Citroën XM byl oblíbenou volbou diplomatů. Na silnici působil jako cestovatel z jiné planety

Názory k článku

Alík  |  08. 05. 2022 08:39

Měli jsme ho jako firemní, v plné palbě a kůži. Nádherné svezení, za jízdy ticho jako v katedrále. Pérování Hydractive, to je prostě létající koberec. Měl však také svoje mouchy. Na dvou displejích vedle volantu na přístrojové desce byly pořád nějaké závady. Tu hláška o nedovřené kapotě motoru, i když byla samozřejmě dovřená. Hláška nedostatek kapaliny v ostřikovači, atd. Bohužel, tehdejší servis si s tím nedokázal moc poradit.

Když jsem potom měl Xantii 1,8 16V, bylo to naprosto pohodové auto. Do dneška na něj vzpomínám. Jako nové bych ho bral hned.

Tož tak.

L.M.

 |   |  Odpovědět
viper  |  09. 05. 2022 06:58

to auto bylo skvělé, měl jsem dvě a svezení s ním bylo naprosto parádní, obrovský vnitřní prostor a komfort. Pokaždé, když jsem ho nastartoval, tak se kolemjdoucí zastavovali a dívali se jak se zvedá Mělo své mouchy (jako každé auto) ale bylo zkrátka jedinečné. Patřilo ještě do dobrých starých času, kdy Citroen vyráběl zajímavá auta. Je strašná škoda, že se ten jedinečný duch téměř vypařil a to z Citroenu udělalo současné vedení je zkrátka trestuhodné

 |   |  Odpovědět
09. 05. 2022 15:07

Znamy v (zapadnim) nemecku mel dealerstvi Citroen.
Kdyz s timto prijel po revoluci do cech na vesnici v roce 1991, bylo to doslova absurdne vymakane auto (my jsme meli Favorita a byli patricne pysni). Nebylo cloveka, ktery by se u toho nezastavil, cumeli jsme jsme na to vsichni jak tele na opoceny vrata.

Svezeni v tomto aute v plne vybave a v zanovnim stavu byl neskutecny zazitek. Uzasny kus techniky, tam se nesetrilo na nicem. Ticho a pohodli. Podvozek byl az neskutecne pohodlny a kdyz se to po startu zvedlo, lidi proste nechapali…
Byl to unikat a ma v mem srdci sve specialni misto.

 |   |  Odpovědět
Martin  |  12. 05. 2022 20:11

To auto som mal 4 roky. Za tie 4 roky som ho na servise 3x preplatil. Len z vymenou spojky ma otocili z 3 servisov, ze to robit nebudu. Zvezenie paradne, pohodlne, ale stale nejaky problem. Vynechavalo sevo, nikto nevedel preco. Chladenie mizerne, v lete sa dost hrial a nakoniec aj zacala miznut voda z chladica, to uz som neriesil a predal som ho za 500€.
Ako vravim, zvezenie paradne ale uz by som take auto nechcel

 |   |  Odpovědět
MIchal  |  12. 05. 2022 22:25

Není pravda, že Diravi bylo pouze před faceliftem, a už vůbec ne, že facelift byl 1992.
Facelift byl konec roku 1994. Navíc DIRAVI bylo exkluzivně pouze pro V6, ke konci už se dali pořídit i V6 bez DIRAVI, ale mohli mít až do roku 2001. Vypíchnout se dá ještě palubní počítač od roku 1989 a vyhřívané zadní sedačky, tempomat od roku 1993.
Jinak slušný, ale stručný článek.

 |   |  Odpovědět
Ing. arch. Pavel Kyncl  |  13. 05. 2022 07:45

Pro mne nejzajímavější a nejhezčí auto v historii. Bertone byla třída. Je prima, že jsme měli tu čest i u Favorita.

 |   |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat reakce: Zasílat reakce Můj názor