Citroën v roce 2017 uvede nový komfortní podvozek a nové sedačky

Citroën v roce 2017 uvede nový komfortní podvozek a nové sedačky

Francouzská automobilka Citroën opustí své legendární hydropneumatické odpružení kvůli nákladům, ale už pracuje na náhradě. Dokonce již příští rok by se měla nová generace komfortního podvozku dostat do sériové výroby a do prodeje jako příplatková výbava.

Celý projekt se jmenuje Citroën Advanced Comfort a automobilka ho testuje na prototypu Citroënu C4 Picasso. Celkem získala přes třicet nových patentů a asi největší inovací je design podvozku. Přesto bude využívat klasické tlumiče a pružiny, ovšem se speciálními hydraulickými „dorazy“ pro kontrolu stlačení a roztažení.

Citroën C6 se vrací, ale jen jako luxusní sedan výhradně pro Čínu

Citroën C6 se vrací, ale jen jako luxusní sedan výhradně pro Čínu

Podle Citroënu bude jízda s novým podvozkem připomínat cestování na létajícím koberci. Spolu s novým podvozkem upravil Citroën také technologii lepení, tmelení a sváření dílů podvozku a karoserie, což má nejen o 20 % zvýšit torzní tuhost, ale také snížit hluk od podvozku a přenos vibrací do kabiny.

Nejde ale jenom o samotný podvozek. Citroën zapracoval i na designu sedaček a vyvinul nový typ polstrování s tvarovou pamětí, které se lépe přizpůsobí různým tvarům a hmotnostem postav. Spolu s Citroënem dostanou od roku 2017 nové vymoženosti také vozy značky DS.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků