Citroën ukázal nový koncept 19_19. Obývák na kolech oslavuje 100. výročí značky

Takto si Citroën představuje budoucnost pohodlných elektromobilů s autonomními funkcemi. O nic nenápadného v žádném případě nejde.

K příležitosti oslav 100. výročí značky si Citroën připravil nový futuristický koncept 19_19, který je popisován jako obývací pokoj na kolech a především má zohledňovat představu té nejpohodlnější formy cestování na dlouhých trasách. Francouzská značka nemá problém uvádět velice abstraktní vize budoucnosti a tento koncept není výjimkou.

Kromě výrazného zevnějšku, na který si určitě udělá názor každý sám, je hlavním tahákem konceptu jeho interiér. Ten se vymyká tradičně zavedeným pořádkům a nabízí celkem trojici různých typů usazení. Kromě neobvykle tvarované sedačky řidiče zde najdete mnohem pohodlnější křeslo pro spolujezdce a vzadu poté spojenou lavici.

Další MPV na porážku: Citroën C4 Spacetourer končí, místo vyplní C5 Aircross

Další MPV na porážku: Citroën C4 Spacetourer končí, místo vyplní C5 Aircross

Řidič je nicméně ve studii 19_19 odsunut na druhou kolej, jelikož má možnost nechat řízení vozu na autonomním systému. V tu chvíli se volant zasune do palubní desky, pedály do podlahy a šofér může soustředění, stejně jako zbytek posádky, přesunout na infotainment systém s umělou inteligencí.

Tvar kabiny s nepřerušovaným čelním oknem má být mimochodem inspirován kokpity letadel. Některé části prosklení vozu jsou pak průhledné jen z vnitřní strany a také si nelze nevšimnout starého loga automobilky na řadě míst karoserie. Pohon konceptu je prý zajištěn dvojicí elektromotorů (jeden pro každou nápravu) o systémovém výkonu 340 kW (462 koní) a točivém momentu 800 N.m.

Citroën plánuje nový vlajkový sedan. Čekejte netradiční design a elektrifikaci

Citroën plánuje nový vlajkový sedan. Čekejte netradiční design a elektrifikaci

Z nuly na 100 km/h tak má 19_19 zrychlit za 5 vteřin a maximálně dokáže cestovat rychlostí 200 km/h. Uváděný dojezd na jedno nabití je 800 kilometrů, přičemž dobití baterií pro zajištění dojezdu alespoň 600 km má zabrat přibližně 20 minut. Samozřejmě se v případě konceptu jedná o teoretické hodnoty.

Jak už víme, na velká pohodlná auta nechce Citroën zapomenout a do budoucna chystá nový vlajkový sedan. V případě studie 19_19 si však Citroën maximálně hraje s myšlenkou podobného vozu pro dobu plně autonomního řízení. Klidně by ale mohl některé designové prvky později uvést na produkčních vozech.

Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 69 příspěvků
Minitest Lexus RC 300h F Sport: Mohl být skvělý, ale doplatil na zvrácenost doby

Lexus RC 300h F Sport

Nejkratší cesta do srdce chlapa nevede mezi žebry, ale skrze krásné auto. A tohle si vás prostě získá!

11.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 147 příspěvků