Citroën C4 Cactus se nedožije druhé generace. Mohl za to jeho facelift?

V roce 2014 nás francouzská automobilka díky modelu C4 Cactus přesvědčila, že tu divokost v sobě pořád má. Zajímavý crossover však o ni v rámci modernizace přišel, čehož si je automobilka očividně vědoma.

Citroën C4 Cactus přijel v roce 2014. Funky crossover zaujal neotřelým designem a zajímavými vychytávkami, jako byly třeba vzduchové polštáře Airbumb na bocích karoserie, které chránily plechy před poškrábáním na parkovištích.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

To a mnoho dalšího z něj dělalo nápaditého retro pionýra. Po modernizaci v roce 2017 ale od svého extravagantního vzhledu trochu upustil (snímky v galerii) a stal se obyčejnou konvenční vsuvkou mezi crossoverem a hatchbackem.

Xavier Peugeot z automobilky Citroën nyní prozradil britskému magazínu Top Gear, že model C4 Cactus se nedožije druhé generace. Nahradí jej nový model a půjde o zcela jiné auto. Podle Peugeota bude nový vůz opět tím pravým excentrickým Citroënem, jako za starých časů automobilky.

Elektrický C4 Cactus uvede novou éru značky Citroën. Přijede v roce 2020

Elektrický C4 Cactus uvede novou éru značky Citroën. Přijede v roce 2020

Auto, které je zcela jiné, než jeho konkurenti. Stejná myšlenka postavila před pěti lety C4 Cactus. Snad se jim to tedy podaří i tentokrát. Kdy můžeme model očekávat? Vzhledem k tomu, že modernizace současného modelu proběhla předloni, bude to ještě nějakou chvíli trvat. Odhaduje se ale, že by to mohlo být již za dva roky.

Zřejmě tak padá i původní vize značky, že model C4 Cactus se s příchodem druhé generace stane elektrickým crossoverem. Možná právě ten zcela nový model, o kterém je řeč, bude onen extravagantní elektromobil.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků