Citroën Xsara: zajetý kompakt za cenu Fabie (test ojetiny)

82 komentářů

Tomas
13. července • 11:56

prosim oradu,prasklo lanko na spojce,citroen picasso xsara rok 2000,prej jsou dva druhy,nevite nekdo jake lanko tam ma byt,dik.

pepa
25. září • 0:33

koupil jsem citroen xsara 1.4i r.v.2001 v a autobazaru v dobříši, v roce 2008.jeden problém jsem měl, ten jsme s prodejcem vyřešili.od té doby jezdím úplně bez nákladů,samozřejmě nepočítám výměny olejů atp.

Milan
22. listopadu • 10:36

Mám Xsaru 1,4 rok výroby 2001 a praskla mi parkovačka v levém předním světlometu. Vzhledem k tomu, že v Citroënu výměna této žárovky stojí cca 300,- kč jsem si ji chtěl vyměnit sám ale nepovedlo se mi to. Má někdo zkušenosti s výměnou žárovek a je v tom nějaký fígl.

B@RT
22. května • 17:16

Není, dle návodu, sundáš krytku na světle a prsty vytáhneš žárovičku i s držáčkem, Doporučuji nacvičit na pravém světle a pak na levém (je tam ABS jednotka) tj méně místa pro ruce...

Petr
10. srpna • 14:01

Mám stejnou Xsaru 1,4i v provedení X s klimou ročník 2002, najeto 80 tisíc km (negarážováno). Výfuk vypadá úplně stejně jak na fotce v testu, trochu začíná vylézat rez nad rezervou (zespodu mezi zadníma kolama). Auto je celkem v pohodě, co si tam sám neprovedu (rozbité lité disky a naražené ložisko pravého předního kola), to nemusím opravovat. Jsem celkově spíš spokojenej, až na pár věcí: nevhodný rozměr 15" pneumatik, mají nízký profil a tak to ráfky odnášej celkem často a motor by mohl mít víc koní, v interiéru občas něco zadrnčí..., často bouchaj halogenky (2x až 3x ročně měním H7). To je asi vše, jo a klíč s dálkou je sice trochu větší,ale funguje úplně normálně.

řepák
25. února • 16:55

www.xsara.cz/forum

obyčejný řidič
8. dubna • 16:12

Je s podivem, že auto většinou hodnotí ten, kdo v něm možná ještě neseděl. Já jsem měl xsaru 1,4 r.v. 2001 5 let, najel jsem na ni 83 tis. km, byla garážovaná, ale v zimě jezdila dost. Výfuk jsem za těch 5 let neměnil, sklopný klíček po celou dobu fungoval normálně, žárovku H7 jsem na každé straně měnil 1x, dveře se otvíraly normálně, aretace odpovídající. Ale vše v pořádku rozhodně nebylo. V prvých třech letech jsem musel měnit každým rokem chladič, asi v 57 tis. km odešla vstřikovací jednotka a jak už tu někdo psal dílenské zpracování na dost nízké úrovni, klepání zadních a předních sedaček, provrzávání plastů palubní desky apod. Každé auto je holt jiné, některé je dlouho bez problémů, jiné zlobí od samého začátku. A to je u všech značek. Pravda je že citroeny jsou na tom trochu hůře, než např. Volkswgen, ale ani tam nejsou všechny auta bez závad a bez problémů. Kdyby tomu tak bylo, neměli bychom teď o čem psát a život by byl až moc nudný.

Tom
2. března • 12:36

Jako firemní auto mám Citroen Xsara 1.4 Break, r.v. 2002
V současné době má najeto 58.000 km, servis pouze v
rámci plánované údržby. Vyklápěcí klíček funguje stále
perfektně včetně původních baterií. S autem jsem byl
3x v Chorvatsku na dovolené také bez problémů. Spotřeba
1,4 i je na delší trase je 5,3l  (úsporná jízda), jinak Praha 8,5 l/100km.
Jedinou výhradu mám k vrzání karosérie které se začalo projevovat
po cca 30.000 km.

Kupec
20. prosince • 12:59

Koupil jsem si Citroen Xsara 1.9D za hezkych 129000.
tyden po koupi jsem byl najednou docela prekvapen...
1) motor mel misto 130000 najeto 210000
2) rekli mi ze je to nebourane - a bylo to bourane docela brutalne
3) v dalkovem centralu je pry vybita baterie - bylo cele pryc
4) a par dalsich veci hned investice 13500 Kc
...to je zkusenost s autobazarem Mamacar (Praha, kunraticka spojka)
(jeste mi vyhrozovali, ze pokud to budu nekde inzerovat zazaluji me za poskozovani dobreho jmena firmy)
jeste tam par citroenu meli, prosim Vas, udelejte si o nich obrazek...

Shrewd
11. prosince • 23:30

Silně uvažuji o bazarové  Xsaře 2.0 VTS, víte někdo jakou má v prxi průměrnou spotřebu, případně časté závady a v čem se kromě motoru liší od ostatních motorově slabších 3dvéřových Xsar? díky

Peter75
2. prosince • 18:44

V takmer kazdom teste som o jazdnych vlastnostiach Xsary cital ako o vybornych. Podla mna su jazdne vlastnosti Xsary priemerne, nic vynimocne. Jazda vlasenkami bezneho motoristu absolutne nezaujima..akurat sa spolujazdci mozu pozvracat ked to vodic prilis prehana :) Podstatne zaujimavejsia je schopnost auta bez problemov rychlo a bezpecne prekonavat dlhe vzdialenosti. Na aute si cenim ked ma vybornu stabilitu pri vysokych rychlostiach a nie vo vracackach ala Pezinska Baba.. Podla mna ma taka Octavka podstatne lepsiu stabilitu ako Xsara. Xsara sa zacina cca od 150km/h spravat nestabilne. Je citliva na bocny vietor a nuti vodica neustale korigovat stopu. Octavka I. ma tuto hranicu asi pri 170km/h co hodnim pozitivne. Na dlhy cestach potrebuje clovek kludne a stabilne auto aby sa tych 150-180 dalo ist do pohody a nie ten voz neustale korigovat to je unavne

737888840
27. listopadu • 9:26

A napadlo už někoho,že některá auta mají málo najeto z toho důvodu,že v rodině měli dvě auta?A jak chcete za 3 roky najet v nákupní tašce více KM,když máte ještě MPV-combi a pod.? Jedině v noci nespat,a jezdit abychom mohli dodržet nějaké ty tabulky kde se říká,že každé auto najezdí ročně průměrně 30.000km
Zdravím všechny chytráky.

Petr
25. listopadu • 19:18

Mám velmi dobře vybavený Citroen Xsara 1.6/16V SX r. 2003. Ročně najezdím kolem 12000 km a to je v provozu každý den (nemusím dalece dojíždět za prací a vše kam potřebuji jezdit není daleko, 2x za rok vzdálenější dovolená), takže proč by pro někoho mělo být 10000 km velmi málo. Spotřeba bych řekl je velmi dobrá: do 6 litrů ve 3 osobách, plné auto věcí na dovolenou a delší trať nebo kolem 7 litrů v příměstkém provozu a 1 osobě. Za téměř 3 roky provozu nebyla jediná větší závada (pouze na začátku seřízení jedněch dveří, které nešli po ohřátí na sluníčku otevřít a přitažení lanka ruční brzdy, které chrastilo ve středovém tunelo po přejezdu nerovností). Pohodlné a svižné auto. Prostě spokojenost až na trochu nepřesné řazení (problém snad všech francouzských aut).

Milovnik_Peugeotu
25. listopadu • 1:16

Proč by někdo nemohl najet 32 tisíc za 3 roky??? Můj otec najede tak 15tis. za rok, max!!! Máti, ta najede tak 6 tis...ale pořád se vyplatí koupit na lízačku nové auto než to nechávat opravovat..pak totiž spousta věcí odchází bez ohledu na ujeté km (viz výfuk...)
Já zas třeba udělám kolem 30tis. ročně..paradoxně  A koupil sem si ojetýho pažouta, mooooc pěknýho pažouta, za cenu juniora  ale nebudu vám to cpát, jen co se na tom autě dělalo: brzdy, zadní stabilizátory a po 20tis. se mění olej  akorát mi upadl střední tlumič výfuku, ale zabodovalo se to a už je na tom dalších 20tis  a to je všechno, a to se pomalu a jistě blížím ke čtvrtmilionu kilometrů  a mám autíčko mnohem větší, mnohem hezčí, mnohem vybavenější a mnohem pohodlnější než je Fabie..

Jerry
24. listopadu • 18:55

No, nějak mi to nedá a musím to říct. Mám taky citroena, letos ma 8 let a výfuk mám původní, zatím jen sem tam flek - pokus o začátek rzi a to to jezdilo pořad tady po posolených českých silnicích, takže s tím výfukem je to nějaké divné - těch 32tkm bych chtěl vidět. Jo, já mám najeto 140.000. Další věc, co se týče Xsary 97 a 2002 je velký rozdíl i v konstrukci vozu. První Xsara vychází skutečně ze ZX - podvozkově, její 2há generace již však nikoliv. To, že je zde uváděn k tomuto vozu z roku 2002 crash test vozu z roku 1998 je řekl bych neúmyslné avšak zavádějící až nesmyslné ze strany autora recenze. To je, jako by jste uváděli crashtest passata za roku 92 k passatu z roku 96. Jo a těch 8 litrů je jistě možná spotřeba, ale to už musíte jezdit buď dost rychle nebo couračky po Praze.

Dušan
24. listopadu • 14:24

Nevím jak je možné napsat, že za cenu nové Fabie lze získat lepší vůz s obledem na prostor (to možná ano) a bezpečnost. Fabia pokud vím měla od počátku hvězdičky 4, takže jak to vlastně je?

Jiří Duchoň
25. listopadu • 12:10

S těmi crashtesty je to celkem jasné, jejich výsledky potvrzují, že auta jsou rok od roku bezpečnější. Pro zajímavost, mám pocit, že crashtestem prošla těsně před ukončením výroby i velká Omega od Opelu. Hromada železa, airbagy, však to znáte. Víte, kolik dostala hvězdiček? Pouhé tři!

Pekoz
24. listopadu • 16:11

Ono totiž ta Xsara II má až 6 airbagů (jako první v nižší střední okenní airbagy ) - v serii vždy aspoň 2 , vzadu uprostřed v sérii 3bodový pás(měla vždy), patentované výztuhy proti prolomení dveří ( v rámu dveří - kromě těch co mají všichni v ploše dveří),  ochranný oblouk ve střeše (nad prostorem mezi př. a zad. sedadly) při prudkém zpomalení se spouštějí varovné blikače atd. atd. Je toho dost (nechce se mi to všechno vzpomínat). Každopádně vycházíme z toho že kupujeme OJETÉ auto nižší střední kde ta vyšší výbava už tolik cenu nezvýší  - viz ceník Eurotax a srovnáváme to s cenou NOVÉHO malého auta  - bohužel VW/Škoda/Seat je extrém a za chvíli bude za příplatek asi i volant. 
Xsara I měla barierový test slabší a tak X II byla potom upravená. Ten první test se dělal v 1997 a X II už potom v žádném testu není viděl takže všechny informace pořád vychází z roku 1997  a z modelu Xsara I   a je se třeba proto dívat na srovnatelně testovaná  a hlavně produkovaná auta.
Je otázka v jaké konfiguraci Škoda postavila Fabii pro barierové testy. Když vidíme co jsou Germáni schopni provést aby snížili konkurenci neněmeckých aut - viz převrácený Logan pod.  je to na zvážení.
Takže dilema: koupit větší ,vybavenější, ne moc jetý v perfektním stavu ( i když v daném případě ty kilometry moc nevěřím   viz. výfuk)
nebo holouše  - ale zase mám nové - sousedi vidí
 

Milovnik_Peugeotu
25. listopadu • 1:20

Čecháčku..na sousedy se můžeš z vysoka... myslíš že když si přivezeš novou Oct I. Tour tak budou slintat víc než nad ojetým BMW 5er?  já myslím že ne  a jestli si kupuješ auto kvůli sousedům, tak je mi tě docela líto...

Pekoz
25. listopadu • 11:18

Takže pánové dobré dopoledne. Doufám že už jste se dokonale probrali, protřeli si oční a ostatní otvory.
Takže už budete asi vnímavější. Protože je třeba si hlavně uvědomit že srovnáváme auto vyrobené a prodané v roce 2002.
A musím opravdu uznat že nabídka VW/Škoda se  zlepšila. Jenomže v roce 2002 když jsem kupoval a jako starý škodovkář jsem samozřejmě chtěl využít domácí nabídku tak jsem u FABIE kombi (1,4/16, klima, metaliza a pár blbostí) zjistil, že na malé auto opravdu nemám tolik peněz. takže sorry ale ze Škodou jsem tehdy skončil - navíc i kvůli referencím a jednámí ze strany místního prodejce. A nemyslím si že se to zase tak hodně zlepšilo - to jenom VW byl nucen kvůli konkurenci udělat pár ústupků které si kompenzuje  čim dál větší sračkovitostí materiálů v konstrukci (ale to dělají všichni).
Takže od té doby jezdím něčím jiným (cca 30000 ročně - takže už o tom asi něco vím) a jsem spokojen. A protože zase nejsem ten typ co dělá finanční pokusy tak dobudoucna asi za jinou firmu měnit nebudu.
Pořád ale platí že je třeba si rozmyslet jestli koupit slušně ojeté auto vyšší třídy (to co hodnotí článek stálo v téhle výbavě v roce 2002 cca 500k Kč). Nebo si koupit nové které za stejnou cenu bude určitě menší ( a když to bude VW bude podstatně méně vybavené). To že se bavíme zrovna o Fabii není z mojí hlavy ale někdo tady nahoře s tím začal. Mě třeba i v téhle skupině malých aut už F nic neříká.
No a to podstatné . Pánové a chlapci pokud nerozumíte (nechcete) případné ironii, tak na diskuzní fóra byste asi neměli chodit. Třeba mě opravdu nenapadne dopisovat ke každému vtipu a narážce do závorek ty poznámky pro hlupáky co nechápou jako že zrovna tohle jsem myslel v legraci. 
P.S.
Bratře Milovníku_*** biješ skoro do vlastních řad a to od Tebe není hezké ale beru to jako mladickou nerozvážnost. Asi bude třeba číst diskuze od začátku.
Ale Čecháček opravdu nejsem. To bys mě nasral víc než kdyby mi ujela nějaká Š.O. a ještě do zatáček.

Milovnik_Peugeotu
25. listopadu • 12:47

Četl jsem to pro jistotu znova, ale asi jsem při pátku už pomalejší  nicméně za svojí předchozí reakcí si stojím, připadá mi adekvátní

Honza
24. listopadu • 16:27

Neda me to musim Ti uvest nejaky priklad zakladni vybavy u VW, protoze povest ze Volkswagen nema zadnou seriovou vybavu uz me docela stve.
Polo 1.2 Comfortline (cenikovka 283 000 Kc). Nyni lze ziskat za  za 269 000 Kc s 5 dvermi.
Polo Comfortline - sériová výbava: *Airbag řidiče a spolujezdce  *El. imobilizér *Kotoučové brzdy vpředu *Příprava pro ISOFIX  *3 tříbod. aut. bezp. pásy a 3 hlavové opěrky vzadu *Alarm s ostrahou interiéru a nezáv. zdrojem *Rádio "RCD 200" s CD přehrávačem kazet, 4 reproduktory *Centrální zamykání s dálkovým ovládáním *El. ovládání oken vpředu  *El. vnější zpětná zrcátka *Otáčkoměr *Posilovač řízení *Výškově i podélně nastav. volant *Ukazatel servisního intervalu *Mlhové světlomety *3 dveře *4 ocelová kola 5 J x 14, pneumatiky 165/70 R 14 *Plnohodnotná rezerva *Držák nápojů vpředu *Nekuřácké provedení *Střední loketní opěrka vzadu *Výškově nastavitelná sedadla řidiče i spolujezdce *Zadní sedadlo a opěradlo dělené a sklopné 
Golf
Golf Trendline - sériová výbava: *2 crash-aktivní opěrky hlavy vpředu *3 bezp. pásy a 3 hlavové opěrky vzadu *Čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce *Hlavové airbagy vpředu i vzadu *ABS vč. EBV, MSR, ASR a brzdového asistentu *ESP vč. brzdového asistentu, ABS, EDS, ASR [jen 4Mot. a GTI] *"Isofix"- příprava *Kotoučové brzdy vpředu i vzadu *Centrální zamykání s dálk. ovl. *El. ovládání oken vpředu *El. zpětná zrcátka *Klimatizace "climatic" s poloaut. regulací *Nekuřácké provedení *Posilovač řízení "servotronic" *Výškově i podélně nastavitelný volant *3 dveře *4 ocelová kola 6 J x 15, pneumatiky 195/65 R 15 *Dojezdové rezervní kolo *"Easy Entry" (jen 3dv. prov.) *Rádio "RCD 300" s CD přehrávačem, 6 repro *Sedadlo řidiče s výšk. nast. *Zadní sedadlo nedělené, opěradlo dělené v poměru 1/3 ku 2/3 a sklopné
Passat
Passat Limousine Trendline - sériová výbava: *Čelní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy vpředu a vzadu *5 bezp. pásů *ESP s komf. brzd. asistentem, ABS, EDS, a ASR *Dvě aktivní opěrky hlavy vpředu, 3 opěrky vzadu *"Isofix" *Aut. klimatizace "Climatronic", 2-zónová *Rádio "RCD 300" s CD přehrávačem, 2 x 20 W, 4 repro *El. ovl. okna vpředu *Vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná a vyhřívaná *Centrální zamykání s dálk. ovl. *Kotoučové brzdy vpředu a vzadu *El. parkovací brzda *Funkce "Auto Hold" pro park. brzdu [pouze pro Tiptronic nebo DSG]  *Posilovač řízení s prom. účinkem  *Přihřívač motoru (pouze pro TDI) *Ukazatel vnější teploty *Filtr pevných částic výfukových plynů [pouze pro 2,0 TDI DPF / 103 k] *4 ocelová kola 6 1/2 J x 16, pneu 205/55 R 16 *Ocelové rezervní kolo *Halog. světlomety *Sedadlo řidiče výškově nastavitelné *4ramenný volant výškově a podélně nastavitelný *Hlavice řadicí páky v kůži [pouze pro DSG] *Zadní sedadla: sedák nedělený, opěradlo sklopné, dělené asymericky, středová loketní opěrka *Dva držáky na nápoje vpředu *Nekuřácké provedení ...atd

Jenyk
24. listopadu • 22:17

Je to OT, ale doporučuji si pořádně přečíst (v základu jsou i plechová kola, kdo by to řekl!) a zbytek najdete na webu www.volkswagen.cz. Např. u Passata Trendline jen za příplatek: alarm, mlhovky, středová loketní opěrka, bederní opěrka, palubní počítač. Když se holé auto začalo po doplnění volantem a motorem šplhat přes milión, ukončil jsem to a odešel.

fero
24. listopadu • 15:03

na kazdy velkostnu kategoriu vozidiel, su dane ine naroky na crashtest. Ale aj tak my tieto testy ojazdenych vozidiel pridu cudne. Kazde z tych aut by malo mat aspon 100 000 km, najazdenych aby bolo mozne posudit, kvalitu spracovania a ich opotrebovania.

Milovnik_Peugeotu
25. listopadu • 1:23

Je to tak, ojetý kombík narvaný po střechu věcma na dovolenou, rakev na střeše, 5 lidí a plná nádrž...já bych ty testy neviděl tak růžově...

Roňouch
24. listopadu • 15:31

No,ono když v zimě strkáš auto pořád do garáže(nevytopené),tak ta sůl udělá z podvozkem svoje.

Pekoz
24. listopadu • 16:13

Právě nevytopená větraná garáž je nejlepší.
ale určitě jsi chtěl napsat vytopená , nevětraná garáž a to máš pravdu

Czerto
24. listopadu • 14:07

"Přídi dominují velké reflektory, které v sobě poněkud nezvykle kombinují kromě parabol potkávacích světlometů, blinkrů a parkovaček i pomocné paraboly dálkových světel a účinné mlhovky."  Tak ja nevim, asi jsem blbej, ale mam Xsaru 2004 a rozhodne nemam mlhovky integrovane v prednich reflektorech. Ale mam je normalne na spodku. Ja to prosim teda je?
 

Pekoz
24. listopadu • 15:42

V 2003 byl facelift modelové řady Xsara II - to je ta s velkýma očima.
Byly to drobné změny v interieru, nové barvy atd. a celkem nejvýraznější změna byly právě ty mlhovky.
Přece jenom jako součást hlavních světel byly méně účinné - jsou vysoko. Zase to má pozitivum - četníci je tak lehce nerozliší a neprudí když je rozsvítíš tam kde to podle nich je zbytečné 

Czerto
24. listopadu • 16:39

Diky moc za odpoved. Budu se na to muset doma podivat. Opravdu jsem to vubec netusil a to jsem si myslel, ze vim o sve Xsare skoro vse

Pekoz
24. listopadu • 15:44

Takže asi nejsi blbej ale ve škole si zase nedával pozor

puck
24. listopadu • 9:17

ja neviem, ale to auto si z predu dost casto zmylim s mercedesom c

MB
24. listopadu • 12:05

A na očním jsi v poslední době už byl?

Hlinda
24. listopadu • 8:35

Nejak se mi nechce verit tomu ze kdyz auto je z roku 2002 (3 roky stare) ze na nem dokaze nekdo najet 32 000 Km. To se prece nevyplati kupovat nove auto, ne?! A nebo ze by byla serviska falesna a auto by melo kolem 100 000km? 30 000 km udelam ja za 2 roky a to jezdi opravdu hodne malo.

KOSS
24. listopadu • 13:21

To s nim proste jen jezdis vis. Mam feldu leto 97 a najeto ma 97500 Km. takze prumer 12000 km/rok. Proste nejezdim do prace. Takze bych se nedivil ze ma po 3 letech 32000Km. Spise bych se pidil potom, proc ho majitel uz dava pryc. Nebot ja predpokladam, ze pokud nekdo jezdi tak jako ja, tak auto obmeni az tak po 10 letech. Driv to proste nema smysl.

Milovnik_Peugeotu
25. listopadu • 1:21

Ach...leasing..daně...důvodů jsou spousty...

Hlinda
25. listopadu • 10:40

To plati ale pro firmy..... . A ty preci jenom najedou tech kilometru vice.
 

rmira
24. listopadu • 13:56

souhlas, u nás v rodině je to ještě výraznější: rodiče - Felic. rv 95, najeto 79 tis, já Civic 12/03 - najeto 18 tkm. Počítám, že kilometr mě vyjde asi na 10 Kč, což je pořád levnější než taxík.

jozi
24. listopadu • 11:16

je to normálne, priemery najazdenych km som nedávno čítal (možno aj tu) - je okolo 10.000/rok - a v SR je cifra podobná.
Napokon len za benzín je to okolo 30.000 korún ročne, nemá každý pol milióna na útratu PHM za 5 rokov...

wolff
24. listopadu • 11:45

No takhle pletete páté přes déváté...
Auto co by mělo najeto 30 000 za 3 roky je opravdu blbost. Za a) 3 letý leasing by byl dost mazec, zvlášť pro soukromou osobu. a za b) chápu, že soukromá osoba nenajede víc, ale taky nevydá ze svýho mírnix týrnyx 500000 na tři roky, aby to auto za 3 roky za 200 000 prodala. To je 100 000 Kč na rok...8000 měsíčně...celkem mazec... To by musel být sakra bohatý důchodce. Je to klasický podfuk... I podle toho výfuku. Mě vydržel 9 let. (teda na Bravě a ne na Citronu,a le i tak by měl vydržet aspoň těch 5 let...)

MB
24. listopadu • 12:11

Plácáš nesmysly! Včera jsem jel autem své švagrové: Golf IV 1,9TDI koupeno zcela nové leden 2004, nyní najeto celých 14tis km... Musíš se smířit s tím, že v ČR žije již dost lidí, kteří si mohou dovolit kupovat nová auta, se kterými pak nejezdí! 

Hlinda
25. listopadu • 10:27

A bude ho pristi rok prodavat?

Miro
24. listopadu • 10:47

hlinda: presne ten , kto nechce kupovat auta s neznamim povodom a caka, ze si kupi nove, malo najazdi a za 5 rokov bude menit olej filtre a mozno sviecky.
 Ja som neustale zhanal auto jazdene Xsara, Focus,Brava. Lenze som neustale narazal na auta co nestali za kupu a tiez som kupil nove.Casto dovoz. Tak som tiez kupil nove a za 19mesiacov mam nabehanych len 26tkm.  Aj ked teraz to lutujem, trosku spatny kus Poucil som sa.

Hlinda
24. listopadu • 11:11

Myslim, ze olej by se mel menit kazdy rok i kdyz auto najede jen 5 000km.
Jasne, ale i u noveho auta muzes natrefit na spatky kus-jak pises. Pak jde jen o to co je lepsi: spatne nove a nebo dobre jete.
Otazka nakupu auta je kazdeho osobni vec. Ja jsem se jen pozastavoval nad 3 letym autem a 30 000km na tacho u auta v AAA bazaru.

snbheel
24. listopadu • 9:00

kamos dostal od otce feldu kombi 1.6 r.v. 96 a ma najeto poctivych 28tisic  nekdo si proste koupi auto na to aby vyrazil trikrat za rok. Nas soused ma na wartburgu nevim ktery je to rok ale najeto ma 67tisic, ale to je extremista, ktery to ma jako novy a vyjizdi pouze na umyti auta

Hlinda
24. listopadu • 9:13

Jasne 9 let stara Felicie a 20 let stary Wartburg, jo necha se neco takoveho najit, ale hodne tezko a jeste k tomu v bazaru. Tito lide si koupi nove auto a jezdi s nim dokud se narozpadne starim (ne kilometry). Proste ho v nejblizsich 6 letech od koupe neprodavaji.
Mne toto zarazi a spise to naznacuje to ze auto ma stocety tachometr a falesnou servisku a nebo je po bouracce a serviska nebude falesna.

Peter Pan
24. listopadu • 9:19

Ty kilometry to neni zas takova zvlastnost, otec mel na feline z roku 96 najeto 58kkm.

Mino
25. listopadu • 21:06

Kamosovi rodice maji favorita, ktery byl za rok 2005 u benzinky dvakrat. Takze najeli asi 1500km za rok

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek
23. ledna • 14:26

hmm a za 3 roky ho prodaj do bazaru asi za polovinu ceny, to je přece úplně normální ...

Jiří Duchoň
25. listopadu • 12:05

Vážení, musím připomenout fenomén jménem leasing. Movitější motoristé zkrátka koupí nové auto na leasing, po jeho splacení jej prodají, utrženou sumu použijí jako protiúčet při koupi nového vozu a pokračují jen ve splácení. Je to běžný postup, který vám potvrdí každý dealer nových aut. A 10 000 km na rok mi nepřijde nijak extrémně nízká suma. Ačkoli nechtějte vědět, kolik ročně "natočím" já... Děkuji!

Pekoz
24. listopadu • 10:02

A měl ji taky tak rezavou

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pekoz
24. listopadu • 10:04

znova
A měl ji taky tak rezavou?
předpokládám že ani felda takhle nezrezne - jednu máme doma z roku1997 tak vidím

Haya
24. listopadu • 8:40

ve AAA stáčet tachometr? No to snad ani není možný, takový poctivý bazar...

Pekoz
24. listopadu • 8:17

Tak teda nevím. Na Xsaře 2002 mám najeto cca 85000 - provoz bez ohledu na počasí no a na mytí není
taky moc čas a už vůbec ne zespodu. No ale jestli je na té fotce spodek  po 30000 tak to mám asi jiné auto a dodneška jsem si toho nevšiml.Vcelku souhlasím s tím článkem ale ty najeté kilometry a te vizuální stav to je nějaké velmi podivné. Nevím jestli jste si všimli těch orezlých tlumičů - to vypadá tak na 30000 ale někde u moře na molu.
I když "stočit" tachometr na multiplexu není až tak jednoduché tak neznamená že to nejde.
(mimochodem ten výfuk nebo aspoň jeho trubka je z něčeho nerezového - nedrží na tom třeba magnet)

Jirka
24. listopadu • 1:28

Zase jedna nechutna, do oci bijici reklama na jeden autobazar. Velebnosti jdu

Jirka
24. listopadu • 1:29

blejt. Sory za neuplny prispevek.

pjanda
24. listopadu • 2:41


Jsem stale prekvapovan, jak jsou nekteri ctenari alergicti na pismena AAA  Vzdy, kdyz se objevi nejaky clanek, ve kterem je zminka o teto spolecnosti, mame hned diskusi plnou podobnych vyjadreni, i kdyz to s obsahem clanku nijak nesouvisi. Pokud jste si nevsiml, jde o test ojeteho vozu a "osoba" zapujcitele jeho obsah nijak neovlivnuje. Maximalne tak, ze v nem dostava prostor k vyjadreni pan Lachout, ktery ale nehovori o tom, abyste si koupili auto od nej, vyjadruje se opet jen k testovanemu vozu...
Jde o zcela beznou medialni spolupraci, kazda strana neco dava, kazda neco dostava. Uvedomte si, ze test noveho vozu, napr. Citroënu, by podle Vasich meritek byl mnohem "nechutnejsi reklamou". To mate Citroën na kazde radce... Zde se AAA v clanku identifikuje jen prostrednictvim sveho zastupce a kratke poznamky na zaver. Jenze je to AAA, ja vim... I tak bych poprosil o trochu objektivity a sledovani podstatneho - v teto diskusi se ostatni budou chtit dozvedet neco o zkusenostech ostatnich s testovanym vozem a byl bych nerad, kdyby byla misto toho zaplnena podobnymi prispevky. Dekuji.

pjanda
24. listopadu • 2:17

Jsem stale prekvapovan, jak jsou nekteri ctenari alergicti na pismena AAA  Vzdy, kdyz se objevi nejaky clanek, ve kterem je zminka o teto spolecnosti, mame hned diskusi plnou podobnych vyjadreni, i kdyz to s obsahem clanku nijak nesouvisi. Pokud jste si nevsiml, jde o test ojeteho vozu a "osoba" zapujcitele jeho obsah nijak neovlivnuje. Maximalne tak, ze v nem dostava prostor k vyjadreni pan Lachout, ktery ale nehovori o tom, abyste si koupili auto od nej, vyjadruje se opet jen k testovanemu vozu...

Jde o zcela beznou medialni spolupraci, kazda strana neco dava, kazda neco dostava. Uvedomte si, ze test noveho vozu, napr. Citroënu, by podle Vasich meritek byl mnohem "nechutnejsi reklamou". To mate Citroën na kazde radce... Zde se AAA v clanku identifikuje jen prostrednictvim sveho zastupce a kratke poznamky na zaver. Jenze je to AAA, ja vim... I tak bych poprosil o trochu objektivity a sledovani podstatneho - v teto diskusi se ostatni budou chtit dozvedet neco o zkusenostech ostatnich s testovanym vozem a byl bych nerad, kdyby byla misto toho zaplnena podobnymi prispevky. Dekuji.

Já I.
24. listopadu • 8:39

Také patřím mezi velké odpůrce AAA a nikdy bych s nimi žádný obchod neuzavíral, ale kritizovat Vás za to, že s nimi spolupracujete považuji za pitomost. Děláte to veřejně, spolupráci jasně přiznáváte, tak proč ne? Oni Vám půjčí vůz (předpokládám, že skutečně prověřený a odzkoušený abyste náhodou nedostali do rukou něco, co běžný kupující....), a vy pak dáte prostor mediálnímu odborníkovi firmy AAA k vyjádření. Nechápu co na tom komu tolik vadí.  

Jiří Duchoň
25. listopadu • 11:57

Dobrý den, s jednotlivými institucemi máme každý své zkušenosti. Rád bych vás všechny ujistil o tom, že představitelé AAA nemají možnost do průběhu a vyhodnocování testu vstupovat, naopak já do výběru vozu ano. Jakkoli se názory na AAA Auto liší, jsem jim vděčný za jejich ochotu poskytovat k tetům svá auta, abych vás o svých zkušenostech mohl informovat. Děkuji za všechny vaše příspěvky, u většiny z nich mě mile překvapuje jejich věcnost.

Petr
24. listopadu • 6:52

Na některé zřejmě působí kombinace tří písmen A jako červená barva na býka Nenechte se tím odradit a dál přidávejte komentáře pana Lachouta z AAA. Jeho informace jsou pro zájemce o ojetinu přínosem. Např. kolega si před nedávnem koupil Xsaru Picasso z roku 2000 a teď mu odešla lambda, takže pan Lachout ví o čem mluví
To by mě zajímalo jestli se všichni čertí i při sledování Autosalonu na Primě kde pan Lachout taktéž komentuje bazarová auta.

MB
24. listopadu • 8:34

V posledním vydání Autosalonu TV Prima pronesl pan Lachout na adresu Citroenu C3, že ...."ceny ojetých vozů začínají na 170tis Kč za třídveřovou verzi..." Ať koukám jak koukám, tak třídveřovou variantu C3 nemohu stále sehnat a to ani v AAA 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
dochtor
24. listopadu • 8:55

...že by C3 Pluriel?

MB
24. listopadu • 12:02

Za 170tis? sem s ním!

Tech
24. listopadu • 2:10

Bacha na žaludeční vředy .....
Jinak čím víc testů starších aut , tím líp.Nenechte se odradit....

Jirka
24. listopadu • 1:28

Zase jedna nechutna, do oci bijici reklama na jeden autobazar. Velebnosti

Petr Lesák
24. listopadu • 0:28

Tříleté ( maximálně čtyřleté ) auto, najeto 30 tisíc a už je třeba vyměnit výfuk. Není to nějak brzo? Nemáte taky pocit, že ta novější auta, respektive jejich díly, vydrží čím dál tím míň?

Radek
28. listopadu • 13:52

Já mám Xsaru 1.8 - 8 V, rok výroby 99, výfuk už je rezavý a po této zimě bude potřeba nový, ale auto má ujeto poctivých 125 000 km, z toho 80 000 v německu....

anderson
24. listopadu • 11:32

Taky mne to prekvapilo, ted sem menil vyfuk na moji Hondicce poprve a to oslavi v lednu 10 let.

Jiří Duchoň
25. listopadu • 11:43

A to je právě ono! Konkrétně Honda udává v dnešní době snad nejdelší trvanlivost svých výfuků. U většiny ostatních značek je výfuk brán jako běžný spotřební materiál jako třeba pneumatiky či brzdové destičky, ve většině případů bohužel skutečně činí trvanlivost výfukového traktu, anebo alespň jeho částí, jen několik let. Děkuji za poznámku!

anderson
24. listopadu • 11:34

Jo a ta spotreba u 1.4 skoro 8 litru , to taky neni zrovna malo, to bych musel moje auto se stejnym obsahem honit jako kozu, mezi 4000-7250 rpm, aby se mi to povedlo.

Pekoz
24. listopadu • 12:16

Ten motor už je klasika - jednoduchý, nenáročný držák ale na to auto trochu slabý. Přece jenom Xsara váží víc než tunu. Sice se tu dá rozjet ale dynamika je nevalná. Navíc při trochu ostřejší jízdě a i ve městě to už hodně žere. Vyzkoušel jsem si to na náhradním autě. Tohle je motor pro velmi klidného řidiče a nejlépe jen ve dvou. Když si to představím třeba v kombi  a to se ke konci prodával akční model 1,4/8V s klimou tak to není nic moc. Je paradox že se jich prodalo asi nejvíc - hold český člověk chce ušetřit ať to stojí co to stojí. V době pořízení byl rozdíl mezi 1,6/16 80kW a tímhle motůrkem asi 60k Kč. Je to motoricky o něčem jiném a i ve spotřebě. Po 80 000km už o tom něco vím Hold lidi si neuvědomí že ty prachy stejně potom nastrkají do benzínu protože ani na pojistce neušetří
P.S. Kombi (Break) je v zatáčkách ještě o hodně lepší - je tvrdší. Hodně často se o tom přesvědčí i řidiči jedné známe rozšířené značky - no a vlastně vždyť to i při pohledu zezadu mohou potvrdit

PeTr7650
24. listopadu • 18:03

Tento motor, sice trochu starsi provedeni (KFX), mam ve svem ZX Break, rv 1997. 1,4i, 55 kW. Nejezdim zadne zavody, to se priznam, auto uz ma najeto takrka 200 tis. km, ale spotreba 6.3/100 l/km. Auto mam 5 mesicu, spotreba pocitana za cca 13000 km. A i nalozene (2 kola na strese, 2 dospeli, kufr plny na tydenni dovolenou) melo max. spotrebu 6.9, zmereno cestou - Tišnov - Zadov - Tišnov (700 km na jednu nadrz bez problemu, bezne zvladam pres 800 :)).
A o podvozku mohu rikat jen samou chvalu, je velice pohodlny a pritom krasne drzi stopu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Cestovatel 83
26. listopadu • 14:06

Ja mam zkusenosti se ZX break rv 96 66kw 1.9TD a to byl, podle meho nazoru nejlepsi motor, kt. se pro dany model dal sehnat, pruzny, celkem usporny, vyborne odhlucneny - O1 TDI by se mohla ucit, uprimne a to auto bylo jednim slovem drzak i s 200 000 na tachometru.

Tomas
24. listopadu • 7:37

V clanku jsem nenasel zadne vysvetleni, proc je vyfuk "dosluhujici". Pokud to redakce usoudila dle fotky, tak jim doporucuji se oblect do monterek a jit opravovat auta, aby trochu pobrali zkusenosti. To ze je vyfuk na povrchu orezly neznamena, ze je uvnitr zkorodovany. Tak totiz vypada po trech letech vyfuk u 90% vsech aut a je uplne jedno, jestli auto najede 32 tkm anebo 100tkm.

Petr Lesák
5. prosince • 15:49

Zkoušený vůz byl ve velmi dobrém stavu a jeho nový majitel se nemusí obávat výraznějších investic. O výměnu se již hlásil výfuk, jenž byl na voze původní.

Tak na tohle jsem reagoval.

Vita
24. listopadu • 2:36

Asi to bude stočené Já jsem rád, že se mi u Bavora trochu rozchodila převodovka. Jinak to trochu dřelo .

Standa
19. dubna • 9:26

Hele, ty nevíš, že ESA má stejného majitele jako AAA ? Je to jedna pakáž !

Ráďa
24. listopadu • 1:48

Na Moskviči 2141 vydržel výfuk víc jak 10 let, tj cca 90 tkm, ježděno v zimě atd.
PS: Auto ESA je lepší než AAA ....a vždy budeee, počet prodaných aut není všecko

wuf
24. listopadu • 0:06

Je fakt ze ten Citroen to s tema klicema dost posira, u Stila mam klasickej zaklapovak (tusim ze podobnej jako ma audi, akorat ze modrej), clovek to da do kapsy a je to ok, pekny zaobleny velikost tak asi jako krabicka od sirek, ale bez tech rohu. Kamos ma C2 VTS takze zadnej zaklad, no a jeho klic je proste "plast se zatavenym kusem kovu", clovek si to da do kalhot a kdyz zvedne nehu tak si to musi zakonite vrazit do stehna.

-LK-
25. listopadu • 10:11

Na sklápěcí klíček, co jsem měl v Xantii, nemůžu říct jediného slova. Malý, skladný, nebachratý, nerozviklaný.

Radek
24. listopadu • 10:19

Hlavně to srovnání s konernovými vozi VW. Celý článek se srovnává s fabií v základu a ta sklápěcí klíček nemá ani náhodou...., ale jinak by se citroen měl polepšit..

Doporučujeme

Články odjinud