Citroën plánuje nový vlajkový sedan. Čekejte netradiční design a elektrifikaci

Citroën se chce navrátit do segmentu, ve kterém byl dříve za špičku. Francouzi totiž pracují na novém vlajkovém sedanu, kterého bychom se mohli dočkat už za pár let.

Žádnou eleganci velkých sedanů dnes u Citroënu nehledejte. Když pomineme malý dostupný model C-Elysée, obecně kategorii sedanů francouzská značka již před léty nadobro opustila. V současnosti jsou tak hlavním artiklem Citroënu crossovery a SUV, které již vlastně pohltily i klasické hatchbacky. Naštěstí, zašlou slávu pořádných sedanů chce ale nyní Citroën znovu oživit.

V rozhovoru s britským magazínem Auto Express na autosalonu v Šanghaji totiž generální ředitelka Citroënu Linda Jackson uvedla, že automobilka je nyní v ideální pozici tuto kategorii vozů opět prozkoumat. Přesněji tedy prozradila, že Citroën už na vlajkovém sedanu opravdu pracuje.

Další MPV na porážku: Citroën C4 Spacetourer končí, místo vyplní C5 Aircross

Další MPV na porážku: Citroën C4 Spacetourer končí, místo vyplní C5 Aircross

„Reputace Citroënu je na poli velkých sedanů stejně silná jako u dalších výrobců. My pouze nevykročíme zcela tradičním směrem. Model takové kategorie ovšem přijde. Na trhu je pro něj místo a bude uveden již za pár let,“ zmínila Jackson britské publikaci.

Očekává se tudíž, že do světa vlajkových sedanů se Citroën vrátí klasicky neobvyklým směrem, jak už často předvedl v minulosti. První spekulace tak nemluví o tradičním sedanu, ale spíše prostorném „fastbacku“, tedy čtyřdveřovém modelu se splývající zádí a víkem kufru jako u liftbacku. Mezi platformami se zatím ukazuje koncernový základ EMP, který již využívá například Peugeot 508.

Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Tuto platformu, která již disponuje možností zástavby i hybridních jednotek, chce nicméně PSA dále vyvíjet pro příchod čistě elektrických ústrojí. Pokud bychom se tedy novinky od Citroënu dočkali například v roce 2021, lze už pravděpodobně čekat minimálně hybridní či plně elektrický pohon. Také Citroën totiž silně hledí na elektrifikaci modelové nabídky a jeho nová vlajková loď by nesměla přijít zkrátka.

Po stránce designu se můžeme chytit maximálně starého konceptu CXperience z roku 2016, který nasvědčoval podobně řešenému autu. Určitě ale do vzhledu automobilka zasadí své poslední stylistické prvky a další řadu novinek, jež budou muset vhodně reprezentovat vrcholný model Citroënu.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků