Citroën Metropolis: šestiválcový dvoulitr a 460 koní výkonu

Automobilka Citroën připravila pro výstavu v Šanghaji novou studii s názvem Metropolis. Podle koncernu PSA má tato novinka, jež si vypůjčila své jméno z názvu futuristického snímku z éry němého filmu, má „vzdát hold neobvyklému rozvoji Číny“. Na první pohled vypadá Metropolis jako větší sourozenec studie GQ. Vyznačuje se výrazně protáhlými světlomety, vydutým zadním oknem a speciálním perleťovým lakem Pearl Silk, jenž mění svůj odstín v závislosti na světelných podmínkách. Světu se Citroën Metropolis představí ve Francouzském pavilonu na šanghajském veletrhu již 1. května, poté se dozvíme další podrobnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Studie Metropolis disponuje trvalým pohonem všech kol, pérováním Hydractive, ale především hybridní pohonnou soustavou. Ta sestává z kombinace zážehového dvoulitru s šesti válci (!) uspořádanými do V naladěného na 272 koní (200 kW) a 375 Nm a elektromotoru s výkonem od 55 koní (40 kW) do 95 koní (70 kW). Na tuto soustavu navazuje sedmistupňová dvouspojková převodovka. Při nižších rychlostech se o pohon vozu stará výhradně elektromotor, teprve při poklesu napětí v akumulátorech je automaticky spuštěna spalovací jednotka. Ta naskočí i v případě, že je třeba rychlá akcelerace, v tom případě dávají oba motory kombinovaný výkon 460 koní (345 kW) a točivý moment až 430 Nm.

I přes tyto znamenité hodnoty má Metropolis údajně vykazovat emise CO2 ve výši jen 70 g/km, spotřeba pak má být „pětinová ve srovnání s konvenčním automobilem s podobnými jízdními výkony“. Velký sedan Metropolis se vyznačuje velmi nízkou karoserií, jež kombinuje dynamickou siluetu s komfortním interiérem. Metropolis má být dlouhý 5 300 mm, široký 2 000 mm a vysoký pouhých 1 400 mm. Chromované lišty v zadnní části bočního zasklení opticky prostor pro posádku dále prodlužují.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën Metropolis

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků