Citroën prý vyléčil nevolnost při cestování. Za 100 euro vám prodá speciální brýle

Nevolnostem při cestování dopravními prostředky je podle Citroënu konec. Francouzská značka nyní nabízí unikátní brýle, které mají tento problém vyřešit.

Zapomeňte na Kinedryl a dýchání do papírového sáčku, Citroën podle všeho vyřešil problém celé řady lidí, kterým se během dlouhého cestování dopravními prostředky dělá špatně. Francouzská automobilka totiž začíná nabízet speciální brýle bez čoček, jež prý mají 95% účinnost při řešení tohoto problému. Jediná nevýhoda? O stylové módní brýle se v žádném případě nejedná.

Nevolnost při cestování či odborně kinetóza je ve většině případů způsobena podrážděním takzvaného rovnovážného ústrojí, kdy se liší vjemy zraku a rovnováhy ve vnitřním uchu – oči se soustředí na jednu nehybnou věc, avšak tělo je jízdou rozhoupáváno. Tento nesoulad pak dráždí nervovou soustavu, způsobuje závratě, žaludeční problémy a další nepříjemnosti.

Citroën Xantia Activa je už 19 let nejlepší v losím testu. Tady je důvod

Citroën Xantia Activa je už 19 let nejlepší v losím testu. Tady je důvod

Brýle Seetroën mají tomuto nepříjemnému pocitu zabránit. Podivně tvarované brýle nemají klasické čočky, ale místo toho čtveřici kruhů, dva vepředu a dva po stranách, jejichž vnitřní prstence jsou z poloviny vyplněny modrou tekutinou. Pohybující se tekutina má pak očím simulovat umělý horizont a tímto zklidnit nekompatibilnost zraku a rovnováhy těla v obou osách při náklonech hlavy.

Jelikož nemají brýle čočky, lze je nosit i přes normální dioptrické brýle. Výrobce udává, že člověk by si měl speciální brýle nasadit, jakmile se u něj začnou projevovat první příznaky nevolnosti. Účinek se má dostavit po 10 až 12 minutách.

Cena za výstřední, ale podle všeho vysoce účinné brýle proti nevolnosti, však není zrovna nízká. Citroën si za ně žádá 99 euro, tedy asi 2560 korun. K dostání jsou zde.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků