Citroën XM byl oblíbenou volbou diplomatů. Na silnici působil jako cestovatel z jiné planety

8 komentářů

Ing. arch. Pavel Kyncl
13. května • 7:45

Pro mne nejzajímavější a nejhezčí auto v historii. Bertone byla třída. Je prima, že jsme měli tu čest i u Favorita.

Zek Vek
17. května • 13:56

Jenže Favo bylo zastaralé už v době zrodu, v dob. testech dostalo i na zadek od Lady Samary..nemluvě o pojízdné rakvi, když došlo k střetu (hlavně čelnímu). Forman taky nevyužil prostoru jako Volva či Mercedesy kombi...a motory to nemělo D či aspoň 1.5 jako lady a moskviče.

Zed
30. května • 6:39

Až na to, že reálně měl původní 136l lepší zrychlení než podělaná 1,5 Samara a určitě měl Favorit mnohem lepší jízdní vlastnosti. To pro milovníky žigulíků, aby si tak nefandila.

MIchal
12. května • 22:25

Není pravda, že Diravi bylo pouze před faceliftem, a už vůbec ne, že facelift byl 1992.
Facelift byl konec roku 1994. Navíc DIRAVI bylo exkluzivně pouze pro V6, ke konci už se dali pořídit i V6 bez DIRAVI, ale mohli mít až do roku 2001. Vypíchnout se dá ještě palubní počítač od roku 1989 a vyhřívané zadní sedačky, tempomat od roku 1993.
Jinak slušný, ale stručný článek.

Martin
12. května • 20:11

To auto som mal 4 roky. Za tie 4 roky som ho na servise 3x preplatil. Len z vymenou spojky ma otocili z 3 servisov, ze to robit nebudu. Zvezenie paradne, pohodlne, ale stale nejaky problem. Vynechavalo sevo, nikto nevedel preco. Chladenie mizerne, v lete sa dost hrial a nakoniec aj zacala miznut voda z chladica, to uz som neriesil a predal som ho za 500€.
Ako vravim, zvezenie paradne ale uz by som take auto nechcel

Petr Urban
9. května • 15:07

Znamy v (zapadnim) nemecku mel dealerstvi Citroen.
Kdyz s timto prijel po revoluci do cech na vesnici v roce 1991, bylo to doslova absurdne vymakane auto (my jsme meli Favorita a byli patricne pysni). Nebylo cloveka, ktery by se u toho nezastavil, cumeli jsme jsme na to vsichni jak tele na opoceny vrata.Svezeni v tomto aute v plne vybave a v zanovnim stavu byl neskutecny zazitek. Uzasny kus techniky, tam se nesetrilo na nicem. Ticho a pohodli. Podvozek byl az neskutecne pohodlny a kdyz se to po startu zvedlo, lidi proste nechapali…
Byl to unikat a ma v mem srdci sve specialni misto.

viper
9. května • 6:58

to auto bylo skvělé, měl jsem dvě a svezení s ním bylo naprosto parádní, obrovský vnitřní prostor a komfort. Pokaždé, když jsem ho nastartoval, tak se kolemjdoucí zastavovali a dívali se jak se zvedá :-D Mělo své mouchy (jako každé auto) ale bylo zkrátka jedinečné. Patřilo ještě do dobrých starých času, kdy Citroen vyráběl zajímavá auta. Je strašná škoda, že se ten jedinečný duch téměř vypařil a to z Citroenu udělalo současné vedení je zkrátka trestuhodné :-/

Alík
8. května • 8:39

Měli jsme ho jako firemní, v plné palbě a kůži. Nádherné svezení, za jízdy ticho jako v katedrále. Pérování Hydractive, to je prostě létající koberec. Měl však také svoje mouchy. Na dvou displejích vedle volantu na přístrojové desce byly pořád nějaké závady. Tu hláška o nedovřené kapotě motoru, i když byla samozřejmě dovřená. Hláška nedostatek kapaliny v ostřikovači, atd. Bohužel, tehdejší servis si s tím nedokázal moc poradit.Když jsem potom měl Xantii 1,8 16V, bylo to naprosto pohodové auto. Do dneška na něj vzpomínám. Jako nové bych ho bral hned.Tož tak.L.M.

Doporučujeme

Články odjinud