Produkce posledního Citroënu s hydropneumatickým odpružením skončila.
O výprodejové akci českého importéra Citroënu jsme již informovali, poslední kusy najdete zde.
Nyní přichází zpráva, kterou purističtí fanoušci dvojitého šípu slyší zřejmě jen neradi. Citroën vyrobil poslední C5 druhé generace, zároveň ale i poslední auto s hydropneumatickým odpružením. Alespoň podle slov šéfky značky - Lindy Jacksonové, která se již před rokem nechala slyšet, že hydropneumatika ve výrobní řadě nezůstane.
Citroën jako náhradu začne nabízet hydraulické dorazy konvenčních tlumičů, které pracují ve spolupráci s pružinami. Toto řešení poprvé použil u nového SUV C5 Aircross, blízkého příbuzného Peugeotu 5008 či Opelu Grandland X.
Druhé generace C5 se během deseti let výroby prodalo 635 000 aut, z toho 435 tisíc v Evropě. V roce 2016 Citroën na starém kontinentu zvládl prodat pouhých deset tisíc kusů stárnoucího modelu. Posledním vyrobeným autem je šedé kombi. Produkce sedanu totiž skončila už loni. Produkce vozu bude pokračovat v čínském závodě, ovšem s faceliftovaným exteriérem, inovovaným interiérem a konvenčním odpružením.
Jediným nástupcem C5 by nemělo zůstat pouze zmíněné SUV. Citroën údajně pracuje na nové generaci, která by se měla představit příští rok. Hovoří se o karoserii čtyřdveřového kupé a hybridním pohonu
Připomeňte si odcházející C5 ve fotogalerii: