Citroën zveřejnil datum premiéry nového kompaktu. Nabídne hned tři typy pohonu

Konečně to do sebe začíná všechno zapadat. Nový zástupce značky Citroën v segmentu kompaktních hatchbacků se oficiálně ukáže ještě před koncem tohoto měsíce.

Zatímco většina automobilek působících v Evropě nabízí v segmentu kompaktů (C) více karosářských variant jednoho modelu (dnes obvykle hatchback a kombi, vymyká se Kia s čtyřčlennou rodinou Ceed), Citroën vsadil po ukončení výroby modelu Xsara hlavně na hatchback. Nejdříve v podobě modelu C4 (prodával se i jako sedan), jehož poslední generace byla z prodeje stažena v roce 2018, a následně model C4 Cactus, který však svým stylem připomíná spíše crossover.

Novinky od Citroënu: Nový Cactus do zásuvky už příští rok. Nástupce C5 na cestě

Novinky od Citroënu: Nový Cactus do zásuvky už příští rok. Nástupce C5 na cestě

Loni touto dobou se hovořilo o tom, že „kaktus“ druhé generace skončí a zůstane bez nástupce, zároveň ale vznikl prostor k malému slovíčkaření. Tehdy to neznamenalo, že by Francouzi zcela opustili segment kompaktů. Informace spíše nahrávaly myšlence, že se s modelem C4 Cactus poučili a budou pokračovat s něčím úplně novým. Na výsledek už přitom nebudeme čekat dlouho. Oficiálně se totiž ukáže už 30. června.

Citroën C4 Cactus se nedožije druhé generace. Mohl za to jeho facelift?

Citroën C4 Cactus se nedožije druhé generace. Mohl za to jeho facelift?

Jak je v dnešní době zvykem, půjde o online prezentaci, během níž vystoupí i zástupci odpovědní za design, marketing či produktové plánování. Citroën hovoří o kompletně novém modelu segmentu C-Hatch a zatím neprozradil jeho jméno. Uvedl však, že vůz nabídne zážehový, vznětový i elektrický pohon, což v dnešní době nikoho nepřekvapí a zároveň nám to poodhaluje další informace o technice.

Elektrický C4 Cactus uvede novou éru značky Citroën. Přijede v roce 2020

Elektrický C4 Cactus uvede novou éru značky Citroën. Přijede v roce 2020

Nový kompakt od Citroën nebude postaven na platformě EMP2, kterou koncern PSA představil začátkem roku 2013 a v průběhu let ji využila celá řada modelů, například Peugeot 308 současné generace. Má-li jít Citroën nejlogičtější cestou, použije u zatím tajného kompaktu platformu CMP, kterou v současnosti využívají třeba Peugeoty 208 a 2008 či Opel Corsa. Tyto modely jsou rovněž poháněny zážehovými, vznětovými a elektrickými motory.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Pro Citroën to znamená, že postaví kompakt na „malé“ platformě a v jednom modelu bude mít odpověď nejen na Volkswagen Golf, Kiu Ceed či Škodu Scala (také stojí na platformě určené hlavně pro modely segmentu B), ale také Volkswagen ID.3 či Nissan Leaf. Pokud bude Citroën postupovat stejně jako Peugeot, verze se spalovacími motory od elektrické designově moc neodliší. Více se dozvíme v úterý 30. června ve 14 hodin.

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

včera | Vladimír Kadera | 53 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 10 příspěvků