Citroëny vedou Katalánskou rallye

První etapu Katalánské rallye ovládly tovární posádky Citroënu, které ve čtvrtém podniku mistrovství světa absolvují letošní premiéru. V čele průběžného pořadí je po šesti rychlostních zkouškách Španěl Jesus Puras...
Citroëny vedou Katalánskou rallye
První etapu Katalánské rallye ovládly tovární posádky Citroënu, které ve čtvrtém podniku mistrovství světa absolvují letošní premiéru. V čele průběžného pořadí je po šesti rychlostních zkouškách Španěl Jesus Puras, jenž má náskok téměř devíti sekund na týmového kolegu Philippa Bugalskiho z Francie.

Úspěch francouzských vozů a jezdců v první etapě korunovali Didier Auriol a Gilles Panizzi s peugeoty, kteří jsou na třetím a čtvrtém místě.

Obě posádky na octaviích zatím balancují těsně za hranicí první desítky. Belgičan Bruno Thiry je jedenáctý se ztrátou 1:25 minuty, Schwarz figuruje hned za ním o dalších jedenáct sekund zpět.

Vylepšit postavení jim v závěru etapy pomohly výpadky dvou favoritů. V páté rychlostní zkoušce odstoupil úřadující mistr světa Fin Marcus Grönholm, jehož peugeotu po nárazu do zdi upadlo kolo. Grönholm letos dokončil jedinou soutěž, před dvěma týdny dojel v Portugalský třetí. V prvním dnu vypadl i bývalý šampión a obhájce prvenství Brit Colin McRae, kterého dlouho zlobilo zapalování, a na časové kontrole před poslední erzetou už svého forda nenastartoval. Letos je na jeho bodovém kontě stále nula.

Puras před startem soutěže čelil obvinění, že porušil pravidla nedovolenou prohlídkou trati. Zástupci mezinárodní federace FIA pak šest hodin stížnost projednávali, ale nakonec vyloučili z rallye za tento prohřešek tři jiné jezdce. "Nikdy bych neudělal takovou chybu, abych načerno projížděl trať a riskoval, že kompromituji tým nebo sebe," bránil se Puras, který s vozem Citroën Xsara T4 debutujícím v šampionátu vyhrál hned první měřený úsek.

Výsledky první etapy (po šesti erzetách):

1. Puras (Šp./Citroën Xsara) 1:02:44,9 hod.,
2. Bugalski (Fr./Citroën Xsara) -8,7,
3. Auriol (Fr./Peugeot 206) -11,2,
4. Panizzi (Fr./Peugeot 206) -18,5,
5. Mäkinen (Fin./Mitsubishi Lancer) -24,1,
6. Loix (Bel./Mitsubishi Carisma GT) -51,5,
7. Canellas (Šp./Seat Cordoba) -1:03,9,
8. Delecour (Fr./Ford Focus) -1:07,9,
9. Sainz (Šp./Ford Focus) -1:11,5,
10. Martin (Est./Subaru Impreza) -1:20,2,
11. Thiry (Bel./Škoda Octavia) - 1:25,0,
12. Schwarz (Něm./Škoda Octavia) 1:36,4.
-čtk/red-

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků