Citroën Metropolis: šestiválcový dvoulitr a 460 koní výkonu

Automobilka Citroën připravila pro výstavu v Šanghaji novou studii s názvem Metropolis. Podle koncernu PSA má tato novinka, jež si vypůjčila své jméno z názvu futuristického snímku z éry němého filmu, má „vzdát hold neobvyklému rozvoji Číny“. Na první pohled vypadá Metropolis jako větší sourozenec studie GQ. Vyznačuje se výrazně protáhlými světlomety, vydutým zadním oknem a speciálním perleťovým lakem Pearl Silk, jenž mění svůj odstín v závislosti na světelných podmínkách. Světu se Citroën Metropolis představí ve Francouzském pavilonu na šanghajském veletrhu již 1. května, poté se dozvíme další podrobnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Studie Metropolis disponuje trvalým pohonem všech kol, pérováním Hydractive, ale především hybridní pohonnou soustavou. Ta sestává z kombinace zážehového dvoulitru s šesti válci (!) uspořádanými do V naladěného na 272 koní (200 kW) a 375 Nm a elektromotoru s výkonem od 55 koní (40 kW) do 95 koní (70 kW). Na tuto soustavu navazuje sedmistupňová dvouspojková převodovka. Při nižších rychlostech se o pohon vozu stará výhradně elektromotor, teprve při poklesu napětí v akumulátorech je automaticky spuštěna spalovací jednotka. Ta naskočí i v případě, že je třeba rychlá akcelerace, v tom případě dávají oba motory kombinovaný výkon 460 koní (345 kW) a točivý moment až 430 Nm.

I přes tyto znamenité hodnoty má Metropolis údajně vykazovat emise CO2 ve výši jen 70 g/km, spotřeba pak má být „pětinová ve srovnání s konvenčním automobilem s podobnými jízdními výkony“. Velký sedan Metropolis se vyznačuje velmi nízkou karoserií, jež kombinuje dynamickou siluetu s komfortním interiérem. Metropolis má být dlouhý 5 300 mm, široký 2 000 mm a vysoký pouhých 1 400 mm. Chromované lišty v zadnní části bočního zasklení opticky prostor pro posádku dále prodlužují.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën Metropolis
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků