Citroën Sport : Odchod pana Guye Fréquelina…Příchod pana Oliviera Quesnela

Po velmi bohaté a vyjímečné kariéře, kterou celou zasvětil automobilovému sportu, se rozhodl ředitel Citroën Sport pan Guy Fréquelin odejít do důchodu. Po vzájemné dohodě s vedením značkyCitroën a věrný svému týmu povede bitvu o letošní světový šampionát až do konce, kdy vozy C4 WRC se svými posádkami projedou cílem a posádka Sébastien Loeb-Daniel Elena snad získá svůj čtvrtý světový titul.

Od 1. ledna 2008 bude zastávat pozici ředitele Citroën Sport pan Olivier Quesnel. Ten bude společně s celým týmem přítomem již na předposledním závodu Mistrovství světa FIA v rallye v Irsku.

GUY FRÉQUELIN

V první řadě vynikající profesionální pilot – vzpomeňme na jeho 10 titulů mistra Franciev různých dispciplinách automobilového sportu či na jeho titul vícemistra mistrovství světa v rallye v roce 1981 – dále pak výjimečný šéf stáje, který nepřestal rozvíjet své talenty a který ani na okamžik neopustil svou vášeň – automobilový sport.

Jeho znalosti a zkušenosti ze závodů rallye, jeho jedinečná lidská schopnost objevit, vychovávat a učit rozličné a různé posádky tak, aby vyvíjeli ty nejlepší závodní vozy, ho dovedly společně s Citroënem na ten nejvyšší stupínek světových šampionátů v různých koutech světa. Žebříček těch nejvýznamnějších ocenění v roli ředitele Citroën Sport od roku 1989 je téměř nevyčerpatelný…5 světových pohárů v dálkových rallye s 36 vítězstvími,4 tituly Mistrovství Francie v rallye s 23 vítězstvími, titul Mistrovství Evropy v rallye, titul Mistrovství Francie v rallye dvojkolek, 3 tituly na světovém šampionátu Juniorů, 3 titulyz Mistrovství světa rallye v poháru konstruktérů a 3 tituly Mistrovství světa rallye v poháru pilotů a spolujezdců s 41 vítězstvími.

OLIVIER QUESNEL

Olivier Quesnel pochází také ze světa automobilového sportu. Nejprve sledoval kariéru Patrick Tambayho, poté začal se závody v roce 1978 ve stáji Simca Racing Team, dále se spolupodílel na vzniku týmu Peugeot Sport pod vedením pana Jean Todt.

V roce 1988 se jeho vlastní soutěžní vozy zůčastnily závodů za stáj METAL 5, kterou sám založil a mezi jejíž členy patřili Jean-Pierre Malcher a Bruno Saby. Jeho vášeň k automobilovému sportu ho také dovedla k vytvoření sbírky vozů skupiny B pro muzeum automobilů v Lohéacu. Již 23 let je Olivier Quesnel generálním ředitelem vydavatelství Hommell, která se specializuje na automobilové tituly.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků