Citroën Metropolis: šestiválcový dvoulitr a 460 koní výkonu

Automobilka Citroën připravila pro výstavu v Šanghaji novou studii s názvem Metropolis. Podle koncernu PSA má tato novinka, jež si vypůjčila své jméno z názvu futuristického snímku z éry němého filmu, má „vzdát hold neobvyklému rozvoji Číny“. Na první pohled vypadá Metropolis jako větší sourozenec studie GQ. Vyznačuje se výrazně protáhlými světlomety, vydutým zadním oknem a speciálním perleťovým lakem Pearl Silk, jenž mění svůj odstín v závislosti na světelných podmínkách. Světu se Citroën Metropolis představí ve Francouzském pavilonu na šanghajském veletrhu již 1. května, poté se dozvíme další podrobnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Studie Metropolis disponuje trvalým pohonem všech kol, pérováním Hydractive, ale především hybridní pohonnou soustavou. Ta sestává z kombinace zážehového dvoulitru s šesti válci (!) uspořádanými do V naladěného na 272 koní (200 kW) a 375 Nm a elektromotoru s výkonem od 55 koní (40 kW) do 95 koní (70 kW). Na tuto soustavu navazuje sedmistupňová dvouspojková převodovka. Při nižších rychlostech se o pohon vozu stará výhradně elektromotor, teprve při poklesu napětí v akumulátorech je automaticky spuštěna spalovací jednotka. Ta naskočí i v případě, že je třeba rychlá akcelerace, v tom případě dávají oba motory kombinovaný výkon 460 koní (345 kW) a točivý moment až 430 Nm.

I přes tyto znamenité hodnoty má Metropolis údajně vykazovat emise CO2 ve výši jen 70 g/km, spotřeba pak má být „pětinová ve srovnání s konvenčním automobilem s podobnými jízdními výkony“. Velký sedan Metropolis se vyznačuje velmi nízkou karoserií, jež kombinuje dynamickou siluetu s komfortním interiérem. Metropolis má být dlouhý 5 300 mm, široký 2 000 mm a vysoký pouhých 1 400 mm. Chromované lišty v zadnní části bočního zasklení opticky prostor pro posádku dále prodlužují.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën Metropolis
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků