Clarkson kritizuje Fiat 124 Spider: „Je jako slon na jednokolce!“

Bývalý moderátor Top Gearu nyní připravuje novou show s názvem The Grand Tour. Čas si však najde i na své sloupky, kde to tentokrát schytal italský roadster s japonskými kořeny.

Jeremy přirovnává tvorbu sportovních aut v dnešní době k sázeným vejcím na toastech. Všichni vědí, jak mají vypadat, ale téměř každá hotelová restaurace, respektive automobilka, to dělá špatně. Zákazníci podle něj chtějí Mazdu MX-5 – jednoduchý vůz klasické koncepce s otevírací střechou. Proto je MX-5, ze které Fiat 124 Spider vychází, tak úspěšná – je to nejlepší toust se sázeným vejcem na světě. Ideálně velký a s rozumnou cenou. Italská odvozenina jej však za srdce nevzala.

Ženeva 2016 živě: Fiat Tipo kombi i hatchback a Fiat 124 Spider Abarth

Ženeva 2016 živě: Fiat Tipo kombi i hatchback a Fiat 124 Spider Abarth

Clarkson byl z myšlenky dát na architekturu vynikající Mazdy italský styling zprvu nadšený, a to i proto, že jeho předchůdce ze šedesátých let dodnes obdivuje. Po první projížďce byl však Jezza zklamán – Fiat prý není tak dobrý jako Mazda. Nelíbí se mu ani větší karoserie. „I když díky větší karoserii dostanete chlapáčtější auto, není to dobré, když to nacvaknete na základy vozu, který je  drobnější. Skončíte tak u něčeho, co vypadá jako slon sedící na jednokolce - skončíte u velkého auta s malými koly ztrácejícími se v podbězích,” říká Jeremy.

Evropská verze Fiatu 124 Spider má výkon snížený jen na 140 koní

Evropská verze Fiatu 124 Spider má výkon snížený jen na 140 koní

Ani přeplňovaný motor 1.4 MultiAir jej příliš nezaujal. „Není špatný, ale čekal jsem že bude znít trošku zuřivěji,“ vysvětluje. „Není to ten správný hluk. Když jste ve sporťáku, chcete slyšet zepředu nějaké to burácení sání a zezadu praskání z výfuku. Ale u Fiatu 124 uslyšíte zepředu zvuk, jaký vydávají lidé v misionářské poloze a zezadu jen takové ševelení. Je to škoda.“ Podvozek to od něj také schytal, je prý příliš měkký a nedodává řidiči tolik jistoty jako je to u jeho japonského sourozence.

Clarkson vše završuje tím, že mít před domem dvousedadlový italský sporťák a vědět, že je ve všem horší než auto, ze kterého vychází, jej dělá smutným.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Fiat Sedici 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 59 174 km
Cena: 210 000 Kč
Fiat Doblo 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 130 402 km
Cena: 141 000 Kč
Fiat Stilo 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 145 428 km
Cena: 53 000 Kč
Fiat Stilo 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 69 473 km
Cena: 95 000 Kč
Fiat Panda 1,1
Rok výroby: 2007
Stav: 131 914 km
Cena: 60 000 Kč
Fiat Panda 1,1
Rok výroby: 2007
Stav: 140 196 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků