Citroën údajně opustí hydropneumatické odpružení kvůli nákladům

Citroën údajně opustí hydropneumatické odpružení kvůli nákladům

Hydropneumatické odpružení, kdysi charakteristický znak vrcholných modelů Citroënu, se zřejmě brzy stane minulostí. Automobilku totiž trápí obtížná logistika, vysoká cena dílů a malý odbyt modelů vybavených tímto systémem. Až skončí současná generace Citroënu C5, skončí i hydropneumatické odpružení, píší Automotive News.

Zrušení hydropneumatického odpružení je součástí osekávání nákladů, které provádí šéf koncernu PSA Carlos Tavares. Ten údajně řekl, že existuje mnoho systémů, které si může nechat automobilka vyrábět jinde. A poskytnou podobný stupeň komfortu za mnohem méně peněz.

Testy | Ojetiny | Luxusní auta | Fascinace | Sedany | Citroën

Test ojetiny Citroën C6: prezidentský luxus pro každého

Zajímavé je, že z nových modelů značky DS, která má plnit roli jakési luxusní divize Citroënů, nemá klasické hydropneumatické odpružení žádný. Nový model DS5 používá jiný systém tlumičů a zřejmě tudy se budou ubírat i vybrané modely Citroënu.

Budoucí luxusní Citroëny tak zřejmě přejdou na systém značky DS kombinovaný například s nastavitelnou tuhostí tlumičů. Vypadá to tedy, že po šedesáti letech na trhu hydropneumatický systém Citroënu, který v licenci vyráběl i Mercedes-Benz a Rolls-Royce pro svá auta, skončí.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků