Citroën Xsara Picasso: kompaktní vajíčko (megatest)

Citroën Xsara Picasso: kompaktní vajíčko (megatest)

Kapitoly článku:


Variabilita a vnitřní prostor

Dostáváme se hlavním trumfům testovaného vozu. Citroën se v posledních letech vyprofiloval jako specialista na variabilitu, což dokazuje s každým novým modelem (vzpomeňme na Citroën Pluriel, či nedávno představenou C2). Xsara Picasso za svými mladšími sourozenci v ničem nezaostává. Základem jsou dělená zadní sedadla a notná dávka vnitřního prostoru. Nejprve pár slov k vnitřnímu prostoru: S tím nebudete mít v Picassu problém.

   
Bez stolečků dnes nemůže MPV do světa. Nakrmit děti za jízdy, bez následného čištění vozu, 
není problém (i když...známe děti). Pod stolečky je k nalezení také praktická kapsa. Za volantem
sedí 168 cm vysoká žena (Picasso je u něžného pohlaví velmi populární automobil)

   
Základní objem zavazadlového prostoru činí 550 l. Sedadla jsou dělená, s každým z nich lze
manipulovat samostatně. --- Výbava testovaného vozu obsahovala vše potřebné - nechyběla
ani reflexní vesta

Osoba vysoká 185 cm se usadí pohodlně za volant, následně se bez problémů „poskládá“ za stejně vysokého řidiče. Každý centimetr tělesné výšky navíc prostor na zadních sedadlech zákonitě zmenšuje, na přepravu basketbalistů by vám Xsara Picasso zřejmě nestačila. Pojetí rodinného vozu však splňuje do puntíku. Usadí-li se za volant průměrně vysoká žena (cca 167 cm), rozprostře se před stejně vysokým pasažérem na zadních sedadlech královský prostor.

   
Stejně vysoký pasažér (168 cm) si užívá na zadních sedalech královský prostor. Za volantem
sedí 185 cm vysoký řidič. Tentokráte má 185 cm vysoký pasažér na zadních sedadlech místa
podstatně méně. O pocitech ztísněnosti však nemůže být řeč... 

   
Sedadla jsou pryč, zůstala rovná ložná plocha. Objem zavazadlového prostoru narostl
na úctyhodných 2128 l. --- Stačí pohnout páčkou, zámek se uvolní a sedadlo lze
vyjmout

Kufr nabídne pěkných 550 l. Hovořím samozřejmě o základní hodnotě, která se dá jednoduchým úkonem navýšit. Pro zvětšení zavazadlového prostoru stačí dělená zadní sedadla sklopit, pro získání maximální objemu musíte sedadla z interiéru vyjmout. Tato procedura zabere pár minut, získáte tak 2128 l prostoru. Nakládací hrana se nachází celkem nízko. Vyšší osoby musí dbát opatrnosti při otevřeném víku zavazadlového prostoru. Kvůli efektnímu ale nepraktickému zaoblení hrozí poranění hlavy. 

   
Páčka je dole, sedadlo se uvolnilo, stačí ho vyndat z vozu. --- Mechanismus, který drží
sedadlo na druhé straně --- Sedadla jsou mimo vůz

   
Vyjmutí sedadel nebude činit problémy ani ženě. Sedadla jsou poměrně lehká, do široka
otevřené dveře nebudou při vyjímaní sedadel vadit. --- Efektní zakulacení víka zavazadlového
prostoru není příliš praktické. I průměrně vysoká osoba si může o zámek poranit hlavu

Manipulace se sedadly je opravdu jednoduchá. Zmáčknutím jedné páčky sklopíte opěradlo, zatažením za páku druhou složíte celé sedadlo. Jakmile jsou sedadla sklopena, zbývá použít páčku třetí, jejíž pomocí uvolníte sedadlo z podlahy. Pak stačí sedadla vyjmout. Jelikož nejsou nijak těžká, zvládnou to i ženy. Umístit sedadla zpět, není o nic těžší než je vyjmout.


V další kapitole

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud