Citroën ukázal nový koncept 19_19. Obývák na kolech oslavuje 100. výročí značky

Takto si Citroën představuje budoucnost pohodlných elektromobilů s autonomními funkcemi. O nic nenápadného v žádném případě nejde.

K příležitosti oslav 100. výročí značky si Citroën připravil nový futuristický koncept 19_19, který je popisován jako obývací pokoj na kolech a především má zohledňovat představu té nejpohodlnější formy cestování na dlouhých trasách. Francouzská značka nemá problém uvádět velice abstraktní vize budoucnosti a tento koncept není výjimkou.

Kromě výrazného zevnějšku, na který si určitě udělá názor každý sám, je hlavním tahákem konceptu jeho interiér. Ten se vymyká tradičně zavedeným pořádkům a nabízí celkem trojici různých typů usazení. Kromě neobvykle tvarované sedačky řidiče zde najdete mnohem pohodlnější křeslo pro spolujezdce a vzadu poté spojenou lavici.

Další MPV na porážku: Citroën C4 Spacetourer končí, místo vyplní C5 Aircross

Další MPV na porážku: Citroën C4 Spacetourer končí, místo vyplní C5 Aircross

Řidič je nicméně ve studii 19_19 odsunut na druhou kolej, jelikož má možnost nechat řízení vozu na autonomním systému. V tu chvíli se volant zasune do palubní desky, pedály do podlahy a šofér může soustředění, stejně jako zbytek posádky, přesunout na infotainment systém s umělou inteligencí.

Tvar kabiny s nepřerušovaným čelním oknem má být mimochodem inspirován kokpity letadel. Některé části prosklení vozu jsou pak průhledné jen z vnitřní strany a také si nelze nevšimnout starého loga automobilky na řadě míst karoserie. Pohon konceptu je prý zajištěn dvojicí elektromotorů (jeden pro každou nápravu) o systémovém výkonu 340 kW (462 koní) a točivém momentu 800 N.m.

Citroën plánuje nový vlajkový sedan. Čekejte netradiční design a elektrifikaci

Citroën plánuje nový vlajkový sedan. Čekejte netradiční design a elektrifikaci

Z nuly na 100 km/h tak má 19_19 zrychlit za 5 vteřin a maximálně dokáže cestovat rychlostí 200 km/h. Uváděný dojezd na jedno nabití je 800 kilometrů, přičemž dobití baterií pro zajištění dojezdu alespoň 600 km má zabrat přibližně 20 minut. Samozřejmě se v případě konceptu jedná o teoretické hodnoty.

Jak už víme, na velká pohodlná auta nechce Citroën zapomenout a do budoucna chystá nový vlajkový sedan. V případě studie 19_19 si však Citroën maximálně hraje s myšlenkou podobného vozu pro dobu plně autonomního řízení. Klidně by ale mohl některé designové prvky později uvést na produkčních vozech.

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást PSA Peugeot Citroën.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA. Od října 2014 patří pod Citroën také samostatná značka DS, která vyrábí luxusněji zaměřené vozy.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků