Citroëny vedou Katalánskou rallye

První etapu Katalánské rallye ovládly tovární posádky Citroënu, které ve čtvrtém podniku mistrovství světa absolvují letošní premiéru. V čele průběžného pořadí je po šesti rychlostních zkouškách Španěl Jesus Puras...
Citroëny vedou Katalánskou rallye
První etapu Katalánské rallye ovládly tovární posádky Citroënu, které ve čtvrtém podniku mistrovství světa absolvují letošní premiéru. V čele průběžného pořadí je po šesti rychlostních zkouškách Španěl Jesus Puras, jenž má náskok téměř devíti sekund na týmového kolegu Philippa Bugalskiho z Francie.

Úspěch francouzských vozů a jezdců v první etapě korunovali Didier Auriol a Gilles Panizzi s peugeoty, kteří jsou na třetím a čtvrtém místě.

Obě posádky na octaviích zatím balancují těsně za hranicí první desítky. Belgičan Bruno Thiry je jedenáctý se ztrátou 1:25 minuty, Schwarz figuruje hned za ním o dalších jedenáct sekund zpět.

Vylepšit postavení jim v závěru etapy pomohly výpadky dvou favoritů. V páté rychlostní zkoušce odstoupil úřadující mistr světa Fin Marcus Grönholm, jehož peugeotu po nárazu do zdi upadlo kolo. Grönholm letos dokončil jedinou soutěž, před dvěma týdny dojel v Portugalský třetí. V prvním dnu vypadl i bývalý šampión a obhájce prvenství Brit Colin McRae, kterého dlouho zlobilo zapalování, a na časové kontrole před poslední erzetou už svého forda nenastartoval. Letos je na jeho bodovém kontě stále nula.

Puras před startem soutěže čelil obvinění, že porušil pravidla nedovolenou prohlídkou trati. Zástupci mezinárodní federace FIA pak šest hodin stížnost projednávali, ale nakonec vyloučili z rallye za tento prohřešek tři jiné jezdce. "Nikdy bych neudělal takovou chybu, abych načerno projížděl trať a riskoval, že kompromituji tým nebo sebe," bránil se Puras, který s vozem Citroën Xsara T4 debutujícím v šampionátu vyhrál hned první měřený úsek.

Výsledky první etapy (po šesti erzetách):

1. Puras (Šp./Citroën Xsara) 1:02:44,9 hod.,
2. Bugalski (Fr./Citroën Xsara) -8,7,
3. Auriol (Fr./Peugeot 206) -11,2,
4. Panizzi (Fr./Peugeot 206) -18,5,
5. Mäkinen (Fin./Mitsubishi Lancer) -24,1,
6. Loix (Bel./Mitsubishi Carisma GT) -51,5,
7. Canellas (Šp./Seat Cordoba) -1:03,9,
8. Delecour (Fr./Ford Focus) -1:07,9,
9. Sainz (Šp./Ford Focus) -1:11,5,
10. Martin (Est./Subaru Impreza) -1:20,2,
11. Thiry (Bel./Škoda Octavia) - 1:25,0,
12. Schwarz (Něm./Škoda Octavia) 1:36,4.
-čtk/red-

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků