Citroën údajně opustí hydropneumatické odpružení kvůli nákladům

Citroën údajně opustí hydropneumatické odpružení kvůli nákladům

Hydropneumatické odpružení, kdysi charakteristický znak vrcholných modelů Citroënu, se zřejmě brzy stane minulostí. Automobilku totiž trápí obtížná logistika, vysoká cena dílů a malý odbyt modelů vybavených tímto systémem. Až skončí současná generace Citroënu C5, skončí i hydropneumatické odpružení, píší Automotive News.

Zrušení hydropneumatického odpružení je součástí osekávání nákladů, které provádí šéf koncernu PSA Carlos Tavares. Ten údajně řekl, že existuje mnoho systémů, které si může nechat automobilka vyrábět jinde. A poskytnou podobný stupeň komfortu za mnohem méně peněz.

Test ojetiny Citroën C6: prezidentský luxus pro každého

Test ojetiny Citroën C6: prezidentský luxus pro každého

Zajímavé je, že z nových modelů značky DS, která má plnit roli jakési luxusní divize Citroënů, nemá klasické hydropneumatické odpružení žádný. Nový model DS5 používá jiný systém tlumičů a zřejmě tudy se budou ubírat i vybrané modely Citroënu.

Budoucí luxusní Citroëny tak zřejmě přejdou na systém značky DS kombinovaný například s nastavitelnou tuhostí tlumičů. Vypadá to tedy, že po šedesáti letech na trhu hydropneumatický systém Citroënu, který v licenci vyráběl i Mercedes-Benz a Rolls-Royce pro svá auta, skončí.

bazar

Mercedes ML 3
Rok výroby: 2006
Stav: 163 510 km
Cena: 276 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 97 958 km
Cena: 650 000 Kč
Mercedes Viano 2
Rok výroby: 2008
Stav: 150 969 km
Cena: 372 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 119 323 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků