Citroën zase blázní. Ami se vrací jako elektromobil, na který nepotřebujete řidičák

24 komentářů

Lol
1. března • 6:11

Cokoliv má 4 kola, tak na to prostě řidičák má být. Ne ty dementní nesmysly co se mrcasí po cestě sotva 50 a blokují provoz. Akorát nervy z takových kravin.

Marex
28. února • 18:29

Ten Citroen má snad nějaké povinné kvóty pro zaměstnávání excentriků přes návrh designu a u téhle šerednosti nasadil laťku opravdu vysoko :-D

Martin P.
28. února • 14:03

Dokážu si při představit že za 550,- měsíčně jako na dojíždění do práce proč ne.....-má tu vadu na "kráse". Dojel jen tam a aku by už nestačilo na cestu zpět.
- cesta by trvala déle než nějaký courakem autobusem nebo vlakem
- a nebyla by o moc levnější než první třídou..... Zlatá C1 nebo Cactus....

JirkaK
5. března • 9:19

Hele, asi záleží na místě, kde se to bude používat. Moje zkušenost s dojížděním do práce mezi dvěma městy s cca 6000 obyvateli, vzdálenost přesně 15km:
-Autem "od brány k bráně" 20 minut, benzín za cestu tam a zpět zhruba za 70Kč
-Moped s Vmax 45km/h 30 minut, benzín zhruba za dvacku
-Vlak, autobus + docházka pěšky na zastávky : hodina a čtvrt, se zdržením ve špičce až hodina a půl, cena 2x26Kč......

petr r. (petrumr)
28. února • 18:40

jestli si čech, tak než by to dovezli domů, tak bys měl v garáži tuningovou krabičku na ojebání té rychlosti.

bzzz
29. února • 13:14

Idealne z Aliexpresu ;-)

Rejpal
28. února • 14:31

Mně to přijde možná zajímavější než C1. C1 je také maximálně tak do města, akorát s tím rozdílem, že s ním můžete v případě nejvzšší nouze zajet na dálnici.
Ale Cactus? Mezi C1 a Cactusem jsou velikostně ještě C3, C3 Aircross a C5 Aircross.
C4 Cactus je auto, se kterým se jezdí bezpečně po dálnici 190 km/h.

bzzz
28. února • 15:36

Kde (vyjma casti Nemecka) prosim 190 bezpecne?

Rejpal
28. února • 15:50

A to je na dálnice v Německu Citroenům vjezd zakázán?

bzzz
29. února • 12:38

Predpokladam, ze to neni auto jen pro nemecke dalnice (resp. jejich cast). Takze kde jinde/dale v Evrope se timto jezdi bezpecne 190? Kdyz pominu zakonne rychlostni omezeni na silnicich, tak 190 povazuji pro C4 spise za limitni nez bezpecnou rychlost.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Martin P.
2. března • 13:08

C4 se hlavně už nevyrábí minimálně dva roky. A nejsilnější benzín měl maximálně o přes 200 s atmosférou.Za to menší a kratší C4 Cactus na platformě né C4, ale C3. S nejsilnějším benzínovým 96kW turbo lichokopytníkem má maximálku asi 210. A to bych fakt nechtěl. Tohle není sportovní Fiat nebo Alfa od Abrarta.
Na druhou stranu rozvoj je kratší jen o cca 11mm proti poslednímu Golfu R.... a to taky není dlouhá kára.Původně plánovaná opravdická C4 byly údajně uvažovaná až na rok 2021. Pravděpodobně až se uklildní to ekobláznění.

Martin P.
28. února • 14:50

S C1 aspoň dojete do práce a zpět..... bez nabíjení. Kaktus ale je ořezaná stylová a drahá nepohodlná odvozenina od C3! Je to trohu past na zákazníky, ale aktuálně Citroen nemá nástupce C4 a C5. I to nazvané C4 Caktus není C4 ale C3. Takže žádný ...Mezi C1 a Cactusem jsou velikostně ještě... ne mezi není nic. Až teď bude DS9 což bude takový duchovní nástupce C5 poslední edice. A s aktuálním 1.2 pure 3válcem protože do nových už nic jiného nedávají na 190km/h zapomeňte.

komik
28. února • 22:52

Představte si, že bydlíte 10km od většího města, kam děcka dojíždí do školy.. staršímu je už 15+.. autobus jezdí třeba jednou za 2 hodiny... Budete dělat věčně taxikáře, pořídíte skůtr nebo něco takového??Trošku omezení je ta rychlost, ale věřím, že stejně jako u Renaultu twizzy, pokud se to ujme, vyjde silnější verze s větší baterkou a maximálkou mezi 70-80km/h.

bzzz
29. února • 12:35

Pro neplnolete dava rychlostni omezeni smysl (ve Svedsku s tim 'decka' problem nemaji).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rejpal
29. února • 17:21

Ano, pro neplnolete rychlostni omezeni smysl dava. Jenze v pripade tak velkeho vozidla mozna ve Svedsku nebo Dansku, kde se mezi vesnicema jezdi normalne 70 km/h a ridici to vetsinou dodrzuji. (Ale proc potom porizovat neco takoveho, kdyz je tam jizda na kole bezpecna a skolni autobusy celkem funguji.)
Avsak u nas, kde se na minisilnickach mezi vesnicemi bezne prohaneji desitky let stare vraky hodne pres 120 km/h, takove vozidlo bude s takovou rychlosti mnohem nebezpecnejsi nez skutr nebo kolo.Tim nerikam, ze do mesta neni fajn, akorat tam trochu ztraci vyznam, vzhledem k fungujici MHD.

Pepa
30. října • 18:24

Před pár léty jsem byl zaskočen kolegou, který jezdil do práce na Babetce max 25 km z kopce:-) a dojel za mnou před barák za 6 minut.Vzdálenost 7 km a rozdíl oproti mé Felícii doslova zanedbatelný!
A oproti tomu postavme Ami - 45 km,ochrana před nepohodou počasí a relativní bezpečnost prostoru v karosérii s bonusem podstatně výraznější viditelností na cestách a nutnosti zpomalení a ne líznutí při předjíždění s protijedoucím vozidlem.

Martin P.
2. března • 8:14

S tímhle částečně souhlasím je to auto z města do města. Tedy kde počáteční a koncový bod trasy nabíječka. Rozhodně to není pro "příměstskou dopravu".
Tady je ale rozdíl mezi náma a západem. U nás je velice rozvinutá a levná MHD. A města mají problém provozem, který tranzitní. Takže tohle to docela míjí.

Pepa
30. října • 18:08

Ami je pro nás naděje na záchranu!
Popíšu důvod, ráno se veze maloš do školy 4 km,cesta zpět,na oběd se vyzvedne opět pár km a po učení se jede na trénink 12 km tam a po dvou hod. zas zpátky.
Já to mám do práce 12 km a nákup je od 1,5 km až do 13 km je více možností.
MHD je nepoužitelná,není jiná možnost než jezdit,kluk má 10 let. Pro začátek si odzkoušíme Ami v provozu, abychom poznali možné negativa a mohli na ně později upozornit syna.
Asi tak,jak jej školíme na různé nástrahy při jízdě na kole.
Máme dům na samotě, 1,5 km je cesta mimo obydlí a není problém potkat divokou zvěř či zatoulaného psa, v horším případě zdrhlého berana.To je docela zážitek i pro dospělého a ne pro 10 letého kluka a co teprve v zimě! Ami je v překladu kamarád a já doufám,že bude i u nás k dostání!

bzzz
29. února • 20:20

Takze se budem prizpusobovat bezohlednym hovadum? Proc porizovat? Protoze skola neni jen za pekneho pocasi... protoze neni jen skola nybrz i krouzky/zajmy/povinnosti a zivot vubec.

Rejpal
28. února • 15:59

:-D

bzzz
28. února • 12:15

Pokud toto vozidlo spada u nas do kategorie AM, tak ridicske opravneni u nas samozrejme potrebujete.

JirkaK
28. února • 13:07

Přesně tak - nevím jak ve Francii, ale u nás je nutný řidičák na moped. V podstatě je to stejné miniauto jako Aixam a podobné. Jediné motorové vozidlo, které se u nás může řídit bez řidičáku je elektrokolo s "příšlapem".
Čistě technicky - podobné miniauto na dojíždění do práce a po nejbližším okolí je jediné elektrické auto, které mi dává nějaký smysl. Ale nejspíš to zabije vysoká cena.

JIg
28. února • 11:03

Vypadá jak po bouračce

Michal
28. února • 13:04

a tu by jsi v tomhle autě nechtěl-jasný penál

Doporučujeme

Články odjinud