Citroën v roce 2017 uvede nový komfortní podvozek a nové sedačky

Citroën v roce 2017 uvede nový komfortní podvozek a nové sedačky

Francouzská automobilka Citroën opustí své legendární hydropneumatické odpružení kvůli nákladům, ale už pracuje na náhradě. Dokonce již příští rok by se měla nová generace komfortního podvozku dostat do sériové výroby a do prodeje jako příplatková výbava.

Celý projekt se jmenuje Citroën Advanced Comfort a automobilka ho testuje na prototypu Citroënu C4 Picasso. Celkem získala přes třicet nových patentů a asi největší inovací je design podvozku. Přesto bude využívat klasické tlumiče a pružiny, ovšem se speciálními hydraulickými „dorazy“ pro kontrolu stlačení a roztažení.

Citroën C6 se vrací, ale jen jako luxusní sedan výhradně pro Čínu

Citroën C6 se vrací, ale jen jako luxusní sedan výhradně pro Čínu

Podle Citroënu bude jízda s novým podvozkem připomínat cestování na létajícím koberci. Spolu s novým podvozkem upravil Citroën také technologii lepení, tmelení a sváření dílů podvozku a karoserie, což má nejen o 20 % zvýšit torzní tuhost, ale také snížit hluk od podvozku a přenos vibrací do kabiny.

Nejde ale jenom o samotný podvozek. Citroën zapracoval i na designu sedaček a vyvinul nový typ polstrování s tvarovou pamětí, které se lépe přizpůsobí různým tvarům a hmotnostem postav. Spolu s Citroënem dostanou od roku 2017 nové vymoženosti také vozy značky DS.

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků