Civic Type R má rekord už na šesti slavných tratích. Teď i na Hungaroringu

Honda se svůj hot-hatch rozhodla propagovat rekordními časy na okruzích. A zelené peklo jim zdaleka nestačí.

Myslete si o rekordech na závodních autech, kterými se pyšní sériová auta, co chcete, ale zdá se to být účinným marketingovým nástrojem. Honda do toho v případě aktuálního Civicu Type R šlape ve velkém. Své pokusy o nejrychlejší předokolku zdaleka neomezila na tradiční severní smyčku Nürburgringu.

TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Právě rekordní jízdu na Nordschleife, kterou Civic zvládl v čase 7:43.8, se bude pravděpodobně pokoušet překonat některá ze špičkových verzí nového Méganu R.S.. Někde však nejspíš pod oficiálním dohledem Civic nejrychlejší předokolkou zůstane, protože už tento titul drží na šesti slavných tratích.

Krom Nordschleife je králem "předohrabů" i na Estorilu, Silverstonu, Spa-Francorschamps a Magny-Cours. Vždy s jiným jezdcem, ale se silničními pneumatikami a zcela sériovým autem. Poslední rekordní jízdu zajel Jenson Button. Bývalý jezdec formule 1, který aktuálně závodí s Hondou NSX Super GT, porazil stopky pošesté, a to na Hungaroringu za 2:10,19. Tím překonal rekord předchůdce.

Dieselová Honda Civic je už v Česku k mání i s devítistupňovým automatem

Dieselová Honda Civic je už v Česku k mání i s devítistupňovým automatem

Button jízdu okomentoval s tím, že jej překvapila stabilita vozu a to, jak pozdě můžete jít na brzdy. "Manuální převodovka je také skvělá. Spoustu dnešních aut už manuál nemají, je tak skvělé mít ten cit. Vždy jste s autem spojeni mnohem více," doplnil.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků