Citroën opět posílil

Obchodní výsledky za prvních osm měsíců tohoto roku opět naznačily další posilování pozic značky Citroën na většině automobilových trhů. Svou pozici značně posílil také na západoevropském trhu, a to jak v kategorii osobních, tak i užitkových vozů.

A to i přesto, že automobilové trhy globálně poklesly za sledované období o 2%. Citroën za tuto dobu posílil o 7,2% oproti nárůstu o 6,5% ve stejném období roku 2002. Největší zásluhu na tomto růstu mají především modely C3, C3 Pluriel a C8. Citroënu se podařilo posílit také svůj podíl na tomto trhu za měsíc srpen na 6,6%.

Ve Francii je celkový trh ve značném poklesu (-8%), nicméně Citroën tomuto trendu odolává. Jeho nárůst prodejů dosáhl hodnoty 14,1% proti loňským 13,1%. Od začátku roku se prodalo na 51000 modelů C3 a 6800 C8. Na trhu užitkových vozů ve Francii posílila značka Citroën o 8,1% a její tržní podíl činil 18,6% (loni 15,9%).

Velice silný propad francouzského trhu osobních a užitkových vozů, jmenovitě v měsíci srpnu (o 14,2%), se Citroënu nedotkl. Naopak zvýšil svůj podíl na trhu během tohoto prázdninového měsíce na 13,4% (loni 12,1%).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

včera | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků