Citroën plánuje nový vlajkový sedan. Čekejte netradiční design a elektrifikaci

Citroën se chce navrátit do segmentu, ve kterém byl dříve za špičku. Francouzi totiž pracují na novém vlajkovém sedanu, kterého bychom se mohli dočkat už za pár let.

Žádnou eleganci velkých sedanů dnes u Citroënu nehledejte. Když pomineme malý dostupný model C-Elysée, obecně kategorii sedanů francouzská značka již před léty nadobro opustila. V současnosti jsou tak hlavním artiklem Citroënu crossovery a SUV, které již vlastně pohltily i klasické hatchbacky. Naštěstí, zašlou slávu pořádných sedanů chce ale nyní Citroën znovu oživit.

V rozhovoru s britským magazínem Auto Express na autosalonu v Šanghaji totiž generální ředitelka Citroënu Linda Jackson uvedla, že automobilka je nyní v ideální pozici tuto kategorii vozů opět prozkoumat. Přesněji tedy prozradila, že Citroën už na vlajkovém sedanu opravdu pracuje.

Další MPV na porážku: Citroën C4 Spacetourer končí, místo vyplní C5 Aircross

Další MPV na porážku: Citroën C4 Spacetourer končí, místo vyplní C5 Aircross

„Reputace Citroënu je na poli velkých sedanů stejně silná jako u dalších výrobců. My pouze nevykročíme zcela tradičním směrem. Model takové kategorie ovšem přijde. Na trhu je pro něj místo a bude uveden již za pár let,“ zmínila Jackson britské publikaci.

Očekává se tudíž, že do světa vlajkových sedanů se Citroën vrátí klasicky neobvyklým směrem, jak už často předvedl v minulosti. První spekulace tak nemluví o tradičním sedanu, ale spíše prostorném „fastbacku“, tedy čtyřdveřovém modelu se splývající zádí a víkem kufru jako u liftbacku. Mezi platformami se zatím ukazuje koncernový základ EMP, který již využívá například Peugeot 508.

Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Tuto platformu, která již disponuje možností zástavby i hybridních jednotek, chce nicméně PSA dále vyvíjet pro příchod čistě elektrických ústrojí. Pokud bychom se tedy novinky od Citroënu dočkali například v roce 2021, lze už pravděpodobně čekat minimálně hybridní či plně elektrický pohon. Také Citroën totiž silně hledí na elektrifikaci modelové nabídky a jeho nová vlajková loď by nesměla přijít zkrátka.

Po stránce designu se můžeme chytit maximálně starého konceptu CXperience z roku 2016, který nasvědčoval podobně řešenému autu. Určitě ale do vzhledu automobilka zasadí své poslední stylistické prvky a další řadu novinek, jež budou muset vhodně reprezentovat vrcholný model Citroënu.

Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Škoda Slavia mohla být jiná, ale nastala krize. Řídili jsme ji poprvé a asi naposled

Škoda Slavia 1.5 TSI DSG

Naposledy vyráběla Škodovka kabriolet v 60. letech. Že by se tento fakt měl změnit, dávají jasně najevo studenti Středního odborného učiliště Škoda Auto, kteří postavili už sedmý koncept. Počtvrté jde o otevřený vůz, nazvaný Škoda Slavia.

28.  7.  2020 | Michal Dokoupil | 17 příspěvků