Citroën Sport : Odchod pana Guye Fréquelina…Příchod pana Oliviera Quesnela

Po velmi bohaté a vyjímečné kariéře, kterou celou zasvětil automobilovému sportu, se rozhodl ředitel Citroën Sport pan Guy Fréquelin odejít do důchodu. Po vzájemné dohodě s vedením značkyCitroën a věrný svému týmu povede bitvu o letošní světový šampionát až do konce, kdy vozy C4 WRC se svými posádkami projedou cílem a posádka Sébastien Loeb-Daniel Elena snad získá svůj čtvrtý světový titul.

Od 1. ledna 2008 bude zastávat pozici ředitele Citroën Sport pan Olivier Quesnel. Ten bude společně s celým týmem přítomem již na předposledním závodu Mistrovství světa FIA v rallye v Irsku.

GUY FRÉQUELIN

V první řadě vynikající profesionální pilot – vzpomeňme na jeho 10 titulů mistra Franciev různých dispciplinách automobilového sportu či na jeho titul vícemistra mistrovství světa v rallye v roce 1981 – dále pak výjimečný šéf stáje, který nepřestal rozvíjet své talenty a který ani na okamžik neopustil svou vášeň – automobilový sport.

Jeho znalosti a zkušenosti ze závodů rallye, jeho jedinečná lidská schopnost objevit, vychovávat a učit rozličné a různé posádky tak, aby vyvíjeli ty nejlepší závodní vozy, ho dovedly společně s Citroënem na ten nejvyšší stupínek světových šampionátů v různých koutech světa. Žebříček těch nejvýznamnějších ocenění v roli ředitele Citroën Sport od roku 1989 je téměř nevyčerpatelný…5 světových pohárů v dálkových rallye s 36 vítězstvími,4 tituly Mistrovství Francie v rallye s 23 vítězstvími, titul Mistrovství Evropy v rallye, titul Mistrovství Francie v rallye dvojkolek, 3 tituly na světovém šampionátu Juniorů, 3 titulyz Mistrovství světa rallye v poháru konstruktérů a 3 tituly Mistrovství světa rallye v poháru pilotů a spolujezdců s 41 vítězstvími.

OLIVIER QUESNEL

Olivier Quesnel pochází také ze světa automobilového sportu. Nejprve sledoval kariéru Patrick Tambayho, poté začal se závody v roce 1978 ve stáji Simca Racing Team, dále se spolupodílel na vzniku týmu Peugeot Sport pod vedením pana Jean Todt.

V roce 1988 se jeho vlastní soutěžní vozy zůčastnily závodů za stáj METAL 5, kterou sám založil a mezi jejíž členy patřili Jean-Pierre Malcher a Bruno Saby. Jeho vášeň k automobilovému sportu ho také dovedla k vytvoření sbírky vozů skupiny B pro muzeum automobilů v Lohéacu. Již 23 let je Olivier Quesnel generálním ředitelem vydavatelství Hommell, která se specializuje na automobilové tituly.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků