Citroën má nový motor 3,0 HDI V6, na trhu bude již v létě

Koncern Peugeot-Citroën nepatří na poli vznětových motorů do žádné druhé ligy. Spíše naopak, jeho motory HDI patří k tomu nejlepšímu, co si lze na dnešním trhu „v naftě” pořídit a není divu, že ke spolupráci s Francouzi na tomto se v uplynulých letech uchýlily i technologicky velmi vyspělé značky, které pod jiným označeními motory HDI nabízejí ze svých vozech. U Fordu, Mazdy, Jaguaru, ale třeba i Mini si pod jiným názvem koupíte právě dieselový motor koncernu PSA, maximálně s jiným motor managementem. A neuděláte špatně.

Výbornou pozici mají tyto diesely i mezi šestiválci, o čemž jsme se mohli přesvědčit v řadě testů, např. Peugeotu 407 Coupe. Motor 2,7 HDI V6 je dodnes špičkou na poli zvukového projevu, kultivovanosti a spotřeby paliva, výkonově ovšem začal na konkurenci se svými 150 kW (204 koní) ztrácet. A tak musela přijít vylepšená verze.

Bude se jmenovat 3,0 HDI V6 a jako první se objeví pod kapotou Citroënů C5 a C6, a to již toto léto. Automobilka nijak zvlášť sdílná, a tak si na veškeré detaily budeme muset počkat, víme ovšem, že nový „nafťák” bude produkovat znatelně vyšší výkon 240 koní při o 12-15 % nižší spotřebě paliva. Motor tak bude s předstihem plnit emisní normu Euro V.

Známe už i průměrnou kombinovanou spotřebu modelu C5 3,0 HDI V6 - 6,2 litru nafty na 100 km. A to nezní špatně...

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 100 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 250 000 Kč
Ford Transit 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 206 384 km
Cena: 129 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2017
Stav: 2 705 km
Cena: 700 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2005
Stav: 198 978 km
Cena: 50 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků