Citroëny vedou Katalánskou rallye

První etapu Katalánské rallye ovládly tovární posádky Citroënu, které ve čtvrtém podniku mistrovství světa absolvují letošní premiéru. V čele průběžného pořadí je po šesti rychlostních zkouškách Španěl Jesus Puras...
Citroëny vedou Katalánskou rallye
První etapu Katalánské rallye ovládly tovární posádky Citroënu, které ve čtvrtém podniku mistrovství světa absolvují letošní premiéru. V čele průběžného pořadí je po šesti rychlostních zkouškách Španěl Jesus Puras, jenž má náskok téměř devíti sekund na týmového kolegu Philippa Bugalskiho z Francie.

Úspěch francouzských vozů a jezdců v první etapě korunovali Didier Auriol a Gilles Panizzi s peugeoty, kteří jsou na třetím a čtvrtém místě.

Obě posádky na octaviích zatím balancují těsně za hranicí první desítky. Belgičan Bruno Thiry je jedenáctý se ztrátou 1:25 minuty, Schwarz figuruje hned za ním o dalších jedenáct sekund zpět.

Vylepšit postavení jim v závěru etapy pomohly výpadky dvou favoritů. V páté rychlostní zkoušce odstoupil úřadující mistr světa Fin Marcus Grönholm, jehož peugeotu po nárazu do zdi upadlo kolo. Grönholm letos dokončil jedinou soutěž, před dvěma týdny dojel v Portugalský třetí. V prvním dnu vypadl i bývalý šampión a obhájce prvenství Brit Colin McRae, kterého dlouho zlobilo zapalování, a na časové kontrole před poslední erzetou už svého forda nenastartoval. Letos je na jeho bodovém kontě stále nula.

Puras před startem soutěže čelil obvinění, že porušil pravidla nedovolenou prohlídkou trati. Zástupci mezinárodní federace FIA pak šest hodin stížnost projednávali, ale nakonec vyloučili z rallye za tento prohřešek tři jiné jezdce. "Nikdy bych neudělal takovou chybu, abych načerno projížděl trať a riskoval, že kompromituji tým nebo sebe," bránil se Puras, který s vozem Citroën Xsara T4 debutujícím v šampionátu vyhrál hned první měřený úsek.

Výsledky první etapy (po šesti erzetách):

1. Puras (Šp./Citroën Xsara) 1:02:44,9 hod.,
2. Bugalski (Fr./Citroën Xsara) -8,7,
3. Auriol (Fr./Peugeot 206) -11,2,
4. Panizzi (Fr./Peugeot 206) -18,5,
5. Mäkinen (Fin./Mitsubishi Lancer) -24,1,
6. Loix (Bel./Mitsubishi Carisma GT) -51,5,
7. Canellas (Šp./Seat Cordoba) -1:03,9,
8. Delecour (Fr./Ford Focus) -1:07,9,
9. Sainz (Šp./Ford Focus) -1:11,5,
10. Martin (Est./Subaru Impreza) -1:20,2,
11. Thiry (Bel./Škoda Octavia) - 1:25,0,
12. Schwarz (Něm./Škoda Octavia) 1:36,4.
-čtk/red-

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků