Citroën vyrobil poslední C5 druhé generace. Na českém skladu je už jen pár kusů

Produkce posledního Citroënu s hydropneumatickým odpružením skončila.

O výprodejové akci českého importéra Citroënu jsme již informovali, poslední kusy najdete zde.

Nyní přichází zpráva, kterou purističtí fanoušci dvojitého šípu slyší zřejmě jen neradi. Citroën vyrobil poslední C5 druhé generace, zároveň ale i poslední auto s hydropneumatickým odpružením. Alespoň podle slov šéfky značky - Lindy Jacksonové, která se již před rokem nechala slyšet, že hydropneumatika ve výrobní řadě nezůstane.

Citroën jako náhradu začne nabízet hydraulické dorazy konvenčních tlumičů, které pracují ve spolupráci s pružinami. Toto řešení poprvé použil u nového SUV C5 Aircross, blízkého příbuzného Peugeotu 5008 či Opelu Grandland X.

Citroën představuje C5 Aircross: SUV nabídne nový typ odpružení

Citroën představuje C5 Aircross: SUV nabídne nový typ odpružení

Druhé generace C5 se během deseti let výroby prodalo 635 000 aut, z toho 435 tisíc v Evropě. V roce 2016 Citroën na starém kontinentu zvládl prodat pouhých deset tisíc kusů stárnoucího modelu. Posledním vyrobeným autem je šedé kombi. Produkce sedanu totiž skončila už loni. Produkce vozu bude pokračovat v čínském závodě, ovšem s faceliftovaným exteriérem, inovovaným interiérem a konvenčním odpružením.

Hydropneumatické odpružení v Citroënech lidé milovali. Přesto končí

Hydropneumatické odpružení v Citroënech lidé milovali. Přesto končí

Jediným nástupcem C5 by nemělo zůstat pouze zmíněné SUV. Citroën údajně pracuje na nové generaci, která by se měla představit příští rok. Hovoří se o karoserii čtyřdveřového kupé a hybridním pohonu

Připomeňte si odcházející C5 ve fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

včera | Petr Schnagl | 35 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid (minitest)

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků