Citroen Xsara Picasso: dvoulitr s automatem (kompaktní test)

17 komentářů

xxl
14. března • 13:18

No neviem, aj automat pouzivam len v meste. Mino mesto prepina do manualu a sadim zasadne sekvencne. Som jeden s tych ktory by si uz automat nikdy nekupily...

Leonardo Cupranek
11. března • 10:29

Doufam, ze maj zastanci benzinovych motoru radost z jeho parametru:

Trochu mne zklamal motor, benzínový dvoulitr. Je sice dobře utlumen a jeho zvukový projev nijak neruší, na druhou stranu poskytuje vozu ve spojení s automatem jen průměrnou dynamiku. Pokud budete chtít předjíždět, je nutné hodně podřadit a motor vytočit do vyšších otáček; maximum točivého momentu 190 Nm je až ve 4100 ot., maximum výkonu 100 kW v 6000 ot. Automat má čtyři stupně, přičemž jednička táhne cca do 50 km/h, dvojka do stovky, trojka zvládne bez problému téměř 150 km/h a na čtyřku se můžete rozjet až na 200 km/h (tachometrových). Pro orientaci uvádím pružnost: 60–100 km/h na trojku za 12,4 s, 80–120 km/h na čtyřku za 19,5 s.

Jakpak by asi dopadlo srovnani s novejsima linejma uhlakama 2.0 TDI 103kW ci 136kW, nebo i se staryma uhlakama 1.9 TDI 110kW, nebo nakonec i se "slabouckym" 96kW... 

yyyyy
11. března • 13:19

>>>Jakpak by asi dopadlo srovnani s novejsima linejma uhlakama 2.0 TDI 103kW ci 136kW<<< ... presne podla ocakavania, prepadli by na cene

Leonardo Cupranek
11. března • 13:43

Kazda sranda holt neco stoji. Ale 1.9 TDI 96kW by tak draha byt nemela a myslim, ze by jela lip.

yyyyy
11. března • 13:59

To je mozne, ale s automatikou by to tiez nebolo velmi presvedcive

Ja som narazal na to ze od kazdeho motora je aj lepsi/silnejsi, PSA maj aj benzinovy trojliter, ten by siel este lepsie ... na co je dobre porovnavat to?

Leonardo Cupranek
11. března • 15:51

Na nic, to bylo z me strany jen potouchle rejpnuti. Proti trilitrovemu benzinu bych samozrejme opet stavel audinovej 3.0 TDI.

Samozrejme je otazka, o kolik je nejake 2.0 16v TDI drazsi, nez benzinove 2.0 16v. Ale zrovna u MPV, navis s automatickou prevodovkou, by se mel nejvyrazneji projevit i rozdil ve spotrebe a tudiz vyssi cena naftaku se muze pomerne rychle vratit.

Ale diskuse je to opravdu o nicem

 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LK
11. března • 16:29

No, jenže zrovna do Picassa davají co já vím relativně slabé diesely a rozhodně nekombinují diesel s automatem.

Leonardo Cupranek
11. března • 17:14

No jo, ale kdo jim za to muze. Bohuzel Touran je zase na rozdil od Picassa docela hnusnej...

Šumík
11. března • 21:49

Mě Picasso vůbec nebere, Touran vypadá sice fádněji, ale hodnotněji. Picasso mi už připomíná takový levný auto z koreje...

Jura
12. března • 16:22

Třeba si viděl plagiát koupený u Vietnamců

mrazik
12. března • 14:01

To, 6e Touran vypada jako dodavka znamena, ze vypada hodnotneji ?
hmmmmmm

Šumík
12. března • 21:49

Co furt máte s tou dodávkou, je to solidní auťák, ne??!! A když postavím vedle sebe Picassa a Tourana, tak musí každej uznat, že vypadá hodnotněji, i kdyby to byla dodávka. Jo a taky líp sedí a motory jsou jednoznačně lepší - osobně vyzkoušeno... 

Thorius
11. března • 9:07

ja sa tiez chcem podelit so skusenostami z tohto auta, ale nie ako vodic ale ako cestujuci. Velke plus je ze to auto je priestranne a neciti sa v nom stiesnene. Mam skusenosti s verziou 2,0HDi stredna vybava s klimou atd. Absolvoval som par sluzobnych ciest do Mnichova cez Rakusko a do Milana oboje zo Ziliny. Musim vsak povedat ze tak ma chrbat este nebolel v ziadnom aute, sedacky su sice siroke a vyzeraju pohodlne ale su priserne makke, hlavne opora v oblasti bedier je skutocne slaba. Urcite by som si na dlhe cesty kupil nejaky pohodlny sedan a nie toto. Ale viete ako firemne je firemne ...  

Huhla
11. března • 0:56

Zajímalo by mě, jak se ten automat choval při jízdě do kopce. Mám totiž špatný zkušenosti a automatem u maloobjemových motorů, kde hodně z nich "netuší" co do kopce zařadit a častokrát přehazujou rychlosti...

Jinak potvrzuju že na automat se snadno a rychle zvyká. Sám jsem sice poprvé použil levou nohu na to "co se nemá" (což asi každej ), ale pak jsem si ho nemoh vynachválit. Ale chce to silnej motor a dobrý klimatický podmínky. Bejt u nás tolik automatů co v USA, je u nás v zimě dvakrát tolik mrtvejch .

Huhla

Petr Broža
11. března • 8:14

Žádné problémy jsem nezaznamenal.

ZUL
11. března • 7:46

Já mám ve svém automobilu také dvoulitr s automatem, a problémy při jízdách do kopce nepozoruji. Myslím, že je to hodně o citu v noze, která ovládá plynový pedál.

Huhla
11. března • 17:33

No já bych řekl že je to kombinace výkon motoru, kvalita automatu, naložení auta. V mém případě to bylo 2x - mazda 323, 2 lidi a hafo bagáže a mazda 626 4 lidi a přeplněnej kufr...

Jel jsem už s pár automatama a můžu říct, že rozdíly jsou propastný (i když je fakt, že nešlo o žádný hitech a všechny byly 4stupňový )

Huhla

(a ta noha by taky potřebovala opravit )

Doporučujeme

Články odjinud