„Členové klubu sport. aut nemají potřebu riskovat v provozu“

Nikolaos Seizis v rozhovoru vysvětluje, proč založil Klub sportovních aut, kdo jsou jeho členové a jak jsou na tom se stavem bodového konta. Klub pravidelně pořádá mj. sraz sportovních aut v Brně, který se letos koná první víkend v květnu.
„Členové klubu sport. aut nemají potřebu riskovat v provozu“

Proč jste vlastně založil Klub sportovních aut?
Od malička jsem auta miloval a vždy jsem snil o tom, že jednou budu sportovní auto vlastnit. To se mi splnilo a dalším krokem bylo naučit se ho dokonale ovládat a naplno ho využít. Věděl jsem, že takových nadšenců je víc, proto jsem se rozhodl založit Klub sportovních aut. Není nic hezčího, než když máte kolem sebe přátele se stejným koníčkem, můžete pro ně pořádat akce a vidíte tu radost.

Proč bych jako majitel sportovního auta měl usilovat o členství v KSA?
Vlastnit takové auto znamená obrovskou radost. Za běžného provozu využijete
ale jen malou část jízdních vlastností. Což je určitě škoda. Jízdou na
okruhu budete krůček po krůčku zdokonalovat své jízdní dovednosti za pomoci
těch nejlepších instruktorů a využívat svůj sportovní vůz mnohem efektivněji
a hlavně bezpečně!

I letos budete pořádat mezinárodní sraz sportovních aut v Brně. Na jaká
auta se mohou návštěvníci těšit?

Za tento víkend se na Masarykově okruhu objeví kolem 300 členů, co představuje obrovské množství překrásných sportovních vozů. Věřím, že milovník jakékoliv značky na této akci najde několik zástupců, protože se jedná o jednu z největších akcí svého druhu ve střední Evropě.

Kdo jsou členové klubu? Jedná se spíše o movité lidi, pro které je auto
jedním z mnoha koníčků, nebo o „srdcaře“?

Členové klubu jsou lidé, kteří milují své sportovní auto a chtějí
zdokonalovat své řidičské dovednosti a být ve společnosti lidí se stejným
zaměřením. Myslím tedy, že většina z nás jsme "srdcaři". O našich plechových
miláčcích si dovedeme povídat celý den.

Klub sportovních aut chystá vlastní fanklub pro nadšence bez auta

Klub sportovních aut chystá vlastní fanklub pro nadšence bez auta

Jezdí někteří členové na akce i staršími "sběratelskými" auty, například
sportovními youngtimery?

Každý člen si může na akci přijet zajezdit jakýmkoliv sportovním vozem, ale
sběratelská auta anebo youngtimery nesnesou extrémní zátěž sportovní
jízdy na závodním okruhu. Pár se jich během roku objeví, ale je jich velmi málo.

Máte přehled o tom, jak se členové klubu chovají v provozu? Sbírají
třeba hodně trestných bodů nebo přicházejí často o papíry?

Jsem velmi rád, že to mohu říct. Členové klubu sdílejí moji filozofii, že správné vyřádění se patří právě na okruh. Vždyť o bezpečnost jde především. Klubových akcí je během roku velké množství, každý si tak naplno
vychutnává rychlou jízdu a nikdo pak již nemá potřebu se za provozu chovat
nebezpečně a zbytečně riskovat. Ale neříkám, že nesbírají trestné body.
Jelikož každý člen v něčem podniká a často tedy cestuje na různé pracovní
schůzky, největším problémem je jistě telefon.

Proč nejsou pro veřejnost otevřené i jiné akce KSA?
Snažím se, aby klub fungoval jako rodina. Každý člen, který na akci
přijede, zde potká své přátele, může si celý den zajezdit bez jakéhokoliv
omezení, může si popovídat se svými kamarády.. Pro své členy chceme
především bezpečnost a pohodlí. Nikdy se nám nestalo, aby se na naší akci
něco ztratilo. Každý se tu cítí bezpečně a pohodlně, je mezi svými známými.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků