Také na stánku Citroënu bylo v Ženevě rušno. O rozruch se postaral především sportovní koncept C2 Sport s upraveným motorem 1.6 a výkonem 165 kW/225 koní, který napověděl, jak bude vypadat nástupce modelu Saxo. Výrazným lákadlem byl také kabriolet C3 Pluriel a studie C-Airdream.
Kapitoly článku:
Citroën C2 Sport - brutální káčátko
Prostory, které byly na ženevském autosalonu vyhrazeny francouzské značce Citroën, zavládl sportovní duch. Bylo to dáno především skladbou vozů, jíž dominoval představený koncept Citroën C2 Sport. Výrobce ze země galského kohouta, očividně opojen úspěchem své sportovní divize, představil další koncept s expresivním designem, tentokráte oděný do sportovního kabátu.
S odhalením sportovní C2 bylo spojeno mnoho emocí. Na jedné straně se nejeden zarytý příznivec Citroënu rozplýval nad tvary a technickými specifiky C2, na straně druhé musel tentýž příznivec Citroënu zamáčknout slzu, neboť studie C2 Sport opět připomněla blíží se konec malého Citroënu Saxo. To by mělo být po osmi letech života nahrazeno právě modelem pod názvem C2.
Tvary Citroënu C2 Sport jsou vskutku originální
Studie C2 má opravdové sportovní ambice
Pro přehnanou nostalgii však v Ženevě nebyl prostor, vlastně ani důvod. Ostatně tvary představené C2 Sport jsou poměrně slušným základem pro další práci. Na definitivní podobu nástupce Citroënu Saxo si však budeme muset ještě chvíli počkat. Oficiální představení proběhne až na frankfurtském autosalonu.
Ani jako studie ale Citroën C2 Sport v Ženevě nepropadl. Jeho sportovní odění, ve spojení s typickými tvary a la Citroën, na mnohé diváky vskutku zapůsobily. S nadějí, že by nějak takto mohl nový model C2 vypadat, adresovali Citroënu C2 Sport právě diváci četná slova chvály.
Samotný Citroën vidí svůj sportovní koncept jako technicky vyspělý vůz, jehož prostřednictvím automobilka demonstruje sílu v oblasti motosportu. Expresivní tvary C2 mají vyjádřit ladnost, dynamiku, výjimečnost, energii. Jak zhodnotí koncept, co se týče designu, široká motoristická veřejnost, je věc druhá. Vedle oněch expresivních tvarů však představená studie nabídla ještě kombinaci technických charakteristik, která upoutala pozornost především těch diváků, které vzhled C2 Sport až tak neoslovil.
Představení Citroënu C2 Sport připomnělo blížící se konec modelu Saxo
V Ženevě přitahovalo sportovní vozítko pozornost
Pro C2, coby nástupce Citroënu Saxo, budou k dispozici dva vznětové a tři zážehové motory známé z modelové řady C3. Z dieselových motorů bude k dostání turbodiesel 1.4 HDI. Ve své silnější variantě nabídne tento motor 67 kW/92 k, slabší varianta poskytne 50 kW/68 k. Benzínové jednotky budou dostupné se zdvihovým objemem 1.1, 1.4 a 1.6 l a výkony 43 kW/60 k, 55 kW/75 k a 81 kW/110 k.
Samotný C2 Sport byl vystaven s upraveným motorem 1.6, výkonem 165 kW/225 k/8500 ot, točivým momentem 205 Nm a šestistupňovou převodovkou. Při hmotnosti rovných 1000 kg to z něj dělá docela slušnou střelu, nemyslíte?