Citroën prý vyléčil nevolnost při cestování. Za 100 euro vám prodá speciální brýle

Nevolnostem při cestování dopravními prostředky je podle Citroënu konec. Francouzská značka nyní nabízí unikátní brýle, které mají tento problém vyřešit.

Zapomeňte na Kinedryl a dýchání do papírového sáčku, Citroën podle všeho vyřešil problém celé řady lidí, kterým se během dlouhého cestování dopravními prostředky dělá špatně. Francouzská automobilka totiž začíná nabízet speciální brýle bez čoček, jež prý mají 95% účinnost při řešení tohoto problému. Jediná nevýhoda? O stylové módní brýle se v žádném případě nejedná.

Nevolnost při cestování či odborně kinetóza je ve většině případů způsobena podrážděním takzvaného rovnovážného ústrojí, kdy se liší vjemy zraku a rovnováhy ve vnitřním uchu – oči se soustředí na jednu nehybnou věc, avšak tělo je jízdou rozhoupáváno. Tento nesoulad pak dráždí nervovou soustavu, způsobuje závratě, žaludeční problémy a další nepříjemnosti.

Citroën Xantia Activa je už 19 let nejlepší v losím testu. Tady je důvod

Citroën Xantia Activa je už 19 let nejlepší v losím testu. Tady je důvod

Brýle Seetroën mají tomuto nepříjemnému pocitu zabránit. Podivně tvarované brýle nemají klasické čočky, ale místo toho čtveřici kruhů, dva vepředu a dva po stranách, jejichž vnitřní prstence jsou z poloviny vyplněny modrou tekutinou. Pohybující se tekutina má pak očím simulovat umělý horizont a tímto zklidnit nekompatibilnost zraku a rovnováhy těla v obou osách při náklonech hlavy.

Jelikož nemají brýle čočky, lze je nosit i přes normální dioptrické brýle. Výrobce udává, že člověk by si měl speciální brýle nasadit, jakmile se u něj začnou projevovat první příznaky nevolnosti. Účinek se má dostavit po 10 až 12 minutách.

Cena za výstřední, ale podle všeho vysoce účinné brýle proti nevolnosti, však není zrovna nízká. Citroën si za ně žádá 99 euro, tedy asi 2560 korun. K dostání jsou zde.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků