Citroën Xsara Picasso: kompaktní vajíčko (megatest)

Trotlik  |  01. 12. 2003 11:36

..... jezdil jsem se vsemi auty, ktere jsou na uvedene na posledni strance a bez jakychkoliv emoci muzu rict, ze ten Citroen byl s prehledem nejhorsi. Vim, ze srovnavam 3 roky stare auto s novinkami, ale to me jako zakaznika vubec nezajima. Nejhorsi zpracovani, nejosklivejsi plasty, nejhlucnejsi.... a jeste nekolik dalsich negativnich nej.

Kdybych si mel vybrat podle jizdnich vlastnosti a interieru, tak bych se rozhodoval mezi Touranem a C-maxem. Scenic II neni vubec spatnej, ale VW a Ford se mi libili vic.

Odpovědět  |   | 
Petr David  |  01. 12. 2003 12:33

Autor si v článku plete rychloměr a otáčkoměr.

Rychloměr odjakživa měřil rychlost, otáčkoměr otáčky.

Vypadá to, že autor, ač auto používá, autu nerozumí. Je otazné, jak se taková zásadní chyba mohla dostat až ke čtenáři.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  01. 12. 2003 13:25

Už je to opraveno; autor rozumí autům, jen se uklepl. To se v tak dlouhém textu prostě stát může.

Odpovědět  |   | 
capo  |  01. 12. 2003 15:47

2:10 minut - po údajné opravě - stále to tam je, a to i v textové verzi, která se aktualizuje rychleji, než plná ...

Podle četnosti výskytu tohoto slova se zdá, že se autor neuklepl, ale opravdu si dané přístroje plete !!!

Odpovědět  |   | 
Libor Zezulka  |  01. 12. 2003 16:36

Je to opraveno - od začátku.....Kdybych nevěděl, jaký je rozdíl mezi rychloměrem a otáčkoměrem, psal bych do Mateřídoušky...Za překlep jsem se již omluvil

Odpovědět  |   | 
Mili  |  24. 10. 2018 13:50

Zdravím, poradí mi prosím někdo? Mám picaso, motor 2,0 HDI, při studeném startu vynechává, škube a chcípne, zarachoti ventily. Po zahřátí jede skvěle jako by mu nic nebylo. Dekuji

Odpovědět  |   | 
Libor Zezulka  |  01. 12. 2003 14:13

Autor si nic neplete. Za chybu se omlouvám, jednalo se o překlep....V textu o 24 000 znacích občas člověk, přes veškerou snahu, něco přehlédne. Neměl by, ale stane se....

Odpovědět  |   | 
asimov  |  01. 12. 2003 12:51

V tomhle autě jsem před dvěma lety urazil asi 1000km coby spolujezdec a byl jsem nadšen pohodlím. Člověk tam sedí jak v křesle.

Odpovědět  |   | 
Peter L  |  01. 12. 2003 13:18

To fakt v tomto automobile (s dieselovým motorom) chýba otáčkomer??? Zvlášť keď autor píše, že na vyšších stupňoch neťahá a pri predbiehaní je nutné podradiť?

Tí francúzi sú čudný národ. Auto postavia pekné, len vždy na niečo (podstatné )zabudnú.

Tá spotreba je tiež dosť brutálna - na to že autor jazdil s ľahkou nohou. Rovnakú spotrebu (6,3) by som s ľahkou nohou dosiahol aj s benzínovým motorom rovnakého výkonu (objemovo to vychádza tak na 1,6 možno aj menej).

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  01. 12. 2003 15:04

Picasso není právě lehké auto a myslím, že dosažená spotřeba tomu odpovídá a je poměrně slušná. S C3 1.4 HDI jsem jezdil za 5.8, a to je podstatně lehčí auto. Obecně bych řekl, že spotřeba okolo šesti litrů je u kompaktních MPV s dieslem hodně dobrá hodnota.

Odpovědět  |   | 
Peter L  |  01. 12. 2003 16:10

Picasso nie je veľký voz - je postavený na podvozky Xsary a jeho pohotovostná hmotnosť je 1300 kg, celková hmotnosť 1850 kg. Pre porovnanie Octavia TDI 66 kW má pohotovostnú homotnosť: 1270 kg, celkovú 1855.  Teda skoro dtto. Pritom Octavia 66 kW sľahkou nohou (poďla príspevkov diskutujúcich) okolo 4,5 - 5 litrov. Možno tu určitú úlohu hrá odpor vzduchu, ale myslím si, že v tomto je Picasso veľmi dobre navrhnuté a jeho súčiniteľ odporu určtite nie je nejak podstatne väčší ako u Octavie.

Ja vidím probĺém v motore. 

Odpovědět  |   | 
Kuba  |  01. 12. 2003 18:00

Do vypoctu odporu vstupuje "celni plocha prurezu", takze si myslim, ze tam je Picasso vetsi.

Jinak asi nema cenu se bavit o rozdilech TDI a HDi nebo common rail obecne. Obecne jsou common raily tizsi, maji kultivovanejsi chod, ale bohuzel to je na ukor spotreby.

Odpovědět  |   | 
radar  |  05. 02. 2008 21:44

TDI a HDI blbečku.

Odpovědět  |   | 
martin  |  08. 11. 2015 08:51

Úrazem svoji matku ty mrdko ceska

Odpovědět  |   | 
Tomáš Holý  |  03. 12. 2003 18:09

C3 1.4HDI 5.8 to je opravdu dost - S Octavií 1.9TDI mam 5.4.

Odpovědět  |   | 
mupet  |  04. 12. 2003 10:07

Máme v rodině Mazdu Premacy s motorem 2.0 ditd 74 kW a otec s ní po městě jezdí za 5,7 l. Průměr je samozřejmě níž. Jinak jsem se před pár lety rozhodoval právě mezi Premacy a "Pikačem" ale byly to právě hrozně působící plasty (jako ve favoritu) a otřesně měkké sedačky s nepříjemnými potahy, které mne odradily. Také benzínový motor 1,8  (vím, že v testu je 2.0 HDi) se mi zdál extrémně líný. Všechna negativa završila autorizovaná "prodejkyně", která při předváděcí jízdě načepovala do té 1,8 NAFTU!!!

Odpovědět  |   | 
LK  |  04. 12. 2003 14:08

No a jak to na tu naftu jezdilo? Zustal tomu vykon benzinaku a melo to spotrebu dieselu nebo naopak?

Odpovědět  |   | 
mupet  |  05. 12. 2003 13:37

nooooo...a při tom všem ještě z výfuku začal proudit fernet...vážně...zastavili jsme asi po půl km a pak nás odvezl majitel autosalonu zpět (mimochodem xantia má vzadu mimořádně pohodlné sedačky)...a hádejte kdo ten měsíc zaplakal nad výplatou? chudák holka...tak se snažila

Odpovědět  |   | 
LK  |  08. 12. 2003 14:53

Ačkoliv jezdím většinou vepředu jako řidič, občas se i ve vlastním autě svezu vzadu a co je tam místa, to je opravdu neuvěřitelné. Ale nutno podotknout, že třeba v Passatu taky.

Odpovědět  |   | 
Akai  |  10. 12. 2003 18:04

Tak nevím, ale 1.9 TD/66KW ve Volvu 460 mi jezdí za dlouhodobý průměr 5.7, a to je tak 40% ve městě. Tak nevím ale motor 1.4 HDI mě nepřesvědčil o úspornosti.

Odpovědět  |   | 
Miloš Hernych  |  02. 12. 2003 11:37

S Picassem HDI jsem jel sice jen pár kilometrů, ale měl jsem přímé srovnání s Xantií 1.9TD, s kterou jsem v té době jezdil. Ty motory se mi co do charakteristiky jevily identicky - do 1900-2000ot prakticky nic, mezi 2000-3000 tah a pak zase nic (u Picassa sice nebyl otáčkoměr, ale to už odhadnete). Kdyby na tom motoru v Picassu nebylo napsáno 2.0HDI, klidně bych tvrdil, že se jedná o stejný motor. Jenom ta 1.9TD je už dost stará "vykopávka".... V Picassu mne ve srovnání s Xantií nepříjemně překvapila hlučnost motoru, což je ovšem daň za typ karoserie.
Jinak jsem asi před rokem na některém zahraničním webu Citroenu viděl v nabídce i variantu s HDI 78/79kW.

Odpovědět  |   | 
Luděk  |  16. 02. 2008 11:21

Jezdím 6 let s VW transporter 1.9 D, vůz váží skoro 2 tuny.není přeplńovaný,se spotřebou se vejdu do 9litrů. Mám za to že 6.3 litrů nafty je u picassa normální. Kamarád jezdil se Scénicem 1.9 HDI a průměr měl 6.5 l. A nehonil to. Bych chtěl vidět 6.3 l benzínu u auta s obsahem 1.6...
Spíše tak 7l s lehkou nohou.A to by musel být navíc japonec.

Odpovědět  |   | 
LK  |  01. 12. 2003 15:16

Už aby se korektor vrátil z dovolené. Kroky potěšily!

Odpovědět  |   | 
LK  |  01. 12. 2003 15:20

Jak čtu článek, koukám, že toho je víc. Třeba věta
"Zkombinovány jsou hned dvě, dříve vzácné pojetí" má hned tři chyby - zkombinována, vzácná, čárka navíc

Odpovědět  |   | 
Libor Zezulka  |  01. 12. 2003 15:34

Je to nepříjemné, jsou to školácké chyby, které neplynou z neznalosti pravopisu, nýbrž jiných faktorů....Korektor se vrátil, článek si prostuduje s důrazem na pravopis - děkuji za pochopení

Odpovědět  |   | 
kejml  |  02. 12. 2003 14:18

Vážený pane Zezulko,

gramatické chyby jsou pouze a jen důsledkem neznalosti pravopisu. Takže ten, kdo opravdu článek psal, neumí pravopis a měl by se buď vrátit zpět na základní školu, nebo si to dát urychleně za domácí úkol.

Odpovědět  |   | 
Libor Zezulka  |  02. 12. 2003 14:31

Těžko vám budu  něco vysvětlovat. Až si napíšete pár článků (a budete při psaní plnit další úkoly), popovídáme si o tom.

Odpovědět  |   | 
Spirit  |  03. 12. 2003 19:10

To bylo trochu namyslene, nemyslite?

BTW, pokud jste i ty "dalsi ukoly" splnil ve stejne kvalite, nebylo by lepsi se tolik nepretezovat? A az vas budou vsichni jenom chvalit, popovidame si o tom, do te doby vam tezko budu neco vysvetlovat .

Odpovědět  |   | 
Libor Zezulka  |  03. 12. 2003 23:41

Nemělo to znít namyšleně, žádal jsem o pochopení.

BTW: někdy se chybám nevyhnete, ať se snažíte sebevíc. Nejsem stroj, bohužel.

Odpovědět  |   | 
Akai  |  10. 12. 2003 18:08

Klíííííd, chci se hlavně něco dočíst o autech a pár Přehlédnutých "s"/"z", čárek a pod mě nemůže rozházet. Občas se sám divím, co dokážu za překlepy. Takže se nedejte znechutit.

Odpovědět  |   | 
karolina  |  25. 06. 2011 22:31

konečně někdo rozumnej

Odpovědět  |   | 
Drrrak.2  |  01. 12. 2003 15:38

Clovek ceka, ze se neco dozvi z diskuze a misto toho ctu porad > chyba v pravopisu, naucte se psat atd... Ja jsem vdecny za takove clanky, kde je fajn pocteni. Nad chybou se lehce usmeji a kdo neni padly na hlavu, opravi si chybu sam.  

Drrrak.2

Odpovědět  |   | 
Libor Zezulka  |  01. 12. 2003 15:49

I když nepíšeme prózu, měli bychom psát pravopisně správně...Bohužel nejsem někdy s to uhlídat pět věcí zároveň. Pan LK je vrchní kontrolor pravopisu na AR, za což mu upřímně děkujeme  O autech se samozřejmě bavím raději.

Odpovědět  |   | 
Drrrak.2  |  01. 12. 2003 16:09

Jestli je pan LK vrchnim kontrolorem AR, tak mu to predem poslete na korekci a pak to dejte na web...   

Odpovědět  |   | 
LK  |  01. 12. 2003 18:55

Spíš je to tak, že si chybek často všimnu a upozorním na ně, s AR nijak nespolupracuji

Odpovědět  |   | 
Libor Zezulka  |  01. 12. 2003 19:18

Tak to bylo i míněno. Na druhou stranu, pokud mě paměť něklame, ani vy nejste neomylný.....Nikdo není..

Odpovědět  |   | 
LK  |  02. 12. 2003 10:56

Samozřejmě, že nejsem. Píšete to naprosto přesně - neomylný není nikdo. Mně chyby ale docela bijou do očí a tak se holt ozvu, když na nějakou přijdu (nebo aspoň mám dojem, že jsem na ní přišel ).

Odpovědět  |   | 
karolina  |  25. 06. 2011 22:37

jinak máme octávia combi a xara piccaso octávia spotřeba nafta 4.5 1.9.tdi ,piccaso nafta 1.6 5.5 je pravda že octávka má o něco lepší tah a lehčí řazení ,ale o prostoru se mluvit nedá,pokud dám do octávky dvě dětské autosedačky nemá šanci si tam další sednout,málo místa pokrčené nohy na dálky MASAKR!!! Piccaso prostor pohodlí LUXUS.vše je na úkor něčeho.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  01. 12. 2003 20:03

Tedy reknu vam, rodinu sice nemam, ale az nejaka probehne, tak bude mit smulu a rodinne kompaktni MPV se konat nebude.
Za 640k auto postavene na podvozku nizsi tridy, s manualni klimatizaci a 90 konovym motorkem z travni sekacky je docela smutne. Priplatim si padesat tisic a mam uz dospelou Hondu Accord se 150k motorem, automatickou klimackou, ovladanim radia na volantu, mnohem lepsimi jizdnimi vlastnostmi a designem. Holt se bude muset rodina uskromnit, kdyz sem to ja mohl zvladnout v otcove Skode Octavii r.v. 67, tak oni toho Accorda zkousnout taky.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  01. 12. 2003 20:04

Ups, sorry. Prehledl jsem ze automatika A/C je za lidovych 8.000Kc, ale jinak to plati.

Odpovědět  |   | 
Xxx  |  02. 12. 2003 08:50

Tak to jsem si taky myslel. Ale to jsou jen naivní představy nezkušených "nerodičů" :)

Ono to jde (znám i rodiny co maj auta typu Matiz nebo 106), ale když lze provézt "upgrade", člověk ho rád po pár výletech provede.

Takže - Dusane, povíme si to za pár let až na tebe budou ze zadních sedadel "útočit" dvě tornáda.

Xxx 

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  06. 12. 2003 15:30

Rodina se nesmi rozmazlovat pres prilis. Kdyz to moje generace zvladla v Octavii, tak oni to bez MPV take zmaknou. Kdyz uz budu nucen koupit nejaky rodinny vuz, tak alespon se snizim k necemu jako V-70R, S6 Avant nebo v nejhorsim pripade k Subaru Impreza WRX v kombiku.

Odpovědět  |   | 
Akai  |  10. 12. 2003 18:12

Jasně, a když to generace našich pradědečků zvládla s žebřiňákem, zvládneš to taky. Jdi do toho. Věřím ti.

Odpovědět  |   | 
Pohodak  |  20. 08. 2008 23:54

Mam taky dojem,ze si este nedospel,frajer v Honde-parada kaslat narodinu,ale potom si ziadnu nezekladaj.Hmm..,ktovie co ti potom povie manzelka,ale vlastne ty si dolezitejsi co tam po nej?

Odpovědět  |   | 
matuS  |  01. 12. 2003 20:18

otackomer sa kedysi dal dokupit za priplatok.

ale bohuzial to bol ten skaredy ako je v C3 a montoval sa pred vodica (nebol v kaplicke)



Odpovědět  |   | 
mates  |  02. 12. 2003 12:43

nevim, at si rika kdo chce co chce, ale pokud porovnam auta z koncernu Peugeot/Citroen s treba nami nejznamejsimi Skodami, tak co do kvality provedeni maji tito francouzi jeste hodne co dohanet, obcas s nejakym kamaradem jedu co ma 206 nebo 307 nejakou dobu, a to co tam slysim za pazvuky po 20 tisicich, dekuji nechci, vzhled je supr, o tom zadna, motory vetsinou taky vic nez dobry, podvozej jak ktery typ (206 hruza, 307 v pohode) , ale kvalita zpracovani stale a porad vysoce pod dnesnim standardem, sorry.....  mejte se

Odpovědět  |   | 
Snehulda  |  02. 12. 2003 17:04

Jo jo, to nasemu tatovi vrze fabie po 40 tisicich - prece jenom pokrok. A me almera tak nejak podobne. Ono jestli to nebude silnicema - prece jenom kdyz denne jezdim po Praze tak to auto dostava docela peknou nakladacku ....

Odpovědět  |   | 
Karel  |  03. 12. 2003 07:30

Ta účinost brzd je podle mě dost subjektivní kategorie, mám čerstvou zkušenost s novým vozem - málem jsem ho byl vrátit, brzdy se mi zdály slabé. Trvalo to asi 5000 km, teď, po 15 000 už běžně spouštím ABS i na suché vozovce.

Chybějící otáčkoměr, to je chyba, která by mě dokázala odradit od koupě, po zkušenostech bych se nevzdal ani počítače - naučil mě dodržovat rychlostní limity. Někdo tu opěvoval Hondu - ti nemontují počítače ze "zásadních" důvodů - prý to řidiče jen rozptyluje.

Odpovědět  |   | 
Miloš Hernych  |  03. 12. 2003 08:48

Abych řekl pravdu, tak si nejsem jistý, jestli je ABS na suchu tou nejlepší vizitkou o autě a jeho brzdách.

Odpovědět  |   | 
Viados  |  03. 12. 2003 13:17

Možná spíš o tom ABS ...

Odpovědět  |   | 
matuS  |  03. 12. 2003 16:01

je to skor zla vizitka vodica :)

predpokladam ale ze to slovo "bezne" nemyslel doslovne

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  03. 12. 2003 19:28

No spis toho ABS. Ja bych nebyl schopen na suchu donutit sve ABS k cinnosti ani kdybych se opupinkoval. Vzdyt to proste nejde! I kdyz na to brutalne hamptnu, tak to proste udela za autem desetimetrovy pruh spalene gumy, ale ABS ani tuk. Mozna snad nekde na kostkach, ale i tak pochybuji.

Odpovědět  |   | 
matuS  |  03. 12. 2003 19:33

a spravis vyhybaci manever pocas takeho brzdenia? Ak ano, tak ti ABS funguje, ak nie, tak ti nefunguje

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  06. 12. 2003 15:27

Bud brzdim nebo se vyhybam, kombinace obeho nemusi dopadnout dobre ani s vozidlem co ma ABS. Nicmene jak jsem napsal na mokru to funguje kdyz uz prestanou stihat gumy a v servisu by mne pri 60k servisce kde to bylo pred dvema mesici take neco rekli, kdyby brzdy nebyly OK.

Odpovědět  |   | 
Miloš Hernych  |  06. 12. 2003 15:40

No, ten servis bych nebral jako bernou minci - maximálně zkontrolovali stav brzdových destiček...
ABS by nemělo začít působit na jednu stranu zbytečně brzy, kdy ještě není třeba, na druhou stranu ani moc pozdě - a "gumování" není moc dobrá vizitka.

Odpovědět  |   | 
Bigbadjohn  |  08. 05. 2007 21:38

Pokud při intenzivním brzdění zanecháváš na vozovce černé čáry, tak Ti ABS nefunguje. Auto s ABS máma funguje za všech situací stejně. Kola se při brzdění nezastaví, zastaví se až při rychlosti kolem 5 km/h. A tak by to mělo být nehledě na povrch vozovky. Dej si to svoje ABS spravit, pokud jsi se už v tom svém krámu nezabil

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  03. 12. 2003 21:12

Mám služební Piccaso - úplně stejné jako v testu. Mám na něm ujeto 78t km. Musim přiznat, že se spotřebou nejsem moc spokojen (průměr cca 7,3). Jako svoje auto mám Mazdu MPV s 2,5TD a to je jiný kafe. Spotřeba sice okolo 8 litrů, ale narozdíl od Piccasa to "jede". Nemluvě o daleko většim vnitřnim prostoru a pohodlí... Prostě, Citrón zůstane citrónem

Odpovědět  |   | 
Ty citróóó n  |  29. 08. 2011 18:55

Ty citroóóón a daj si k nemu este ryzu od tých rižojedov...
Porovnávas ako 5 rocný chlapeéééc ... )

Odpovědět  |   | 
matuS  |  04. 12. 2003 15:22

to s tym potom nevies jazdit.

mame chipnute picasso na 87 kW a v meste sa s nim vojdem do 7 litrov pri dynamickej jazde

Odpovědět  |   | 
Mirunek  |  04. 12. 2003 16:37

Mám Pikaču přez 2 roky, mám s ní nalítáno skoro 130 tisíc, bez problémů, s průměrnou spotřebou 5.8 . Dovoluji si tvrdit že tento článek napsal člověk kterýmu budou vyhovovat pouze německé automobily, bez vlastního stylu a bez nápadů...

Odpovědět  |   | 
Libor Zezulka  |  04. 12. 2003 16:42

Jakou to má souvislost se spotřebou? Podle čeho soudíte, že mi vyhovují německé vozy?

Odpovědět  |   | 
Mirunek  |  04. 12. 2003 16:59

Asi jem toho napsal moc do jedné věty, tímto se omlouvám.

Co se týče spotřeby, byla to na některé poznámky čtenářů.

Německé vozy - vím, že jste na konci článku napsal že by jse vůz doporučil, ale výtýkáte tomuto vozu věci, které spluňují pouze vozy německé provenience. Citroen nikdy nebyl a nebude pintlich auto, dle mého soudu si to ale vynahrazuje šarmem a užitnými paramtery.  Ale to si každý řidič musí rozhodnout sám.

Dále co se týče živosti. Nemám problém kdykoli pokořit 66KW oktávku a to i přez baculatější tvar, motor po 130 tis spolehlivě táhne ve 120 na 4.

Odpovědět  |   | 
radka  |  05. 12. 2003 19:43

S picassem jsem spokojená.Nevýhodou je snad špatný výhled vlevo přes sloupek(sloupek snižuje zorný úhel) a pozdní nástup topení, ale v kombinaci s nezávislým topením Webasto tento problém již neřeším.Je mně trochu smutno nad obsahem některých diskusních příspěvků.Zajímaly by mne vaše zkušenosti s nezávislým topením.

Odpovědět  |   | 
Pavel B.  |  11. 12. 2003 15:10

S výhledem souhlasím, nepříjemný je i někdy vznikající odraz palubky na předním skle za slunce.Topení asi nabíhá později kvůli studenému dieselu (pomalu se zahřívá, proti benzínu). Jaké jsou Vaše zkušenosti s nezávislým topením? Kolik Vás stálo?

Odpovědět  |   | 
Radka  |  12. 12. 2003 06:19

Souhlasím i s odrazem palubní desky.Nezávislé topení celkem včetně motáže 17 000 Kč, ve vztahu k ceně auta a užitné hodnotě zanedbatelná částka.Neškrábu okna, vyjíždím již ve vyhřátém autě.Spotřeba nafty minimální.

Odpovědět  |   | 
Radka  |  12. 12. 2003 06:26

Souhlasím i s odrazem palubní desky.Nezávislé topení celkem včetně motáže 17 000 Kč, ve vztahu k ceně auta a užitné hodnotě zanedbatelná částka.Neškrábu okna (všichni víme o jak velkou a těžko dostupnou plochu se jedná), vyjíždím již ve vyhřátém autě, s teplým motorem.Spotřeba  minimální O,3 - 0,4 l nafty na hodinu provozu (uvádí výrobce), těžko se dá v praxi ověřit.Všem mohu jen doporučit.

Odpovědět  |   | 
pavel  |  01. 04. 2005 12:43

mužes se prosim ozvat měl bych nějakej dotaz k tomu topení a nemužu skoro nic najít ,dík
p.c@atlas.cz

Odpovědět  |   | 
Pavel B.  |  11. 12. 2003 15:01

Tak jsem měl radost, že se něco dovím od ostatních majitelů Pikaču, ale vidím, že se to zase zvrhlo na diskusi o ničem...

Mám najeto 30000 se stejným motorem a plnou výbavou. S autem jsem nadmíru spokojen, až na výkon motoru, což mohu také potvrdit. Máte někdo zkušenosti s přečipováním a nezávislým topením? To je asi jediné, co mi chybí, i kdzž né nezbytně.

Odpovědět  |   | 
matuS  |  11. 12. 2003 20:39

Nezavisle kurenie mame namontovane, od fy webasto. Funguje to perfektne, bud si nastavis dopredu zohriatie auta (da sa to nastavit na 3 rozlicne casy, alebo na kazdy den na ten isty cas) alebo si to nastartujes dialkovym ovladanim - ovladacka komunikuje s vykurovanim, takze ti potvrdi, ze si v dosahu, alebo na poziadanie ukaze kolko minut este ostava do vypnutia - totiz kvoli setreniu baterie je kurenie automaticky nastavene na polhodinu. Za polhodinu to stihne vyhriat interier natolko, ze namraza/sneh/lad ide z okna zotriet stieracmi. Uplne teplo v interieri nieje, pretoze ventilatory bezia v pomalom rezime, ale staci nastartovat a teplo je hned (klima sama pusti ventilator naplno). Da sa nastavit vykurovanie myslim az na jednu hodinu, ale tu je problem s bateriou. Kedze je to teplovodne kurenie, je tam urcita spotreba. Vyrobca doporucuje aby sa jazdilo tak dlho, ako dlho sa vykuruje, t.j. ak rano polhodinu kuris, mal by si aspon polhodinu jazdit. Toto sa nam vzdy nepodari, a raz sa stalo, ze auto proste bolo vydochnute a nastartovat neslo...

Kazdopadne nezavisle kurenie maximalne odporucam. V picasse uz vyhrievacie teleso je, staci do neho dokupit riadiacu jednotku a este nejake drobnosti aby mohlo ist nezavislo. Aj s dialkovym ovladanim to tusim stalo 20.000sk. Ak ozelies ovladanie, je to este lacnejsie.

 

Chipovanie: nemame v picasse priamo chip, je tam len doinstalovany powerbox, neviem akej znacky. Instaloval to priamo dealer k novemu autu, takze na 66kW verzii som nikdy nesiel.

Ja som auto takto "nechipoval", nezil som vtedy na Slovensku, a taketo riesenie sa mi nepacilo, tak som s tym skocil na valcovu brzdu do Slovnaftu. Vysledok ma prekvapil, ked som porovnal ten isty motor ochipovanym chipom od Kerschera (bol merany naj tej istej brzde). Tu je graf: www.gerek.sk/brzda

Ma to teraz okolo 87kW. Spotreba je podla palubaka 6.6, ale on nemeria uplne presne (ubera) ale podla vypoctu dotankovani je to stale pod 7 litrov (tesne). To pri dynamickej jazde v meste aj mimo. (50/50)

Auto malo teraz 60.000km, a nema ziadne problemy, ziadne pazvuky v interieri. Mne interier pripada OK, su tam ale drobnosti co sa mi nepacia. Ja som uz pisal uzivatelsky test  na tento server.

Auto malo jednu zavadu, pokazila sa spinacia skrinka, nesiel vypnut motor. Nova stala tusim 15.000sk. Myslim si ze u 2 rocneho auta by sa to stat nemalo.

Inak je s autom naozaj spokojnost, vid ten stary test.



Odpovědět  |   | 
Pavel  |  25. 01. 2004 19:17

Mám Picasso 1.8 16V benzín a tady jsou některé mé postřehy:

Spokojený jsem s pohodlností ve vozidle. To ať si říká kdo chce co chce, svezení je bezvadný (dostatek místa, loketní opěrka, nastupování do vozidla - vše velmi pohodlné). Dále jsem velmi spokojený s umístěním řadící páky a s jejím bezproblémovým ovládáním. Palubní deska je absolutně v pohodě (kromě absence otáčkoměru - ale člověk si zvykne). Kufr je prostorný a vcelku i jízdní vlastnosti jsou příjemným zážitkem. Picasso sedí, dobře se vede, jen ten výkon je slabší.

Nespokojený jsem s několika věcmi:

1) spotřeba - 1.8 16V benzín si po městě vezme 10 litrů / 100km!!!, což mi přišlo po zjištění jako šok! Nejnižší průměr z cestami mimo město jsem měl 8,2 litru na 100 km. Smutné že?

2) Plasty ve vozidle a s nimi spojená audiosouprava. U vozidla této třídy jsem čekal mnohem více. Rád poslouchám ve voze hudbu, ale co předvedli výrobci Picassa mě velmi zklamalo. Autorádio s CD přehrávačem ještě není tak úplně k zahození. Nebýt však propojeno s multifunkčním ovládáním na volantu a s displejem na palubní desce, hned bych ho vyměnil. Co je ovšem katastrofa, jsou reprobedny a jejich umístění ve dveřích - jak v předních tak i v zadních. Zvuk je naprosto podprůměrný, absolutně postrádající basy a pokud se pokusíte přidat na hlasitosti a máte basověji vybavenou skladbu - začnou (...a to jsem zkoušel u více Picass) plasty včetně ochranné mřížky reprobedny drnčet, cvakat, prostě neúnosně rušit poslech. Kdo Picasso má, musí mi dát za pravdu.

Přes to všechno jsem ale s vozem spokojený. Jak jsem již uvedl: svezeníčko je to pěkný.

Odpovědět  |   | 
Luděk  |  16. 02. 2008 11:36

Při jízdě se máte soustředit na silniční provoz,poslouchat motor a auto vnímat všemi smysly!
Jestli chcete poslouchat hlasitou hudbu běžte radši na koncert do sazka areny..Minule to tam Madona pěkně rozjela..Takových takyřidičů co se nabourali nebo zkurvili motor už bylo! Navíc při poslechu hlas.hudby neslyšíte houkající sanitu či policii za vámi a brzdíte jim bezpečné projetí což už je porušení zákona o silničním provozu.

Odpovědět  |   | 
Bubones  |  29. 01. 2004 18:44

Musim rict, ze moje picasso ma ujeto sotva 6000km a plasty vrzou, jak kdyby melo auto najeto 160 000. Nejvic mi vrze stredovy panel a ochrane plasty u zadniho skla. Co se tyce motoru i ten je slaby (2.0Hdi) a picasso je s nim line. Nevim nevim, jestli bych si tohle auto koupil znovu - kdybych vedel to, co vim ted...

Odpovědět  |   | 
Milan Krsak  |  12. 02. 2004 19:34

Všechno, co je v příspěvcích napsáno, podepíšu. Ale jednu věc: mám Picasso 1,6 benzín, ani pořádně nevím kolik to má koní, poněvadž v každém prospektu je to jinak. Ale je určitě nejslabší z popisovaných verzí. Taky mi to vadí, když s někým jedu a musím to honit jako zdutou kozu a ještě mu nestačím. Ale proboha, když jedu sám, tak kam lidi vlastně furt spěcháte? Pak jsou z toho ty ošklivý nehody. Ale z reprákama, odrazem palubky, vrzáním apod. souhlasím. Přidám hlučnou převodovku, která při jízdě píská a při stání vozidla řachtá, jak jsou tam kolečka a ložiska volný. Do Citroenů už v životě nejdu. Jedině německý (VW) nebo německo český auta (Škoda). Nazdar všem "Pikačům" a dbejte trochu na tu gramatiku.

Odpovědět  |   | 
PetrD  |  04. 07. 2004 21:12

Zvazuji nakup MPV vozu a procitam recenze mych kanditatu.Proto jsem velmi vdecny za podobne testy.Zajimaji mne i reakce ctenaru kteri maji s temito vozy zkusenosti.Tim bych chtel rict diky autorovi a vsem co se vyjadruji K VOZUM a pomahaji tak nam ostatnim pri vyberu

Odpovědět  |   | 
Theoden  |  31. 08. 2004 18:04

Přátelé, auto máme teprve 2. týden, ale i přes všechny negativní příspěvky výše, musím říct, že se jedná podle mého názoru o auto povedené. Pro porovnání jsem jezdil např. s Mercedes VITO 720, Mazda Premacy nebo Škoda Octavia, ale i přesto jsem s Picassem spokojený.

Dále, pokud porovnáváte Citroen zpracováním s německým VW, Volvem nebo Octavií, tak to samozřejmě nikdo nemůže srovnávat, zkrátka německé VW nebo Volva jsou prostě precizně udělané. Ale u VW nebo Octávií se mi právě nelíbí design a u Citroenů nebo Peugeotů je design poslední dobou čím dál lepší (Např. Peugeot 607, Citroen C5, ...).

Co se týká vrzajících plastů, to mi až tak nevadí. Jinak je interiér velmi pěkný, to ale musíte mít samozřejmě výbavu Excellent ne s těmi podivně strakatýma potahama, ale čistý semiš v jedné, nejlépe světlé barvě. A komu se nelíbí vnitřní zpracování některých dílů atd., musím podotknout, že se jedná o velmi variabilní uspořádání interiéru umožňující velké změny, a to nikdy nemůže být jako pevné části sedadel a jiných věcí jako např. u VW.

Co se týká jízdních vlastností, tak tam nemůžu ještě plně soudit, protože jsem nezkoušel ještě dlouhé trasy. Ale co se týká spotřeby, tak u 1.8 16V se mi daří jezdit po městě za 7.3l/100km (benzínu), z čehož vyplývá, že na delší trasy se určitě dostanu hodně pod 7 litrů. Ono ... hodně záleží na způsobu jízdy (s Toyotou Yaris, která má psáno 5.6l/100km jsem v pohodě do Chorvatska jel za 4.7l/100km a mimo dálnici jsem nechával ostatní většinou za sebou) a méně zkušeným řidičům může dělat problémy absence otáčkoměru, mě ale osobně nechybí. Auto má udávanou max. rychlost 190km/h, ale to je pro mě příliš, protože já jezdím max. po dálnici tak 140km/h, takže pro mě je dostatečně rychlostně nadimenzováno. Jinak kdybych chtěl závoďák se zrychlením z 0 na 100km/h za 5 vteřin, tak bych asi šel do Audi S8, ale to není můj případ, chtěl jsem velký uvnitř ale malý zvenku, pohodlný rodinný vůz, ve kterém se dá ledasoc i odvézt.

Podle mých zkušeností je to auto odpovídající zpracováním zemi svého původu (Francie) ale s velkým plusem pro dobrý design. Nechci toto auto nikomu nutit, je to jen můj názor.

Odpovědět  |   | 
Petas1  |  30. 03. 2008 12:16

konečně někdo rozumný... pěkný příspěvek... či názor ...díky

Odpovědět  |   | 
guard  |  02. 11. 2005 13:47

Je to najlepsie MPV s akym som kedy jazdil. Hlavne pre toho kto ma rodinu s malymi detmi, nepreteka a jazdi dlhsie trasy napr. k moru na hory.

Odpovědět  |   | 
venca  |  10. 04. 2007 17:45

dobrý den mam pikaso jen chvíli a najednou se mi objevilo engine foult nevíte co by to mohlo být prosím odpověste na venca96@seznam.cz

prosím spěchá

Odpovědět  |   | 
Půjdech  |  15. 04. 2007 11:12

engine fault? No, pokud si to zkusím přeložit... tak to budou asi podhuštěné pneu!!

Odpovědět  |   | 
Blanka  |  19. 12. 2010 17:08

engine fault znamená chyba motoru!!!!proboha s pneumatikama to nemá nic společného

Odpovědět  |   | 
Petas1  |  30. 03. 2008 11:52

Jeden z nejlepších přízpěvků co jsem kdy četl... a myslím že mi pomohl se rozhodnout skrze koupi Picassa

Odpovědět  |   | 
Pohodak  |  20. 08. 2008 23:45

inak hned na uvod-nechapem ako moze niekto hodnotit auto ktore nikdy nemal(komentatorov myslim ),ja mam Picasso 2,0HDI 200 000km a jazdim mesto na 5,5l,na MPV parada ako to moze niekto porovnavat s Octaviou,ved okolko je nizsia?-Octaviu som mal 1,9Tdi-dakujem-co sa tyka kultivovaneho chodu motora nemozem chvalit,vedla HDI kombajn, co sa tyka plastov mne zatial nevrzga nic,tak asi chyba z vyroby,to sa stava.K Fordu asi tak,ze staci ich spolahlive 1,8TDID no parada-pekny kazivec,co sa tyka spolahlivosti tak u mna zatial vedie HDI,a to som mal Tdi s menej km.Ja Picasso hodnotim ako skvela volba pre rodinu.Toto je len moj nazor,100 ludi 100 chuti.

Odpovědět  |   | 
martin  |  31. 08. 2008 23:11

súhlasim.mam sice najazdené menej ale som nadmieru spokojný.mam tri deti a zatial ma to auto nedostalo do bezradnej situacie.ODPORUČAM!!!

Odpovědět  |   | 
maros  |  16. 01. 2009 09:32

No ta spotreba mne tak nevychadza mne to v meste ukazuje oklo 8l neviem ci nahodou nemam nieco s motorom .Kupil som to jazdene 2003rok vyroby a ma najazdenych 140tis. km.
Skuste poradit .Dakujem

Odpovědět  |   | 
jirka  |  18. 01. 2009 21:14


Picasso máme skoro 2roky,1.6i 2000,manželka už jiné nechce,já nejsem náročný ani
závodník,zatím nás nenechalo v nesnázích.Pro 2děti spousta místa,kočárek atd.
Při výběru mezi Scenikem,vyhrál Citroen,pěknější vzhled i v inerieru,prostě vajíčko.
Moc nenajezdíme a při dnešních cenách benzínu spotřebu neřeším,po městě a při rychlejší
jízdě se vejdem pod 9l,myslím,že hraje roli vyšší váha a výška karoserie.
Přeju všem hodně příjemných km s Picassem.

Odpovědět  |   | 
Sylva  |  22. 07. 2009 17:57

V roce 2006 jsme při autonehodě přišli o Pixíse, totálka. Dnes po skoro 3 letech mi přišel nový. Nedám na to auto dopustit. I když má manžel Audi, nedá se to, co do pohodlnosti vůbec srovnat. Chápu, že pro chlapa, který denně řeže silnice to auto není nic moc, ale pro rodinu s dětmi je super. Původně jsem si chtěla pořídit Toyotu Yaris, jako druhé auto do domácnosti. Ale teď, co padly ceny aut, vůbec neváhám. Křesílka místo sedaček, skvělá věc je průchod mezi předními sedačkami dozadu. Skvělé nastupování. To se moc líbilo mým starším rodičům. Loketní opěrky. K rychlé jízdě se moc nehodilo. Vybourali jsme se s ním na dálnici za deště, kdy jsme se otočili do svodidel. Spíš naše vina, jeli jsme dost rychle. Takže pozor, myslím, že je to poměrně robustní auto na malém podvozku. Takže příště budeme jezdit víc opatrně. A jen na pohodový výlety. Už se moc moc těším.

Odpovědět  |   | 
rick  |  25. 01. 2009 22:07

HDI 2,0 Exclusive. Dříve jsem jedzil v Octavia Combi 1,9 TDI. Nejsem závodník a nepotřebuji trhat asfalt. Pikaču má sice poněkud pomalejší rozjezdy, ale kutálí se naprosto k mé spokojenosti. Kdo chce závodit nekupuje si MPV. pokud srovnávám tak vše vyznívá ve prospěch Picassa ve srovnání s Octavií. Důležité, že do toho nacpu rodinu.

Odpovědět  |   | 
lubos  |  02. 01. 2014 10:47

mam pikaco cca 4 roky,udrzbu a servis si robim sam.prvy rok som robil domov-praca po dialnici 37plus37km denne, dalej 1/4 po meste.motor 1,6 16v a potrebu som spriemeroval na 6,7 benzinu,tichucky(nikde nic neklepe a nebucha),radenie mi pasuje.Otackomer uz nechyba,staci si prehodit na displeji aktualnu spotrebu :).pri tejto variante chyba tempomat. super sedenie,mam rad tvrdsie sedacky,vyhlad paradny,miesta vsade dost.jemne tvrdsi podvozok,brzdy dostatocne, ABS :)funguje.nikde som necital o odkladacom priestore pod nohami vzadu,sikovne.trosku ma serka po 4 rokoch dost hrdzava rezerva a vyfuk,vymienal som prasknute pr.zadne svetlo.trosku hlupy sytem uchytenia,tvrde pruziny,nesli otvorit. ale podarilo sa.plasty su plasty,ak sa snazis demontovat,cakaj problem.auto stvorene pre rodinu,nie pre Schumachera.apropo,zena by ine nechcela..:) a mne pasuje tiez.

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  21. 10. 2009 19:45

Když už jsme u toho srovnávání, měl jsem postupně 3 octávie, jednu benzínovou a dvě TDI. Jsme 4 členná rodina a co se týče pohodlí a hlavně místa pro cestující vzadu, tak jsme někde úplně jinde. Na to prostě ty konzervy z Boleslavi v žádném případě nemají, leda, že by si cestijící vzadu vykloubili nohy. Mám 2.0 HDI a maximální spokojenost. Jezdím v průměru 5.5 - 6l, u octávií to bylo cca o půl litru méně, ale v tom autě se dá narozdíl od octavie tancovat! Dle mého názoru, supr kára.

Odpovědět  |   | 
karel  |  18. 04. 2010 14:54

picaso mám 3 rokem,najeto 180000 km z toho já jsem najel 40000 km bez závad,moje posledí jízda byla na slovensko ,spotřeba super 4.56 lehčí noha,jinak celoroční spotřeba 5.6 k tomu není co dodat všem pikačům zdar

Odpovědět  |   | 
karel  |  22. 06. 2010 21:31

koupili jsme si dvě jedno v dieslu a druhé benzín a jsme spokojeni!!

Odpovědět  |   | 
xuxux 2  |  04. 10. 2012 20:37

koupila jsem si Xsaru nedávno, 2.0 TDI , 200 000 km. V podstatě velmi staré auto. Jsem velice překvapená s pohodlností a velkým nákladním prostorem. Zadní sedačky jsem schopná vyndat i já a to mám artrozu v rukách. Spotřeba průměr 5.4 na 100 km, dálnice, město. Plasty jsou skoro všude vyjma velmi drahých aut. Ale Citroen udělá úplně stejnou službu.

Odpovědět  |   | 
zbynek  |  03. 01. 2014 01:25

koupil sem si s přitelkyni picasso a špica, mam teda 1.6 hdi 80kw . taky super spotřeba, dlouhodobá 4.5/100 takže super na velikost auta. a k tem dalším názorům jel sem v octavii asi 100km a po vysednuti z auta hruza (záda, nohy-hotovo) to se u Picassa nestane. takže bych sel jedině do Picassa. ale to je jen můj názor.

Odpovědět  |   | 
Lukys  |  24. 12. 2016 15:31

Zdravím na displeji displeji naskočil text v pravém rohu 9999KM jakoby na dojezd rád bych pomoc zda se s tím dá jet či je to akutní. Díky moc

Odpovědět  |   | 
Lukys  |  24. 12. 2016 15:31

Zdravím na displeji displeji naskočil text v pravém rohu 9999KM jakoby na dojezd rád bych pomoc zda se s tím dá jet či je to akutní. Díky moc

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  05. 10. 2019 19:54

Dobrý večer,
muže mi někdo poradit.? Při jízdě mi přestane fungovat ukazatel rychlosti a okamžitě se začne zvyšovat spotřeba. Jakmile ukazatel rychlosti naskočí spotřeba začíná klesat. Mám Citroën xsara Picasso rok2002 2.0HDI
Spotřeba jde i nad 16/100.
Děkuji za radu
Pavel

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

dnes | Jan Mička | 157 příspěvků
TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 54 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků

Nejčtenější články

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k životu. Poznáte, kde se improvizovalo?

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k…

I zmenšené modely reálných vozů si zaslouží pořádnou renovaci. Klasický náklaďák od Tatry je toho důkazem.

23.  12.  2020 | | 24 N/A
David Rusol
RenovaceTatraRetro
České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je extrémně vzácné, slaví 50 let

České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je …

Ne nadarmo se říká zlaté české ručičky. Možná to zní jako fráze, ale přísloví je víc než pravdivé. Přesvědčil se o tom i věhlasný italský designer Giorgetto Giugiaro, když na výstavě IEMA – Člověk a automobil v Praze spatřil v roce 1970 sportovní kupé ÚVMV 1100 GT.

25.  12.  2020 | | 104 N/A
Jindra Lasík
Sportovní autaRetro
Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takt…

S uvedením ceníků rozjela Dacia i konfigurátor, ve kterém se můžeme kouknout, jak vypadá ta vůbec nejdražší varianta nového Sandera.

11.  1.  2021 | | 79 N/A
Daniel Fuglevič
Dacia SanderoČeský trhCeny
Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  12.  2020 | | 17 N/A
David Rusol
PolicieLuxusní auta
Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být stále levný, ale o víc peněz se říct nebojí

Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být st…

Fiat Tipo prošel omlazením v loňském říjnu a vedle standardních karosářských variant se nám ukázal i jako crossover. Startuje lehce nad 300 tisíci, není ale problém přesáhnout půl milionu.

6.  1.  2021 | | 28 N/A
Vladimír Kadera
České cenyFiat