Nejnižší cena Škody Scala atakuje hranici 400 tisíc korun, může za to ale výkonnější motor coby základ v době uvedení do prodeje. Pojďme se podívat, jak takový vůz v základní výbavě vlastně vypadá.
Nakouknete-li do ceníku Škody Scala, který české zastoupení značky zveřejnilo teprve v pátek, nenajdete v něm základní cenu 369.900 Kč. Zmínka o ní není ani v novém konfigurátoru, který Škoda v Česku spustila s uvedením Scaly na trh, přičemž důvod jsem nastínil už v pátečním článku. Značka předpokládá, že v úvodu prodeje bude větší zájem o silnější ze dvou nabízených litrových tříválců (85 kW), který je o 25.000 Kč dražší než 70kilowattová verze, a je kombinován se šestistupňovým manuálem namísto pětistupňového.
Škoda Scala nicméně 369.900 Kč stát bude, ale až od června, kdy naběhne výkonově slabší tříválec. Dnes nám ale jde především o vzhled. Ono je sice zajímavé vidět na každé fotce auto naložené výbavou od ventilků až po střechu, jenže takové se s cenou může klidně dostat i přes 700.000 Kč. Stačí zvolit nafťák s automatem, zaškrtnout v konfigurátoru pár paketů a kožené sedačky a jste tam jako nic.
Nejlevnější „Octavia hatchback“, jak zástupci Škodovky o Scale hovoří, má v základu 16palcová kola s velkoplošnými kryty, okno pátých dveří není protažené až k registrační značce (k protaženému se váže i delší zadní spoiler), chybí chromované lišty oken a není pokryta metalickou barvou. Jediný uni lak bez příplatku je vyobrazený modrý Energy, (červený, bílý a šedý jsou za 7600 Kč, metalízy stojí 14.200 a 18.900 Kč), a možná jste si všimli, že i světla vypadají jinak než u „vymazlených“ kousků.
Scala má totiž dva typy předních a zadních světel. Už v základu jsou diody, jenže vpředu pouze pro potkávací režim, „dálkovky“ mají vlastní halogenový segment, pás diod denního svícení lemuje spodní hranu lamp a směrovky jsou umístěny v krajních spodních rozích. Nicméně i pro Ambition můžete mít Bi-LED světlomety (19.000 Kč), které má výbava Style standardně. Chcete-li TOP LED zadní svítilny s dynamickými směrovkami a lehounce pozměněnou grafikou, bude vás to stát 3500 Kč.
Také uvnitř najdeme řadu odlišností, týkající se zejména středové konzole. Ambition má totiž v základu rádio Swing s 6,5palcovým displejem namísto 8palcového Bolera u linie Style, klimatizace je jednozónová s manuálním nastavením místo dvouzónového Climatronicu u Stylu, chybí startování tlačítkem, multifunkční volant, elektrické ovládání zadních oken nebo chromované rámečky kolem výdechů ventilace. Také čalounění je jiné, sedadla jako taková jsou však stejná – tedy výškově nastavitelná a s manuální bederní opěrkou pro řidiče a spolujezdce.
Pro porovnání přidávám i fotky Scaly Style tak, jak ji „vyhodil“ konfigurátor. Rovněž v uni barvě Energy, avšak na 17palcových litých kolech Stratos, která jsou ve standardu, všimnout si můžete i Bi-LED světlometů, TOP LED svítilen s animací a chromovaných lišt kolem bočních oken. Nechybí ani protažené okno pátých dveří a místo vnějších zpětných zrcátek v barvě vozu jsou černě lakované.
Uvnitř pak vůz vypadá díky hezčím materiálům útulněji a také hodnotněji. Stačil přitom vetší středový displej a automatická klimatizace s digitálním panelem. Připomínám, že Scala Style aktuálně startuje za částce 449.900 Kč, a to se silnějším tříválcem o výkonu 85 kW. Pokud Škoda v budoucnu nejvyšší výbavě dopřeje i základní litr se 70 kilowatty, dostane se nejdostupnější Style s cenou o 25.000 Kč níže.
Škodu Scala si budete moci naživo prohlédnout na letošním autosalonu v Ženevě.
Škoda Scala: Technická data a české ceny platné k 18. lednu 2019 |
Motor |
1.0 TSI |
1.5 TSI |
1.6 TDI |
1.6 TDI |
Válce/ventily |
3/4 |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Zdvihový objem [cm3] |
999 |
1498 |
1598 |
1598 |
Největší výkon [kW/min] |
85/- |
110/- |
85/- |
85/- |
Točivý moment [Nm/min] |
200/- |
250/- |
250/- |
250/- |
Převodovka |
6M |
7A |
6M |
7A |
Spotřeba [l/100 km] |
5,0 |
5,0 |
4,2 |
4,1 |
Cena Ambition [Kč] |
394.900 |
- |
434.900 |
- |
Cena Style [Kč] |
449.900 |
524.900 |
489.900 |
529.900 |