Modelová řada C4 od Citroënu si zachovává širokou škálu pohonných jednotek. Zdroj: Citroën

Modelová řada C4 od Citroënu si zachovává širokou škálu pohonných jednotek. | Zdroj: Citroën

S tou je spojená i vznětová patnáctistovka s výkonem 130 k. Zdroj: Citroën ČR

S tou je spojená i vznětová patnáctistovka s výkonem 130 k. | Zdroj: Citroën ČR

S tou je spojená i vznětová patnáctistovka s výkonem 130 k. Zdroj: Autor

S tou je spojená i vznětová patnáctistovka s výkonem 130 k. | Zdroj: Autor

Nově doplní sestavu plnohodnotný hybrid s velkým potenciálem. Oba modely segmentu C stráví spoustu času ve městě, kde je hybrid jako doma. Foto: Petr Homolka

Nově doplní sestavu plnohodnotný hybrid s velkým potenciálem. Oba modely segmentu C stráví spoustu času ve městě, kde je hybrid jako doma. | Foto: Petr Homolka

. Díky schopnosti absolvovat po metropoli až polovinu jízdy v čistě elektrickém režimu, mu nedělají problémy nízkoemisní zóny. Foto: Petr Homolka

. Díky schopnosti absolvovat po metropoli až polovinu jízdy v čistě elektrickém režimu, mu nedělají problémy nízkoemisní zóny. | Foto: Petr Homolka

Díky 48V hybridnímu ústrojí si v optimálních podmínkách vystačí modely C4 a C4 X s jedním litrem paliva na 100 km. Foto: Petr Homolka

Díky 48V hybridnímu ústrojí si v optimálních podmínkách vystačí modely C4 a C4 X s jedním litrem paliva na 100 km. | Foto: Petr Homolka

Přitom máte stále k dispozici přeplňovaný tříválec o výkonu 100 kW s točivým momentem 230 N.m. Foto: Petr Homolka

Přitom máte stále k dispozici přeplňovaný tříválec o výkonu 100 kW s točivým momentem 230 N.m. | Foto: Petr Homolka

Použitá dvanáctistovka s rozvodovým řetězem byla za účelem hybridizace speciálně upravena. Foto: Petr Homolka

Použitá dvanáctistovka s rozvodovým řetězem byla za účelem hybridizace speciálně upravena. | Foto: Petr Homolka

Hybridizaci se přizpůsobila i dvouspojková převodovka ë-DCS6 s kratšími stupni. Foto: Petr Homolka

Hybridizaci se přizpůsobila i dvouspojková převodovka ë-DCS6 s kratšími stupni. | Foto: Petr Homolka

V její skříni je dostatek prostoru pro měnič, řídící jednotku i elektromotor s výkonem 21 kW a točivým momentem 55 N.m. Foto: Petr Homolka

V její skříni je dostatek prostoru pro měnič, řídící jednotku i elektromotor s výkonem 21 kW a točivým momentem 55 N.m. | Foto: Petr Homolka

Ten pohání vůz, při prudké akceleraci mu přidá 9 kW výkonu, pomáhá při startech a prostřednictvím rekuperace dobíjí 48V baterii s kapacitou 432 Wh. Foto: Petr Homolka

Ten pohání vůz, při prudké akceleraci mu přidá 9 kW výkonu, pomáhá při startech a prostřednictvím rekuperace dobíjí 48V baterii s kapacitou 432 Wh. | Foto: Petr Homolka

Logistickou výhodou je lokální výroba komponentů ve Francii. Foto: Petr Homolka

Logistickou výhodou je lokální výroba komponentů ve Francii. | Foto: Petr Homolka

Česká cena ještě nebyla zveřejněna, ale víme, že v sousedním Německu vyjde hybridní C4 v přepočtu na 845.000 Kč a C4 X odstartuje na částce 863.000 Kč. Foto: Petr Homolka

Česká cena ještě nebyla zveřejněna, ale víme, že v sousedním Německu vyjde hybridní C4 v přepočtu na 845.000 Kč a C4 X odstartuje na částce 863.000 Kč. | Foto: Petr Homolka

S tou je spojená i vznětová patnáctistovka s výkonem 130 k. Zdroj: Citroën ČR
S tou je spojená i vznětová patnáctistovka s výkonem 130 k. Zdroj: Autor
Nově doplní sestavu plnohodnotný hybrid s velkým potenciálem. Oba modely segmentu C stráví spoustu času ve městě, kde je hybrid jako doma. Foto: Petr Homolka
. Díky schopnosti absolvovat po metropoli až polovinu jízdy v čistě elektrickém režimu, mu nedělají problémy nízkoemisní zóny. Foto: Petr Homolka
13
Fotogalerie

Citroëny C4 a C4 X dostávají nový hybrid. Překvapí účinností i mimořádnou spotřebou

Pro Citroëny C4 a C4x vypadá hybrid jako ideální volba. Zejména do města.

Modelová řada C4 od Citroënu si zachovává širokou škálu pohonných jednotek. Kromě základního PureTechu o výkonu 100 koní je dostupný i jeho 130koňový derivát, který můžete mít  s manuální i osmistupňovou automatickou převodovkou. S tou je spojená i vznětová patnáctistovka s výkonem 130 koní. Tato varianta začíná být v daném segmentu skoro vzácností.

Nově doplní sestavu plnohodnotný hybrid s velkým potenciálem. Oba modely segmentu C stráví spoustu času ve městě, kde je hybrid jako doma. Vzhledem k možnosti absolvovat ve městě až polovinu jízdy v čistě elektrickém režimu, mu nedělají problémy nízkoemisní zóny.

Spalovací motor nepotřebuje při malé zátěži na okreskách, ani během drobných manévrů, například parkování. V zemích přísných na emise potěší nižší daňovou sazbou a menším poplatkem při pořízení. Díky 48V hybridnímu ústrojí ušetříte v porovnání s motorem PureTech 130 EAT8 průměrně až 1 litr paliva na sto kilometrů. Emise jsou nižší o 20 %.

Přitom máte stále k dispozici přeplňovaný tříválec o výkonu 100 kW a točivém momentu 230 N.m. Použitá dvanáctistovka s rozvodovým řetězem byla za účelem elektrifikace speciálně upravena. Celkem obsahuje 40 procent nových dílů a dostala lépe vyhovující turbodmychadlo s proměnlivou geometrií.

Elektrifikaci se přizpůsobila i převodovka ë-DCS6 s kratšími stupni. V její skříni je dostatek prostoru pro měnič, řídicí jednotku i elektromotor s výkonem 21 kW a točivým momentem 55 N.m. Ten pohání vůz, při prudké akceleraci mu přidá 9 kW výkonu, pomáhá při startech a prostřednictvím rekuperace dobíjí 48V baterii s kapacitou 432 Wh. Logistickou výhodou je lokální výroba komponentů ve Francii.

Česká cena ještě nebyla zveřejněna, ale víme, že v sousedním Německu vyjde hybridní C4 v přepočtu na 845.000 Kč a C4 X odstartuje na částce 863.000 Kč.

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud