Citroën se u nás zabydluje

Vozy se dvěma šípy ve znaku jezdí po českých silnicích už dlouhá léta, ovšem teprve v loňském roce si Citroën zřídil v České republice své oficiální zastoupení.
Citroën se u nás zabydluje

O tom co se povedlo i nepovedlo za první rok činnosti a jaké plány si dal na tomto trhu výrobce do dalších let jsme si povídali s generálním ředitelem Citroenu Česká republika panem Philippem Vincentem.

Klepněte pro větší obrázek

Počátkem loňského roku vstoupil Citroen s ambiciózními plány oficiálně na český trh. Jak se je podařilo splnit?

Výsledky loňského roku jsou pro Citroen na českém trhu vcelku uspokojivé. Podařilo se nám naplnit a překročit většinu ukazatelů, jež jsme si předsevzali. Plánovali jsme prodej asi 4200 vozů značky Citroen, prodali jsme jich celkem 5021, chtěli jsme získat tržní podíl okolo 2,5 %, podařilo se dosáhnout podílu 3,05 %, chtěli jsme v prodejích obsadit mezi dovozci aut 7.-8. místo, skončili jsme celkově na šesté pozici a předpokládali jsme zavedení firemní program přístupu k zákazníkovi Magellan u patnácti prodejců, dnes jich tento standard poskytuje už 17 dealerů. Jediné co jsme nestihli, bylo získání certifikaci ISO 9002, na čemž ale usilovně pracujeme v současné době.

Zmínil jste program Magellan. Co je jeho cílem a jaké výhody z něj plynou pro konkrétního zákazníka?

Je to program standardu deseti kritérií, které by měl každý koncesionář značky Citroen splňovat, chce-li výrobky této značky prodávat. Základními požadavky programu Magellan jsou, aby koncesionář měl vyškolený pracovní tým, jenž je schopný kvalifikovaně opravovat naše vozy a měl k tomu všechen potřebný materiál. U takového zástupce naší značky si může být zákazník jist, že se mu dostane kvalitní a odborné péče, kterou garantuje přímo značka Citroen.

V loňském roce uvedl Citroen na český trh model C5 od něhož si hodně sliboval. Prodaných 271 vozů je trochu za očekáváním…

Máte pravdu, čekali jsme na začátku trochu lepší prodeje, nicméně model byl uveden na trh o něco později než původní plán předpokládal. Navíc došlo k některým zpožděním v dodávkách a někteří klienti zdržení nechtěli akceptovat. Věřím ale, že letos se podaří prodat v ČR okolo pěti set modelů C5.

Jednou z domén Citroenu byly vždycky užitkové automobily. V loňském roce ale i tady vaše značka trochu zaostala. Co bylo příčinou?

Dva důvody: nebyli jsme jako zastoupení značky dosti agresivní v obchodních akcích vůči společnostem, které jsou velkými odběrateli užitkových vozů a podobně málo agresivně se chovali i naši prodejci. K tomu se ještě na počátku roku přidaly několikaměsíční problémy se skladem nových aut, takže se dá říct, že jsme oněch 762 užitkových modelů prodali pouze za devět měsíců.

S jakými plány jste vstoupili do letošního roku?

Musíme být realističtí, takže v roce 2002 už nebude pokrok tak výrazný jako loni. Chceme prodat zhruba stejný objem automobilů jako v roce 2001 s tím, že navíc počítáme s prodejem tisícovky nového modelu C3, který snad na českém trhu uvedeme do začátku prázdnin. Konkrétně bychom se tedy rádi dostali na číslo šesti tisíc vozidel. To ovšem není jediný úkol: v prvním roce jsme se věnovali spíše organizační práci na filiálce, proto chceme ve druhém roce činnosti věnovat především rozvoji kvality prodejní sítě. Rádi bychom na konci roku zkonstatovali, že 30 procent našich koncesionářů bude splňovat nejnáročnější kritéria standardu Magellan. Také bychom rádi rozšířili naši prodejní síť i do míst, kde máme dnes na mapě bílá místa a v neposlední řadě chceme získat už zmíněný mezinárodní certifikát nejvyšší kvality ISO 9002.

Spolu s Toyotou připravuje Citroen a Peugeot v České republice výrobu malého vozu. Co o tomto modelu můžete říci a kolik počítáte, že se jich může v ČR prodat?

Ročně by se v továrně v Kolíně mělo vyrobit 300 tisíc vozů s tím, že každé značky se vyrobí stejný počet. Tedy vyrobí se tu ročně sto tisíc Citroenů. Kolik se jich prodá v České republice je zatím těžké odhadnout, protože nevíme, jak bude v roce 2005 vypadat situace na trhu a konkrétně ve třídě, kam nový model bude patřit. Obecně počítáme, že se nám v tom roce podaří prodat na českém trhu 10 tisíc všech vozů Citroen. A jak bude nový vůz vypadat? Bude menší než je současný Peugeot 206 či Renault Clio, bude pouze třídvéřový a každá značka bude mít svou vlastní karosérii. K jeho pohonu budou sloužit dva motory – benzínový bude pro všechny dodávat Toyota, dieselový 1,4 HDI pak náš koncern PSA. A to jsou zatím všechny informace, které v současnosti k tomuto vozu mám.

Děkuji za rozhovor.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků