Citroën plánuje nový vlajkový sedan. Čekejte netradiční design a elektrifikaci

Citroën se chce navrátit do segmentu, ve kterém byl dříve za špičku. Francouzi totiž pracují na novém vlajkovém sedanu, kterého bychom se mohli dočkat už za pár let.

Žádnou eleganci velkých sedanů dnes u Citroënu nehledejte. Když pomineme malý dostupný model C-Elysée, obecně kategorii sedanů francouzská značka již před léty nadobro opustila. V současnosti jsou tak hlavním artiklem Citroënu crossovery a SUV, které již vlastně pohltily i klasické hatchbacky. Naštěstí, zašlou slávu pořádných sedanů chce ale nyní Citroën znovu oživit.

V rozhovoru s britským magazínem Auto Express na autosalonu v Šanghaji totiž generální ředitelka Citroënu Linda Jackson uvedla, že automobilka je nyní v ideální pozici tuto kategorii vozů opět prozkoumat. Přesněji tedy prozradila, že Citroën už na vlajkovém sedanu opravdu pracuje.

Další MPV na porážku: Citroën C4 Spacetourer končí, místo vyplní C5 Aircross

Další MPV na porážku: Citroën C4 Spacetourer končí, místo vyplní C5 Aircross

„Reputace Citroënu je na poli velkých sedanů stejně silná jako u dalších výrobců. My pouze nevykročíme zcela tradičním směrem. Model takové kategorie ovšem přijde. Na trhu je pro něj místo a bude uveden již za pár let,“ zmínila Jackson britské publikaci.

Očekává se tudíž, že do světa vlajkových sedanů se Citroën vrátí klasicky neobvyklým směrem, jak už často předvedl v minulosti. První spekulace tak nemluví o tradičním sedanu, ale spíše prostorném „fastbacku“, tedy čtyřdveřovém modelu se splývající zádí a víkem kufru jako u liftbacku. Mezi platformami se zatím ukazuje koncernový základ EMP, který již využívá například Peugeot 508.

Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Tuto platformu, která již disponuje možností zástavby i hybridních jednotek, chce nicméně PSA dále vyvíjet pro příchod čistě elektrických ústrojí. Pokud bychom se tedy novinky od Citroënu dočkali například v roce 2021, lze už pravděpodobně čekat minimálně hybridní či plně elektrický pohon. Také Citroën totiž silně hledí na elektrifikaci modelové nabídky a jeho nová vlajková loď by nesměla přijít zkrátka.

Po stránce designu se můžeme chytit maximálně starého konceptu CXperience z roku 2016, který nasvědčoval podobně řešenému autu. Určitě ale do vzhledu automobilka zasadí své poslední stylistické prvky a další řadu novinek, jež budou muset vhodně reprezentovat vrcholný model Citroënu.

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků