Citroën Sport : Odchod pana Guye Fréquelina…Příchod pana Oliviera Quesnela

Po velmi bohaté a vyjímečné kariéře, kterou celou zasvětil automobilovému sportu, se rozhodl ředitel Citroën Sport pan Guy Fréquelin odejít do důchodu. Po vzájemné dohodě s vedením značkyCitroën a věrný svému týmu povede bitvu o letošní světový šampionát až do konce, kdy vozy C4 WRC se svými posádkami projedou cílem a posádka Sébastien Loeb-Daniel Elena snad získá svůj čtvrtý světový titul.

Od 1. ledna 2008 bude zastávat pozici ředitele Citroën Sport pan Olivier Quesnel. Ten bude společně s celým týmem přítomem již na předposledním závodu Mistrovství světa FIA v rallye v Irsku.

GUY FRÉQUELIN

V první řadě vynikající profesionální pilot – vzpomeňme na jeho 10 titulů mistra Franciev různých dispciplinách automobilového sportu či na jeho titul vícemistra mistrovství světa v rallye v roce 1981 – dále pak výjimečný šéf stáje, který nepřestal rozvíjet své talenty a který ani na okamžik neopustil svou vášeň – automobilový sport.

Jeho znalosti a zkušenosti ze závodů rallye, jeho jedinečná lidská schopnost objevit, vychovávat a učit rozličné a různé posádky tak, aby vyvíjeli ty nejlepší závodní vozy, ho dovedly společně s Citroënem na ten nejvyšší stupínek světových šampionátů v různých koutech světa. Žebříček těch nejvýznamnějších ocenění v roli ředitele Citroën Sport od roku 1989 je téměř nevyčerpatelný…5 světových pohárů v dálkových rallye s 36 vítězstvími,4 tituly Mistrovství Francie v rallye s 23 vítězstvími, titul Mistrovství Evropy v rallye, titul Mistrovství Francie v rallye dvojkolek, 3 tituly na světovém šampionátu Juniorů, 3 titulyz Mistrovství světa rallye v poháru konstruktérů a 3 tituly Mistrovství světa rallye v poháru pilotů a spolujezdců s 41 vítězstvími.

OLIVIER QUESNEL

Olivier Quesnel pochází také ze světa automobilového sportu. Nejprve sledoval kariéru Patrick Tambayho, poté začal se závody v roce 1978 ve stáji Simca Racing Team, dále se spolupodílel na vzniku týmu Peugeot Sport pod vedením pana Jean Todt.

V roce 1988 se jeho vlastní soutěžní vozy zůčastnily závodů za stáj METAL 5, kterou sám založil a mezi jejíž členy patřili Jean-Pierre Malcher a Bruno Saby. Jeho vášeň k automobilovému sportu ho také dovedla k vytvoření sbírky vozů skupiny B pro muzeum automobilů v Lohéacu. Již 23 let je Olivier Quesnel generálním ředitelem vydavatelství Hommell, která se specializuje na automobilové tituly.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků