Citroën vyrobil poslední C5 druhé generace. Na českém skladu je už jen pár kusů

Produkce posledního Citroënu s hydropneumatickým odpružením skončila.

O výprodejové akci českého importéra Citroënu jsme již informovali, poslední kusy najdete zde.

Nyní přichází zpráva, kterou purističtí fanoušci dvojitého šípu slyší zřejmě jen neradi. Citroën vyrobil poslední C5 druhé generace, zároveň ale i poslední auto s hydropneumatickým odpružením. Alespoň podle slov šéfky značky - Lindy Jacksonové, která se již před rokem nechala slyšet, že hydropneumatika ve výrobní řadě nezůstane.

Citroën jako náhradu začne nabízet hydraulické dorazy konvenčních tlumičů, které pracují ve spolupráci s pružinami. Toto řešení poprvé použil u nového SUV C5 Aircross, blízkého příbuzného Peugeotu 5008 či Opelu Grandland X.

Citroën představuje C5 Aircross: SUV nabídne nový typ odpružení

Citroën představuje C5 Aircross: SUV nabídne nový typ odpružení

Druhé generace C5 se během deseti let výroby prodalo 635 000 aut, z toho 435 tisíc v Evropě. V roce 2016 Citroën na starém kontinentu zvládl prodat pouhých deset tisíc kusů stárnoucího modelu. Posledním vyrobeným autem je šedé kombi. Produkce sedanu totiž skončila už loni. Produkce vozu bude pokračovat v čínském závodě, ovšem s faceliftovaným exteriérem, inovovaným interiérem a konvenčním odpružením.

Hydropneumatické odpružení v Citroënech lidé milovali. Přesto končí

Hydropneumatické odpružení v Citroënech lidé milovali. Přesto končí

Jediným nástupcem C5 by nemělo zůstat pouze zmíněné SUV. Citroën údajně pracuje na nové generaci, která by se měla představit příští rok. Hovoří se o karoserii čtyřdveřového kupé a hybridním pohonu

Připomeňte si odcházející C5 ve fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 41 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků