Pro Citroëny C4 a C4x vypadá hybrid jako ideální volba. Zejména do města.
Modelová řada C4 od Citroënu si zachovává širokou škálu pohonných jednotek. Kromě základního PureTechu o výkonu 100 koní je dostupný i jeho 130koňový derivát, který můžete mít s manuální i osmistupňovou automatickou převodovkou. S tou je spojená i vznětová patnáctistovka s výkonem 130 koní. Tato varianta začíná být v daném segmentu skoro vzácností.
Nově doplní sestavu plnohodnotný hybrid s velkým potenciálem. Oba modely segmentu C stráví spoustu času ve městě, kde je hybrid jako doma. Vzhledem k možnosti absolvovat ve městě až polovinu jízdy v čistě elektrickém režimu, mu nedělají problémy nízkoemisní zóny.
Spalovací motor nepotřebuje při malé zátěži na okreskách, ani během drobných manévrů, například parkování. V zemích přísných na emise potěší nižší daňovou sazbou a menším poplatkem při pořízení. Díky 48V hybridnímu ústrojí ušetříte v porovnání s motorem PureTech 130 EAT8 průměrně až 1 litr paliva na sto kilometrů. Emise jsou nižší o 20 %.
Přitom máte stále k dispozici přeplňovaný tříválec o výkonu 100 kW a točivém momentu 230 N.m. Použitá dvanáctistovka s rozvodovým řetězem byla za účelem elektrifikace speciálně upravena. Celkem obsahuje 40 procent nových dílů a dostala lépe vyhovující turbodmychadlo s proměnlivou geometrií.
Elektrifikaci se přizpůsobila i převodovka ë-DCS6 s kratšími stupni. V její skříni je dostatek prostoru pro měnič, řídicí jednotku i elektromotor s výkonem 21 kW a točivým momentem 55 N.m. Ten pohání vůz, při prudké akceleraci mu přidá 9 kW výkonu, pomáhá při startech a prostřednictvím rekuperace dobíjí 48V baterii s kapacitou 432 Wh. Logistickou výhodou je lokální výroba komponentů ve Francii.
Česká cena ještě nebyla zveřejněna, ale víme, že v sousedním Německu vyjde hybridní C4 v přepočtu na 845.000 Kč a C4 X odstartuje na částce 863.000 Kč.