Citroën má nový motor 3,0 HDI V6, na trhu bude již v létě

Koncern Peugeot-Citroën nepatří na poli vznětových motorů do žádné druhé ligy. Spíše naopak, jeho motory HDI patří k tomu nejlepšímu, co si lze na dnešním trhu „v naftě” pořídit a není divu, že ke spolupráci s Francouzi na tomto se v uplynulých letech uchýlily i technologicky velmi vyspělé značky, které pod jiným označeními motory HDI nabízejí ze svých vozech. U Fordu, Mazdy, Jaguaru, ale třeba i Mini si pod jiným názvem koupíte právě dieselový motor koncernu PSA, maximálně s jiným motor managementem. A neuděláte špatně.

Výbornou pozici mají tyto diesely i mezi šestiválci, o čemž jsme se mohli přesvědčit v řadě testů, např. Peugeotu 407 Coupe. Motor 2,7 HDI V6 je dodnes špičkou na poli zvukového projevu, kultivovanosti a spotřeby paliva, výkonově ovšem začal na konkurenci se svými 150 kW (204 koní) ztrácet. A tak musela přijít vylepšená verze.

Bude se jmenovat 3,0 HDI V6 a jako první se objeví pod kapotou Citroënů C5 a C6, a to již toto léto. Automobilka nijak zvlášť sdílná, a tak si na veškeré detaily budeme muset počkat, víme ovšem, že nový „nafťák” bude produkovat znatelně vyšší výkon 240 koní při o 12-15 % nižší spotřebě paliva. Motor tak bude s předstihem plnit emisní normu Euro V.

Známe už i průměrnou kombinovanou spotřebu modelu C5 3,0 HDI V6 - 6,2 litru nafty na 100 km. A to nezní špatně...

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků