Citroën ukázal nový koncept 19_19. Obývák na kolech oslavuje 100. výročí značky

Takto si Citroën představuje budoucnost pohodlných elektromobilů s autonomními funkcemi. O nic nenápadného v žádném případě nejde.

K příležitosti oslav 100. výročí značky si Citroën připravil nový futuristický koncept 19_19, který je popisován jako obývací pokoj na kolech a především má zohledňovat představu té nejpohodlnější formy cestování na dlouhých trasách. Francouzská značka nemá problém uvádět velice abstraktní vize budoucnosti a tento koncept není výjimkou.

Kromě výrazného zevnějšku, na který si určitě udělá názor každý sám, je hlavním tahákem konceptu jeho interiér. Ten se vymyká tradičně zavedeným pořádkům a nabízí celkem trojici různých typů usazení. Kromě neobvykle tvarované sedačky řidiče zde najdete mnohem pohodlnější křeslo pro spolujezdce a vzadu poté spojenou lavici.

Další MPV na porážku: Citroën C4 Spacetourer končí, místo vyplní C5 Aircross

Další MPV na porážku: Citroën C4 Spacetourer končí, místo vyplní C5 Aircross

Řidič je nicméně ve studii 19_19 odsunut na druhou kolej, jelikož má možnost nechat řízení vozu na autonomním systému. V tu chvíli se volant zasune do palubní desky, pedály do podlahy a šofér může soustředění, stejně jako zbytek posádky, přesunout na infotainment systém s umělou inteligencí.

Tvar kabiny s nepřerušovaným čelním oknem má být mimochodem inspirován kokpity letadel. Některé části prosklení vozu jsou pak průhledné jen z vnitřní strany a také si nelze nevšimnout starého loga automobilky na řadě míst karoserie. Pohon konceptu je prý zajištěn dvojicí elektromotorů (jeden pro každou nápravu) o systémovém výkonu 340 kW (462 koní) a točivém momentu 800 N.m.

Citroën plánuje nový vlajkový sedan. Čekejte netradiční design a elektrifikaci

Citroën plánuje nový vlajkový sedan. Čekejte netradiční design a elektrifikaci

Z nuly na 100 km/h tak má 19_19 zrychlit za 5 vteřin a maximálně dokáže cestovat rychlostí 200 km/h. Uváděný dojezd na jedno nabití je 800 kilometrů, přičemž dobití baterií pro zajištění dojezdu alespoň 600 km má zabrat přibližně 20 minut. Samozřejmě se v případě konceptu jedná o teoretické hodnoty.

Jak už víme, na velká pohodlná auta nechce Citroën zapomenout a do budoucna chystá nový vlajkový sedan. V případě studie 19_19 si však Citroën maximálně hraje s myšlenkou podobného vozu pro dobu plně autonomního řízení. Klidně by ale mohl některé designové prvky později uvést na produkčních vozech.

Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Touareg 3.0 TSI Black Style: Když nafta nevoní a spotřeba nevadí

Volkswagen Touareg 3.0 TSI 4Motion

Od uvedení nové generace Volkswagenu Touareg na český trh uběhl už více než rok. Benzinový motor je v nabídce osamocen, výkonem se však řadí k nejlepším. Stojí za zvážení, nebo je lepší zůstat u obligátního turbodieselu?

8.  8.  2019 | Jan Mička | 52 příspěvků