Citroën vyrobil poslední C5 druhé generace. Na českém skladu je už jen pár kusů

Produkce posledního Citroënu s hydropneumatickým odpružením skončila.

O výprodejové akci českého importéra Citroënu jsme již informovali, poslední kusy najdete zde.

Nyní přichází zpráva, kterou purističtí fanoušci dvojitého šípu slyší zřejmě jen neradi. Citroën vyrobil poslední C5 druhé generace, zároveň ale i poslední auto s hydropneumatickým odpružením. Alespoň podle slov šéfky značky - Lindy Jacksonové, která se již před rokem nechala slyšet, že hydropneumatika ve výrobní řadě nezůstane.

Citroën jako náhradu začne nabízet hydraulické dorazy konvenčních tlumičů, které pracují ve spolupráci s pružinami. Toto řešení poprvé použil u nového SUV C5 Aircross, blízkého příbuzného Peugeotu 5008 či Opelu Grandland X.

Citroën představuje C5 Aircross: SUV nabídne nový typ odpružení

Citroën představuje C5 Aircross: SUV nabídne nový typ odpružení

Druhé generace C5 se během deseti let výroby prodalo 635 000 aut, z toho 435 tisíc v Evropě. V roce 2016 Citroën na starém kontinentu zvládl prodat pouhých deset tisíc kusů stárnoucího modelu. Posledním vyrobeným autem je šedé kombi. Produkce sedanu totiž skončila už loni. Produkce vozu bude pokračovat v čínském závodě, ovšem s faceliftovaným exteriérem, inovovaným interiérem a konvenčním odpružením.

Hydropneumatické odpružení v Citroënech lidé milovali. Přesto končí

Hydropneumatické odpružení v Citroënech lidé milovali. Přesto končí

Jediným nástupcem C5 by nemělo zůstat pouze zmíněné SUV. Citroën údajně pracuje na nové generaci, která by se měla představit příští rok. Hovoří se o karoserii čtyřdveřového kupé a hybridním pohonu

Připomeňte si odcházející C5 ve fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků