Citroën Ami je malý elektromobil s maximální rychlostí 45 km/h. Díky svým rozměrům je ideální do velkých měst. Zdroj: Free2Move

Citroën Ami je malý elektromobil s maximální rychlostí 45 km/h. Díky svým rozměrům je ideální do velkých měst. | Zdroj: Free2Move

Automobilka Citroën vrací na scénu slavné jméno Ami, které začalo na začátku 60. let zdobit záď malého roztomilého autíčka do města s miniaturním motorem a poněkud bizarním vzhledem od Bertoneho, který byl tehdejším francouzským vozům velmi blízký. Zarytý „Citroëňák“ vám také určitě řekne, že Ami byl převlečená kachna. Citroën

Automobilka Citroën vrací na scénu slavné jméno Ami, které začalo na začátku 60. let zdobit záď malého roztomilého autíčka do města s miniaturním motorem a poněkud bizarním vzhledem od Bertoneho, který byl tehdejším francouzským vozům velmi blízký. Zarytý „Citroëňák“ vám také určitě řekne, že Ami byl převlečená kachna. | Citroën

Nová interpretace vozu vyměnila benzinovou šestistovku za elektromotor a Bertoneho odkaz za něco, co vypadá jako kdyby to namalovali opilý mimozemšťané. Novinka vznikla nejen pro obyčejné zákazníky, ale i pro společnosti na sdílení aut. Všechno v tomto malém vozítku je totiž dimenzováno na krátké jezdění po městě. Citroën

Nová interpretace vozu vyměnila benzinovou šestistovku za elektromotor a Bertoneho odkaz za něco, co vypadá jako kdyby to namalovali opilý mimozemšťané. Novinka vznikla nejen pro obyčejné zákazníky, ale i pro společnosti na sdílení aut. Všechno v tomto malém vozítku je totiž dimenzováno na krátké jezdění po městě. | Citroën

První objednávky bude Francie přijímat od 30. března. Po pár měsících budou následovat i Itálie, Španělsko, Belgie, Portugalsko a Německo. Vstup na český trh zatím nebyl oznámen, tuzemské car-sharingové společnosti se teprve rozvíjí. Citroën

První objednávky bude Francie přijímat od 30. března. Po pár měsících budou následovat i Itálie, Španělsko, Belgie, Portugalsko a Německo. Vstup na český trh zatím nebyl oznámen, tuzemské car-sharingové společnosti se teprve rozvíjí. | Citroën

A teď to nejlepší: Nový Citroën Ami můžete řídit i bez řidičského oprávnění a ve Francii jej dokonce mohou řídit mladí již od čtrnácti let. Ostatní státy budou mít toto omezení podle vlastní legislativy. Cena za tento vůz činí v přepočtu 550 korun měsíčně. Auto si objednáte přes mobilní aplikaci a ve Francii vám dokonce přivezou domu i klíče, kdykoliv jej budete potřebovat. Citroën

A teď to nejlepší: Nový Citroën Ami můžete řídit i bez řidičského oprávnění a ve Francii jej dokonce mohou řídit mladí již od čtrnácti let. Ostatní státy budou mít toto omezení podle vlastní legislativy. Cena za tento vůz činí v přepočtu 550 korun měsíčně. Auto si objednáte přes mobilní aplikaci a ve Francii vám dokonce přivezou domu i klíče, kdykoliv jej budete potřebovat. | Citroën

V podlaze je zabudovaná 5,5kWh baterie, která vydrží Ami na ujetí necelých 70 kilometrů. Z klasické domácí zásuvky se baterie dobije za tři hodiny, ale je tu i možnost rychlejšího nabíjení u klasické nabíječky. Hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h neexistuje, protože maximální rychlost je pouze 45 km/h. Citroën

V podlaze je zabudovaná 5,5kWh baterie, která vydrží Ami na ujetí necelých 70 kilometrů. Z klasické domácí zásuvky se baterie dobije za tři hodiny, ale je tu i možnost rychlejšího nabíjení u klasické nabíječky. Hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h neexistuje, protože maximální rychlost je pouze 45 km/h. | Citroën

Vnitřek vozu je jednoduchý a účelný. Místo klik dveří jsou tu jen látková poutka. Přístrojový štít je vyřešený jednoduchým LCD displejem a místo infotainmentu najdete jen držák na mobilní telefon. Nechybí ani řada odkládacích prostorů.  Citroën

Vnitřek vozu je jednoduchý a účelný. Místo klik dveří jsou tu jen látková poutka. Přístrojový štít je vyřešený jednoduchým LCD displejem a místo infotainmentu najdete jen držák na mobilní telefon. Nechybí ani řada odkládacích prostorů.  | Citroën

Ami prostě není auto, ve kterém budete chtít sedět dlouho, ale pokud vás nebaví elektrické koloběžky a mastné tyče v letních tramvajích, může to být super dopravní prostředek do města. Citroën

Ami prostě není auto, ve kterém budete chtít sedět dlouho, ale pokud vás nebaví elektrické koloběžky a mastné tyče v letních tramvajích, může to být super dopravní prostředek do města. | Citroën

 Citroën

| Citroën

 Citroën

| Citroën

 Citroën

| Citroën

 Citroën

| Citroën

Automobilka Citroën vrací na scénu slavné jméno Ami, které začalo na začátku 60. let zdobit záď malého roztomilého autíčka do města s miniaturním motorem a poněkud bizarním vzhledem od Bertoneho, který byl tehdejším francouzským vozům velmi blízký. Zarytý „Citroëňák“ vám také určitě řekne, že Ami byl převlečená kachna. Citroën
Nová interpretace vozu vyměnila benzinovou šestistovku za elektromotor a Bertoneho odkaz za něco, co vypadá jako kdyby to namalovali opilý mimozemšťané. Novinka vznikla nejen pro obyčejné zákazníky, ale i pro společnosti na sdílení aut. Všechno v tomto malém vozítku je totiž dimenzováno na krátké jezdění po městě. Citroën
První objednávky bude Francie přijímat od 30. března. Po pár měsících budou následovat i Itálie, Španělsko, Belgie, Portugalsko a Německo. Vstup na český trh zatím nebyl oznámen, tuzemské car-sharingové společnosti se teprve rozvíjí. Citroën
A teď to nejlepší: Nový Citroën Ami můžete řídit i bez řidičského oprávnění a ve Francii jej dokonce mohou řídit mladí již od čtrnácti let. Ostatní státy budou mít toto omezení podle vlastní legislativy. Cena za tento vůz činí v přepočtu 550 korun měsíčně. Auto si objednáte přes mobilní aplikaci a ve Francii vám dokonce přivezou domu i klíče, kdykoliv jej budete potřebovat. Citroën
12
Fotogalerie

Citroën se vrací do USA. Elektromobil Ami nastupuje do služeb sdílené jízdy

Platforma Free2Move nasadí do ulic Washingtonu DC roztomilé evropské minivozítko. Jezdit s ním můžete za tisícovku na den.

V roce 2016 založila automobilka Peugeot (potažmo nynější koncern Stellantis) platformu pro mobilitu s názvem Free2Move. Ta nyní působí v mnoha evropských zemích, v Jižní Americe a také ve Spojených státech. Pod jednou aplikací nabízí parkování, pronájem aut, sdílení, spolujízdu i služby spojené s dobíjením elektromobilů. Ve Washingtonu DC působí od roku 2018.

V americké metropoli nyní nasadí na tamní poměry velmi exotický vůz. Je jím dvoumístný jednoduchý elektromobil Citroën Ami, vyráběný v marocké továrně Kenitra. Vůz si můžete pronajmout na sedm dní za 350 dolarů a ujet s ním 500 mil (cca 805 km), za každou další míli pak připlácíte 45 centů.

Novodobé Ami je na trhu od loňského roku. Vůz s délkou 2,41 metru pohání elektromotor o výkonu 6 kW, s baterií o kapacitě 5,5 kWh ujede přibližně 75 km. Váží pouhých 485 kg, jeho konstrukce je velmi jednoduchá a zajímavostí je, že dveře na každé straně jsou zcela totožné, otevírají se tedy v opačných směrech vzhledem ke směru jízdy.

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud