncept Peugeot 908 RC | Zdroj: Alan D, commons.wikimedia.org

Nádherně přehnanou noblesní limuzínu s veškerým komfortem, ale také závodním motorem V12 uprostřed, u níž by si dnešní marketingoví experti pomysleli „Hle, čtyřdveřové kupé!“. | Koncept Peugeot 908 RC Zdroj:  Alan D, commons.wikimedia.org

Nádherně přehnanou noblesní limuzínu s veškerým komfortem, ale také závodním motorem V12 uprostřed, u níž by si dnešní marketingoví experti pomysleli „Hle, čtyřdveřové kupé!“. | Koncept Peugeot 908 RC | Zdroj: Alan D, commons.wikimedia.org

Na jedné straně byl závodní Le Mans program s vývojem LMP1 prototypu Peugeot 908 HDi FAP, na druhé straně zase silný zájem o segment komfortních limuzín, ve kterém již dosavadní 607 potřebovala nástupce, a Peugeot si hrál s myšlenkou novinky označené 608. | Koncept Peugeot 908 RC Zdroj:  Ton1, commons.wikimedia.org

Na jedné straně byl závodní Le Mans program s vývojem LMP1 prototypu Peugeot 908 HDi FAP, na druhé straně zase silný zájem o segment komfortních limuzín, ve kterém již dosavadní 607 potřebovala nástupce, a Peugeot si hrál s myšlenkou novinky označené 608. | Koncept Peugeot 908 RC | Zdroj: Ton1, commons.wikimedia.org

Touto cestou se sice francouzská značka nakonec nevydala, ve výsledku však dala alespoň vzniknout právě konceptu ohromné limuzíny 908 RC, která vše zmíněné kombinuje. | Koncept Peugeot 908 RC Zdroj:  EyOne, commons.wikimedia.org

Touto cestou se sice francouzská značka nakonec nevydala, ve výsledku však dala alespoň vzniknout právě konceptu ohromné limuzíny 908 RC, která vše zmíněné kombinuje. | Koncept Peugeot 908 RC | Zdroj: EyOne, commons.wikimedia.org

Přestože se nevracíme tak daleko do minulosti, i po 13 letech umí 908 RC po stránce techniky i designu zaujmout. | Koncept Peugeot 908 RC Zdroj: Peugeot

Přestože se nevracíme tak daleko do minulosti, i po 13 letech umí 908 RC po stránce techniky i designu zaujmout. | Koncept Peugeot 908 RC | Zdroj: Peugeot

Maskou nasvědčoval tehdejšímu stylu špičaté přídě, ostře řezaným světlometům a velké „tlamě“ mřížky v nárazníku. Nízkou siluetou a splývající zádí ovšem připomíná současný trend „čtyřdveřových kupé“. | Koncept Peugeot 908 RC Zdroj: Peugeot

Maskou nasvědčoval tehdejšímu stylu špičaté přídě, ostře řezaným světlometům a velké „tlamě“ mřížky v nárazníku. Nízkou siluetou a splývající zádí ovšem připomíná současný trend „čtyřdveřových kupé“. | Koncept Peugeot 908 RC | Zdroj: Peugeot

A jednalo se o pořádný kus auta, na délku měřící 5123 mm s rozvorem dlouhým 3150 mm, zatímco šířka čítala 2154 mm a auto bylo vysoké jen 1370 mm. | Koncept Peugeot 908 RC Zdroj: Peugeot

A jednalo se o pořádný kus auta, na délku měřící 5123 mm s rozvorem dlouhým 3150 mm, zatímco šířka čítala 2154 mm a auto bylo vysoké jen 1370 mm. | Koncept Peugeot 908 RC | Zdroj: Peugeot

Rozměrné čelní okno o ploše 3 m² zasahovalo až daleko k úrovni B sloupku, odkud pokračovala panoramatická střecha. Konstrukce využívala kombinaci hliníkových slitin a uhlíkových kompozitu. | Koncept Peugeot 908 RC Zdroj: Peugeot

Rozměrné čelní okno o ploše 3 m² zasahovalo až daleko k úrovni B sloupku, odkud pokračovala panoramatická střecha. Konstrukce využívala kombinaci hliníkových slitin a uhlíkových kompozitu. | Koncept Peugeot 908 RC | Zdroj: Peugeot

Za koly s dvaceti paprsky a průměrem 20 palců vpředu a 21 vzadu se pak schovávaly karbon-keramické brzdy Brembo, kdežto podvozek vycházel z komponentů náprav Peugeotu 407. | Koncept Peugeot 908 RC Zdroj: Peugeot

Za koly s dvaceti paprsky a průměrem 20 palců vpředu a 21 vzadu se pak schovávaly karbon-keramické brzdy Brembo, kdežto podvozek vycházel z komponentů náprav Peugeotu 407. | Koncept Peugeot 908 RC | Zdroj: Peugeot

Pokud někoho nezaujal design 908 RC, možná byl více překvapen použitou motorizací. Uprostřed napříč totiž inženýři zasadili právě dvojicí turbodmychadel přeplňovaný naftový V12 o objemu 5,5 litru z Le Mans závoďáku 908 HDi FAP. | Koncept Peugeot 908 RC Zdroj: Peugeot

Pokud někoho nezaujal design 908 RC, možná byl více překvapen použitou motorizací. Uprostřed napříč totiž inženýři zasadili právě dvojicí turbodmychadel přeplňovaný naftový V12 o objemu 5,5 litru z Le Mans závoďáku 908 HDi FAP. | Koncept Peugeot 908 RC | Zdroj: Peugeot

I zde byl tedy motor vybaven dvojicí filtrů pevných částic, poukazující na čistou cestu výkonných dieselů. Ostatně na Le Mans vyrazil Peugeot do boje proti Audi a jeho začínající nadvládě TDI strojů. | Koncept Peugeot 908 RC Zdroj: Peugeot

I zde byl tedy motor vybaven dvojicí filtrů pevných částic, poukazující na čistou cestu výkonných dieselů. Ostatně na Le Mans vyrazil Peugeot do boje proti Audi a jeho začínající nadvládě TDI strojů. | Koncept Peugeot 908 RC | Zdroj: Peugeot

Síla tedy limuzíně 908 RC v žádném případě nechyběla. Dvanáctiválec uložený v pomocném trubkovém rámu zde produkoval výkon 522 kW (710 koní) a točivý moment rovných 1200 N.m. | Koncept Peugeot 908 RC Zdroj: Peugeot

Síla tedy limuzíně 908 RC v žádném případě nechyběla. Dvanáctiválec uložený v pomocném trubkovém rámu zde produkoval výkon 522 kW (710 koní) a točivý moment rovných 1200 N.m. | Koncept Peugeot 908 RC | Zdroj: Peugeot

Převod směrem na zadní kola měla na starost šestistupňová sekvenční převodovka. Těžko říct, jestli Peugeot u konceptu provedl opravdové testování, uváděná maximální rychlost 908 RC však dosahovala hodnoty kolem 300 km/h. | Koncept Peugeot 908 RC Zdroj: Peugeot

Převod směrem na zadní kola měla na starost šestistupňová sekvenční převodovka. Těžko říct, jestli Peugeot u konceptu provedl opravdové testování, uváděná maximální rychlost 908 RC však dosahovala hodnoty kolem 300 km/h. | Koncept Peugeot 908 RC | Zdroj: Peugeot

Překvapivě, konceptu i přes uložení velkého dvanáctiválce doprostřed zůstal i jaksi použitelný zavazadlový prostor vzadu, a to o objemu 300 litrů. Další úložný prostor byste přitom našli pod přední kapotou, kde čítal objem 220 litrů. | Koncept Peugeot 908 RC Zdroj: Peugeot

Překvapivě, konceptu i přes uložení velkého dvanáctiválce doprostřed zůstal i jaksi použitelný zavazadlový prostor vzadu, a to o objemu 300 litrů. Další úložný prostor byste přitom našli pod přední kapotou, kde čítal objem 220 litrů. | Koncept Peugeot 908 RC | Zdroj: Peugeot

Architekturou kabina připomíná myšlenky hojně využívané v dnešní produkci. Jasná je absence velkého počtu fyzických tlačítek, kdy měl většinu funkcí vozu řidič ovládat přes středový dotykový displej infotainmentu... | Koncept Peugeot 908 RC Zdroj:  Affemitwaffe, commons.wikimedia.org

Architekturou kabina připomíná myšlenky hojně využívané v dnešní produkci. Jasná je absence velkého počtu fyzických tlačítek, kdy měl většinu funkcí vozu řidič ovládat přes středový dotykový displej infotainmentu... | Koncept Peugeot 908 RC | Zdroj: Affemitwaffe, commons.wikimedia.org

...a digitálnímu zpracování neunikla ani přístrojová kaplička. Pár tlačítek ovšem stále zbylo na multifunkčním volantu nebo kolem voliče převodovky. | Koncept Peugeot 908 RC Zdroj: Peugeot

...a digitálnímu zpracování neunikla ani přístrojová kaplička. Pár tlačítek ovšem stále zbylo na multifunkčním volantu nebo kolem voliče převodovky. | Koncept Peugeot 908 RC | Zdroj: Peugeot

Ovládání funkcí přes displej bylo použito i pro pasažéry vzadu, kde se mezi sedadly objevil menší dotykový displej, kopírující rozhraní vepředu. | Koncept Peugeot 908 RC Zdroj: Peugeot

Ovládání funkcí přes displej bylo použito i pro pasažéry vzadu, kde se mezi sedadly objevil menší dotykový displej, kopírující rozhraní vepředu. | Koncept Peugeot 908 RC | Zdroj: Peugeot

Čtveřice anatomických sedaček pak byla vyvedena v šedé kůži, stejně jako další části interiéru, kdežto zbytek interiéru doplnilo dubové dřevo. | Koncept Peugeot 908 RC Zdroj: Peugeot

Čtveřice anatomických sedaček pak byla vyvedena v šedé kůži, stejně jako další části interiéru, kdežto zbytek interiéru doplnilo dubové dřevo. | Koncept Peugeot 908 RC | Zdroj: Peugeot

Po premiéře v Paříži v roce 2016 se Peugeot 908 RC ukázal ještě na další řadě autosalonů a motoristických akcí. Možná přispěl svou troškou k rozvoji budoucích modelů, výrazně poukázal na působení značky v motorsportu i na poli komfortních modelů... | Koncept Peugeot 908 RC Zdroj: Peugeot

Po premiéře v Paříži v roce 2016 se Peugeot 908 RC ukázal ještě na další řadě autosalonů a motoristických akcí. Možná přispěl svou troškou k rozvoji budoucích modelů, výrazně poukázal na působení značky v motorsportu i na poli komfortních modelů... | Koncept Peugeot 908 RC | Zdroj: Peugeot

...nakonec je ale silným zástupcem dlouhé výstřední éry, kdy Peugeot neměl v kategorii konceptů skoro žádné zábrany. | Koncept Peugeot 908 RC Zdroj: Peugeot

...nakonec je ale silným zástupcem dlouhé výstřední éry, kdy Peugeot neměl v kategorii konceptů skoro žádné zábrany. | Koncept Peugeot 908 RC | Zdroj: Peugeot

...a zároveň udržovat povědomí o svých nejluxusnějších modelech, pro pařížský autosalon v roce 2006 vytvořil honosný koncept 908 RC. | Koncept Peugeot 908 RC Zdroj:  Alan D, commons.wikimedia.org
Nádherně přehnanou noblesní limuzínu s veškerým komfortem, ale také závodním motorem V12 uprostřed, u níž by si dnešní marketingoví experti pomysleli „Hle, čtyřdveřové kupé!“. | Koncept Peugeot 908 RC Zdroj:  Alan D, commons.wikimedia.org
Na jedné straně byl závodní Le Mans program s vývojem LMP1 prototypu Peugeot 908 HDi FAP, na druhé straně zase silný zájem o segment komfortních limuzín, ve kterém již dosavadní 607 potřebovala nástupce, a Peugeot si hrál s myšlenkou novinky označené 608. | Koncept Peugeot 908 RC Zdroj:  Ton1, commons.wikimedia.org
Touto cestou se sice francouzská značka nakonec nevydala, ve výsledku však dala alespoň vzniknout právě konceptu ohromné limuzíny 908 RC, která vše zmíněné kombinuje. | Koncept Peugeot 908 RC Zdroj:  EyOne, commons.wikimedia.org
21
Fotogalerie

Nádherný Peugeot 908 RC měl motor V12 HDi. Nový směr značky bohužel neudal

Možná už je většinou lidí zapomenut, přesto ale 908 RC zůstává jedním z nejambicióznějších konceptů Peugeotu.

Čirý luxus a nejvrcholnější příčky motorsportu jdou překvapivě dobře kombinovat. Když tedy Peugeot potřeboval schopně propagovat techniku pro třídu Le Mans prototypů (LMP1) a zároveň udržovat povědomí o svých nejluxusnějších modelech, pro pařížský autosalon v roce 2006 vytvořil honosný koncept 908 RC. Nádherně přehnanou noblesní limuzínu s veškerým komfortem, ale také závodním motorem V12 uprostřed, u níž by si dnešní marketingoví experti pomysleli „Hle, čtyřdveřové kupé!“.

Na jedné straně byl závodní Le Mans program s vývojem LMP1 prototypu Peugeot 908 HDi FAP, na druhé straně zase silný zájem o segment komfortních limuzín, ve kterém již dosavadní 607 potřebovala nástupce, a Peugeot si hrál s myšlenkou novinky označené 608. Touto cestou se sice francouzská značka nakonec nevydala, ve výsledku však dala alespoň vzniknout právě konceptu ohromné limuzíny 908 RC, která vše zmíněné kombinuje.

Přestože se nevracíme tak daleko do minulosti, i po 13 letech umí 908 RC po stránce techniky i designu zaujmout. Maskou nasvědčoval tehdejšímu stylu špičaté přídě, ostře řezaným světlometům a velké „tlamě“ mřížky v nárazníku. Nízkou siluetou a splývající zádí ovšem připomíná současný trend „čtyřdveřových kupé“.

A jednalo se o pořádný kus auta, na délku měřící 5123 mm s rozvorem dlouhým 3150 mm, zatímco šířka čítala 2154 mm a auto bylo vysoké jen 1370 mm. Rozměrné čelní okno o ploše 3 m² zasahovalo až daleko k úrovni B sloupku, odkud pokračovala panoramatická střecha. Konstrukce využívala kombinaci hliníkových slitin a uhlíkových kompozitu. Za koly s dvaceti paprsky a průměrem 20 palců vpředu a 21 vzadu se pak schovávaly karbon-keramické brzdy Brembo, kdežto podvozek vycházel z komponentů náprav Peugeotu 407.

Pokud někoho nezaujal design 908 RC, možná byl více překvapen použitou motorizací. Uprostřed napříč totiž inženýři zasadili právě dvojicí turbodmychadel přeplňovaný naftový V12 o objemu 5,5 litru z Le Mans závoďáku 908 HDi FAP. I zde byl tedy motor vybaven dvojicí filtrů pevných částic, poukazující na čistou cestu výkonných dieselů. Ostatně na Le Mans vyrazil Peugeot do boje proti Audi a jeho začínající nadvládě TDI strojů.

Síla tedy limuzíně 908 RC v žádném případě nechyběla. Dvanáctiválec uložený v pomocném trubkovém rámu produkoval výkon 522 kW (710 koní) a točivý moment 1200 N.m. Převod směrem na zadní kola měla na starost šestistupňová sekvenční převodovka. Těžko říct, jestli Peugeot u konceptu provedl opravdové testování, uváděná maximální rychlost 908 RC však dosahovala hodnoty kolem 300 km/h.

Překvapivě, konceptu i přes uložení velkého dvanáctiválce doprostřed zůstal i jaksi použitelný zavazadlový prostor vzadu, a to o objemu 300 litrů. Další úložný prostor byste přitom našli pod přední kapotou, kde čítal objem 220 litrů.

Architekturou kabina připomíná myšlenky hojně využívané v dnešní produkci. Jasná je absence velkého počtu fyzických tlačítek, kdy měl většinu funkcí vozu řidič ovládat přes středový dotykový displej infotainmentu a digitálnímu zpracování neunikla ani přístrojová kaplička. Pár tlačítek ovšem stále zbylo na multifunkčním volantu nebo kolem voliče převodovky.

Ovládání funkcí přes displej bylo použito i pro pasažéry vzadu, kde se mezi sedadly objevil menší dotykový displej, kopírující rozhraní vepředu. Čtveřice anatomických sedaček pak byla vyvedena v šedé kůži, stejně jako další části interiéru, kdežto zbytek interiéru doplnilo dubové dřevo.

Po premiéře v Paříži v roce 2006 se Peugeot 908 RC ukázal ještě na další řadě autosalonů a motoristických akcí. Možná přispěl svou troškou k rozvoji budoucích modelů, výrazně poukázal na působení značky v motorsportu i na poli komfortních modelů, nakonec je ale silným zástupcem dlouhé výstřední éry, kdy Peugeot neměl v kategorii konceptů skoro žádné zábrany.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud