Citroën představil facelift pro DS 5. Nový je design, interiér i motory

Automobilka Citroën představila facelift pro model DS 5. Tedy přesněji bychom měli říkat, že značka DS představila novou řadu 5, ale to je v zásadě jedno. Ať tak, nebo trochu jinak, v Ženevě bude k vidění DS 5 po modernizaci. A to znamená nový design, méně tlačítek v interiéru a úspornější motory pod kapotou.

Premiéry | Autosalony | DS | Paříž 2014 | Citroën

Značka DS se odděluje od Citroënu konceptem Divine

Modernizovanou DS 5 nebude problém rozpoznat. Auto totiž dostalo kompletně přepracovanou přední část s velkými písmeny DS. Jiný je i nárazník a změnila se taktéž přední světla. Pohled zezadu pak odhalí upravené zadní svítilny a opět pozměněný zadní nárazník.

Interiér do jisté míry následuje Peugeot 308. V rámci faceliftu bylo eliminováno na dvanáct tlačítek, která se všechna odstěhovala pod dotykový displej. Zároveň se vylepšovala výbava, takže už ve standardu dostanete od DS například bezklíčkové odemykání, ambientní osvětlení nebo kvalitní ozvučení.

Testy | Hybridy | Citroën

Test: Citroën DS5 Hybrid4 – když už, tak pořádně

Nejdůležitější novinky najdeme v nabídce motorizací. Dieselová část začíná u motoru BlueHDi 120, tedy na výkonu 88 kW (120 k) a točivém momentu 300 Nm. Tato jednotka je spojena se šestistupňovým manuálem, zájemci ho mohou vyměnit za automat EAT 6. Následují dvě verze naftového dvoulitru. Ta slabší nabídne 110 kW (150 k) a 370 Nm, vrcholem je 132 kW (180 k) a 400 Nm, což je stejný motor, který se sem nastěhoval z Peugeotu 308 GT.

Kdo touží po benzinu, ten už může zvolit pouze přeplňovanou šestnáctistovku THP s výkonem 121 kW (165 k) a s točivým momentem 240 Nm. Nic výkonnějšího k dispozici není, stejně jako není tento motor dostupný s manuální převodovkou. V nabídce pak najdete ještě hybridní provedení, na kterém se v rámci faceliftu nic neměnilo. 

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků