Citroën má nový motor 3,0 HDI V6, na trhu bude již v létě

Koncern Peugeot-Citroën nepatří na poli vznětových motorů do žádné druhé ligy. Spíše naopak, jeho motory HDI patří k tomu nejlepšímu, co si lze na dnešním trhu „v naftě” pořídit a není divu, že ke spolupráci s Francouzi na tomto se v uplynulých letech uchýlily i technologicky velmi vyspělé značky, které pod jiným označeními motory HDI nabízejí ze svých vozech. U Fordu, Mazdy, Jaguaru, ale třeba i Mini si pod jiným názvem koupíte právě dieselový motor koncernu PSA, maximálně s jiným motor managementem. A neuděláte špatně.

Výbornou pozici mají tyto diesely i mezi šestiválci, o čemž jsme se mohli přesvědčit v řadě testů, např. Peugeotu 407 Coupe. Motor 2,7 HDI V6 je dodnes špičkou na poli zvukového projevu, kultivovanosti a spotřeby paliva, výkonově ovšem začal na konkurenci se svými 150 kW (204 koní) ztrácet. A tak musela přijít vylepšená verze.

Bude se jmenovat 3,0 HDI V6 a jako první se objeví pod kapotou Citroënů C5 a C6, a to již toto léto. Automobilka nijak zvlášť sdílná, a tak si na veškeré detaily budeme muset počkat, víme ovšem, že nový „nafťák” bude produkovat znatelně vyšší výkon 240 koní při o 12-15 % nižší spotřebě paliva. Motor tak bude s předstihem plnit emisní normu Euro V.

Známe už i průměrnou kombinovanou spotřebu modelu C5 3,0 HDI V6 - 6,2 litru nafty na 100 km. A to nezní špatně...

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 2 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky