Citroën Sport : Odchod pana Guye Fréquelina…Příchod pana Oliviera Quesnela

Po velmi bohaté a vyjímečné kariéře, kterou celou zasvětil automobilovému sportu, se rozhodl ředitel Citroën Sport pan Guy Fréquelin odejít do důchodu. Po vzájemné dohodě s vedením značkyCitroën a věrný svému týmu povede bitvu o letošní světový šampionát až do konce, kdy vozy C4 WRC se svými posádkami projedou cílem a posádka Sébastien Loeb-Daniel Elena snad získá svůj čtvrtý světový titul.

Od 1. ledna 2008 bude zastávat pozici ředitele Citroën Sport pan Olivier Quesnel. Ten bude společně s celým týmem přítomem již na předposledním závodu Mistrovství světa FIA v rallye v Irsku.

GUY FRÉQUELIN

V první řadě vynikající profesionální pilot – vzpomeňme na jeho 10 titulů mistra Franciev různých dispciplinách automobilového sportu či na jeho titul vícemistra mistrovství světa v rallye v roce 1981 – dále pak výjimečný šéf stáje, který nepřestal rozvíjet své talenty a který ani na okamžik neopustil svou vášeň – automobilový sport.

Jeho znalosti a zkušenosti ze závodů rallye, jeho jedinečná lidská schopnost objevit, vychovávat a učit rozličné a různé posádky tak, aby vyvíjeli ty nejlepší závodní vozy, ho dovedly společně s Citroënem na ten nejvyšší stupínek světových šampionátů v různých koutech světa. Žebříček těch nejvýznamnějších ocenění v roli ředitele Citroën Sport od roku 1989 je téměř nevyčerpatelný…5 světových pohárů v dálkových rallye s 36 vítězstvími,4 tituly Mistrovství Francie v rallye s 23 vítězstvími, titul Mistrovství Evropy v rallye, titul Mistrovství Francie v rallye dvojkolek, 3 tituly na světovém šampionátu Juniorů, 3 titulyz Mistrovství světa rallye v poháru konstruktérů a 3 tituly Mistrovství světa rallye v poháru pilotů a spolujezdců s 41 vítězstvími.

OLIVIER QUESNEL

Olivier Quesnel pochází také ze světa automobilového sportu. Nejprve sledoval kariéru Patrick Tambayho, poté začal se závody v roce 1978 ve stáji Simca Racing Team, dále se spolupodílel na vzniku týmu Peugeot Sport pod vedením pana Jean Todt.

V roce 1988 se jeho vlastní soutěžní vozy zůčastnily závodů za stáj METAL 5, kterou sám založil a mezi jejíž členy patřili Jean-Pierre Malcher a Bruno Saby. Jeho vášeň k automobilovému sportu ho také dovedla k vytvoření sbírky vozů skupiny B pro muzeum automobilů v Lohéacu. Již 23 let je Olivier Quesnel generálním ředitelem vydavatelství Hommell, která se specializuje na automobilové tituly.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků