Citroën ukázal nový koncept 19_19. Obývák na kolech oslavuje 100. výročí značky

Takto si Citroën představuje budoucnost pohodlných elektromobilů s autonomními funkcemi. O nic nenápadného v žádném případě nejde.

K příležitosti oslav 100. výročí značky si Citroën připravil nový futuristický koncept 19_19, který je popisován jako obývací pokoj na kolech a především má zohledňovat představu té nejpohodlnější formy cestování na dlouhých trasách. Francouzská značka nemá problém uvádět velice abstraktní vize budoucnosti a tento koncept není výjimkou.

Kromě výrazného zevnějšku, na který si určitě udělá názor každý sám, je hlavním tahákem konceptu jeho interiér. Ten se vymyká tradičně zavedeným pořádkům a nabízí celkem trojici různých typů usazení. Kromě neobvykle tvarované sedačky řidiče zde najdete mnohem pohodlnější křeslo pro spolujezdce a vzadu poté spojenou lavici.

Další MPV na porážku: Citroën C4 Spacetourer končí, místo vyplní C5 Aircross

Další MPV na porážku: Citroën C4 Spacetourer končí, místo vyplní C5 Aircross

Řidič je nicméně ve studii 19_19 odsunut na druhou kolej, jelikož má možnost nechat řízení vozu na autonomním systému. V tu chvíli se volant zasune do palubní desky, pedály do podlahy a šofér může soustředění, stejně jako zbytek posádky, přesunout na infotainment systém s umělou inteligencí.

Tvar kabiny s nepřerušovaným čelním oknem má být mimochodem inspirován kokpity letadel. Některé části prosklení vozu jsou pak průhledné jen z vnitřní strany a také si nelze nevšimnout starého loga automobilky na řadě míst karoserie. Pohon konceptu je prý zajištěn dvojicí elektromotorů (jeden pro každou nápravu) o systémovém výkonu 340 kW (462 koní) a točivém momentu 800 N.m.

Citroën plánuje nový vlajkový sedan. Čekejte netradiční design a elektrifikaci

Citroën plánuje nový vlajkový sedan. Čekejte netradiční design a elektrifikaci

Z nuly na 100 km/h tak má 19_19 zrychlit za 5 vteřin a maximálně dokáže cestovat rychlostí 200 km/h. Uváděný dojezd na jedno nabití je 800 kilometrů, přičemž dobití baterií pro zajištění dojezdu alespoň 600 km má zabrat přibližně 20 minut. Samozřejmě se v případě konceptu jedná o teoretické hodnoty.

Jak už víme, na velká pohodlná auta nechce Citroën zapomenout a do budoucna chystá nový vlajkový sedan. V případě studie 19_19 si však Citroën maximálně hraje s myšlenkou podobného vozu pro dobu plně autonomního řízení. Klidně by ale mohl některé designové prvky později uvést na produkčních vozech.

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

včera | AutoRevue.cz | 44 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků