Citroën plánuje nový vlajkový sedan. Čekejte netradiční design a elektrifikaci

Citroën se chce navrátit do segmentu, ve kterém byl dříve za špičku. Francouzi totiž pracují na novém vlajkovém sedanu, kterého bychom se mohli dočkat už za pár let.

Žádnou eleganci velkých sedanů dnes u Citroënu nehledejte. Když pomineme malý dostupný model C-Elysée, obecně kategorii sedanů francouzská značka již před léty nadobro opustila. V současnosti jsou tak hlavním artiklem Citroënu crossovery a SUV, které již vlastně pohltily i klasické hatchbacky. Naštěstí, zašlou slávu pořádných sedanů chce ale nyní Citroën znovu oživit.

V rozhovoru s britským magazínem Auto Express na autosalonu v Šanghaji totiž generální ředitelka Citroënu Linda Jackson uvedla, že automobilka je nyní v ideální pozici tuto kategorii vozů opět prozkoumat. Přesněji tedy prozradila, že Citroën už na vlajkovém sedanu opravdu pracuje.

Další MPV na porážku: Citroën C4 Spacetourer končí, místo vyplní C5 Aircross

Další MPV na porážku: Citroën C4 Spacetourer končí, místo vyplní C5 Aircross

„Reputace Citroënu je na poli velkých sedanů stejně silná jako u dalších výrobců. My pouze nevykročíme zcela tradičním směrem. Model takové kategorie ovšem přijde. Na trhu je pro něj místo a bude uveden již za pár let,“ zmínila Jackson britské publikaci.

Očekává se tudíž, že do světa vlajkových sedanů se Citroën vrátí klasicky neobvyklým směrem, jak už často předvedl v minulosti. První spekulace tak nemluví o tradičním sedanu, ale spíše prostorném „fastbacku“, tedy čtyřdveřovém modelu se splývající zádí a víkem kufru jako u liftbacku. Mezi platformami se zatím ukazuje koncernový základ EMP, který již využívá například Peugeot 508.

Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Tuto platformu, která již disponuje možností zástavby i hybridních jednotek, chce nicméně PSA dále vyvíjet pro příchod čistě elektrických ústrojí. Pokud bychom se tedy novinky od Citroënu dočkali například v roce 2021, lze už pravděpodobně čekat minimálně hybridní či plně elektrický pohon. Také Citroën totiž silně hledí na elektrifikaci modelové nabídky a jeho nová vlajková loď by nesměla přijít zkrátka.

Po stránce designu se můžeme chytit maximálně starého konceptu CXperience z roku 2016, který nasvědčoval podobně řešenému autu. Určitě ale do vzhledu automobilka zasadí své poslední stylistické prvky a další řadu novinek, jež budou muset vhodně reprezentovat vrcholný model Citroënu.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků