Citroën v roce 2017 uvede nový komfortní podvozek a nové sedačky

Citroën v roce 2017 uvede nový komfortní podvozek a nové sedačky

Francouzská automobilka Citroën opustí své legendární hydropneumatické odpružení kvůli nákladům, ale už pracuje na náhradě. Dokonce již příští rok by se měla nová generace komfortního podvozku dostat do sériové výroby a do prodeje jako příplatková výbava.

Celý projekt se jmenuje Citroën Advanced Comfort a automobilka ho testuje na prototypu Citroënu C4 Picasso. Celkem získala přes třicet nových patentů a asi největší inovací je design podvozku. Přesto bude využívat klasické tlumiče a pružiny, ovšem se speciálními hydraulickými „dorazy“ pro kontrolu stlačení a roztažení.

Citroën C6 se vrací, ale jen jako luxusní sedan výhradně pro Čínu

Citroën C6 se vrací, ale jen jako luxusní sedan výhradně pro Čínu

Podle Citroënu bude jízda s novým podvozkem připomínat cestování na létajícím koberci. Spolu s novým podvozkem upravil Citroën také technologii lepení, tmelení a sváření dílů podvozku a karoserie, což má nejen o 20 % zvýšit torzní tuhost, ale také snížit hluk od podvozku a přenos vibrací do kabiny.

Nejde ale jenom o samotný podvozek. Citroën zapracoval i na designu sedaček a vyvinul nový typ polstrování s tvarovou pamětí, které se lépe přizpůsobí různým tvarům a hmotnostem postav. Spolu s Citroënem dostanou od roku 2017 nové vymoženosti také vozy značky DS.

Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

dnes | Lukáš Prejzek
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků