Clarkson, Hammond a May končí se svou sociální sítí. Souvisí to s nedostatkem čipů

Samotná sociální síť se zavírá, ale Richard Hammond slibuje, že Youtube bude stále aktivní.

Trojice slavných moderátorů a motoristických novinářů složená z Jeremyho Clarksona, Jamese Maye a Richarda Hammonda, si 28. listopadu roku 2016 založila vlastní sociální síť DriveTribe, která měla za úkol shromažďovat všechny nadšence do aut na jednom místě, nabídnout jim útočiště a vlastní sociální bublinu.

Úvod tohoto projektu byl pompézní. Určitě si pamatujete launch trailer, kde jsme viděli celebrity, akci, driftování, veterány a vlastně všechno, co komunitu okolo aut zajímá. Síť DriveTribe se stala místem pro úplně všechny, na nic se nezaměřovala. Žádný automobilový sport ani kultura nebyly vynechány, agenti hlídající diverzitu by tady byli úplně k ničemu.

Milovníci aut si zde mohli najít svou partu, sdílet spolu zkušenosti, bavit se a zároveň být izolovaní od reklam na dámské krémy, otravných influencerů a stovek fotek kočky vašich známých. Bohužel sociální síť DriveTribe na konci tohoto měsíce znenadání končí. Rozhodně to nebylo očekávané, popularita sice po uvedení klesla, ale komunity držely síť stále velmi aktivní.

Rozhodnutí o ukončení aktivity sítě padlo vzhledem ke špatným zprávám z inzerce a marketingu, kdy se vzhledem k nedostatku čipů neinzerují nová auta. Marketingová oddělení automobilek tak musí šetřit, protože nemohou ukazovat auta, která nemají. Zároveň se musí šetřit na všech frontách. Že tento řetěz nešťastných událostí zasáhne i trio moderátorů, asi nečekali.

„Všichni jsme opravdu velmi zklamaní, že problémy v tomto odvětví – ani v nejmenším nepomohla probíhající pandemie – jednoduše znemožnily pokračovat v podnikání v jeho současné podobě,“ uvedl Jeremy Clarkson. „Tohle je byznys a byznysy dostávají nepříjemné kopance od všeho, co se ve světě děje,“ doplňuje James May.

S DriveTribe však není úplný konec. „Ačkoli jsme všichni opravdu zklamaní, že naše podnikání na webu DriveTribe musí skončit, jsem opravdu rád, že s touto skvělou komunitou můžu i nadále spolupracovat. Pojďte se ke mně připojit na našem kanálu (myšleno Youtube),“ dodává Richard Hammond, který se prostřednictvím této platformy bude snažit držet celou věc při životě.

Sociální síť DriveTribe spolupracovala třeba se značkami Audi a Renault. Svou vlastní komunitu zde mají třeba Mark Webber a Damon Hill. Velký podíl na úspěchu sítě měl také investor a byznysmen Ernesto Schmitt.

Váš názor Další článek: Hyundai odhaluje stroj pro letošní WRC. Tohle hybridní monstrum bude bojovat o titul

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,