Citroën zase blázní. Ami se vrací jako elektromobil, na který nepotřebujete řidičák

Maximální rychlost 45 km/h, dojezd na jedno nabití 70 km. Tohle na výlety nebude.

Automobilka Citroën vrací na scénu slavné jméno Ami, které začalo na začátku 60. let zdobit záď malého roztomilého autíčka do města s miniaturním motorem a poněkud bizarním vzhledem od Bertoneho, který byl tehdejším francouzským vozům velmi blízký. Zarytý „Citroëňák“ vám také určitě řekne, že Ami bylo převlečenou kachnou.

Nová interpretace vozu vyměnila benzinovou šestistovku za elektromotor a Bertoneho odkaz za něco, co vypadá jako kdyby to namalovali opilý mimozemšťané. Novinka vznikla nejen pro obyčejné zákazníky, ale i pro společnosti na sdílení aut. Všechno v tomto malém vozítku je totiž dimenzováno na krátké jízdy po městě.

Citroën C3 prošel faceliftem. Změny musíte chvíli hledat, ale je jich dost

Citroën C3 prošel faceliftem. Změny musíte chvíli hledat, ale je jich dost

V podlaze je zabudovaná 5,5kWh baterie, která vydrží Ami na ujetí necelých 70 kilometrů. Z klasické domácí zásuvky se baterie dobije za tři hodiny, ale je tu i možnost rychlejšího nabíjení u klasické nabíječky. Hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h neexistuje, protože maximální rychlost je pouze 45 km/h.

Vnitřek vozu je jednoduchý a účelný. Místo klik dveří jsou tu jen látková poutka. Přístrojový štít je vyřešený jednoduchým LCD displejem a místo infotainmentu najdete jen držák na mobilní telefon. Nechybí ani řada odkládacích míst. Ami prostě není auto, ve kterém budete chtít sedět dlouho, ale pokud vás nebaví elektrické koloběžky a mastné tyče v MHD, může to být super dopravní prostředek do města.

Smart končí se spalovacími motory. Už nabízí jen elektřinu, v Česku to bude mít těžké

Smart končí se spalovacími motory. Už nabízí jen elektřinu, v Česku to bude mít těžké

A teď to nejlepší: nový Citroën Ami můžete řídit i bez řidičského oprávnění a ve Francii jej dokonce mohou řídit mladí již od čtrnácti let. Ostatní státy budou mít toto omezení podle vlastní legislativy. Cena za tento vůz činí v přepočtu 550 korun měsíčně. Auto si objednáte přes mobilní aplikaci a ve Francii vám dokonce přivezou domu i klíče, kdykoliv jej budete potřebovat.

První objednávky bude Francie přijímat od 30. března. Po pár měsících budou následovat i Itálie, Španělsko, Belgie, Portugalsko a Německo. Vstup na český trh zatím nebyl oznámen, tuzemské car-sharingové společnosti se teprve rozvíjí.

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást PSA Peugeot Citroën.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA. Od října 2014 patří pod Citroën také samostatná značka DS, která vyrábí luxusněji zaměřené vozy.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

dnes | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků