Citroën na Madridském mezinárodním autosalonu: spousta překvapení a nové produkty

Citroën v roce 2005 překonal svůj vlastní rekord prodeje ve Španělsku, s 213 000 registrovanými vozy dosáhl vynikajícího celkového tržního podílu 11,1%. Značka je lídrem jak na trhu osobních vozů, tak i v prodeji lehkých užitkových aut. V obou případech činí tržní podíl velmi pěkných 13 procent, na automobilovém trhu zaujímá druhé místo. Vysoká prodejní čísla za první kvartál tohoto roku potvrzují nejlepší pozici značky Citroën, kterou si drží již deset let. Přesný podíl na trhu činí 13,56 %, v segmentu osobních vozů, u lehkých užitkových vozů je to pak 10,93 %.

Citroën podpoří své vynikající prodejní úspěchy představením kompletní a nejmodernější modelové řady ve své historii na Madridském autosalonu, který bude probíhat od 25. května do 4. června tohoto roku. Modelová řada Citroënu, zahrnující celou škálu od roztomilého minivozu C1 až po luxusní novinku limuzínu C6, nedávno přivítala další přírůstky. Kromě nového Jumperu, obzvláště oblíbeného užitkového vozu, který nabízí nespočet variant, se stane jednou z největších hvězd autosalonu nový sedan s názvem C-Triomphe.

Autosalon je také příležitostí, aby se Citroën pochlubil modernizovaným modelem C5, pod jehož kapotou se objeví nový turbodiesel HDi o výkonu 173 koní, jehož hlavními přednostmi jsou dynamika a vysoký výkon. Model C4 se představí s novou manuální pilotovanou šestistupňovou převodovkou (BMP6), spojenou s motorem 1.6 HDI/110 koní, jež nabízí zejména uživatelský komfort a snadnou obsluhu. Oba tyto modely se v prodeji objeví od června 2006.

Během této výjimečné události v Madridu bude k dalším lákadlům Citroënu patřit také koncept malého vozu C-Buggy, dále studie C-AirPlay, hybridní C4 HDi a unikátní C2 Stop & Start.

Citroën také bude stavět svou prezentaci na dvojitém titulu mistra světa v Rallye – pro značku i pilota – a představí C2 Super 1600 a studii C4 Citroën Sport. Tento posledně jmenovaný koncept je předchůdcem modelu C4 WRC, který naznačuje návrat Citroënu do světové rallye v roce 2007.

Nové modely představované v Madridu

Nový Jumper

Nový Jumper, který bude odhalen na madridském autosalonu, se pochlubí nejnovějšími technologickými inovacemi a přitom si uchová všechny přednosti svého předchůdce. Nový užitkový vůz s moderním a osobitým stylem se chlubí mnohem širší řadou základních prvků zahrnujících například větší rozměry i užitečnou hmotnost. S pohotovostní hmotností až do 4 tun a ložným objemem až do 17 m3 je nový Jumper dostupný v mnoha verzích, tak aby vyhověl rozličným požadavkům trhu.

Zároveň byla ještě zlepšena bezpečnost, komfort a ovladatelnost Jumperu použitím moderních prvků jako jsou ABS a ESP. Vysoce výkonný turbodiesel mimo jiné snižuje spotřebu paliva při současném omezení emisí.

Robustní, moderní, výkonný a pozoruhodně universální nový Jumper bude uveden na trh v červnu 2006.

Nový C-Triomphe sedan

Tento model, který byl poprvé představen na konci února v Číně, se poprvé objevuje také na evropském kontinentu v místě, kde se tříprostorové automobily těší zvláštní oblibě. Postavený na prodloužené podvozkové platformě modelu C4 se tento moderní a originální vůz chlubí všemi rysy, které C4 přinesly úspěch, a zároveň elegantní sedan tak získává půvabné proporce a značný vnitřní prostor. C-Triomphe je výjimečný prostorem pro nohy zadních cestujících a objemem zavazadlového prostoru (513 l podle normy VDA).

Je také předchůdcem modelu C4 Sedan, s jehož uvedením se počítá ve Španělsku v roce 2008.

C5 HDi 173 FAP

Řada C5 získala nový turbodiesel o výkonu 173 koní DIN (125 kW či 170 koní podle EEC), vybavený filtrem pevných částic (FAP) a spojený se šestistupňovou manuální převodovkou. Mezi hlavní inovace nového motoru rozhodně patří dvojité paralelní sekvenční přeplňování a dokonalejší vstřikování spojené s lepším prohořením paliva. Motor stanovuje nová měřítka v dynamice a kultivovanosti chodu i při nízkých otáčkách motoru. Je také výjimečný pro nízkou spotřebu a emise.

Tento nejmodernější turbodiesel bude v premiéře uveden na trh v modelu C5, a to od června 2006.

C4 se šestistupňovou robotizovanou převodovkou

Nová převodovka se zcela novou konstrukcí je spojena s turbodieselem HDi o výkonu 110 koní. Snadno ovladatelné převodovky přicházejí s mnoha výhodami. Elektro-hydraulické (pilotované) ústrojí napomáhá hladké a rychlé změně stupňů, automatické ovládání spojky současně snižuje spotřebu paliva v rozmezí 3 –5 procent ve srovnání s obvyklými manuálními ústrojími. Nová převodovka tedy nabízí skutečnou možnost automatického i ručního řazení při vysokém komfortu ovládání, ale také proti planetové automatické snižuje spotřebu při současně atraktivní ceně. Nová převodovka rozšiřuje celou škálu moderního vybavení modelu C4, určenou pro bezpečnost, praktičnost a jízdní komfort.

Auto s atraktivním vzhledem získalo spoustu ocenění, například „World Car Design 2006“ na nedávném autosalonu v New Yorku, a těší se velkému zájmu zákazníků. Do současnosti bylo prodáno více než 350 000 těchto vozů.

C4 Hdi 110 FAP se šestistupňovou pilotovanou převodovkou bude pro zákazníky k dispozici od června 2006.

Studie C-Buggy

Koncept C-Buggy - malé auto pro volný čas - bude mít svou premiéru právě v Madridu. Osobitá studie s originálními rysy karoserie a ladnými křivkami se nebojí vydat i do terénu. Je to auto ohleduplné k životnímu prostředí.

C-Buggy přichází na madridský autosalon spolu s C-AirPlay, který byl odhalen na automobilové přehlídce v Boloni minulý rok. Podobnost obou aut je jasná, ačkoli C-Buggy se zaměřuje spíše na radost a schopnost dostat se téměř všude. Těmito modely Citroën prezentuje svou kreativitu postavenou na neustálém vývoji a moderním zaměření značky.

Další lákadla na stánku Citroënu

Značka ukazuje svůj závazek vůči ochraně životního prostředí a úspoře energie prostřednictvím takových vozů, jakými jsou C1 1.0i Sensodrive a « mikro hybridy « C2 a C3 Stop & Start. Všechny tyto vozy se chlubí skromnou spotřebou a nízkými emisemi CO2.

V Madridu také bude k vidění demonstrační vůz C4 Hybride HDi, který je dalším krokem Citroënu na cestě za nízkou spotřebou i emisemi. Hybridní technologie s turbodieselem HDi 110k vybaveným FAP spotřebuje pouhých 3,4 l/100 km při emisích CO2 jen 90 g/km.

A konečně abychom také oslavili dvojitý titul ve světové rallye v roce 2005 – třetí nepřetržitý týmový titul a druhé vítěztsví Sébastiena Loeba - Citroën představí soputěžní C2 Super 1600 a koncept C4 Citroën Sport. Ten naznačuje budoucí C4 WRC, která bude hájit barvy Citroënu v roce 2007, společně se Sébastienem Loebem za jejím volantem.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků