Citycab: Taxi budúcnosti

Zaujímavý projekt taxi sa zrodil v hlavách študentov helsinskej univerzity. Takto to môže vyzerať v mestách o pár rokov.

Študenti technickej univerzity v Helsinkách sa už dlhšiu dobu zaoberali budúcnosťou taxíkov. Teraz však prišli s projektom, ktorý možno budeme vídať v budúcnosti stále častejšie.

Inšpiráciou boli staré londýnske taxíky, ale všetko sa muselo prispôsobiť súčasným trendom a požiadavkám. Citycab poskytne miesto piatim cestujúcim, pričom sa nezabudlo ani na invalidov – človek na vozíku má vzadu svoje miesto a vďaka nízkym prahom prebieha jeho nakladanie bez väčších problémov.

Interiér Citycabu poskytuje širokú variabilitu sedadiel, pričom každé z nich sa dá otáčať až o 180 stupňov. Navigačný systém GPS zase uľahčuje jazdu vo veľkých mestách. Pri projekte sa nezabudlo ani na ekológiu, pretože Citycab si požičal hybridný pohon od Toyoty Prius. Nízke emisie a prijateľná spotreba sú dôležitými kritériami pri nepretržitej mestskej prevádzke. K tomu všetkému má prispieť aj odľahčená karoséria – niektoré jej časti sú totiž vyrobené z karbonových vlákien.

Výbornú manévrovateľnosť v preplnených mestských uliciach zabezpečuje aj riaditeľná zadná náprava. Práve vďaka nej má Citycab priemer zatočenia len 6,9 m. Žeby sa taxíkom blýskalo na lepšie časy? Uvidíme. Niekoľko exemplárov sa už preháňa po Helsinkách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citycab, bude takto vyzerať budúcnosť taxíkov?

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků