Parkování v Praze nemusí být peklo. Díky Citymove je to hračka, umí toho však víc

24 komentářů

karelhrabe
3. listopadu • 14:54

Parkováni pro největší znečištovatele zdarma ??? Dle studie hned 60 procent celkových emisí CO2 vzniká při výrobě elektromobilu. Průměrný vůz s bateriemi o kapacitě 48 kWh, spotřebou 15,8 kWh/100 km a ročním nájezdem 12 tisíc kilometrů tak musí zůstat v provozu dlouhých 12 let, aby vůbec začala být ospravedlňována jeho existence vedle průměrného auta se spalovacím motorem. Pokud se navíc jeho spotřeba navýší na 17,6 kWh/100 km, pak musí urazit dokonce 300 tisíc km, což odpovídá pětadvacetiletému provozu - teprve poté začne představovat jakékoli plus. V tomto kontextu se tak dieselový vůz s reálnou průměrnou spotřebou 4,5 l/100 km, což dnes není žádná anomálie, jeví výrazně lépe.Problémem je také stále intenzivnější výroba bateriových paketů v Číně. Evropa se na otázku emisí dívá mnohem úzkostlivěji, a proto je jejich zdejší výroba k životnímu prostředí relativně ohleduplnější. Je ale současně také dražší, a tak se stále více akumulátorů vyrábí v Říši středu, kde ovšem znamenají pro svět jako takový ještě větší zátěž, než si zde dokážeme představit.I když se v tomto směru něco změní k lepšímu, je třeba dodat, že dojít může také ke snížení dopadu benzinových a dieselových vozů na životní prostředí, a to za pomoci „defosilizace“ paliv. Míněny jsou tím stále větší uměle vyrobené složky zamíchané do paliva, přičemž třeba v Německu je již k mání diesel s jejich 33porocentním podílem. Kromě toho německá ministryně pro životní prostředí Svenja Schulze výrazní tlačí za rozšíření zcela syntetických paliv, se kterými by bylo spojeno prakticky okamžité zlepšení bez nutnosti výrazných investic do infrastruktury.Německá politička je ale ve svém boji poněkud osamocená, enormní lobby je spojeno pouze s elektromobilitou, která v podstatě slouží jako omluva pro cokoliv. V to

Lancer
3. listopadu • 17:27

Nevim moc, jak to svouvisí s aplikací, ale určitě jste během evropských voleb dal hlas straně, která elektromobily odmítá, že jo? :)

Jan
3. listopadu • 11:42

komunismus, zdarma a pro všechny..

Lancer
3. listopadu • 13:15

Co je na tom komunistickyho? Je to normalni sluzba. Za poplatek se svezes v taxi nebo pujcis skutr nebo auto nebo si koupis jizdenku na tramvaj. Mas to vsechno v jedne apce a nemusis jich mit nainstalovanych deset.

Allamarein
3. listopadu • 14:13

No přeci jak nemáš všechno vlastní, tak jsi komunista... A jak vyjádříš i jen náznak myšlenky, že to nemusí být špatné, jsi komunista. A když naznačíš, že podporuješ něco moderního, namísto lpění na hromadění majetku, zase jsi komunista.

Kevil
3. listopadu • 8:19

Jde o naprostý nesmysl. V Praze máme jednu z nejlepších MDH sítí na světě. Půjčit se sdílené auto může jen magor nebo mladý kluk, který se chce předvést před frajerkou. Na rozdíl od klasických autopůjčoven sdílená auta a motorky nikdo po jízdě nevyčistí a nevydezinfikuje. Bez dotací by si žádná sdílená věc ani neškrtla. Voliči Zelných a Pirátů, kteří v Bruselu hlasují pro nesmyslné emisní limity pro auta, kupte si tříválec a chroupejte Bio mrkev ;-).

Stanislav Krofta
3. listopadu • 10:35

Nikdo vás nenutí sdílená auta využívat. Výhodou sdíleného auta je, že je v průměru využíváno více než soukromě vlastněné a tudíž není město zaplaveno auty stojícími 95 % času na ulici, díky kterým není kde parkovat. Díky sdíleným autům si nemusíte své auto kupovat, když jej potřebujete jen výjmečně, ale můžete si jej půjčit jen, když jej potřebujete a vyjde vás to levněji. Také téměř všechna sdílená auta a jiné prostředky jsou elektrické, tudíž lokálně neemitují škodlivé splodiny. Sdílená auta stát nijak nedotuje, takže prosím nemystifikujte! Vše jde z kapes soukromých investorů.

Kevil
3. listopadu • 12:44

Nechápu, proč by si měl občan Prahy půjčovat sdílené auto, když v pohodě sedne na tramvaj, bus či metro, nemusí nic řešit a za chvíli je na místě. Půjčit si sdílené auto nevyjde oproti MHD levněji ani náhodou. Mimochodem, je drzost a nekalou obchodní soutěží, že firmy, které "podnikají" ve sdílení aut za účelem dosažení zisku, neplatí za parkování vůbec nic, ani základní částky, které platí běžný občan Prahy. Uveďte zde nějakou konkrétní carsharingovou firmu ať se můžeme podívat na její účetní uzávěrku ;-).

Lancer
3. listopadu • 13:20

Konkretni firma je uvedena v clanku. Je videt, ze jste ho ani necetl. Je to P2P carsharing, takze auta patri soukromym majitelum a ty za ne plati parkovne jako kazdy jiny. Pokud vsude chcete jezdit MHD, je to vase vec. Ale chci vas videt, jak tou tramvaji povezete nabytek, jak s tim pojedete na dovolenou nebo jak tim zapusobite na svou polovicku, az si budete chtit udelat hezky vikend. Ja si takhle vemu na vikend kabrio, na stehovani kombik, na dovolenou karavan a na sluzebku slusny sedan. A vubec neresim, jestli je MHD levnejsi nebo ne.

Stanislav Krofta
3. listopadu • 13:14

A ještě k vašemu předchozímu komentáři o dezinfikování vozů, některé společnosti svá vozidla dezinfikují pravidelně např. při výměně baterií. Takže asi ne úplně po každé jízdě, ale aspoň občas. Jinak vozy MHD se také nedezinfikují po každé jízdě, a to je využívá řádově více lidí každou jízdu než jedno sdílené auto.
Ale ještě jednou raději zopakuji, nesnažím se vás přesvědčit, že máte sdílená auta milovat a že jsou bezchybná, rozhodně to není věc pro každého, jen se snažím být objektivní a reagovat na vaše mnohdy zavádějící tvrzení...

Stan Borowitz
3. listopadu • 14:05

Sdílená auta jsou jsou v Praze na hovno.
Na nákup dojdu pěšky. Pokud ne, bydlím na okraji a tam u baráku těžko najdu auto od nízkorozpočtové autopůjčovny. Kdo bydlí v Praze, jezdí pravidelně za příbuznými mimo Prahu. Tam se snad ani s hyper cool sharing car jezdit nesmí. A k té dezinfekci- sedět v interiéru po nějakém feťákovi je mi dost nepříjemné. Interiéry mhd jsou lépe uzpůsobeny z hlediska hygienického. A hlavně, který blb si bude půjčovat auto, aby stál v kolonách, když v mhd je tam za chvilku. Nejlevnější a nejpohodlnější řešení je mít svou křapku. Máte názory, jak fanatik s vymytým mozkem. Pravděpodobně jste zaměstnanec nějaké nízkorozpočtové autopůjčovny. Tyhle sdílená auta akorát zasírají volná parkovací místa. Stejně kvůli nim nikdo neprodá své auto. Kolega naho4e to vystihl přesně. Kratochvíle pro puberťáka a jeho slečnu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Stanislav Krofta
3. listopadu • 14:47

Tak jo, je vidět, že jste opravdu moudrý a vzdělaný člověk který má velmi široký rozhled, dokáže vést věcnou diskusi na úrovni bez urážek a osobních útoků, zatímco já jsem jak říkáte jen pomatený fanatik s vymytým mozkem :D. A ano, pracuji pro společnost zabývající se sdílenou mobilitou, neskrývám to. Kde pracujete vy, jestli se mohu zeptat? Bych byl rád, kdybyste poukázal, kde jsem ve svých argumentech předkládal nějaké nepravdy či zavádějící informace.
K těm feťákům, je fakt, že v metru jsem ještě žádného neviděl, zatímco ve sdílených autech za 3-7 Kč/minutu se jich jistě prohání stovvky (ironie, pokud by vám to nedošlo). Jen doplním, že pro jízdy mimo město si můžete půjčit auto přes HoppyGo přímo od jeho majitele ve vašem okolí, a vyjde vás to levněji než v autopůjčovně.
Uznávám, že vlastní auto je nejpohodlnějěí a asi jen tak se ho někdo kvůli sdíleným autům nevzdá, ale například mladí, kteří si vlastní auto často dovolit nemůžou, si jej nemusí kupovat a můžou si jej příležitostně zapůjčit bez nutných počátečních investicí či rizika, že si koupí rozpadající se vrak, do kterého budou muset jen zbytečně lít další peníze.
Přeji vám mnoho štěstí a úspěchu ve vašem životě.

Stan Borowitz
3. listopadu • 15:40

Kupuji, rekonstruuji a následně prodávám byty, domky. Obecně Vaše argumenty zní neupřímně, jak naučené z americké PR příručky, nemá cenu se k tomu ani vyjadřovat, jak vysněné to vše je. Autopůjčovna má smysl pro některé mladé lidi a pro některé důchodce. V tržním prostředí těžko udržitelné.Dejme tomu, že jsem velmi, skutečně velmi malá cílovka, které se vyplatí vzít si vůz, který nemám. Proč bych měl letět několik ulic k share autu, pak se nervovat v zácpě a nakonec s ním v cílové destinaci hledat místo k zaparkování, když si mohu vzít UBER, který ve výsledku vyjde téměř na stejno. Jede od vchodu ke vchodu a nemusím řídit.

petr r. (petrumr)
4. listopadu • 16:18

tohle nechápu ty rekonstrukce bytů, já to dělám taky a mám dodávku vždy plnou, ten uber má vozík?

Stanislav Krofta
3. listopadu • 16:10

Rozumím vám, ale u služeb jako UBER pořád platíte kromě PHM a amortizace auta čas toho řidiče, takže z principu to bude vždy dražší. Každopádně díky za věcný argument! Časem se určitě ukáže, zda tyto služby sdílených vozidel budou rentabilní, nebo jestli máte pravdu a bude to v tržním prostředí neudržitelné.

Stanislav Krofta
3. listopadu • 13:05

Ale vždyť to je opět dezinformace to co říkáte...parkování zdarma (alespoň v Praze) je pro všechny ELEKTRICKE (nebo hybridni) auta, ne pro carsharingove společnosti. Je to kvůli jejich pozitivnímu dopadu co se týče ekologie. Kupte si auto na elektřinu a budete taky parkovat zdarma. To není žádná výhoda ušitá na míru carsharingovým společnostem. Když už tomu nerozumíte, nešiřte aspoň dezinformace, nebo se aspoň neschovávejte za přezdívku...Jinak společnosti provozující elektricke vozidla co znám v Praze:
Anytime, GreenGo, BeRider, NextBike, Revolt, Blinkee
Schvalne se podivejte na jejich ucetni uzaverky, vsadil bych se, ze zatim tyhle firmy spise stěží laborují na hranici profitability, rozhodně nevydělávají svým majitelům miliony měsíčně, jak si možná myslíte...A ještě k tomu MHD, ano, máte pravdu, že máme skvělou MHD. Nicméně jak to vidím já, tak sdílené auto je lepší, když jedete třeba na větší nákup a nechcete tahat 8 tašek busem, nebo když jedete třeba 3-4 lidi, tak se to už rozhodně vyplatí víc, než 4x lístek za 32 Kč.
A taky jízda autem může být rychlejší, obzvlášť když bydlíte v místech, kde MHD jezdí jednou za půl hodiny. Ale jak říkám, nikdo vás násilím nenutí je využívat. Je to čistě vaše věc, stejně tak, jako je provozování těchto služeb v mezích zákona věcí daných podnikatelů, kteří investují a riskují své peníze. Nebo byste snad chtěl zakázat volné podnikání? To doufám, že ne...

Kevil
3. listopadu • 14:46

Ještě doplním, že firma GreenGo Car Czech má podle účetní uzávěrky 2019 vlastní kapitál -14 538 tis. Kč. Tj. Vydělala kulový a k tomu má závazky (cizí zdroje) 12 182 tisk. Kč :-D.

Kevil
3. listopadu • 14:12

Pokud vím, "ekologické" elektrokoloběžky LIME sváží klasickými auty každý den jejich nabíječi a ráno je pak rozváží zpět na své stanoviště. "Ekologickým" elektroskůtrům BeRider vyměňuje obsluha v klasickém autě každý den baterie... Jinak většina carsharingových firem radši vůbec nezveřejňuje "obchodní výsledky" např. BeRider s.r.o. ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Stanislav Krofta
3. listopadu • 14:59

Co vím já, tak BeRider používá ke svozu a výměně baterií čistě elektrické ŠKODA eCitigo, ale to už je detail. Co se týče LIME, nejsem jejich příznivcem. Vše má své pro a proti a na všem se dá najít něco špatného, pokud člověk chce. Za mě to jde správným směrem, ikdyž samozřejmě každý to můžeme vnímat jinak, obzvláště když tyto služby nevyužíváte a jen vám ve městě "překážejí".

Kevil
3. listopadu • 15:08

Při výměně baterií BeRider jsem na vlastní oči viděl, že to byl Ford Transit, žádné eCitigo.

Lancer
3. listopadu • 17:25

Já vám můžu osobně garantovat, že BeRider (jako služba spadající pod Škodovku) ve svých službách žádný Ford nemá. Tak tady prosím nelžete

Kevil
3. listopadu • 17:43

Nevím, co chceš "garantovat". Rozhodně to není žádné eCitigo.https://i.ibb.co/4Kb2fjg/BeRider.jpg...

Lancer
9. listopadu • 9:38

No rozhodně to není Ford Transit jak tady píšete, takže lžete. VW se používá jako servisní auto, protože do Citiga skutr nenalozite.

Honimir
3. listopadu • 8:24

Navíc taxíky jsou docela levné a člověk nemusí řídit. Potkat v Praze sdílený auto je většinou generátor zážitků... Velmi často jezdí jako idioti.

Doporučujeme

Články odjinud