Citroën zase blázní. Ami se vrací jako elektromobil, na který nepotřebujete řidičák

Maximální rychlost 45 km/h, dojezd na jedno nabití 70 km. Tohle na výlety nebude.

Automobilka Citroën vrací na scénu slavné jméno Ami, které začalo na začátku 60. let zdobit záď malého roztomilého autíčka do města s miniaturním motorem a poněkud bizarním vzhledem od Bertoneho, který byl tehdejším francouzským vozům velmi blízký. Zarytý „Citroëňák“ vám také určitě řekne, že Ami bylo převlečenou kachnou.

Nová interpretace vozu vyměnila benzinovou šestistovku za elektromotor a Bertoneho odkaz za něco, co vypadá jako kdyby to namalovali opilý mimozemšťané. Novinka vznikla nejen pro obyčejné zákazníky, ale i pro společnosti na sdílení aut. Všechno v tomto malém vozítku je totiž dimenzováno na krátké jízdy po městě.

Citroën C3 prošel faceliftem. Změny musíte chvíli hledat, ale je jich dost

Citroën C3 prošel faceliftem. Změny musíte chvíli hledat, ale je jich dost

V podlaze je zabudovaná 5,5kWh baterie, která vydrží Ami na ujetí necelých 70 kilometrů. Z klasické domácí zásuvky se baterie dobije za tři hodiny, ale je tu i možnost rychlejšího nabíjení u klasické nabíječky. Hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h neexistuje, protože maximální rychlost je pouze 45 km/h.

Vnitřek vozu je jednoduchý a účelný. Místo klik dveří jsou tu jen látková poutka. Přístrojový štít je vyřešený jednoduchým LCD displejem a místo infotainmentu najdete jen držák na mobilní telefon. Nechybí ani řada odkládacích míst. Ami prostě není auto, ve kterém budete chtít sedět dlouho, ale pokud vás nebaví elektrické koloběžky a mastné tyče v MHD, může to být super dopravní prostředek do města.

Smart končí se spalovacími motory. Už nabízí jen elektřinu, v Česku to bude mít těžké

Smart končí se spalovacími motory. Už nabízí jen elektřinu, v Česku to bude mít těžké

A teď to nejlepší: nový Citroën Ami můžete řídit i bez řidičského oprávnění a ve Francii jej dokonce mohou řídit mladí již od čtrnácti let. Ostatní státy budou mít toto omezení podle vlastní legislativy. Cena za tento vůz činí v přepočtu 550 korun měsíčně. Auto si objednáte přes mobilní aplikaci a ve Francii vám dokonce přivezou domu i klíče, kdykoliv jej budete potřebovat.

První objednávky bude Francie přijímat od 30. března. Po pár měsících budou následovat i Itálie, Španělsko, Belgie, Portugalsko a Německo. Vstup na český trh zatím nebyl oznámen, tuzemské car-sharingové společnosti se teprve rozvíjí.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

včera | Vladimír Kadera | 10 příspěvků
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků