Necelé dva týdny před premiérou na autosalonu v Detroitu jsou na světě první snímky karoserie nové třídy G.
Mercedes-Benz zveřejnil první snímky nové generace modelu G už v polovině prosince, tehdy se však jednalo pouze o interiér, který se u dražších verzí nechal inspirovat třídou S. Je stále robustní a v jistých ohledech i spartánský, to ale k modelu jako takovému rozhodně patří. Premiéra je naplánována už na 15. ledna, kdy bude vůz odhalen na autosalonu v Detroitu, ještě před tím ale Němci pustili do světa jednu z posledních ochutnávek.
Na nových snímcích byl vůz nejdříve maskovací fólií, dnes dopoledne už ale na internet vyplavaly i fotky skutečné podoby. Géčko stále zůstává tou starou dobrou krabicí s kulatými předními světlomety, robustními klikami dveří a přiznanými panty, zadní svítilny se stále krčí až těsně nad zadním nárazníkem a nechybí ani rezerva na víku kufru. Pod povrchem se ale událo změn více než dost.
Konstrukce s žebřinovým rámem zůstane zachována, stejně jako tři diferenciály s uzávěrkami a redukcí, přední náprav s nezávislým zavěšením je však zcela nová, stejně jako zadní náprava, v tomto případě tuhá, jak se na offroad sluší. Mercedes tvrdí, že změny pomohou modelu být ještě robustnější než doposud, což se snaží vyjádřit i výběr lokace pro pořízení přiložených snímků. Poházejí z hory Schöckl poblíž Štýrského Hradce.
Světlá výška činí 241 milimetrů, nájezdové úhly mají 31 a 30 stupňů, ten přechodový má 26 stupňů. Udávaná brodivost je 700 milimetrů, pokud by to ale nestačilo, ledacos vyřeší dodatečný šnorchl. Zcela nový transfer distribuuje hnací síly mezi nápravy v poměru 40:60 ve prospěch té zadní, redukce může být aktivována až do rychlosti 70 km/h.
V terénu bude Géčku pomáhat také nový G-Mode, který se automaticky aktivuje po zařazení redukce nebo uzavření diferenciálů. Půjde o elektronický systém, který změní nastavení reakcí motoru, řízení a tlumičů, aby byla zajištěna co nejlepší průchodnost.
O motorech toho zatím oficiálně moc nevíme, hovoří se však o devítistupňové převodovce 9G-Tronic s hydrodynamickým měničem, která byla speciálně navržena právě pro tento model. Nové Géčko s ní má být tišší, úspornější a pohodlnější. Stejně jako předchůdce se bude vyrábět v Rakousku, konkrétně ve Štýrském Hradci.