Citroen představí v Paříži novou C4 WRC

Citroen oficiálně představí na autosalonu v Paříži svůj nový vůz, který se bude účastnit mistrovství světa v rally ve specifikaci WRC. Pokračovatel veleúspěšné Xsary WRC, se kterou Sébastien Loeb vyhrál několikrát celý pohár, by již nemusel stačit konkurenci a na řadu tak přijde nutná změna.

Jako základ posloužil mocel C4 Coupé, který byl pořádně pozměněn dle specifikací pro tuto třídu. 1 230 kg těžký vůz v má pod kapotou upravený dvoulitrový agregát, který je přeplňován turbodmychadlem. Ten dává výkon 231 kW (315 k) a točivý moment 570 Nm. Přestože není problém získat z motoru větší výkon, nutný restrikor dá jasnou jej omezuje na obvyklou úroveň. O přenos výkonu na všechna čtyři kola se stará sekvenční převodovka.

Citroen si od nového modelu slibuje opravdu hodně a doufá, že C4 WRC naváže na velké úspěchy starší Xsary, která se nesmazatelně zapsala do historie závodů rally jako jeden z nejúspěšnějších vozů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroen C4 WRC
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků