Citroën prý vyléčil nevolnost při cestování. Za 100 euro vám prodá speciální brýle

Nevolnostem při cestování dopravními prostředky je podle Citroënu konec. Francouzská značka nyní nabízí unikátní brýle, které mají tento problém vyřešit.

Zapomeňte na Kinedryl a dýchání do papírového sáčku, Citroën podle všeho vyřešil problém celé řady lidí, kterým se během dlouhého cestování dopravními prostředky dělá špatně. Francouzská automobilka totiž začíná nabízet speciální brýle bez čoček, jež prý mají 95% účinnost při řešení tohoto problému. Jediná nevýhoda? O stylové módní brýle se v žádném případě nejedná.

Nevolnost při cestování či odborně kinetóza je ve většině případů způsobena podrážděním takzvaného rovnovážného ústrojí, kdy se liší vjemy zraku a rovnováhy ve vnitřním uchu – oči se soustředí na jednu nehybnou věc, avšak tělo je jízdou rozhoupáváno. Tento nesoulad pak dráždí nervovou soustavu, způsobuje závratě, žaludeční problémy a další nepříjemnosti.

Citroën Xantia Activa je už 19 let nejlepší v losím testu. Tady je důvod

Citroën Xantia Activa je už 19 let nejlepší v losím testu. Tady je důvod

Brýle Seetroën mají tomuto nepříjemnému pocitu zabránit. Podivně tvarované brýle nemají klasické čočky, ale místo toho čtveřici kruhů, dva vepředu a dva po stranách, jejichž vnitřní prstence jsou z poloviny vyplněny modrou tekutinou. Pohybující se tekutina má pak očím simulovat umělý horizont a tímto zklidnit nekompatibilnost zraku a rovnováhy těla v obou osách při náklonech hlavy.

Jelikož nemají brýle čočky, lze je nosit i přes normální dioptrické brýle. Výrobce udává, že člověk by si měl speciální brýle nasadit, jakmile se u něj začnou projevovat první příznaky nevolnosti. Účinek se má dostavit po 10 až 12 minutách.

Cena za výstřední, ale podle všeho vysoce účinné brýle proti nevolnosti, však není zrovna nízká. Citroën si za ně žádá 99 euro, tedy asi 2560 korun. K dostání jsou zde.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků