Citroën vyrobil poslední C5 druhé generace. Na českém skladu je už jen pár kusů

Produkce posledního Citroënu s hydropneumatickým odpružením skončila.

O výprodejové akci českého importéra Citroënu jsme již informovali, poslední kusy najdete zde.

Nyní přichází zpráva, kterou purističtí fanoušci dvojitého šípu slyší zřejmě jen neradi. Citroën vyrobil poslední C5 druhé generace, zároveň ale i poslední auto s hydropneumatickým odpružením. Alespoň podle slov šéfky značky - Lindy Jacksonové, která se již před rokem nechala slyšet, že hydropneumatika ve výrobní řadě nezůstane.

Citroën jako náhradu začne nabízet hydraulické dorazy konvenčních tlumičů, které pracují ve spolupráci s pružinami. Toto řešení poprvé použil u nového SUV C5 Aircross, blízkého příbuzného Peugeotu 5008 či Opelu Grandland X.

Citroën představuje C5 Aircross: SUV nabídne nový typ odpružení

Citroën představuje C5 Aircross: SUV nabídne nový typ odpružení

Druhé generace C5 se během deseti let výroby prodalo 635 000 aut, z toho 435 tisíc v Evropě. V roce 2016 Citroën na starém kontinentu zvládl prodat pouhých deset tisíc kusů stárnoucího modelu. Posledním vyrobeným autem je šedé kombi. Produkce sedanu totiž skončila už loni. Produkce vozu bude pokračovat v čínském závodě, ovšem s faceliftovaným exteriérem, inovovaným interiérem a konvenčním odpružením.

Hydropneumatické odpružení v Citroënech lidé milovali. Přesto končí

Hydropneumatické odpružení v Citroënech lidé milovali. Přesto končí

Jediným nástupcem C5 by nemělo zůstat pouze zmíněné SUV. Citroën údajně pracuje na nové generaci, která by se měla představit příští rok. Hovoří se o karoserii čtyřdveřového kupé a hybridním pohonu

Připomeňte si odcházející C5 ve fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků