Citroën Sport : Odchod pana Guye Fréquelina…Příchod pana Oliviera Quesnela

Citroën Sport : Odchod pana Guye Fréquelina…Příchod pana Oliviera Quesnela

Po velmi bohaté a vyjímečné kariéře, kterou celou zasvětil automobilovému sportu, se rozhodl ředitel Citroën Sport pan Guy Fréquelin odejít do důchodu. Po vzájemné dohodě s vedením značkyCitroën a věrný svému týmu povede bitvu o letošní světový šampionát až do konce, kdy vozy C4 WRC se svými posádkami projedou cílem a posádka Sébastien Loeb-Daniel Elena snad získá svůj čtvrtý světový titul.

Od 1. ledna 2008 bude zastávat pozici ředitele Citroën Sport pan Olivier Quesnel. Ten bude společně s celým týmem přítomem již na předposledním závodu Mistrovství světa FIA v rallye v Irsku.

GUY FRÉQUELIN

V první řadě vynikající profesionální pilot – vzpomeňme na jeho 10 titulů mistra Franciev různých dispciplinách automobilového sportu či na jeho titul vícemistra mistrovství světa v rallye v roce 1981 – dále pak výjimečný šéf stáje, který nepřestal rozvíjet své talenty a který ani na okamžik neopustil svou vášeň – automobilový sport.

Jeho znalosti a zkušenosti ze závodů rallye, jeho jedinečná lidská schopnost objevit, vychovávat a učit rozličné a různé posádky tak, aby vyvíjeli ty nejlepší závodní vozy, ho dovedly společně s Citroënem na ten nejvyšší stupínek světových šampionátů v různých koutech světa. Žebříček těch nejvýznamnějších ocenění v roli ředitele Citroën Sport od roku 1989 je téměř nevyčerpatelný…5 světových pohárů v dálkových rallye s 36 vítězstvími,4 tituly Mistrovství Francie v rallye s 23 vítězstvími, titul Mistrovství Evropy v rallye, titul Mistrovství Francie v rallye dvojkolek, 3 tituly na světovém šampionátu Juniorů, 3 titulyz Mistrovství světa rallye v poháru konstruktérů a 3 tituly Mistrovství světa rallye v poháru pilotů a spolujezdců s 41 vítězstvími.

OLIVIER QUESNEL

Olivier Quesnel pochází také ze světa automobilového sportu. Nejprve sledoval kariéru Patrick Tambayho, poté začal se závody v roce 1978 ve stáji Simca Racing Team, dále se spolupodílel na vzniku týmu Peugeot Sport pod vedením pana Jean Todt.

V roce 1988 se jeho vlastní soutěžní vozy zůčastnily závodů za stáj METAL 5, kterou sám založil a mezi jejíž členy patřili Jean-Pierre Malcher a Bruno Saby. Jeho vášeň k automobilovému sportu ho také dovedla k vytvoření sbírky vozů skupiny B pro muzeum automobilů v Lohéacu. Již 23 let je Olivier Quesnel generálním ředitelem vydavatelství Hommell, která se specializuje na automobilové tituly.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Peugeot 3008 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 114 891 km
Cena: 260 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 85 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2003
Stav: 232 827 km
Cena: 36 000 Kč
Peugeot 407 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 158 271 km
Cena: 104 000 Kč
Peugeot 207 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 179 368 km
Cena: 65 000 Kč
Peugeot Partner 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 125 106 km
Cena: 140 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků